- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (202 opinie)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (408 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (71 opinii)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (72 opinie)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (133 opinie)
- 6 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (442 opinie)
Testowaliśmy rower metropolitalny Mevo
Posiadają m.in. 26-calowe koła, regulowane siodełka, koszyk, dzwonek i co najważniejsze - są wspomagane elektrycznie. Sprawdziliśmy, jak wyglądają i sprawują się pierwsze testowe rowery systemu Mevo, który na dobre ruszy najprawdopodobniej dopiero na wiosnę.
Czytaj także: Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta
- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie - mówił w piątek Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji Obszaru Metropolitalnego.
Postanowiliśmy przekonać się o tym na własnej skórze. Czy rowerem jedzie się lekko i swobodnie? Rzeczywiście, dla ludzi, którzy nigdy nie jeździli rowerem ze wspomaganiem elektrycznym, różnica zauważalna jest od razu. Niestety nie ma możliwości wyboru stopnia wspomagania - silnik elektryczny włącza się z pierwszym naciśnięciem na pedał. Na prostej drodze jedzie się dość szybko i bardzo przyjemnie. Jednak mimo wspomagania i ustawionego pierwszego biegu (w przerzutkach), podjazd pod górę sprawia trudność.
Rower Mevo wyposażony jest w trzybiegową przekładnię, która bardzo płynnie zmienia biegi. Duże i regulowane (udogodnienie dla wysokich osób) wygodne siodełko oraz 26-calowe koła sprawiają, że rowerem podróżuje się komfortowo. Na wyposażeniu dodatkowym znajdziemy, oświetlenie, centralną stopkę, dzwonek oraz całkiem spory koszyk np. na torbę lub siatkę z zakupami.
Według zaleceń producenta w pełni naładowany akumulator w rowerze powinien wystarczyć na 60 km trasy. Czy tak będzie? Dowiemy się tego, kiedy Mevo oficjalnie wkroczy do Trójmiasta (testowy rower dostaliśmy na 1,5 godziny).
- Bateria w rowerze musi wytrzymać do około 60 km trasy na pełnym ładowaniu. Operator zapewnia, że akumulator będzie w stanie przetrwać nasze warunki atmosferyczne, czyli okres zimowy. Roweru nie będzie można wypożyczyć, kiedy akumulator wskaże poniżej 20 proc. mocy. Informacja o rozładowanym akumulatorze pojawi się u nas w systemie, a serwisant wymieni baterię na naładowaną - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji Obszaru Metropolitalnego.
Czytaj także: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się
Test i odbiór rowerów to nie wszystko. Pracownicy Obszaru Metropolitalnego muszą jeszcze sprawdzić aplikację na smartfony, która odpowiada m.in. za wypożyczenie roweru i włączenie automatycznej blokady (aplikacja jest w fazie testów), system nadzorujący do kontroli wykonawcy oraz stojaki rozmieszczone w mieście.
W Trójmieście pojawi się ponad 3500 rowerów Mevo, z czego 2160 będzie do użytku w Gdańsku. Rower ma być przystosowany do osób o wzroście 150-200 cm i masie do 120 kg.
Miejsca
Opinie (517) ponad 20 zablokowanych
-
2018-12-11 12:50
jakość rowerów (3)
do wszystkich , którzy krytykują jakość rowerów, jeśli ktoś jeździł w W-wie na rowerach miejskich tj. Veturilo to te w 3mieście będą takie same , nie widzę powodu do krytyki na takie stać miasto robią je na jedno kopyto w całym kraju
- 1 8
-
2018-12-11 13:11
nie są takie samie, są podobne... pomijając układ z silnikiem i akcesoria typu koszyk, to nawet przedni widelec jest inny - bardziej toporny
- 7 1
-
2018-12-11 13:33
serio?
jeździłam i te we warszawie przynajmniej w większości nie są elektryczne, zwykłe z przerzutkami
- 5 0
-
2018-12-11 13:44
nie kłam, warszawskie elektryki są ładowane ze stacji ładowania gdzie trzeba je zostawić
- 3 1
-
2018-12-11 12:51
Dobrze rozumiem? (6)
Rowerem będzie można poruszać się tylko gdy poziom naładowania baterii będzie wyższy niż 20%, a zasięg maksymalny ma wynieść 60 kilometrów?
Nie będzie opcji ładowania przy stojakach, a za stan baterii maja odpowiadać serwisanci którzy będą musieli ręcznie wymieniać baterie w tak olbrzymiej ilości rowerów rozrzuconych po całym trójmieście?- 15 2
-
2018-12-11 13:05
Jak wypożyczysz to możesz rozładować, ale jak jest poniżej 20% to nie wypożyczysz, bo rower czeka na obsługę.
- 5 0
-
2018-12-11 13:13
Minimum 20% potrzebne będzie raczej do wypożyczenia a nie do jazdy (3)
Dodam, że serwisanci będą mieli do obsługi 682 stacje, do których zapewne będa docierać samochodami. A to korków nie zmniejszy.
- 10 1
-
2018-12-11 13:21
I tak największym problemem będzie to, ze rowery nie rozładują się równocześnie, i tak serwis przyjedzie na stację ale nie "obsłuży" wszystkich rowerów, co tylko zwiększy koszty obsługi
- 5 0
-
2018-12-11 13:21
(1)
akumulator duży ani ciężki nie jest
nie widzę powodu, żeby serwisanci nie mieli dojeżdżać do rozładowanych rowerów
jednośladami, np skuterami, nie stojącymi w korku
dostawca pizzy moe wiźć 40 kilo ładunku
tym bardziej serwisant- 3 4
-
2018-12-11 14:55
taa weźmie na plecy 50baterii i pojedzie w miasto.
- 7 1
-
2018-12-14 23:59
dokładni, brzmi to jak ..plan na stały zarobek firm serwisowych.
- 1 0
-
2018-12-11 12:55
Czy to jest właśnie ta elektromobilność? (4)
O której jeden taki z półprzymkniętymi oczami w telewizji gada?
- 15 1
-
2018-12-11 13:23
Miały być samochody... ale jaki rząd takie samochody :)
- 7 1
-
2018-12-11 17:18
to są właśnie te rowery na węgiel brunatny
- 6 1
-
2018-12-11 23:29
Pinokio już nawet sam nie pamięta, co naobiecywał...
- 2 0
-
2018-12-12 11:30
podwłądni Pinokia nie wspomnieli nawet słowem o tej elektromobilności
wspomaganej siłą ludzkich mięśni w swoich opracowaniach studialnych.
To jest inna elektromobilność niż ta, o której mówił Pinokio. To jest elektromobilność niekiedy wegetariańska.- 0 0
-
2018-12-11 13:07
Skoro wspomaganie elektryczne jest konieczne do jazdy.. (5)
to co się stanie, jak mi akumulator padnie w trakcie użytkowania? Nie mogę jechać dalej wyłącznie siłą mięśni, więc zsiadam z roweru i prowadze do najlbliższej stacji?
- 14 2
-
2018-12-11 13:16
Dokładnie
Ale zalecam bieg bo minuty lecą...
- 10 2
-
2018-12-11 13:17
możesz zostawić w tym miejscu, w którym się zatrzymujesz (2)
- 5 0
-
2018-12-12 00:09
najlepiej
wrzuć do rowu i wezwij taxi hahahahah
- 1 1
-
2018-12-12 12:33
ale w pewnej strefie
i nie wiadomo co z odpłatnością za zostawienie roweru poza stacją gdy się rozładuje
- 1 0
-
2018-12-12 11:31
wspomaganie elektryczne nie jest konieczne do jazdy
po płaskim nawet nie wyczujesz różnicy.
Niski stan baterii jedynie utrudni/uniemożliwi wypożyczenie, ale nie jazdę.- 0 0
-
2018-12-11 13:11
sorry ludzie (2)
każdy komentarz na trojmiasto.pl jest pełny marudzenia i narzekania. Ogarnijcie się ludzie, wiadomo że każdemu nie da się dogodzić - jeśli tak bardzo boli was ten temat to albo nie używajcie rowerów albo zaangażujcie się w temat aby coś zmienić. Zawsze możecie sobie kupić własny wymarzony, we właściwym kolorze z ogromną baterią, lekki o zasięgu 200km. Powodzenia
ps. mam nadzieje że podążycie za tradycją i dostanę najwięcej minusów pod wpisem :-)- 12 18
-
2018-12-11 13:54
wolałbym własny
i mam, ale mevo ma taka przewagę, że można zostawić rower i nie stresować się czy go ukradną oraz można jechać w jedną stronę, a wracać np komunikacją
- 6 0
-
2018-12-11 14:14
będziemy się cieszyć...
...jak będzie z czego. Obiecuję.
- 10 0
-
2018-12-11 13:19
Nie ma czegoś takiego jak
centralna stopka.
To są nóżki.- 7 6
-
2018-12-11 13:27
wzrost do 200
o dziękuję wam, bałem sie że to tylko dla kurdupli będzie
mieszcze sie w zakresie- 5 4
-
2018-12-11 13:28
A męskich nie było?
- 21 3
-
2018-12-11 13:31
przepraszam, ale gdzie jest wynik 'testu'?
jakies porownania, statystyki, informacje? cokolwiek? nawet trudno wylowic oglne wrazenie. pr0
- 19 1
-
2018-12-11 13:31
Warszawa (1)
a nie można było wprowadzic takiego samego systemu jak działa w Warszawie? Sprawdza się, więc po co komplikować życie? i w warszawie jest możliwość wypożyczenia roweru dla dziecka a w trójmieście??
- 9 0
-
2018-12-11 13:56
w warszawie to funkcjonuje kupe lat. u nas system dopiero ruszy. cierpliwosci
- 0 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.