• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak zmieni się kładka na Zaspie

Michał Brancewicz
18 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tu strach o zawieszenie samochodu. Będzie remont
Przesuń aby
porównać

Cała obecnie istniejąca kładka na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i RzeczypospolitejMapka zostanie rozebrana, a w jej miejsce powstaną cztery mniejsze pieszo-rowerowe oraz dwa przejścia naziemne przez jezdnię i torowisko tramwajowe. Właśnie wybrano wykonawcę projektu, który na jego opracowanie będzie miał rok. Rozbiórka i przebudowa zostaną podzielona na cztery etapy.



Będzie ci szkoda kładki na Zaspie?

Dwa lata temu urzędnicy podjęli decyzję, że potężna konstrukcja z lat 80. XX wieku zostanie rozebrana w całości. Wcześniej rozważane było także częściowe wyburzenie obiektu i pozostawienie niektórych elementów kładki.

Teraz rozstrzygnięty został przetarg na opracowanie projektu budowlanego. Wykona go, za 583 tys. zł, firma Pont-Projekt z Gdańska - ta sama, która przygotowała kilka wariantów przebudowy tego miejsca.

Na wykonanie zadania będzie miała 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Projekt przebudowy kładki musi uwzględnić:

  • rozbiórkę istniejącej kładki dla pieszych na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i al. Rzeczypospolitej wraz z sześcioma windami,
  • budowę czterech kładek pieszo-rowerowych nad łącznicami skrzyżowania dla pieszych z uwzględnieniem w zakresie koncepcji kładki pieszo-rowerowej w ciągu al. Rzeczypospolitej od strony północnej,
  • budowę przejść z sygnalizacją przez jezdnię al. Rzeczypospolitej i torowisko tramwajowe,
  • remont wiaduktu w ciągu al. Rzeczypospolitej.


Cztery etapy prac przy kładce na Zaspie



Inwestycja została podzielona na cztery etapy. W pierwszej kolejności ma zostać rozebrana część obecnej kładki, następnie w jej miejscu mają powstać dwie nowe kładki pieszo-rowerowe i przejścia dla pieszych z sygnalizacją, później powstaną dwie kolejne kładki i przejście, a na koniec zostanie rozebrana pozostała część starej kładki.

Na razie miasto nie wie, jaki będzie koszt rozbiórki istniejącej konstrukcji i budowy nowych przejść oraz harmonogram inwestycji.

Opinie (439) ponad 20 zablokowanych

  • Kolejne tymczasowe rozwiązanie

    Jedynym sensownym rozwiązaniem byłoby wyrównanie terenu, przebudowa bardzo przestarzałego pod każdym względem węzła na klasyczne skrzyżowanie jednopoziomowe z PdP w każdej relacji, a odzyskany teren przeznaczyć na zabudowę pierzejową w okół skrzyżowania żeby ten teren jakoś ucywilizować. Na chwilę obecną cała okolica jest kompletnie antyludzka i nieprzyjazna, a lokalizacja i potencjał są niesamowite

    • 3 4

  • To miasto od dawna jest zarządzane tak aby jak najbardziej utrudnić życie mieszkańcom, rozbić tkankę miejską, wydoić i sprzedać co się da zanim iskandery z kaliningradu zrobią swoje.

    • 8 0

  • Koszty

    Jestem ciekaw czy generalny remont kładki wraz z postawieniem dwóch dodatkowych wind których brakuje z jednej strony, nie byłby tańszy, szybszy i mniej uciążliwy dla ludzi korzystających z obiektu.

    • 11 1

  • Może możliwości - najgorszy wybór z możliwych.

    Toć to dziecko nawet widzi, że jest milion sposobów na zagospodarowanie tej kładki. Ba - jest szansa na stworzenie na jej bazie czegoś zupełnie nowego, oryginalnego.. wizjonerskiego.

    Ale nie, lepiej rozje*ać i zrobić banalne, przestarzale, niepraktyczne, niebezpieczne, kolizyjne, korkujące ruch rozwiązania, a za chwilę będziemy udrażniać to miejsce budować tunel i wiadukt...

    • 11 0

  • tu chodzi o to żeby zburzyć kładkę (3)

    wyciąc drzewa i postawić jeszcze parę wieżowców.
    Tylko o to

    • 13 1

    • co to za bełkot (2)

      spójrz na ankietę, chcą tego mieszkańcy

      • 1 1

      • Chyba trolle

        kiedy zawody w przebiezkach na czerwonym na tramwaj

        • 1 1

      • tez jestem mieszkancem

        i nie chcę burzenia kładki

        • 0 0

  • Lotu nie burzą a kładkę burzą- oto absurd tego miasta!!! (1)

    Gdańsk stoi na głowie !!!

    • 13 1

    • Lot jest pod ochroną konserwatora zabytków z PiSu.

      • 1 1

  • Ludzie trochę się zastanówcie zanim napiszecie swoje mądrości (6)

    1. Wiecie ile kosztuje eksploatacja windy w takim miejscu ? A windy mają już jakieś 10 lat i są cztery. Gdy się winda zepsuje to jest problem bo czas naprawy może okazać się długi.
    2. Gdyby nie było remontu schodów a komuś by się coś na nich stało byłby duży problem.
    3. Miasto najprawdopodobniej ma ograniczony budżet i najwyraźniej nie można było wcześniej zrobić tej inwestycji.
    4. Wbrew czarnowictwu co niektórych przejścia że światłami (pewnie na przycisk) w tym miejscu nie zakorkują tej ulicy. Mało tego pozwolą bezpiecznie włączyć się do ruchu samochodom z Jana Pawła bo po zmroku lub w czasie opadów jest tam mały problem z widocznością.

    • 4 17

    • wind jest 6 powinno być 8

      metodą faktów dokonanych miasto ograniczyło funkcjonowanie dwóch pozostałych, ale rozumiem że teraz windy są passe, choć na Orunii już pragną się dorwać do tych jeszcze nie zdemontowanych, nawet jakiś tam radny o to wnioskował;
      nic dziwnego że deficyt w budżecie miasta to 497 mln jak tak się bawią za publiczne pieniądze

      • 2 2

    • (1)

      1. idąc tym tokiem rozumowania należy zburzyć wszystkie wieżowce windami.

      2. a jak cos się stanie na wyremontowanych schodach przeznaczonych do zburzenia, to nie będzie problemu?

      3. co ma budżet miasta do tej inwestycji, skoro nie są znane koszty inwestycji, a jedynie koszty zburzenia? To co - miasto musiało oszczędzać, żeby mieć kasę na zburzenie?

      4. Jasne - od dawna wiadomo, że jak są światła, to nie trzeba tak mocno uważać i można jeździć szybciej.. więc jak światłą mogłyby zakorkować ulicę i spowolnić ruch, tum bardziej światła podwójne, taki ustawione co 80 metrów..

      • 3 2

      • Naprawdę musiałeś się wykazać ?

        Widzę ze muszę wytłumaczyć jak dziecku.

        1. Nie wiem jakim tokiem rozumowania idziesz ale ja nie neguje istnienia wind. Windy się przydają ale kosztują. Za windy i ich utrzymanie w wieżowcach płacą ich lokatorzy. Mogą też je zdemontować jeśli uznają to za stosowne. Za windy przy wiadukcie płaci miasto które znalazło tańszy i pewniejszy sposób (winda może się zepsuć a jest jedna na każde schody) na zapewnienie komunikacji więc chce się ich pozbyć.

        2. Wiesz co to jest odszkodowanie. Jeśli na zniszczonych schodach ktoś ulegnie wypadkowi winny będzie ich właściciel. A na takich schodach może dojść też do wypadku śmiertelnego i wtedy są naprawdę duże kłopoty dla właściciela.
        Jeśli coś się stanie na wyremontowanych schodach to winna będzie tylko osoba, która uległa wypadkowi.

        3. Miasto jest duże i musi mieć kasę na najróżniejsze rzeczy. Każda złotówka się liczy.

        4. Od galerii Zaspa do pętli tramwajowej nie ma świateł to jest bardzo długi odcinek (jakieś 900 m) na którym niektórzy robili sobie nawet wyścigi. Światła w miejscu wiaduktu nie spowodują zakorkowania tej ulicy.

        • 1 4

    • "czarnowictwo" - nie ma takiego wyrazu w języku polskim (1)

      • 1 0

      • Teraz już jest

        • 0 0

    • Kłamstwo, kłamstwo,. łgarstwo

      Do każdego mogę napisać ogromne uzasadnienie, ale szkoda mi czasu na na takie odpisywanie na cwaniackie niskiego lotu zagranie urzędasów. Windy dwie wstawione bezmyślnie chyba po to aby przeprać unijną kasę, lub je demolować. Bo akurat w tym miejscu przy braku przystanku A na nim wysiadały tylko osoby podrzucane okazyjnie w ten rejon, a ew. ludzie tam wysiada i tak korzystali ze schodów ponieważ chcieli rozprostować kości po przykurczonym siedzeniu małym aucie.
      Do innych aż wstyd się ustosunkowywać, widać jak urzędasy maja wypolerowane i wyprostowane w czerepach i tylko kosztem podatników chcą dokonać skoku na kasę.

      • 0 1

  • zaczną od rozbiórki - czyli od postawienia płotu

    może najpierw zbudować coś równolegle?

    • 6 0

  • kładka

    A może tak zrealizować inny wariat w tym miejscu zaprojektować nowe duże skrzyżowanie w jednym poziomie lub rondo może zrobić sterowanie sygnalizacją świetlną z przejściami dla pieszych w jednym poziome? Może zbudować od razu coś porządnego a nie robić remonty i jakieś rozwiązania prowizoryczne?

    • 2 5

  • Ręce się same załamują (2)

    Jak się czyta jak mój kochany Gdańsk upada pod rządami tej ideologicznie oszalałej kamaryli z nieudolną i ograniczoną intelektualnie byłą sekretarką jako prezydentem miasta. Gdańszczanie! Trzeba odsunąć Dulkiewicz od władzy i znaleźć jakiegoś bezpartyjnego, mieumoczonego w lokalne ani polityczne sitwy rzutkiego gospodarza/gospodynię. Zapewne ten wpis zostanie uznany za" mowę nienawiści" i zablokowany przez tolerancyjną redakcję, ale spróbuję -nasze miasto potrzebuje natychmiastowego ratunku. Referendum o odwołaniu Dulkiewicz teraz!

    • 23 2

    • FAQ

      dajmy na luziik

      • 1 1

    • Racja!

      Niedługo wybory, ludzie ogarnijcie się wreszcie i nie głosujcie na destruktorów miasta!

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane