• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak zmieni się kładka na Zaspie

Michał Brancewicz
18 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tu strach o zawieszenie samochodu. Będzie remont
Przesuń aby
porównać

Cała obecnie istniejąca kładka na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i RzeczypospolitejMapka zostanie rozebrana, a w jej miejsce powstaną cztery mniejsze pieszo-rowerowe oraz dwa przejścia naziemne przez jezdnię i torowisko tramwajowe. Właśnie wybrano wykonawcę projektu, który na jego opracowanie będzie miał rok. Rozbiórka i przebudowa zostaną podzielona na cztery etapy.



Będzie ci szkoda kładki na Zaspie?

Dwa lata temu urzędnicy podjęli decyzję, że potężna konstrukcja z lat 80. XX wieku zostanie rozebrana w całości. Wcześniej rozważane było także częściowe wyburzenie obiektu i pozostawienie niektórych elementów kładki.

Teraz rozstrzygnięty został przetarg na opracowanie projektu budowlanego. Wykona go, za 583 tys. zł, firma Pont-Projekt z Gdańska - ta sama, która przygotowała kilka wariantów przebudowy tego miejsca.

Na wykonanie zadania będzie miała 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Projekt przebudowy kładki musi uwzględnić:

  • rozbiórkę istniejącej kładki dla pieszych na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i al. Rzeczypospolitej wraz z sześcioma windami,
  • budowę czterech kładek pieszo-rowerowych nad łącznicami skrzyżowania dla pieszych z uwzględnieniem w zakresie koncepcji kładki pieszo-rowerowej w ciągu al. Rzeczypospolitej od strony północnej,
  • budowę przejść z sygnalizacją przez jezdnię al. Rzeczypospolitej i torowisko tramwajowe,
  • remont wiaduktu w ciągu al. Rzeczypospolitej.


Cztery etapy prac przy kładce na Zaspie



Inwestycja została podzielona na cztery etapy. W pierwszej kolejności ma zostać rozebrana część obecnej kładki, następnie w jej miejscu mają powstać dwie nowe kładki pieszo-rowerowe i przejścia dla pieszych z sygnalizacją, później powstaną dwie kolejne kładki i przejście, a na koniec zostanie rozebrana pozostała część starej kładki.

Na razie miasto nie wie, jaki będzie koszt rozbiórki istniejącej konstrukcji i budowy nowych przejść oraz harmonogram inwestycji.

Opinie (439) ponad 20 zablokowanych

  • kogoś wali w łeb ciągłe zmiany by wyprowadzić kasę

    • 13 0

  • Szkoda gadać

    Cytat: "Na razie miasto nie wie, jaki będzie koszt..." a jak się dowie to się okaże, że koszt będzie 3 razy wyższy. Na szczęście, bo cała ta akcja z rozbiórką kwalifikuje się do kryminału z powodu marnowania publicznych pieniędzy. Co więcej jest kompletnie bez sensu. Mieszkam przy samej kładce i często z niej korzystam i jestem zadowolony. Z okna mam widok na całą kładkę i jakoś mi ten widok nie przeszkadza. Przejazd przez Zaspę aleją Rzeczypospolitej to jeden z najbezpieczniejszych i najwygodniejszych odcinków ulic w Gdańsku. Po co to zepsuć. Pieniądze lepiej wydać na remont nawierzchni, która już się rozsypuje, zwłaszcza prawy pas.
    "Ciekawie" wygląda ankieta w artykule, gdzie prawie 50% jest za przebudową kładki - w porównaniu z ilością komentarzy przeciwnych pod artykułem. Czyżby jakieś manipulacje?

    • 14 0

  • Inzynier ruchu z Kartuz ;proponuję światła

    i ścieżke rowerową po środku

    • 8 4

  • Jako architektura posocjalistyczna

    należy zaorać i odbudować pas startowy

    • 5 3

  • Będzie płasko czyli dobrze.

    • 1 7

  • Normalne skrzyżowanie

    a nie alpejskie kombinacje i gigantyczne , wątpliwe przeróbki.

    • 1 6

  • To powinno byc zrealizowane juz dawno !!Rok czasu na przygotowanie to jakac parodia a realizacja kilka lat?

    Szybciej przygotowali kolejny lot w kosmos prywatnym promem w USA .Ale unas to jest szczyt możliwości bo zatrudnia się robotników ze wschodu ,a Polsce specjaliści emigrowali.

    • 5 2

  • Za remont na Stogach ile więcej zaplacimy?

    Kiedy on się skończy?
    Podobnie będzie z Zaspą. Rozgrzebią środek Zaspy na lata.
    To ostatnia kadencja Dulkiewicz

    • 10 0

  • korki yeah!

    korki korki więcej korków!!! Znamy politykę miasta. Ulic nie. Przejścia tak. Może niech ZDIZ jeszcze bardzie zakorkuje miasto to będzie więcej argumentów i wycia, żeby przesiąść się na tą zapadłą komunikację miejską. Jak tak dalej pójdzie to przejazd przed Gdańsk będzie zajmował więcej niż dojazd do Warszawy.

    • 12 3

  • (1)

    Zamiast naprawic najlepiej zlikwidowac. Przeciez to cofanie sie o 100 lat w rozwoju. Wszedzie, nawet w Korei PN, buduje sie przejscia niekolizyjne, tylko nie u nas. U nas tylko progi zwalniajace i swiatla z przejsciami.A potem narzekania na brak plynnosci ruchu . Ciekawe ile bedzie ofiar tego cud - rozwiazania. A juz przebakiwuja o likwidacja wezla Okopowa. Czy to celowy sabotaż?. Dotyczy to nie tylko Gdanska, ale i Gdyni gdzie likwiduje sie wszystkie przejscia podziemne, bo trzeba by tam załozyc winde, a życie czlowieka ciagle jest tansze od windy.

    • 13 2

    • to podszepty tzw. aktywistów o anarchistycznej prowenencji

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane