- 1 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (163 opinie)
- 2 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (138 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (183 opinie)
- 4 Prokuratura już nie chce ścigać Nergala (313 opinii)
- 5 Czemu śmieci rozsypano obok śmieciarki? (55 opinii)
- 6 Jarmark św. Dominika startuje w sobotę (171 opinii)
Tak zmieni się kładka na Zaspie
porównać
Cała obecnie istniejąca kładka na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i Rzeczypospolitej zostanie rozebrana, a w jej miejsce powstaną cztery mniejsze pieszo-rowerowe oraz dwa przejścia naziemne przez jezdnię i torowisko tramwajowe. Właśnie wybrano wykonawcę projektu, który na jego opracowanie będzie miał rok. Rozbiórka i przebudowa zostaną podzielona na cztery etapy.
Teraz rozstrzygnięty został przetarg na opracowanie projektu budowlanego. Wykona go, za 583 tys. zł, firma Pont-Projekt z Gdańska - ta sama, która przygotowała kilka wariantów przebudowy tego miejsca.
Na wykonanie zadania będzie miała 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Projekt przebudowy kładki musi uwzględnić:
- rozbiórkę istniejącej kładki dla pieszych na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i al. Rzeczypospolitej wraz z sześcioma windami,
- budowę czterech kładek pieszo-rowerowych nad łącznicami skrzyżowania dla pieszych z uwzględnieniem w zakresie koncepcji kładki pieszo-rowerowej w ciągu al. Rzeczypospolitej od strony północnej,
- budowę przejść z sygnalizacją przez jezdnię al. Rzeczypospolitej i torowisko tramwajowe,
- remont wiaduktu w ciągu al. Rzeczypospolitej.
Cztery etapy prac przy kładce na Zaspie
Inwestycja została podzielona na cztery etapy. W pierwszej kolejności ma zostać rozebrana część obecnej kładki, następnie w jej miejscu mają powstać dwie nowe kładki pieszo-rowerowe i przejścia dla pieszych z sygnalizacją, później powstaną dwie kolejne kładki i przejście, a na koniec zostanie rozebrana pozostała część starej kładki.
Na razie miasto nie wie, jaki będzie koszt rozbiórki istniejącej konstrukcji i budowy nowych przejść oraz harmonogram inwestycji.
Opinie (439) ponad 20 zablokowanych
-
2020-08-18 10:11
Już oczami wybraźni widzę
jak w ciągu jednego roku zdemontują taką dużą budowlę i wybudują 4 mniejsze. Na pewno :)
- 9 0
-
2020-08-18 10:13
Paranoja.
Zupełnie nie rozumiem, dlaczego nie skorzystano już z przetestowanego rozwiązania jakim jest skrzyżowanie o ruchu okrężnym na ul. Marynarki Polskiej (rondo im. Tadeusza Mazowieckiego) I nadal idzie się w stronę kuriozów.
- 5 1
-
2020-08-18 10:15
Lata 80.
Kładka zaczęto budować pod koniec lat 70. Oficjalnie do użytku kładkę wraz ze skrzyżowaniem oddano do użytku w 1983 r. W początkowych latach 80. był tam po prostu ogromny wykop w ziemi po którego zboczach zjeżdżało się zimą na sankach. Szyny łukiem wymijały wykop od strony parku, który wówczas był po prostu bezdrzewną łąką. Torowisko przebiegało mniej więcej w miejscu zejść od strony ul. Jana Pawła II i potem dość blisko bloku Burzyńskiego 3. Pamiątką po przebiegu trakcji jest wyjątkowo szeroki nawet jak na Zaspę zadrzewiony trawnik przed blokiem nr 3 od strony kładki. Szyny na zakręcie były źle wyprofilowane. Łuk ze względu na kształt wykopu i już istniejące bloki 3 i 6 był zbyt mały, stąd dość często dochodziło tam do wykolejania się tramwajów ( newralgiczny pod tym względem było miejsce znajdujące się tuż za dzisiejszym zejściem z kładki w stronę parku). Szczególnie często z szyn wypadały tam Konstale. Zdarzenia te były na tyle częste, że ustawiono tam znak ograniczający prędkość tramwajów do 5 km/h. Tory nie były w żaden sposób odgrodzone i zabezpieczone. Przechodziło sie bezpośrednio przez tory albo przez przejścia na przystankach Startowa lub Bajana. Do ulubionych zabaw miejscowych dzieci należało układanie na torach monet i innych drobnych przedmiotów. W celach empirycznych oczywiście.
Pozdrawiam- 13 0
-
2020-08-18 10:18
Oby jak najszybciej
- 1 9
-
2020-08-18 10:18
Znowu beda mieli
Na czym kombinować...najpierw drogie remonty teraz rozebrać...
- 9 0
-
2020-08-18 10:23
a tristar zagwarantuje nam ze staniemy na kazdym skrzyzowaniu i przejsciu.
Bez tego systemu można by czasami losowo trafić na zielone ale on jest tak dobrany byś zawsze dojechał na czerwone.
- 13 0
-
2020-08-18 10:29
pomału likwidują całą Polskę
- 11 3
-
2020-08-18 10:30
turyści lubią czyste miasta a gdańsk jest okropnie brudny i te nie koszone chwasty oraz zielska pracujące za trawniki
- 9 1
-
2020-08-18 10:31
złoty interes dla swoich kosztem podatnika
- 10 0
-
2020-08-18 10:33
al Jana Pawła II powinna być połączona nowym mostem z al Wojska Polskiego tak by odkorkować Oliwe
- 10 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.