- 1 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (147 opinii)
- 2 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (135 opinii)
- 3 Czemu śmieci rozsypano obok śmieciarki? (52 opinie)
- 4 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (169 opinii)
- 5 Prokuratura już nie chce ścigać Nergala (298 opinii)
- 6 Wyciek oleju do Motławy. Wznowiono ruch (97 opinii)
Tak zmieni się kładka na Zaspie
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/2742/750x0/2742068-Tak-po-4-etapach-prac-zmieni-sie-krajobraz-Zaspy.webp)
porównać
Cała obecnie istniejąca kładka na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i Rzeczypospolitej zostanie rozebrana, a w jej miejsce powstaną cztery mniejsze pieszo-rowerowe oraz dwa przejścia naziemne przez jezdnię i torowisko tramwajowe. Właśnie wybrano wykonawcę projektu, który na jego opracowanie będzie miał rok. Rozbiórka i przebudowa zostaną podzielona na cztery etapy.
Teraz rozstrzygnięty został przetarg na opracowanie projektu budowlanego. Wykona go, za 583 tys. zł, firma Pont-Projekt z Gdańska - ta sama, która przygotowała kilka wariantów przebudowy tego miejsca.
Na wykonanie zadania będzie miała 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Projekt przebudowy kładki musi uwzględnić:
- rozbiórkę istniejącej kładki dla pieszych na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i al. Rzeczypospolitej wraz z sześcioma windami,
- budowę czterech kładek pieszo-rowerowych nad łącznicami skrzyżowania dla pieszych z uwzględnieniem w zakresie koncepcji kładki pieszo-rowerowej w ciągu al. Rzeczypospolitej od strony północnej,
- budowę przejść z sygnalizacją przez jezdnię al. Rzeczypospolitej i torowisko tramwajowe,
- remont wiaduktu w ciągu al. Rzeczypospolitej.
Cztery etapy prac przy kładce na Zaspie
Inwestycja została podzielona na cztery etapy. W pierwszej kolejności ma zostać rozebrana część obecnej kładki, następnie w jej miejscu mają powstać dwie nowe kładki pieszo-rowerowe i przejścia dla pieszych z sygnalizacją, później powstaną dwie kolejne kładki i przejście, a na koniec zostanie rozebrana pozostała część starej kładki.
Na razie miasto nie wie, jaki będzie koszt rozbiórki istniejącej konstrukcji i budowy nowych przejść oraz harmonogram inwestycji.
Opinie (439) ponad 20 zablokowanych
-
2020-08-18 07:10
Kompletny bezsens (6)
Jedyny priorytet jaki mają obecnie władze Gdańska to maksymalne utrudnienie życia mieszkańcom. Ostatnie decyzje tak absurdalne, że aż dziwię się, że mogli je wydać myślący logicznie urzędnicy.
- 129 22
-
2020-08-18 07:17
"myślący logicznie urzędnicy"
To oksymoron- 20 4
-
2020-08-18 08:01
Dzięki ostatnim decyzjom
Żyje mi się tutaj lepiej. Oby tak dalej rozbudowy propieszej miasta!
- 5 13
-
2020-08-18 09:30
Utrudnienie? (3)
Szedłeś tam kiedyś na tramwaj? Schodami w górę, schodami w dół, nadrobić drogi po kwadratowej kładce...
- 2 8
-
2020-08-18 09:42
a teraz nie przejdziesz rownolegle do Rzeczypospolitej.
- 4 0
-
2020-08-18 11:57
Czyli problemem są schody? (1)
Wystarczą więc windy i po problemie.
- 0 0
-
2020-08-18 11:59
i jeszcze "nadrobić drogi" jest problemem bo to kawałek drogi
zimą wieje wiatr , śnieg , ślizgawica
- 3 0
-
2020-08-18 07:14
(6)
To skrzyżowanie to jest fenomen, dwupoziomowe w pełni kolizyjne skrzyżowanie bezkolizyjne
- 66 7
-
2020-08-18 07:17
Dokładnie :D w sumie powinno ono się znaleźć na liście unesco jako unikat na skalę światową ;)
- 18 1
-
2020-08-18 07:24
(1)
Z kładką - trzypoziomowe ;)
- 19 0
-
2020-08-18 08:32
a jak by jeszcze estakadę rowerową dołożyć byłyby cztery poziomy.
taka w poprzek by się przydała- 4 0
-
2020-08-18 09:00
To nie jest i nigdy nie było skrzyżowanie bezkolizyjne.
Proszę, pokaż mi, gdzie w Gdańsku, albo gdziekolwiek indziej, masz skrzyżowanie bezkolizyjne bez sygnalizatorów kierunkowych.
- 2 2
-
2020-08-18 09:37
Jak jadę Przymorze-Wrzeszcz to jakoś kolizji nie widzę
- 3 2
-
2020-08-18 21:14
W którym miejscu jest kolizyjne
- 0 2
-
2020-08-18 07:14
To po co remontowano gruntownie część tej kładki ? (2)
- 65 6
-
2020-08-18 07:53
Żeby dało się bezpiecznie zburzyć
- 6 2
-
2020-08-18 09:05
może po to, żeby mieszkańcy mieli jak przejść na drugą stronę przez najbliższe 2-3 lata?
- 3 2
-
2020-08-18 07:18
najgłupszy pomysł, jaki można tam zrealizować. Przejście naziemne - na co to komu? żeby auta i tramwaje miały dodatkowe światła na i tak już zatłoczonej drodze? Żeby ludzie musieli przechodzić przez kładkę, dodatkowo robiąc kolejne kilka set metrów, aby dostać się na drugą stronę ulicy? Czy ktoś, kto projektuje te "udogodnienia" w ogóle myśli?
- 95 14
-
2020-08-18 07:19
niegospodarnosc (2)
to jest niegospodarnosc milion wyrzucony w bloto no ale gdansk wybral
przejscia naziemne sygnalizacja korki tak bylo w europie w latach 60 - to tylko cwok moze cos takiego wymyskec no ale mamy zarzad miasta ale czy z papierani- 78 16
-
2020-08-18 07:28
Świat się zmienia i to co było w latach 60 czyli autostrady w mieście odchodzi do lamusa. (1)
Miasto jest dla ludzi a nie samochodów.
- 11 9
-
2020-08-18 10:11
A tymi samochodami to kto się przemieszcza
Kosmici ?
- 1 0
-
2020-08-18 07:20
juz dawno powinna byc rozebrana
to takie badziewie...
- 20 58
-
2020-08-18 07:25
No i super . W końcu będzie można normalnie dostać się do przystanku tramwajowego . (1)
A samochody mogą w końcu trochę zwolnić , już teraz często jest korek do Kościuszki . Najwyżej będzie do Placu Komorowskiego a w ostateczności do Grunwaldzkiej .
- 23 59
-
2020-08-18 07:29
Furmanką byłoby lepiej albo na osiołku
- 9 4
-
2020-08-18 07:27
Brawo
Tak bardzo potrzebne kolejne przejście dla pieszych przez ulicę, korki takie małe.
- 44 14
-
2020-08-18 07:35
a dałoby radę zrobić tam pas rozbiegowy zamiast znaku stop?
oczywiście przy okazji, nie w ramach budowy kładki
- 22 4
-
2020-08-18 07:36
(1)
Gdzie zejścia na przystanki tramwajowe ?
- 4 8
-
2020-08-18 11:18
zgłos sie do okulisty to zobaczysz
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.