• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak zmieni się kładka na Zaspie

Michał Brancewicz
18 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tu strach o zawieszenie samochodu. Będzie remont
Przesuń aby
porównać

Cała obecnie istniejąca kładka na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i RzeczypospolitejMapka zostanie rozebrana, a w jej miejsce powstaną cztery mniejsze pieszo-rowerowe oraz dwa przejścia naziemne przez jezdnię i torowisko tramwajowe. Właśnie wybrano wykonawcę projektu, który na jego opracowanie będzie miał rok. Rozbiórka i przebudowa zostaną podzielona na cztery etapy.



Będzie ci szkoda kładki na Zaspie?

Dwa lata temu urzędnicy podjęli decyzję, że potężna konstrukcja z lat 80. XX wieku zostanie rozebrana w całości. Wcześniej rozważane było także częściowe wyburzenie obiektu i pozostawienie niektórych elementów kładki.

Teraz rozstrzygnięty został przetarg na opracowanie projektu budowlanego. Wykona go, za 583 tys. zł, firma Pont-Projekt z Gdańska - ta sama, która przygotowała kilka wariantów przebudowy tego miejsca.

Na wykonanie zadania będzie miała 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Projekt przebudowy kładki musi uwzględnić:

  • rozbiórkę istniejącej kładki dla pieszych na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i al. Rzeczypospolitej wraz z sześcioma windami,
  • budowę czterech kładek pieszo-rowerowych nad łącznicami skrzyżowania dla pieszych z uwzględnieniem w zakresie koncepcji kładki pieszo-rowerowej w ciągu al. Rzeczypospolitej od strony północnej,
  • budowę przejść z sygnalizacją przez jezdnię al. Rzeczypospolitej i torowisko tramwajowe,
  • remont wiaduktu w ciągu al. Rzeczypospolitej.


Cztery etapy prac przy kładce na Zaspie



Inwestycja została podzielona na cztery etapy. W pierwszej kolejności ma zostać rozebrana część obecnej kładki, następnie w jej miejscu mają powstać dwie nowe kładki pieszo-rowerowe i przejścia dla pieszych z sygnalizacją, później powstaną dwie kolejne kładki i przejście, a na koniec zostanie rozebrana pozostała część starej kładki.

Na razie miasto nie wie, jaki będzie koszt rozbiórki istniejącej konstrukcji i budowy nowych przejść oraz harmonogram inwestycji.

Opinie (439) ponad 20 zablokowanych

  • super, nazwiemy to Quadka Park

    • 22 1

  • Niegospodarność (1)

    Według mnie to ktoś powinien zainteresować się przetargami i niegospodarnością gdańskich władz, po co było stawiać te windy, remontować samą kładkę, burzyć i stawiać nowe schody itd. itd. Jednak jeżeli ma się tylko "papiery" że się coś umie to łatwo przychodzi trwonienie nie swoich pieniędzy, wygeneruje to dodatkowe korki które będą blokować komunikację, już teraz ludzie przesiadają się do własnych lub wypożyczonych na minuty aut z powodów opóźnień komunikacji miejskiej, wygenerujmy jeszcze kilka korków powodowanych dodatkową sygnalizacja.

    • 37 7

    • Korki to pikuś. Wzrośnie zanieczyszczenie spalinami.

      Wszak samochód najwiecej spala paliwa podczas ruszania.

      • 2 0

  • Uważam, że powinni się tam zrobić przejście dla pieszych, (4)

    wzdłuż ulicy dwie ścieżki rowerowe, skwer z trawą i ograniczenie prędkości do 30km/h oraz ruch jednokierunkowy plus płatne parkingi. Może byc?

    • 23 15

    • Ale te drogi dla rowerów (2)

      To pod prąd rozumiem?

      • 1 3

      • Tak, ale napięcie powyżej 16 Amperów (1)

        • 3 1

        • Jak napięcie to voltów.

          • 6 0

    • Plus basen i skocznia narciarska! A co!

      • 0 0

  • Następne przejścia? (1)

    Brawo genjusze!!!

    • 35 10

    • Brawo analfabeto

      • 1 2

  • trójmiejska polityka
    zamiast remontować lepiej dewastować i burzyć
    ciekawe co się stanie z dostawionymi do kładki windami...?
    a potem wydawać na koncepcje wizualizacje plany i nową robotę
    zresztą bezmyślną
    bo co będzie miała zrobić osoba idąca wzdłuż al Jana Pawła?
    kupić auto?
    i to wszystko przy aplauzie "dziennikarzy"

    • 27 7

  • przejście dla pieszych, i tyle

    Zaraz, a może zastanowić się nad sensem jakiejkolwiek kładki czy przejścia podziemnego. Skoro na głównej arterii miasta tj. Podwalu Przedmiejskim likwiduje się przejścia podziemne, to dlaczego nie zrobić w tym miejscu normalnego skrzyżowania i przejścia dla pieszych ze światłami? Przecież w tym miejscu ruch jest wielokrotnie mniejszy, to tylko droga osiedlowa. Poza tym w jakiejś tam perspektywie ma być przedłużona Słowackiego / Kościuszki w miejscu obecnego hangaru handlowego.

    • 11 12

  • bez sensu (7)

    ta kladka zapewnia plynny ruch na jezdni, a do tego stanowi wizytowke tego miejsca

    • 25 14

    • Płynny ruch nade wszystko? A co mają powiedzieć ludzie mniej mobilni? (5)

      Chodzenie po tych schodach zimą to masakra, zwłaszcza jak jest ślisko lub mroźno. Ta kładka to przykład nieliczenia się z potrzebami mieszkańców.

      • 9 7

      • są windy ! 6 szt ! (1)

        • 8 4

        • w dwóch miejscach nie ma windy .

          • 4 2

      • (1)

        Ty chyba nie widzisz tego projektu. Jak przejdziesz przez jpII? Podpowiem do okola.

        • 3 2

        • Czyli dokładnie tak samo jak teraz. Różnica jest w dojściu na przystanki i przekroczeniu Rzeczypospolitej.

          • 1 2

      • to jak będzie zimno droga nie będzie śliska??? a zburzenie jest przykładem liczenia się z mieszkancami? bzdura

        • 1 4

    • No naprawdę piękna wizytówka

      Gigantyczna szara betonowa konstrukcja

      • 3 1

  • Roboty zbędne. Wciskanie na siłę naszych pieniędzy kolesiowi.

    • 18 9

  • Kładka

    Przecież szwagier musi zarobić !!!!!!!!!!

    • 26 7

  • to miejsce tęskni za korkami.

    i zwiększonym smrodem

    • 18 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane