• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak zmieni się kładka na Zaspie

Michał Brancewicz
18 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tu strach o zawieszenie samochodu. Będzie remont
Przesuń aby
porównać

Cała obecnie istniejąca kładka na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i RzeczypospolitejMapka zostanie rozebrana, a w jej miejsce powstaną cztery mniejsze pieszo-rowerowe oraz dwa przejścia naziemne przez jezdnię i torowisko tramwajowe. Właśnie wybrano wykonawcę projektu, który na jego opracowanie będzie miał rok. Rozbiórka i przebudowa zostaną podzielona na cztery etapy.



Będzie ci szkoda kładki na Zaspie?

Dwa lata temu urzędnicy podjęli decyzję, że potężna konstrukcja z lat 80. XX wieku zostanie rozebrana w całości. Wcześniej rozważane było także częściowe wyburzenie obiektu i pozostawienie niektórych elementów kładki.

Teraz rozstrzygnięty został przetarg na opracowanie projektu budowlanego. Wykona go, za 583 tys. zł, firma Pont-Projekt z Gdańska - ta sama, która przygotowała kilka wariantów przebudowy tego miejsca.

Na wykonanie zadania będzie miała 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Projekt przebudowy kładki musi uwzględnić:

  • rozbiórkę istniejącej kładki dla pieszych na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i al. Rzeczypospolitej wraz z sześcioma windami,
  • budowę czterech kładek pieszo-rowerowych nad łącznicami skrzyżowania dla pieszych z uwzględnieniem w zakresie koncepcji kładki pieszo-rowerowej w ciągu al. Rzeczypospolitej od strony północnej,
  • budowę przejść z sygnalizacją przez jezdnię al. Rzeczypospolitej i torowisko tramwajowe,
  • remont wiaduktu w ciągu al. Rzeczypospolitej.


Cztery etapy prac przy kładce na Zaspie



Inwestycja została podzielona na cztery etapy. W pierwszej kolejności ma zostać rozebrana część obecnej kładki, następnie w jej miejscu mają powstać dwie nowe kładki pieszo-rowerowe i przejścia dla pieszych z sygnalizacją, później powstaną dwie kolejne kładki i przejście, a na koniec zostanie rozebrana pozostała część starej kładki.

Na razie miasto nie wie, jaki będzie koszt rozbiórki istniejącej konstrukcji i budowy nowych przejść oraz harmonogram inwestycji.

Opinie (439) ponad 20 zablokowanych

  • Kompletny bezsens (6)

    Jedyny priorytet jaki mają obecnie władze Gdańska to maksymalne utrudnienie życia mieszkańcom. Ostatnie decyzje tak absurdalne, że aż dziwię się, że mogli je wydać myślący logicznie urzędnicy.

    • 129 22

    • "myślący logicznie urzędnicy"

      To oksymoron

      • 20 4

    • Dzięki ostatnim decyzjom

      Żyje mi się tutaj lepiej. Oby tak dalej rozbudowy propieszej miasta!

      • 5 13

    • Utrudnienie? (3)

      Szedłeś tam kiedyś na tramwaj? Schodami w górę, schodami w dół, nadrobić drogi po kwadratowej kładce...

      • 2 8

      • a teraz nie przejdziesz rownolegle do Rzeczypospolitej.

        • 4 0

      • Czyli problemem są schody? (1)

        Wystarczą więc windy i po problemie.

        • 0 0

        • i jeszcze "nadrobić drogi" jest problemem bo to kawałek drogi

          zimą wieje wiatr , śnieg , ślizgawica

          • 3 0

  • (6)

    To skrzyżowanie to jest fenomen, dwupoziomowe w pełni kolizyjne skrzyżowanie bezkolizyjne

    • 66 7

    • Dokładnie :D w sumie powinno ono się znaleźć na liście unesco jako unikat na skalę światową ;)

      • 18 1

    • (1)

      Z kładką - trzypoziomowe ;)

      • 19 0

      • a jak by jeszcze estakadę rowerową dołożyć byłyby cztery poziomy.

        taka w poprzek by się przydała

        • 4 0

    • To nie jest i nigdy nie było skrzyżowanie bezkolizyjne.

      Proszę, pokaż mi, gdzie w Gdańsku, albo gdziekolwiek indziej, masz skrzyżowanie bezkolizyjne bez sygnalizatorów kierunkowych.

      • 2 2

    • Jak jadę Przymorze-Wrzeszcz to jakoś kolizji nie widzę

      • 3 2

    • W którym miejscu jest kolizyjne

      • 0 2

  • To po co remontowano gruntownie część tej kładki ? (2)

    • 65 6

    • Żeby dało się bezpiecznie zburzyć

      • 6 2

    • może po to, żeby mieszkańcy mieli jak przejść na drugą stronę przez najbliższe 2-3 lata?

      • 3 2

  • najgłupszy pomysł, jaki można tam zrealizować. Przejście naziemne - na co to komu? żeby auta i tramwaje miały dodatkowe światła na i tak już zatłoczonej drodze? Żeby ludzie musieli przechodzić przez kładkę, dodatkowo robiąc kolejne kilka set metrów, aby dostać się na drugą stronę ulicy? Czy ktoś, kto projektuje te "udogodnienia" w ogóle myśli?

    • 95 14

  • niegospodarnosc (2)

    to jest niegospodarnosc milion wyrzucony w bloto no ale gdansk wybral
    przejscia naziemne sygnalizacja korki tak bylo w europie w latach 60 - to tylko cwok moze cos takiego wymyskec no ale mamy zarzad miasta ale czy z papierani

    • 78 16

    • Świat się zmienia i to co było w latach 60 czyli autostrady w mieście odchodzi do lamusa. (1)

      Miasto jest dla ludzi a nie samochodów.

      • 11 9

      • A tymi samochodami to kto się przemieszcza

        Kosmici ?

        • 1 0

  • juz dawno powinna byc rozebrana

    to takie badziewie...

    • 20 58

  • No i super . W końcu będzie można normalnie dostać się do przystanku tramwajowego . (1)

    A samochody mogą w końcu trochę zwolnić , już teraz często jest korek do Kościuszki . Najwyżej będzie do Placu Komorowskiego a w ostateczności do Grunwaldzkiej .

    • 23 59

    • Furmanką byłoby lepiej albo na osiołku

      • 9 4

  • Brawo

    Tak bardzo potrzebne kolejne przejście dla pieszych przez ulicę, korki takie małe.

    • 44 14

  • a dałoby radę zrobić tam pas rozbiegowy zamiast znaku stop?

    oczywiście przy okazji, nie w ramach budowy kładki

    • 22 4

  • (1)

    Gdzie zejścia na przystanki tramwajowe ?

    • 4 8

    • zgłos sie do okulisty to zobaczysz

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane