- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (166 opinii)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (316 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (195 opinii)
- 4 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (76 opinii)
- 5 Okradała drogerie, zmieniając peruki (25 opinii)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (59 opinii)
Terminal promowy: wytęskniona inwestycja
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/21/300x0/21265__kr.webp)
- Gdynia, zarówno port, jak i miasto, kojarzy się przede wszystkim z ruchem promowym - mówi Jerzy Wieliński, dyrektor Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Jesteśmy nastawieni na bardzo poważny rozwój tego biznesu. Połączenia ze Skandynawią realizowane są od dziesięciu lat i z roku na rok następuje wzrost obrotów, zarówno jeśli chodzi o obsługę pasażerów, jak i samochodów osobowych i ciężarowych. Dlatego staramy się nadążać z inwestycjami, które narzuca nam też i sytuacja związana z naszym wejściem do Unii Europejskiej. Musimy sprostać odpowiednim standardom. To jedna z lepiej zainwestowanych kwot.
W przejście promowe na gdyńskim Obłużu zainwestowano łącznie ok. 16 milionów złotych, w tym ostatnia modernizacja samego dworca morskiego to 10,5 miliona. W obiekcie trzykrotnie zwiększono przepustowość przejść, zainstalowano magnetyczne bramki, urządzenia do prześwietlania bagażu, niedługo pojawią się również detektory promieniowania neutronowego i promieniowania gamma.
- To oznacza dla klientów naszej firmy wygodne i bezpieczne przekraczanie granicy - mówi Ryszard Bogdan, dyrektor zarządzający Stena Line Polska. - Na tę inwestycję czekaliśmy wiele lat. W tej chwili w komfortowych warunkach, nie gorszych niż w innych europejskich portach, pasażerowie mogą dojść do promu i z niego zejść. W najbiższych latach, czego symptomy już obserwujemy, spodziewamy się dużego wzrostu obrotu towarowego i pasażerskiego ze Szwecją. Kontakty biznesowe spowodują, że coraz więcej osób będzie podróżować w związku z wykonywaną pracą, ale czekamy też na zwiększony ruch turystyczny.
W ubiegłym roku dwa promy, "Stena Baltica" i "Stena Traveller", kursując między Gdynią i Karlskroną przewiozły 385 tysięcy pasażerów, przeszło 50 tysięcy samochodów osobowych i 46,5 tys. ciężarówek.
- Połączenia promowe to jedna z większych szans rozwoju naszego miasta - powiedział Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. - Gdynia od samego początku była miastem portowym. Dziś wzrost przeładunków następuje w ściśle określonych dziedzinach. To przede wszystkim kontenery, ro-ro, ale także coraz dynamiczniej rozwijające się połączenia promowe. Dziesięć lat temu staraniem miasta, a wbrew ekspertom, zainicjowane zostało połączenie z Karlskroną. Teraz widać, że był to dobry krok. Mam nadzieję, że te nowe warunki sprawią, że z połączeń promowych będzie chciało korzystać jeszcze więcej osób.
Choć terminal dopiero został otwarty po modernizacji, już są plany budowy nowoczesnej bazy promowej bliżej centrum miasta, w okolicy starego dworca morskiego przy nabrzeżach Polskim i Francuskim. Według założeń rozpoczęcie realizacji tego projektu to kwestia najbliższych trzech lat.
Opinie (21)
-
2004-04-06 08:23
przepustowość się zwiększyła, ale czy jest wykorzystywana?
na razie stworzyli możliwości
teraz niech się zabiorą za zwiększenie liczby połączeń- 0 0
-
2004-04-06 09:00
przepustowosc
Nie ma obaw. Jest wykorzystaywana. Na poprzednim terminalu byl ogromny, nieludzki tlok, a odprawa trwala bardzo wolno.
- 0 0
-
2004-04-06 11:22
pobożne nadzieje
to oczywiście fajnie jak ma sie w mieście nowoczesny obiekt, ale liczenie na to, że z powodu modernizacji dworca zwiekszy się liczba osób chętnych podróżą do Szwecji jest moim zdaniem naiwna.
Niech wpiszą się Ci, którzy zrezygnowali kiedykolwiek z rejsu do Szwecji, bo terminal był taki jaki był.- 0 0
-
2004-04-06 11:48
A kiedy Gdansk???
W Gdansku ten prowizoryczny terminal dla przyplywajacych ze Szwecji kojarzy sie z 3 swiatem. To wstyd ze Polfferies nie moze zainwestowac zarabiajac tyle kasy.
- 0 0
-
2004-04-06 12:36
Gdańsk jak się obudzi że nikt nie chce stąd pływać
- 0 0
-
2004-04-06 12:37
szkoda inwestycji promu do Kopenhagi
Tamten terminal jest naprawdę przyzwoity
- 0 0
-
2004-04-06 13:39
Konkurują
No właśnie Gdańsk ma dwa terminale,jeden należący do PŻB,drugi na Nabrzeżu Westerplatte,Gdynia rozbudowuje swój terminal,słowem konkurencja miedzy Gdańskiem a Gdynią trwa w najlepsze w wielu dziedzinach.
- 0 0
-
2004-04-06 15:06
cityman!
bo nas krew zaleje!
gdzie jesteś ze swoją lista?
wytłumacz tym burakom, że w Gdańsku i tak jest wszystko najlepsze!- 0 0
-
2004-04-06 16:53
śledzie przestańcie z ta licytacją bo zaraz rozpętacie wojenke typu "a my mamy dwa a wy tylko jeden..."
- 0 0
-
2004-04-06 17:56
ino sie cieszyc ze zwiekszonej przepustowosci... ja czekam na wieksza przepustowosc lacza inetowego
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.