• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak zmieni się kładka na Zaspie

Michał Brancewicz
18 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tu strach o zawieszenie samochodu. Będzie remont
Przesuń aby
porównać

Cała obecnie istniejąca kładka na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i RzeczypospolitejMapka zostanie rozebrana, a w jej miejsce powstaną cztery mniejsze pieszo-rowerowe oraz dwa przejścia naziemne przez jezdnię i torowisko tramwajowe. Właśnie wybrano wykonawcę projektu, który na jego opracowanie będzie miał rok. Rozbiórka i przebudowa zostaną podzielona na cztery etapy.



Będzie ci szkoda kładki na Zaspie?

Dwa lata temu urzędnicy podjęli decyzję, że potężna konstrukcja z lat 80. XX wieku zostanie rozebrana w całości. Wcześniej rozważane było także częściowe wyburzenie obiektu i pozostawienie niektórych elementów kładki.

Teraz rozstrzygnięty został przetarg na opracowanie projektu budowlanego. Wykona go, za 583 tys. zł, firma Pont-Projekt z Gdańska - ta sama, która przygotowała kilka wariantów przebudowy tego miejsca.

Na wykonanie zadania będzie miała 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Projekt przebudowy kładki musi uwzględnić:

  • rozbiórkę istniejącej kładki dla pieszych na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i al. Rzeczypospolitej wraz z sześcioma windami,
  • budowę czterech kładek pieszo-rowerowych nad łącznicami skrzyżowania dla pieszych z uwzględnieniem w zakresie koncepcji kładki pieszo-rowerowej w ciągu al. Rzeczypospolitej od strony północnej,
  • budowę przejść z sygnalizacją przez jezdnię al. Rzeczypospolitej i torowisko tramwajowe,
  • remont wiaduktu w ciągu al. Rzeczypospolitej.


Cztery etapy prac przy kładce na Zaspie



Inwestycja została podzielona na cztery etapy. W pierwszej kolejności ma zostać rozebrana część obecnej kładki, następnie w jej miejscu mają powstać dwie nowe kładki pieszo-rowerowe i przejścia dla pieszych z sygnalizacją, później powstaną dwie kolejne kładki i przejście, a na koniec zostanie rozebrana pozostała część starej kładki.

Na razie miasto nie wie, jaki będzie koszt rozbiórki istniejącej konstrukcji i budowy nowych przejść oraz harmonogram inwestycji.

Opinie (439) ponad 20 zablokowanych

  • Już oczami wybraźni widzę

    jak w ciągu jednego roku zdemontują taką dużą budowlę i wybudują 4 mniejsze. Na pewno :)

    • 9 0

  • Paranoja.

    Zupełnie nie rozumiem, dlaczego nie skorzystano już z przetestowanego rozwiązania jakim jest skrzyżowanie o ruchu okrężnym na ul. Marynarki Polskiej (rondo im. Tadeusza Mazowieckiego) I nadal idzie się w stronę kuriozów.

    • 5 1

  • Lata 80.

    Kładka zaczęto budować pod koniec lat 70. Oficjalnie do użytku kładkę wraz ze skrzyżowaniem oddano do użytku w 1983 r. W początkowych latach 80. był tam po prostu ogromny wykop w ziemi po którego zboczach zjeżdżało się zimą na sankach. Szyny łukiem wymijały wykop od strony parku, który wówczas był po prostu bezdrzewną łąką. Torowisko przebiegało mniej więcej w miejscu zejść od strony ul. Jana Pawła II i potem dość blisko bloku Burzyńskiego 3. Pamiątką po przebiegu trakcji jest wyjątkowo szeroki nawet jak na Zaspę zadrzewiony trawnik przed blokiem nr 3 od strony kładki. Szyny na zakręcie były źle wyprofilowane. Łuk ze względu na kształt wykopu i już istniejące bloki 3 i 6 był zbyt mały, stąd dość często dochodziło tam do wykolejania się tramwajów ( newralgiczny pod tym względem było miejsce znajdujące się tuż za dzisiejszym zejściem z kładki w stronę parku). Szczególnie często z szyn wypadały tam Konstale. Zdarzenia te były na tyle częste, że ustawiono tam znak ograniczający prędkość tramwajów do 5 km/h. Tory nie były w żaden sposób odgrodzone i zabezpieczone. Przechodziło sie bezpośrednio przez tory albo przez przejścia na przystankach Startowa lub Bajana. Do ulubionych zabaw miejscowych dzieci należało układanie na torach monet i innych drobnych przedmiotów. W celach empirycznych oczywiście.
    Pozdrawiam

    • 13 0

  • Oby jak najszybciej

    • 1 9

  • Znowu beda mieli

    Na czym kombinować...najpierw drogie remonty teraz rozebrać...

    • 9 0

  • a tristar zagwarantuje nam ze staniemy na kazdym skrzyzowaniu i przejsciu.

    Bez tego systemu można by czasami losowo trafić na zielone ale on jest tak dobrany byś zawsze dojechał na czerwone.

    • 13 0

  • pomału likwidują całą Polskę

    • 11 3

  • turyści lubią czyste miasta a gdańsk jest okropnie brudny i te nie koszone chwasty oraz zielska pracujące za trawniki

    • 9 1

  • złoty interes dla swoich kosztem podatnika

    • 10 0

  • al Jana Pawła II powinna być połączona nowym mostem z al Wojska Polskiego tak by odkorkować Oliwe

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane