- 1 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (147 opinii)
- 2 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (135 opinii)
- 3 Czemu śmieci rozsypano obok śmieciarki? (52 opinie)
- 4 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (169 opinii)
- 5 Prokuratura już nie chce ścigać Nergala (298 opinii)
- 6 Wyciek oleju do Motławy. Wznowiono ruch (97 opinii)
Tak zmieni się kładka na Zaspie
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2742/750x0/2742068-Tak-po-4-etapach-prac-zmieni-sie-krajobraz-Zaspy.webp)
porównać
Cała obecnie istniejąca kładka na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i Rzeczypospolitej zostanie rozebrana, a w jej miejsce powstaną cztery mniejsze pieszo-rowerowe oraz dwa przejścia naziemne przez jezdnię i torowisko tramwajowe. Właśnie wybrano wykonawcę projektu, który na jego opracowanie będzie miał rok. Rozbiórka i przebudowa zostaną podzielona na cztery etapy.
Teraz rozstrzygnięty został przetarg na opracowanie projektu budowlanego. Wykona go, za 583 tys. zł, firma Pont-Projekt z Gdańska - ta sama, która przygotowała kilka wariantów przebudowy tego miejsca.
Na wykonanie zadania będzie miała 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Projekt przebudowy kładki musi uwzględnić:
- rozbiórkę istniejącej kładki dla pieszych na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i al. Rzeczypospolitej wraz z sześcioma windami,
- budowę czterech kładek pieszo-rowerowych nad łącznicami skrzyżowania dla pieszych z uwzględnieniem w zakresie koncepcji kładki pieszo-rowerowej w ciągu al. Rzeczypospolitej od strony północnej,
- budowę przejść z sygnalizacją przez jezdnię al. Rzeczypospolitej i torowisko tramwajowe,
- remont wiaduktu w ciągu al. Rzeczypospolitej.
Cztery etapy prac przy kładce na Zaspie
Inwestycja została podzielona na cztery etapy. W pierwszej kolejności ma zostać rozebrana część obecnej kładki, następnie w jej miejscu mają powstać dwie nowe kładki pieszo-rowerowe i przejścia dla pieszych z sygnalizacją, później powstaną dwie kolejne kładki i przejście, a na koniec zostanie rozebrana pozostała część starej kładki.
Na razie miasto nie wie, jaki będzie koszt rozbiórki istniejącej konstrukcji i budowy nowych przejść oraz harmonogram inwestycji.
Opinie (439) ponad 20 zablokowanych
-
2020-08-18 08:42
Kładka (1)
A może wystarczy rozebrać kładkę, podwyższyć teren i zrobić normalne skrzyżowanie jak np. Kołobrzeska i Rzeczypospolitej. Zyskujemy teren zielony, nie martwimy się zalewaniem ulicy pod kładką, potaniamy budowę i utrzymanie obiektu. Często rozwiązania najprostsze są najlepsze.
- 6 12
-
2020-08-18 09:42
Taka koncepcja chyba też była, ale strasznie drogo wyszło zasypać i umocnić tą wielką dziurę
- 0 0
-
2020-08-18 08:50
(2)
Aha - pasy zamiast kładki i poprzeczne przejścia wzdłuż przystanków autobusowych?
No to będzie więcej ofiar wypadków z udziałem pieszych...
Zostawcie jak jest, wyremontujcie tylko, przecież nie jest źle.- 22 5
-
2020-08-18 09:43
Jest źle. Przejdź się tam w zimie na tramwaj. Kiedyś mało nie zleciałem z tych oblodzonych schodów.
- 2 1
-
2020-08-18 09:50
zacznij jeździć jak cywilizowany człowiek to nie będzie wypadków
Z resztą, nie może być mowy o wypadku, jeśli świdomie łamiesz przepisy i narażasz innych na niebezpieczeństwo
- 2 1
-
2020-08-18 08:55
i tak trzeba bedzie sie wspinać by dostać
Sie do tramwaju na górnym poziomie bo przeciez chyba zostawia płytę z przystankami tramwajowymi. Wg mnie zburzenie kladki nic kompletnie nie zmieni dla idących na tramwaj.
- 13 1
-
2020-08-18 09:00
Czyj to pomysł?? Przeciez bedzie duzo gorzej!!!!
- 13 5
-
2020-08-18 09:05
Znowy genialne pomysły na poprawę bezzpieczeństwa (2)
Na całym normalnym świecie dawno odkryli że najbezpieczniejsze są rozwiązania bezkolizyjne zarówno dla kierowców jak i pieszych. Tu najwyraźniej dla pozornej wygody ( by ktoś się na schodach ne męczył) zapomina się o całym bezpieczeństwie i wraca do rozwiązań dających możliwości wypadku i dodatkowo generujących korki a przynajmniej utrudniających ruch.
Ciekawe tylko czy geniusz który to wymyślił weżnie na siebie choćby część odpowiedzialności jak przy nowym rozwiązaniu dojdzie do potrącenia pieszego, czy stłuczki w związku z nagłym hamowaniem (bo się zagapił, bo kierowca nie zdążył, bo pieszemu na tramwaj się spieszyło)- 25 8
-
2020-08-18 10:28
W tym kraju nikt kto wydaje takie decyzje nigdy za nic nie odpowiada, więc można sobie poszaleć z wizjami.... a jak się nie sprawdzi to trudno
- 2 0
-
2020-08-18 23:24
To próg wymuszający zatrzymanie przed każdym przejściem dla pieszych = zero wypadków.
- 1 1
-
2020-08-18 09:13
Popieram! To monstrum musi zniknąć
- 4 18
-
2020-08-18 09:15
Super!!!
- 7 8
-
2020-08-18 09:16
dulkiewitz zostawcie ta kladke co ona wam jest winna oszolomy poko postawcie sobie pomnik stalina
- 12 3
-
2020-08-18 09:23
Naziemne przejście to dziki kaprys
- 12 9
-
2020-08-18 09:32
drogi rowerowe?
nowe kładki będą "pieszo-rowerowe", to rozumiem, że rowerzyści będą po przystankach tramwajowych jeździć chcąc się dostać np. od Parku Jana Pawła w stronę Dywizjonu 303 ??
- 13 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.