- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (201 opinii)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (408 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (71 opinii)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (72 opinie)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (133 opinie)
- 6 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (442 opinie)
Testowaliśmy rower metropolitalny Mevo
Posiadają m.in. 26-calowe koła, regulowane siodełka, koszyk, dzwonek i co najważniejsze - są wspomagane elektrycznie. Sprawdziliśmy, jak wyglądają i sprawują się pierwsze testowe rowery systemu Mevo, który na dobre ruszy najprawdopodobniej dopiero na wiosnę.
Czytaj także: Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta
- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie - mówił w piątek Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji Obszaru Metropolitalnego.
Postanowiliśmy przekonać się o tym na własnej skórze. Czy rowerem jedzie się lekko i swobodnie? Rzeczywiście, dla ludzi, którzy nigdy nie jeździli rowerem ze wspomaganiem elektrycznym, różnica zauważalna jest od razu. Niestety nie ma możliwości wyboru stopnia wspomagania - silnik elektryczny włącza się z pierwszym naciśnięciem na pedał. Na prostej drodze jedzie się dość szybko i bardzo przyjemnie. Jednak mimo wspomagania i ustawionego pierwszego biegu (w przerzutkach), podjazd pod górę sprawia trudność.
Rower Mevo wyposażony jest w trzybiegową przekładnię, która bardzo płynnie zmienia biegi. Duże i regulowane (udogodnienie dla wysokich osób) wygodne siodełko oraz 26-calowe koła sprawiają, że rowerem podróżuje się komfortowo. Na wyposażeniu dodatkowym znajdziemy, oświetlenie, centralną stopkę, dzwonek oraz całkiem spory koszyk np. na torbę lub siatkę z zakupami.
Według zaleceń producenta w pełni naładowany akumulator w rowerze powinien wystarczyć na 60 km trasy. Czy tak będzie? Dowiemy się tego, kiedy Mevo oficjalnie wkroczy do Trójmiasta (testowy rower dostaliśmy na 1,5 godziny).
- Bateria w rowerze musi wytrzymać do około 60 km trasy na pełnym ładowaniu. Operator zapewnia, że akumulator będzie w stanie przetrwać nasze warunki atmosferyczne, czyli okres zimowy. Roweru nie będzie można wypożyczyć, kiedy akumulator wskaże poniżej 20 proc. mocy. Informacja o rozładowanym akumulatorze pojawi się u nas w systemie, a serwisant wymieni baterię na naładowaną - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji Obszaru Metropolitalnego.
Czytaj także: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się
Test i odbiór rowerów to nie wszystko. Pracownicy Obszaru Metropolitalnego muszą jeszcze sprawdzić aplikację na smartfony, która odpowiada m.in. za wypożyczenie roweru i włączenie automatycznej blokady (aplikacja jest w fazie testów), system nadzorujący do kontroli wykonawcy oraz stojaki rozmieszczone w mieście.
W Trójmieście pojawi się ponad 3500 rowerów Mevo, z czego 2160 będzie do użytku w Gdańsku. Rower ma być przystosowany do osób o wzroście 150-200 cm i masie do 120 kg.
Miejsca
Opinie (517) ponad 20 zablokowanych
-
2018-12-11 12:34
Toto waży 37 kg ? (1)
Troche lipa
- 23 0
-
2018-12-11 18:30
jesli wspomaganie jest odpowiednie to waga nie gra tu roli.
- 1 1
-
2018-12-11 12:36
(1)
Najpier zróbcie odcinki po kilkadzisiąt kilometr ow dróg tylko rowweowych a nie tak jak na Jasieniu. 50 metrów ściezki, 2 kilometry ulicą, 50 metrów ścieżki, kilometr ulicą. Jakiś absurd . A gdzie bezpieczeństwo rowerzysty? Kto za to odpowiada. czy rowery sa ubezpieczone od NNW?
- 5 5
-
2018-12-11 17:29
NNW kup sobie sam jak potrzebujesz.
- 1 2
-
2018-12-11 12:39
Niestety obawy się potwierdziły (5)
Rower ma 37kg i wspomaganie działające w niskim stopniu.
Przez co pod górę jedzie się ciężko.
Normalnymi rowerami elektrycznymi bez problemu można utrzymać 25km/h lekko tylko kręcąc pedałami jadąc np. pod górę Spacerową.
A tymi będzie ciężko - pewnie oprogramowanie ustawione jest tak żeby oszczędzać akumulatory, po to żeby móc je rzadziej ładować.- 26 2
-
2018-12-11 13:50
(2)
to nie wyscigowka
- 0 6
-
2018-12-12 09:18
(1)
Podjazd na górny taras to nie wyścig, ale codzienność.
- 3 0
-
2018-12-12 12:53
Pojazd na górny taras? Proszę bardzo.
Osowa to głupia krowa.
- 0 0
-
2018-12-11 16:29
To jest wyzwanie dla hakerów
- 4 0
-
2018-12-12 10:04
g. wiesz
KAŻDY rower elektryczny ma wspomaganie działające DO 25 km/h.
Nie ma to nic wspólnego z leciutkim kręceniem pedałami pod Spacerową przy utrzymaniu 25 km/h.- 0 0
-
2018-12-11 12:39
Czy bedą rowery Tolek dla starszych zasielane bateria? Bo tylu jest niepełnosprawnych. Czy to nie jest wykluczenie tej grupy . Powinno się to dać pod obrady Radnych trójmiejskich!
- 4 3
-
2018-12-11 12:40
Po trzech sezonach jazdy na elektryku wiem na co zwraca się największą uwagę (1)
na stan naładowania baterii i możliwość oszczędzenia na płaskim, kiedy na końcu trasy czeka nas duży podjazd. Szkoda,że w tym rowerze jest to poza kontrolą. No chyba, że ktoś potrafi obracać głowę jak sowa.
Nikomu te ponad 30 kg roweru nie będzie się podobać, jeśli zabraknie energii na podjeżdzie.- 10 0
-
2018-12-12 00:06
jeśli zabraknie
to stanie na amen heheh
- 0 0
-
2018-12-11 12:40
będą zainstalowane (4)
ograniczniki prędkości?
- 3 10
-
2018-12-11 12:43
Elektryczny wspomaga do 25km/h
- 3 0
-
2018-12-12 09:25
Najlepszym ogranicznikiem prędkości jest waga tego roweru.
- 0 0
-
2018-12-12 15:18
(1)
kiedy zainstaluja na drogach da rowerzystów leżących policjantów?
- 0 1
-
2018-12-12 17:45
przecież są!
- 1 0
-
2018-12-11 12:43
A czy maja ładowarki z logiem portalu trojmiaSTO?
jesli nie to nie warto o tym pisać.
- 3 1
-
2018-12-11 12:44
Nextbike ma zwykle rowery które są ok
Przy całym moim krytycyzmie rowerow miejskich te zwykłe nextbike są funkcjonalne i duzo ludzi korzysta. Takiego co waży 40kg i pod górkę nie da się podjechać to jeszcze nie widziałem. Gdańsk widać lubi eksperymentować
- 13 0
-
2018-12-11 12:46
Artykuł sponsorowany !
- 4 0
-
2018-12-11 12:49
Piękna maszynka. Lekka rama, świetne hamulce, inteligentne wspomaganie, stacje ładowania ...
A nie, przepraszam, to przecież 3miasto toczone rakiem urzędniczej mafii
- 17 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.