- 1 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (196 opinii)
- 2 Jak zmieniał się cmentarz na Westerplatte (44 opinie)
- 3 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (141 opinii)
- 4 Prokuratura już nie chce ścigać Nergala (339 opinii)
- 5 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (187 opinii)
- 6 Jarmark św. Dominika startuje w sobotę (172 opinie)
Tak zmieni się kładka na Zaspie
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2742/750x0/2742068-Tak-po-4-etapach-prac-zmieni-sie-krajobraz-Zaspy.webp)
porównać
Cała obecnie istniejąca kładka na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i Rzeczypospolitej zostanie rozebrana, a w jej miejsce powstaną cztery mniejsze pieszo-rowerowe oraz dwa przejścia naziemne przez jezdnię i torowisko tramwajowe. Właśnie wybrano wykonawcę projektu, który na jego opracowanie będzie miał rok. Rozbiórka i przebudowa zostaną podzielona na cztery etapy.
Teraz rozstrzygnięty został przetarg na opracowanie projektu budowlanego. Wykona go, za 583 tys. zł, firma Pont-Projekt z Gdańska - ta sama, która przygotowała kilka wariantów przebudowy tego miejsca.
Na wykonanie zadania będzie miała 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Projekt przebudowy kładki musi uwzględnić:
- rozbiórkę istniejącej kładki dla pieszych na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i al. Rzeczypospolitej wraz z sześcioma windami,
- budowę czterech kładek pieszo-rowerowych nad łącznicami skrzyżowania dla pieszych z uwzględnieniem w zakresie koncepcji kładki pieszo-rowerowej w ciągu al. Rzeczypospolitej od strony północnej,
- budowę przejść z sygnalizacją przez jezdnię al. Rzeczypospolitej i torowisko tramwajowe,
- remont wiaduktu w ciągu al. Rzeczypospolitej.
Cztery etapy prac przy kładce na Zaspie
Inwestycja została podzielona na cztery etapy. W pierwszej kolejności ma zostać rozebrana część obecnej kładki, następnie w jej miejscu mają powstać dwie nowe kładki pieszo-rowerowe i przejścia dla pieszych z sygnalizacją, później powstaną dwie kolejne kładki i przejście, a na koniec zostanie rozebrana pozostała część starej kładki.
Na razie miasto nie wie, jaki będzie koszt rozbiórki istniejącej konstrukcji i budowy nowych przejść oraz harmonogram inwestycji.
Opinie (439) ponad 20 zablokowanych
-
2020-08-18 10:34
kogoś wali w łeb ciągłe zmiany by wyprowadzić kasę
- 13 0
-
2020-08-18 10:50
Szkoda gadać
Cytat: "Na razie miasto nie wie, jaki będzie koszt..." a jak się dowie to się okaże, że koszt będzie 3 razy wyższy. Na szczęście, bo cała ta akcja z rozbiórką kwalifikuje się do kryminału z powodu marnowania publicznych pieniędzy. Co więcej jest kompletnie bez sensu. Mieszkam przy samej kładce i często z niej korzystam i jestem zadowolony. Z okna mam widok na całą kładkę i jakoś mi ten widok nie przeszkadza. Przejazd przez Zaspę aleją Rzeczypospolitej to jeden z najbezpieczniejszych i najwygodniejszych odcinków ulic w Gdańsku. Po co to zepsuć. Pieniądze lepiej wydać na remont nawierzchni, która już się rozsypuje, zwłaszcza prawy pas.
"Ciekawie" wygląda ankieta w artykule, gdzie prawie 50% jest za przebudową kładki - w porównaniu z ilością komentarzy przeciwnych pod artykułem. Czyżby jakieś manipulacje?- 14 0
-
2020-08-18 10:50
Inzynier ruchu z Kartuz ;proponuję światła
i ścieżke rowerową po środku
- 8 4
-
2020-08-18 10:52
Jako architektura posocjalistyczna
należy zaorać i odbudować pas startowy
- 5 3
-
2020-08-18 10:55
Będzie płasko czyli dobrze.
- 1 7
-
2020-08-18 11:08
Normalne skrzyżowanie
a nie alpejskie kombinacje i gigantyczne , wątpliwe przeróbki.
- 1 6
-
2020-08-18 11:21
To powinno byc zrealizowane juz dawno !!Rok czasu na przygotowanie to jakac parodia a realizacja kilka lat?
Szybciej przygotowali kolejny lot w kosmos prywatnym promem w USA .Ale unas to jest szczyt możliwości bo zatrudnia się robotników ze wschodu ,a Polsce specjaliści emigrowali.
- 5 2
-
2020-08-18 11:23
Za remont na Stogach ile więcej zaplacimy?
Kiedy on się skończy?
Podobnie będzie z Zaspą. Rozgrzebią środek Zaspy na lata.
To ostatnia kadencja Dulkiewicz- 10 0
-
2020-08-18 11:23
korki yeah!
korki korki więcej korków!!! Znamy politykę miasta. Ulic nie. Przejścia tak. Może niech ZDIZ jeszcze bardzie zakorkuje miasto to będzie więcej argumentów i wycia, żeby przesiąść się na tą zapadłą komunikację miejską. Jak tak dalej pójdzie to przejazd przed Gdańsk będzie zajmował więcej niż dojazd do Warszawy.
- 12 3
-
2020-08-18 11:27
(1)
Zamiast naprawic najlepiej zlikwidowac. Przeciez to cofanie sie o 100 lat w rozwoju. Wszedzie, nawet w Korei PN, buduje sie przejscia niekolizyjne, tylko nie u nas. U nas tylko progi zwalniajace i swiatla z przejsciami.A potem narzekania na brak plynnosci ruchu . Ciekawe ile bedzie ofiar tego cud - rozwiazania. A juz przebakiwuja o likwidacja wezla Okopowa. Czy to celowy sabotaż?. Dotyczy to nie tylko Gdanska, ale i Gdyni gdzie likwiduje sie wszystkie przejscia podziemne, bo trzeba by tam załozyc winde, a życie czlowieka ciagle jest tansze od windy.
- 13 2
-
2020-08-18 12:30
to podszepty tzw. aktywistów o anarchistycznej prowenencji
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.