• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak zmieni się kładka na Zaspie

Michał Brancewicz
18 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tu strach o zawieszenie samochodu. Będzie remont
Przesuń aby
porównać

Cała obecnie istniejąca kładka na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i RzeczypospolitejMapka zostanie rozebrana, a w jej miejsce powstaną cztery mniejsze pieszo-rowerowe oraz dwa przejścia naziemne przez jezdnię i torowisko tramwajowe. Właśnie wybrano wykonawcę projektu, który na jego opracowanie będzie miał rok. Rozbiórka i przebudowa zostaną podzielona na cztery etapy.



Będzie ci szkoda kładki na Zaspie?

Dwa lata temu urzędnicy podjęli decyzję, że potężna konstrukcja z lat 80. XX wieku zostanie rozebrana w całości. Wcześniej rozważane było także częściowe wyburzenie obiektu i pozostawienie niektórych elementów kładki.

Teraz rozstrzygnięty został przetarg na opracowanie projektu budowlanego. Wykona go, za 583 tys. zł, firma Pont-Projekt z Gdańska - ta sama, która przygotowała kilka wariantów przebudowy tego miejsca.

Na wykonanie zadania będzie miała 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Projekt przebudowy kładki musi uwzględnić:

  • rozbiórkę istniejącej kładki dla pieszych na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i al. Rzeczypospolitej wraz z sześcioma windami,
  • budowę czterech kładek pieszo-rowerowych nad łącznicami skrzyżowania dla pieszych z uwzględnieniem w zakresie koncepcji kładki pieszo-rowerowej w ciągu al. Rzeczypospolitej od strony północnej,
  • budowę przejść z sygnalizacją przez jezdnię al. Rzeczypospolitej i torowisko tramwajowe,
  • remont wiaduktu w ciągu al. Rzeczypospolitej.


Cztery etapy prac przy kładce na Zaspie



Inwestycja została podzielona na cztery etapy. W pierwszej kolejności ma zostać rozebrana część obecnej kładki, następnie w jej miejscu mają powstać dwie nowe kładki pieszo-rowerowe i przejścia dla pieszych z sygnalizacją, później powstaną dwie kolejne kładki i przejście, a na koniec zostanie rozebrana pozostała część starej kładki.

Na razie miasto nie wie, jaki będzie koszt rozbiórki istniejącej konstrukcji i budowy nowych przejść oraz harmonogram inwestycji.

Opinie (439) ponad 20 zablokowanych

  • Kładka (1)

    A może wystarczy rozebrać kładkę, podwyższyć teren i zrobić normalne skrzyżowanie jak np. Kołobrzeska i Rzeczypospolitej. Zyskujemy teren zielony, nie martwimy się zalewaniem ulicy pod kładką, potaniamy budowę i utrzymanie obiektu. Często rozwiązania najprostsze są najlepsze.

    • 6 12

    • Taka koncepcja chyba też była, ale strasznie drogo wyszło zasypać i umocnić tą wielką dziurę

      • 0 0

  • (2)

    Aha - pasy zamiast kładki i poprzeczne przejścia wzdłuż przystanków autobusowych?
    No to będzie więcej ofiar wypadków z udziałem pieszych...
    Zostawcie jak jest, wyremontujcie tylko, przecież nie jest źle.

    • 22 5

    • Jest źle. Przejdź się tam w zimie na tramwaj. Kiedyś mało nie zleciałem z tych oblodzonych schodów.

      • 2 1

    • zacznij jeździć jak cywilizowany człowiek to nie będzie wypadków

      Z resztą, nie może być mowy o wypadku, jeśli świdomie łamiesz przepisy i narażasz innych na niebezpieczeństwo

      • 2 1

  • i tak trzeba bedzie sie wspinać by dostać

    Sie do tramwaju na górnym poziomie bo przeciez chyba zostawia płytę z przystankami tramwajowymi. Wg mnie zburzenie kladki nic kompletnie nie zmieni dla idących na tramwaj.

    • 13 1

  • Czyj to pomysł?? Przeciez bedzie duzo gorzej!!!!

    • 13 5

  • Znowy genialne pomysły na poprawę bezzpieczeństwa (2)

    Na całym normalnym świecie dawno odkryli że najbezpieczniejsze są rozwiązania bezkolizyjne zarówno dla kierowców jak i pieszych. Tu najwyraźniej dla pozornej wygody ( by ktoś się na schodach ne męczył) zapomina się o całym bezpieczeństwie i wraca do rozwiązań dających możliwości wypadku i dodatkowo generujących korki a przynajmniej utrudniających ruch.
    Ciekawe tylko czy geniusz który to wymyślił weżnie na siebie choćby część odpowiedzialności jak przy nowym rozwiązaniu dojdzie do potrącenia pieszego, czy stłuczki w związku z nagłym hamowaniem (bo się zagapił, bo kierowca nie zdążył, bo pieszemu na tramwaj się spieszyło)

    • 25 8

    • W tym kraju nikt kto wydaje takie decyzje nigdy za nic nie odpowiada, więc można sobie poszaleć z wizjami.... a jak się nie sprawdzi to trudno

      • 2 0

    • To próg wymuszający zatrzymanie przed każdym przejściem dla pieszych = zero wypadków.

      • 1 1

  • Popieram! To monstrum musi zniknąć

    • 4 18

  • Super!!!

    • 7 8

  • dulkiewitz zostawcie ta kladke co ona wam jest winna oszolomy poko postawcie sobie pomnik stalina

    • 12 3

  • Naziemne przejście to dziki kaprys

    • 12 9

  • drogi rowerowe?

    nowe kładki będą "pieszo-rowerowe", to rozumiem, że rowerzyści będą po przystankach tramwajowych jeździć chcąc się dostać np. od Parku Jana Pawła w stronę Dywizjonu 303 ??

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane