• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Toalety "zjadają" pieniądze, a skorzystać nie można

Danuta
4 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
aktualizacja: godz. 15:31 (4 kwietnia 2022)
Nasza czytelniczka straciła pieniądze, bo drzwi toalety nie chciały się otworzyć. Nasza czytelniczka straciła pieniądze, bo drzwi toalety nie chciały się otworzyć.

Kiedy budowano węzły sanitarne na plażach w Gdańsku Jelitkowie, odetchnęłam z ulgą, bo podczas długich spacerów dobrze jest mieć dostęp do toalety. Jakiś czas temu, dość późnym wieczorem, chciałam tam z niej skorzystać - okazało się, że mimo dokonania opłaty, drzwi nie chciały się otworzyć - napisała do naszej redakcji pani Danuta.



List czytelniczki publikujemy niżej:

Automat na monety "zjada" ci pieniądze. Co robisz?

Byłam przekonana, że [zamknięte drzwi toalety, mimo dokonanej opłaty -red. ] jest to pojedyncza, awaryjna sytuacja. Dziś [list trafił do naszej redakcji w niedzielę - red.] okazało się, że problem jest chyba nieco głębszy. W czasie spaceru, chcieliśmy razem z mężem skorzystać z usługi i pod "domkiem" z WC, przy wejściu nr 78 spotkaliśmy mężczyznę, któremu, mimo opłacenia 2 zł, drzwi się nie otwarły.

Spróbowaliśmy sami - zgodnie z instrukcją (1,2 i 3 krok) - ale mimo straconych kolejnych monet, drzwi pozostały nadal zamknięte. We troje próbowaliśmy kilkukrotnie dodzwonić się na podany małą czcionką numer kontaktowy - nikt nie odebrał.

Wysłałam wówczas MMS i poszliśmy z mężem do kolejnego "domku" - był przy wejściu nr 75. Pod jego zamkniętymi drzwiami stała sympatyczna młoda dziewczyna, która chciała też skorzystać z usług, próbując zapłacić kartą, ale bezskutecznie. Pomyśleliśmy, że mamy szczęście, bo mieliśmy jeszcze monety.

Nic nie dało postępowanie zgodnie z instrukcją. Nic nie dało postępowanie zgodnie z instrukcją.
Doświadczeni wydarzeniami sprzed kilku minut postanowiliśmy nagrać moment opłacania - straciliśmy niestety kolejne 4 zł, ale zyskaliśmy krótki filmik. Udało nam się jednak dodzwonić na podany numer.

Pan, który odebrał telefon, z rozbrajającą szczerością powiedział, że wcale nie musiał odebrać, bo jest niedziela.

Dlaczego w jasny dzień okrada się ludzi? Dlaczego działają automaty pobierające opłaty, a obiekt nie jest dostępny? Dlaczego firma obsługująca te miejsca nie nadzoruje sprawności działania toalet? Dlaczego ich nie sprzątają? - przecież wówczas wiedzieliby, że toalety nie działają! Czy tylko my mamy pecha?

Problem trwa od dłuższego czasu



Już kilka minut później okazało się, że to raczej nie jest kwestia pecha. Po dotarciu do czynnej toalety przy pobliskiej restauracji "Karmazyn", w trakcie rozmowy z panią obsługującą to miejsce (muszę dodać, bardzo dba o to miejsce, bo jest tam bardzo czysto i ciepło) dowiedzieliśmy się , że każdego dnia spotyka nawet 20 osób skarżących się na nieczynne toalet przy plaży "zjadające" opłatę.

  • Pani Danuta na problem natrafiła przy dwóch wejściach na plażę, ale problem jest większy.
  • Pani Danuta na problem natrafiła przy dwóch wejściach na plażę, ale problem jest większy.
W tę niedzielę też nie byliśmy jej takimi pierwszymi klientami. Zastanawiające jest, ile było innych osób, które zapłaciły, a nie skorzystały. Wygląda na to, że ktoś znalazł sobie super biznes - pieniądze wpadają, a pracy brak.

Piszę do Państwa w nadziei nie tylko na wyjaśnienie tej sytuacji. Liczę, że dzięki interwencji "Trójmiasta" uda się poprawić obsługę toalet przy plaży. Zbliża się sezon, będziemy mieć coraz więcej gości spoza Trójmiasta. Szkoda, by brak rzetelności, a może nawet nieuczciwość podmiotu "dbającego" o te obiekty, utrudnił nam wszystkim odpoczynek.

Od redakcji:



W sprawie skontaktowaliśmy się z miejskimi urzędnikami. Gdy otrzymamy odpowiedź, zostanie ona opublikowana.

Aktualizacja, godz. 15:30



Grzegorz Pawelec, rzecznik Gdańskiego Ośrodka Sportu informuje:

Fakt wystąpienia usterki jest nam znany, została ona zgłoszona przez Operatora toalety do producenta wrzutomatu, który ma ją usunąć zgodnie z umową, ponieważ urządzenie jest objęte gwarancją.

Problemem są regularne dewastacje tych urządzeń oraz blokowanie ich przez użytkowników używających różnego rodzaju żetonów np. marketowych, innych monet czy obcych przedmiotów. Każda taka usterka wymaga interwencji serwisowej. Na każde zgłoszenie reagujemy bezzwłocznie.

Jednocześnie podkreślamy, że czytniki kart funkcjonują prawidłowo.
Danuta

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (117) ponad 10 zablokowanych

  • Walta kupe gdzie popadnie, ludziska

    a urzedniki posprzatają i prezydentynie zaniosą

    • 5 0

  • Mialam dokladnie taka sama sytuacje, chcialam skorzystac, wrzucilam monete a drzwi byly zablokowane. Dodzwonilam sie do Pani ktora byla okropnie nieuprzejma, powiedziala ze to moja wina bo przeciez to ja robie cos zle ze drzwi sie nie otwieraja. Zasugerowałam wyslanie kogos zeby sprawdzil aby kolejna osoba nie musiala placic za nic. Pani mnie wysmiala. Bo przecież automat dziala. Pani pewnie pomyslala ze dziala no to przeciez inaczej byc nie moze? Urzadzenia sie nie psuja? Alez skad. Zrobcie cos z tym w koncu.

    • 4 0

  • Łomik.
    To jest to coś, co w tym śmiesznym kraju zawsze zadziała...

    • 2 0

  • Szalety miejskie

    Jakiś czas temu na trojmiasto.pl był artykuł-mapka darmowych szaletów miejskich. Przeczytawszy go spróbowałem przy najbliższej okazji wykorzystać nowozdobytą wiedzę. Okazało sie że szalet owszem - był, ale tylko na mapie. NIe można było wejść. To było na Skwerze Kościuszki. Potem pod UM Gdyni to samo. Więszkość z tych toalet to pic na wodę.

    Następnym razem załatwię się pod drzwiami!

    • 5 0

  • Czy to są te sławetne nowe WC z podgrzewaną podłogą...

    za które z naszych podatków gdańsk wybulił astronomiczną kasę?

    • 4 0

  • W ankiecie brak odpowiedzi:

    - kopię w automat aż zwróci.

    • 2 0

  • Jednocześnie podkreślamy, że czytniki kart funkcjonują prawidłowo Czytaj

    • 1 0

  • Jednocześnie podkreślamy, że czytniki kart funkcjonują prawidłowo

    tak napisał pan z GOS. A sympatyczna młoda dziewczyna przy wejściu 75 nie mogła otworzyć toalety płacąc kartą. Może jak wiatr trochę ucichnie to pan z GOS wybierze się osobiście na plażę sprawdzić te czytniki.

    • 3 0

  • a nie mozna wywiesić kartki żę

    toaleta nieczynna? Albo markerem namazać tą informację?

    • 1 0

  • Standardowa "dbałość" urzędnicza...

    Problem jest jaki widać długotrwały, mam podobne doświadczenie sprzed ponad miesiąca: automat zjadł kilka monet i nie otworzył drzwi, potem przyjął opłatę kartą i... też ich nie otworzył! Był weekend, telefon oczywiście nie został odebrany. Miasto postawiło te obiekty za niemałą kasę, ktoś kasuje za ich obsługę i totalnie nie wywiązuje się z obowiązków. Urzędnicy "pierwsze słyszą".

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane