- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (176 opinii)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (360 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (70 opinii)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (72 opinie)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (131 opinii)
- 6 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (431 opinii)
Testowaliśmy rower metropolitalny Mevo
Posiadają m.in. 26-calowe koła, regulowane siodełka, koszyk, dzwonek i co najważniejsze - są wspomagane elektrycznie. Sprawdziliśmy, jak wyglądają i sprawują się pierwsze testowe rowery systemu Mevo, który na dobre ruszy najprawdopodobniej dopiero na wiosnę.
Czytaj także: Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta
- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie - mówił w piątek Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji Obszaru Metropolitalnego.
Postanowiliśmy przekonać się o tym na własnej skórze. Czy rowerem jedzie się lekko i swobodnie? Rzeczywiście, dla ludzi, którzy nigdy nie jeździli rowerem ze wspomaganiem elektrycznym, różnica zauważalna jest od razu. Niestety nie ma możliwości wyboru stopnia wspomagania - silnik elektryczny włącza się z pierwszym naciśnięciem na pedał. Na prostej drodze jedzie się dość szybko i bardzo przyjemnie. Jednak mimo wspomagania i ustawionego pierwszego biegu (w przerzutkach), podjazd pod górę sprawia trudność.
Rower Mevo wyposażony jest w trzybiegową przekładnię, która bardzo płynnie zmienia biegi. Duże i regulowane (udogodnienie dla wysokich osób) wygodne siodełko oraz 26-calowe koła sprawiają, że rowerem podróżuje się komfortowo. Na wyposażeniu dodatkowym znajdziemy, oświetlenie, centralną stopkę, dzwonek oraz całkiem spory koszyk np. na torbę lub siatkę z zakupami.
Według zaleceń producenta w pełni naładowany akumulator w rowerze powinien wystarczyć na 60 km trasy. Czy tak będzie? Dowiemy się tego, kiedy Mevo oficjalnie wkroczy do Trójmiasta (testowy rower dostaliśmy na 1,5 godziny).
- Bateria w rowerze musi wytrzymać do około 60 km trasy na pełnym ładowaniu. Operator zapewnia, że akumulator będzie w stanie przetrwać nasze warunki atmosferyczne, czyli okres zimowy. Roweru nie będzie można wypożyczyć, kiedy akumulator wskaże poniżej 20 proc. mocy. Informacja o rozładowanym akumulatorze pojawi się u nas w systemie, a serwisant wymieni baterię na naładowaną - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji Obszaru Metropolitalnego.
Czytaj także: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się
Test i odbiór rowerów to nie wszystko. Pracownicy Obszaru Metropolitalnego muszą jeszcze sprawdzić aplikację na smartfony, która odpowiada m.in. za wypożyczenie roweru i włączenie automatycznej blokady (aplikacja jest w fazie testów), system nadzorujący do kontroli wykonawcy oraz stojaki rozmieszczone w mieście.
W Trójmieście pojawi się ponad 3500 rowerów Mevo, z czego 2160 będzie do użytku w Gdańsku. Rower ma być przystosowany do osób o wzroście 150-200 cm i masie do 120 kg.
Miejsca
Opinie (517) ponad 20 zablokowanych
-
2018-12-11 12:00
(1)
Mam rower elektryczny i wlasnie pod gore jest rewelacyjnie, na prostej drodze nie ma wielkiej roznicy ze zwyklym rowerem.
Tak wiec cos chyba nie halo z tym rowerem.- 18 0
-
2018-12-12 09:16
Tak to powinno działać!
- 1 0
-
2018-12-11 12:04
Brzydactwo
nie to co moje piękne Bianchi Otre XR4 za 45k
- 7 8
-
2018-12-11 12:06
Sugerowałbym się pospieszyć z tymi rowerami, zanim stojaki znikną. (2)
Stojak na Waryńskiego jest już częściowo rozebrany :D
- 25 0
-
2018-12-11 14:10
(1)
a po co stojaki skoro rowery nie będą do nich przypinane? Wyrzucona kasa w błoto.
- 4 0
-
2018-12-12 11:11
Po to, żeby było gdzie rower postawić.
A co za tym idzie - żeby było wiadomo, gdzie takiego roweru szukać.
Na wspomnianej wyżej ulicy, przed pojawieniem się stojaka, parkowały tam samochody.- 1 1
-
2018-12-11 12:11
3 Biegi, koszyk i 37 kg
bareja by lepiej tego nie wymyślił
- 32 0
-
2018-12-11 12:12
No to się na wiosnę zacznie. (2)
Już teraz ped**arze odwalają takie rzeczy na drogach, że głowa mała, a będzie wolna amerykanka bez trzymanki. Tak jak z tymi traficarami.
- 16 12
-
2018-12-11 12:50
Z tą wiosną rozśmieszyleś mnie do łez ,faktycznie to teraz będzie na chodnikach i drogach Kongo i Chiny razem wzięte.Tym bardziej że 10 zł na miesiąc za 90 minut jazdy dziennie tym wynalazkiem to będzie stać nawet pijanego menela spod sklepu.
- 3 0
-
2018-12-11 14:25
Do wiosny
Polowa tego zlomu zostanie zutylizowana bo do niczego sie nie bedzie nadawac.
- 6 1
-
2018-12-11 12:19
Najważniejsza chyba nie poruszana kwestia (2)
Chodzi o ubezpieczenie OC w przypadku gdy najemca spowoduje wypadek lub potrącenie.
P.s mam w prywatnym rowerze ubezpieczenie.- 10 6
-
2018-12-11 13:33
OC w życiu prywatnym. Mówi ci to coś?
- 4 0
-
2018-12-11 13:49
oc jest na osobe, a nie na rower ;) chcesz to sobie wykup. na miejskim tez bedzie wazna polisa.
- 3 0
-
2018-12-11 12:21
a może konkretniej? - kiedy wejdą? opóźnienie już prawie miesiąc. (2)
jakie kary dla wykonawcy? jakie kary za nieutrzymanie minimalnej liczby sprawnych (naładowanych) rowerów? ktoś poza wykonawcą będzie to nadzorował?
no i najwazniejsze - na ile jest podpisana umowa i co później.
"eksperyment wykonany lecz niestety nieudany" śpiewał pewien wielki Artysta- 18 0
-
2018-12-11 12:23
Jak to co później ? - Protokół zniszczenia :D (1)
- 9 1
-
2018-12-11 12:25
im droższy ten rower ...
masz rację niestety.
za 11k to można kupić niezłą endurówkę ze wspomaganiem elektrycznym (haibikie np.) i to cena detaliczna !!- 5 0
-
2018-12-11 12:27
Czy to wspomaganie to jest obowiązkowe czy kierująca osoba sama może zadecydować czy che jechać ze wspomaganiem czy bez niego? (7)
- 6 1
-
2018-12-11 12:32
(2)
dokładnie mnie to też interesuje - ja nie po to ewentualnie bedę korzystał z roweru, by byc wożonym jak skuterem
- 3 1
-
2018-12-11 13:25
to jest rower, nie da się jeździć bez pedałowania
- 3 0
-
2018-12-11 18:29
mozesz nie wlaczac ale musisz sie liczyc z tym ze bedziesz za soba ciagnac kotwice z Titanica. tak nietety dziala to
- 6 0
-
2018-12-11 12:34
Obowiazkowe
Rower tzn. urzednik wie lepiej
- 3 0
-
2018-12-11 12:37
(1)
musi mieć wspomaganie - ten rower waży 36kg
Raczej nie da się na nim jechać bez wspomagania- 5 2
-
2018-12-11 13:19
po co takie głupie wypowiedzi?
- 2 4
-
2018-12-11 13:33
tu tego nie ma. Zresztą kto by uciągnąłł takiego kloca bez wspomagania
- 6 0
-
2018-12-11 12:29
Ile wzrostu ma Pan Arnold? (1)
Bo widać, że na testowanym rowerze siodełko ma ustawione o dobre 5cm za nisko.
Pytanie czy tak lubi czy po prostu wyżej już się nie dało?
No i te hamulce tarczowe... Facepalm :D
Nie było nikogo z działu rowerowego do zrobienia porządnego testu?- 20 0
-
2018-12-11 14:52
nie dadzą rowerzystom do testów bo by od razu wyszły wszelkie mankamenty. A tak potestują cywile i powiedzą, że fajnie się jeździ.
- 7 0
-
2018-12-11 12:31
proszę o informację czy można NIE korzystać ze wspomagania, bo ja nie planuję (5)
a z tekstu wynika, ze wszystko jest automatyczne
- 7 6
-
2018-12-11 13:22
(3)
dla wyjaśnienia frustratowi, który minusuje - mnie NIE interesuje rower elektryczny jako taki, jeśli będę wypożyczał to TYLKO taki, który można używać jako normalny rower a nie motorynkę
jeśli to byłoby niemożliwe, to nie mam zamiaru bawić się w jakieś idiotyczne abonamenty czy zapisywanie się do programów- 2 3
-
2018-12-11 13:45
(2)
tego nie da się używać jako motorynki, bo trzeba pedałować... doładowanie wpływa tylko na efektywność pedałowania
nie wiem czy da się wyłączyć (bez rozładowania), ale powyżej 25km/h samo się odłącza bo takie są przepisy- 5 0
-
2018-12-11 16:43
czyli co? zawsze coś pomaga? (1)
wydaje mi się to nieco dziwacznym rozwiązaniem
- 1 2
-
2018-12-11 20:41
Pedałujesz wolno jakbyś jechał na 7 lub 8 biegu
ale nie czujesz oporu.
- 1 0
-
2018-12-11 14:53
w tym rowerze nie da rady. Wspomaganie jest stałe, nie ma też kilku stopni wspomagania jak zwykły elektryk. No i tylko 3 przełożenia, paranoja.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.