- 1 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (148 opinii)
- 2 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (135 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (169 opinii)
- 4 Czemu śmieci rozsypano obok śmieciarki? (52 opinie)
- 5 Prokuratura już nie chce ścigać Nergala (298 opinii)
- 6 Wyciek oleju do Motławy. Wznowiono ruch (97 opinii)
To był dobry rok dla kierowców (ale przyszły będzie jeszcze lepszy)
Mijający rok był udany pod względem inwestycji drogowo-komunikacyjnych. Udało się dokończyć kilka inwestycji planowanych i realizowanych od ponad 30 lat. To dopiero jednak przedsmak przyszłych prac.
W czerwcu otwarto z ponad półrocznym poślizgiem poszerzoną o dwa pasy ulicę Janka Wiśniewskiego. Nowa droga zwiększyła przepustowość istniejącego połączenia centrum z Trasą Kwiatkowskiego.
Również dzielnice na południe od centrum Gdyni, zyskały nową drogę - kolejny odcinek Trasy Różowej. Inwestycja wykonana dużo mniejszym nakładem finansowym, ograniczona była jedynie do poszerzenia ul. Lotników od wiaduktu przy SKM Redłowo do skrzyżowania z ul. Wielkopolską. Z pewnością jedna skróciła czas dojazdu do centrum mieszkańcom zarówno Orłowa i Redłowa, ale także wielu gdyńskich sypialni ciągnących się od torów kolejowych aż po Dąbrowę.
W Sopocie w czerwcu uruchomiono tunel samochodowy pod deptakiem Monte Cassino. Schowanie aut, pozwoliło nie tylko na nieoddzielenie pieszych od ruchu samochodowego, ale także na stworzenie (w przyszłości) atrakcyjnej strefy wypoczynkowej w bezpośrednim sąsiedztwie mola.
Trasa Kwiatkowskiego w Gdyni - 30 lat budowy, kilka miesięcy korzystania, kierowcy są w raju
Tunel w Sopocie - czyli kierowcy na dole, przechodnie na górze i morze na wprost
Trasa Sucharskiego w Gdańsku - czyli kilka miliardów do wydania na fragment wewnętrznej obwodnicy Gdańska
Pod koniec maja uruchomiono wyremontowane skrzyżowanie Hallera - Wyspiańskiego - Kliniczna. Wymieniono na nim nawierzchnię, szczególnie w rejonie przejazdów przez tory tramwajowe. Wreszcie uporządkowano stale rosnący ruch rowerowy w tym obszarze poprzez wydzielenie specjalnego przejazdu przez drogę i torowisko. Torowisko, wyjątkowo mocno zniszczone w tym rejonie, również doczekało się wymiany. Lekkiej korekcie poddano łuk do skrętu spod wiaduktu w stronę Węzła Kliniczna, chociaż nadal nie zdecydowano się na puszczenie tędy regularnego ruchu tramwajowego.
W listopadzie otwarto wreszcie ul. Wilanowską, która odciążyła wyjątkowo zatłoczony rejon Gdańska. Nowa droga, nie imponuje ani rozmachem prac, ani swoim wyglądem, ale chociaż w minimalnym stopniu skróciła czas dojazdu z południowych dzielnic do centrum.
Nietypowo, bo w listopadzie rozpoczęto prace nad poszerzeniem ul. Łostowickiej. Dwa pasy w każdą stronę, przebudowane skrzyżowanie z ul. Kartuską - tak w 2011 ma wyglądać nowe oblicze tej drogi. Pracę będą realizowane etapami i zgodnie z zapowiedziami nie mają zbytnio utrudnić ruchu drogowego. Planuje się jedynie możliwość wprowadzenia ruchu wahadłowego, lecz nie przewiduje się się całkowitego zamknięcia ulicy.
1 października wyłączono po ponadstuletniej eksploatacji "żółty wiadukt" przy Bramie Oliwskiej. Początkowo planowano go zburzyć, jednak po fali krytyki urzędnicy wycofali się z tego pomysłu i powrócili do początkowej wizji, mówiącej o przeznaczeniu jego na drogę pieszą - rowerową. Ruch aut mają przejąć dwa nowe wiadukty, które połączą al. Zwycięstwa z ul. Nową Wałową.
Niestety, w mijającym roku zdecydowanie zabrakło inwestycji w transport publiczny, który w odróżnieniu od samochodowego, nie wymaga ciągłych nakładów finansowych. W przeciwieństwie do nowych dróg, nie przenosi problemu w inny rejon miasta (np. otwarcie całej Trasy Kwiatkowskiego już dzisiaj powoduje przeciążenie zjazdów w ul. Hutniczą), lecz rozwiązuje go kompleksowo na co najmniej 20 - 30 lat.
W tej kategorii udało się wyremontować (z kilkutygodniowym poślizgiem) szpecący miasto peron SKM w Gdyni. Pojawiło się zadaszenie oraz nowa nawierzchnia. Lekkiemu liftingowi został poddany również peron przystanku Gdańsk-Politechnika, cały czas trwają prace na stacji Gdańsk-Oliwa.
Inwestycje w 2008 roku to jednak początek ogromnych inwestycji, które rozpoczną się w najbliższych miesiącach. W mijającym roku w Gdańsku przygotowano setki stron dokumentów oraz projektów, które będą realizowane w kolejnych latach. W przyszłym roku mają ruszyć prace m.in. przy Trasie Słowackiego, która połączy port lotniczy ze stadionem w Letnicy oraz Trasie Sucharskiego, w ciągu której powstanie pierwszy w Polsce tunel podwodny. W ciągu najbliższych dwóch - trzech lat, powstanie wreszcie ostatni odcinek Trasy W-Z wraz z przebudową węzła w Karczemkach. Same prace drogowe, których wykonanie planuje się na Euro 2012 kosztować będą ok. 3 mld zł, co jest sumą największą ze wszystkich miast - organizatorów tego wydarzenia.
W Gdyni natomiast największą inwestycją w najbliższym okresie będzie budowa węzła drogowego przy Urzędzie Miejskim i przystanku SKM Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana.
Opinie (169) ponad 20 zablokowanych
-
2009-01-01 21:57
(1)
Taaa hipermarket błyskawicznie przebudował skrzyżowanie i cały kawał Obrońców Wybrzeża, a miasto nie potrafi tego skończyć.
- 0 0
-
2009-01-01 22:17
To wstyd i hańba
nawet drogi do Policji nie ppoprowadzić. Jak miasto dba o bezpieczeństwo obywateli. Zostało do zrobienia ok 900 mb.drogi, ścieżek rowerowych itd. wstyd i hańnba.
Jak ten Adamowicz może jeszcze sie uśmiechać?- 0 0
-
2009-01-01 23:46
sukces za sukcesem... (2)
rewelka tylko 34 lata zajęło zbudowanie trasy Kwiatkowskiego... ale to z gdyńskiej beczki
Podwale Grodzkie przy Zieleniaku, przejazd przez tory tramwajowe - marzenie - doznania podczas deszczu przy prędkości większej niż 50 km/h - bezcenne...
Obrońców Wybrzeża wyremontowana prawie cała - został "tylko" najgorszy odcinek który nie zostanie wyremontowany nigdy
Łostowicka - remont niecałego kilometra ulicy zajmie "TYLKO" 2,5 roku (według planów). skrzyżowanie z Kartuską i Nowolipiem było przecież nie tak dawno remontowane, ale PO co zrobić coś od razu...
skrzyżowanie Warszawskiej i Łódzkiej - brak słów
jest wiele innych przykładów w naszym pięknym Gdańsku ale szkoda gadać.
SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU ŻYCZĘ ZWŁASZCZA ZMOTORYZOWANYM!
pozdrawiam- 0 0
-
2009-01-01 23:52
sukcesy (1)
a takich dróg jak w RFN-ie (i do tego bezpłatnych!) nie doczekamy sie nawet do EURO - 3012. pozdrawiam kierowców
- 0 0
-
2009-01-02 09:17
drogi drogami, korki korkami
u nas jest ca.2x mniejsza gęstość zaludnienia.
sensowna polityki ograniczania ruchu samochodów w centrach, rozszerzanie stref pieszo rowerowych, opłaty za parkowanie i wjazd, parkingi rowerowe etc. mozna było u nas wprowadzać już kilka lat temu, wtedy nie byłoby smucenia że buduje się drogi dla rowerów a rowerzystów nie ma
faktycznie są nawet zimą, ale nie tworząc korków są mniej widoczni, a miasto ich nie liczy- 0 0
-
2009-01-02 11:13
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Co za ludzie pisza te artykuly gdyz nie ma TIRÓW a sa CIĄGNIKI SIODŁOWE A TIR!!!! TO JEST KONWENCJA NA KTOREJ PORUSZAJA SIE CIAGNIKI SIODŁOWE W WYZNACZONYCH PAŃSTWACH!!!!!!!!!!!
- 0 0
-
2009-01-02 21:57
hehe kto to napisal :) to jakis dowcip jest ?
Ciesza sie z jakis drobnych rzeczy :) Ale propaganda w najlepsze , co by zylo sie lepiej , chyba w Matrixie.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.