• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak zmieni się kładka na Zaspie

Michał Brancewicz
18 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tu strach o zawieszenie samochodu. Będzie remont
Przesuń aby
porównać

Cała obecnie istniejąca kładka na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i RzeczypospolitejMapka zostanie rozebrana, a w jej miejsce powstaną cztery mniejsze pieszo-rowerowe oraz dwa przejścia naziemne przez jezdnię i torowisko tramwajowe. Właśnie wybrano wykonawcę projektu, który na jego opracowanie będzie miał rok. Rozbiórka i przebudowa zostaną podzielona na cztery etapy.



Będzie ci szkoda kładki na Zaspie?

Dwa lata temu urzędnicy podjęli decyzję, że potężna konstrukcja z lat 80. XX wieku zostanie rozebrana w całości. Wcześniej rozważane było także częściowe wyburzenie obiektu i pozostawienie niektórych elementów kładki.

Teraz rozstrzygnięty został przetarg na opracowanie projektu budowlanego. Wykona go, za 583 tys. zł, firma Pont-Projekt z Gdańska - ta sama, która przygotowała kilka wariantów przebudowy tego miejsca.

Na wykonanie zadania będzie miała 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Projekt przebudowy kładki musi uwzględnić:

  • rozbiórkę istniejącej kładki dla pieszych na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i al. Rzeczypospolitej wraz z sześcioma windami,
  • budowę czterech kładek pieszo-rowerowych nad łącznicami skrzyżowania dla pieszych z uwzględnieniem w zakresie koncepcji kładki pieszo-rowerowej w ciągu al. Rzeczypospolitej od strony północnej,
  • budowę przejść z sygnalizacją przez jezdnię al. Rzeczypospolitej i torowisko tramwajowe,
  • remont wiaduktu w ciągu al. Rzeczypospolitej.


Cztery etapy prac przy kładce na Zaspie



Inwestycja została podzielona na cztery etapy. W pierwszej kolejności ma zostać rozebrana część obecnej kładki, następnie w jej miejscu mają powstać dwie nowe kładki pieszo-rowerowe i przejścia dla pieszych z sygnalizacją, później powstaną dwie kolejne kładki i przejście, a na koniec zostanie rozebrana pozostała część starej kładki.

Na razie miasto nie wie, jaki będzie koszt rozbiórki istniejącej konstrukcji i budowy nowych przejść oraz harmonogram inwestycji.

Opinie (439) ponad 20 zablokowanych

  • Nareszcie konkret. A nie tylko wizualizacje.

    Ruszać z tym jak najszybciej. Niech wreszcie znikną te filary i przejazd będzie bezpieczniejszy.
    A ci którzy marudzą, niech dokładnie obejrzą zdjęcie. To rozwiązanie jest bardzo dobre. Żeby tak jeszcze dziury w jezdni na Alei chcieli naprawić...

    • 9 28

  • To teraz (6)

    Będą sie tworzyć korki w kierunku Wrzeszcza. W godzinach szczytu teraz ruch jest płynny. Trochę gorzej jest w kierunku Przymorza. Tam korek tworzy naziemne przejście do pętli tramwajowej. Po likwidacji kładki korki będą w obie strony. Mieszkam tam i wiem o czym mówię. U nas najpierw tworzy się autostradę przez miasto a później utrudnia się po niej ruch.

    • 37 10

    • (1)

      jak się tak martwisz o korki to ich nie twórz. zezłomuj gruchota i daj innym normalnie żyć.
      świat nie kręci się wokół twojego samochodu. zrozum to.

      • 5 7

      • Super rada. Skąd biorą się tacy ludzie. Wiedzą kto czym jeździ i gdzie. Był już taki co chciał żeby nic nie było

        • 8 1

    • Autostrada to relikt lat 70

      Czas się jej pozbyć, razem z tą kładką.

      • 2 5

    • Oni chca utrudnic zycie tym co sa nieco (1)

      Uprzywilejowani posiadaniem auta na rzecz biedakow bez samochodow. Sie nazywa pewnego rodzaju demokracja.

      • 1 3

      • Samochód było oznaką bogactwa i uprzywilejowania w latach 60-tych

        Dziś każdy może kupić auto, a efekty widać w postaci korków

        • 3 0

    • Autostrada miejska to jest w Manchesterze czy Liverpoolu

      W Gdańsku przypomina wiejską drogę w Bangladeszu.

      • 2 1

  • głupota i marnotrawienie kasy (1)

    powinni tych wszystkich planistów zwolnić za takie głupoty jak ta i robienie przejść naziemnych jak sa tunele obok dworca Gdańsk Główny czy LOT albo za pomysły likwidacji estakady przy Wałowej. Na zbity ryj!

    • 32 6

    • Niedługo wybory... Masz dużą szansę coś zmienić.

      • 1 1

  • Ale samo pięciokolizyjne skrzyżowanie zostaje? (2)

    ufff, bo to jedyna taka bzdura w tej części galaktyki :)

    • 22 1

    • Najważniejsze

      Ze pasy będą

      • 1 1

    • 10poziomowe

      Gdzie ta kolizja

      • 0 1

  • ta kładka jest tak i**otyczna że głowa mała (3)

    jakoś nie mogę sobie wyobrazić jak ona miała sensownie służyć. co autor miał na myśli to projektując. trudno sobie wyobrazić coś bardziej anty pieszego

    • 12 19

    • bo to jest tylko fragment tego, co miało powstać, zobacz stare plany,

      • 0 0

    • Wszystko, co wykracza poza Twoja wyobraznie, jest i**otyczne, wiemy.

      • 1 0

    • To urzędasy zabiły kładkę

      Nie jest i**otyczna. Tylko zaniedbana ostatni remont to fuszerka. 40 mln na rozbudowę Kartuskiej i brak solidnego remontu kładki na Zaspie pokazują gdzie mieszkańców Zaspy mają pogrobowcy Adamowicza. Pytam gdzie są radni miasta i dzielnycy? Gdzie jest Kowalczys, Derengowska, Skiba, Puszkarski, Rolczyński. A sonda jak zwykle z durnymi pytaniami. Pora na protest w obronie kładki.

      • 0 0

  • Zostawić ją i już!! (2)

    Dużo ludzi wypowiada się że to badziew i szkarładzctwo...brzydkie to więc trzeba zburzyć. Moim zdaniem trzeba wziąć pod uwagę funkcjonalność tego skrzyżowania. Czy spełnia swoje zastosowanie czy też nie. Uważam ze należy odnowić ja i zostawić. Wtedy będzie miała ona zupełnie inny wygląd i nie będzie tak ludzi "straszyła".

    • 26 7

    • tu nie chodzi o wygląd człowieku.

      tylko o to że utrudnia ona poruszanie się pieszo w tym rejonie

      • 3 6

    • Nie spełnia.

      • 1 1

  • Do Pani d i Pana g

    Budujecie kładki nowe ale nie nad ulica! Na ulicy trzeba zrobić pasy. Kładka która prowadzi na przejście dla pieszych. Nonsens.

    Powinniście zrobić kladke w obecnym układzie. Ten zamysł będzie kiedyś za 50 lat ciekawostka historyczna (3 poziomowe skrzyżowanie kolizyjne ewenement w skali całego bloku komunistycznego) ale wy nie widzicie tak daleko.

    Teraz chcecie żeby wszyscy na piechotę chodzili. Szkoda że Pan G sam na piechotę nie chodzi

    • 19 5

  • Najgłośniej tradycyjnie piraci krzyczą (1)

    Będą światła to skończy się jazda 90kmh w tym miejscu.
    Jezdnia to nie tor wyścigowy.

    • 17 22

    • Jak jadę tam 120km/h

      To mistrzowie prostej wyprzedzają mnie prawym pasem.

      • 2 3

  • Agdzie się podziali normalni architekci? (2)

    Kładkę zostawić uwspólcześnić, wyremontować, odmalować balustrady, postawić kiosk w jednym z rogów w drugim pączki. Można pomyśleć o inteligentnym zatknięci całej bryły w, dodać funkcję gastronomiczną lub inną. Co architekt to inny pomysł, dlatego trzeba rozpisać konkurs na zagospodarowanie całej przestrzeni ( łącznie z tramwajem skręcającym w stronę Wrzeszcza i płaczącym się z Aleją Wojska Polskiego. Ale na to trzeba mieć wizję całej dzielnicy (łącznie z Wrzeszczem. Trzeba na ten odcinek miasta spojrzeć całościowo, a nie sprzedawać skrawki terenu a potem o rety nie ma miejsca..., co robić- stawia sie wiec jakąś bylejakość ( aż do następnego remontu). Wracając do tytułu- architekci zaproponukcir coś sensownego - mającego ręce i nogi aleestetyczne i ładne być musi. Skończmy z bylejakością

    • 33 5

    • Rozsądnie napisane. Szkoda tylko, że nie ma już takich fachowców, którzy na miasto spojrzeli by w całości. Ponadto, taka wizja, jakkolwiek skuteczna długofalowo, nie byłaby popularna dla ludzi, którzy ogarniają kawałek swojej dzielnicy, wyjazd z garażu i nic poza tym.

      • 3 0

    • I ślizgawki zamiast schodów!

      • 1 2

  • I znowu przejscie naziemne jakby klrki male byly (1)

    Czekam kiedy na obwodnicy też powstaną przejścia co 400m

    • 18 7

    • Nie widzisz różnicy między obwodnicą a drogą miejską?

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane