• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tory tramwajowe przejdą lifting

Krzysztof Koprowski
30 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Szlifowanie szyn odbędzie się m.in. na wiadukcie Błędnik. Szlifowanie szyn odbędzie się m.in. na wiadukcie Błędnik.

Wkrótce rozpoczną się prace nad liftingiem torów tramwajowych w Gdańsku. Przeszlifowane, napawane oraz fragmentami wymienione szyny mają sprawić, że jazda tramwajami będzie cichsza i bardziej komfortowa. Prace obejmą znaczną część torowisk w mieście.



Jak oceniasz poziom hałasu wywołanego przejazdem tramwaju w Gdańsku?

Regeneracja nawierzchni stalowej torów tramwajowych w Gdańsku obejmie szlifowanie ponad 8,5 km szyn, napawanie (podgrzanie szyny i uzupełnienie uszkodzeń, a następnie zeszlifowanie do odpowiedniego profilu) krzyżownic (miejsca przecięcia szyn na rozjazdach) i zwykłych szyn, a także wymianę łącznie 37 metrów najbardziej zużytych fragmentów toru.

- Prace przeprowadzone będą po to, by przywrócić profil szyny do stanu pierwotnego. Dzięki temu uda się zmniejszyć m.in. hałas podczas przejazdu tramwajów - dodaje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni, który opiekuje się infrastrukturą tramwajową w Gdańsku.

Napawanie krzyżownic i wymiana fragmentów szyn (nie zawsze jednocześnie w danej lokalizacji) przeprowadzone będą: na pętli Chełm Witosa zobacz na mapie Gdańska, Węźle Unii Europejskiej zobacz na mapie Gdańska, Hucisku zobacz na mapie Gdańska, skrzyżowanie al. Hallera z ul. Mickiewicza zobacz na mapie Gdańska, pętli Oliwa zobacz na mapie Gdańska, pętli Brzeźno Plaża zobacz na mapie Gdańska, skrzyżowaniu ul. Oliwskiej z Rybołowców zobacz na mapie Gdańska, Bramie Oliwskiej zobacz na mapie Gdańska, w rejonie dworca głównego i Węzła Piastowskiego zobacz na mapie Gdańska, pętli Zaspa zobacz na mapie Gdańska oraz na krótkim odcinku ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.

Szlifowanie szyn będzie przeprowadzone na odcinkach: od Węzła Groddecka do pętli Chełm Witosa zobacz na mapie Gdańska, w ciągu al. Wojska Polskiego w pobliżu przystanku Zamenhofa zobacz na mapie Gdańska, na odcinku od 3 Maja do pętli Siedlce zobacz na mapie Gdańska oraz w obrębie wiaduktu Błędnik zobacz na mapie Gdańska.

Czy tak szeroki zakres prac nie spowoduje problemów dla pasażerów?

- Wszystkie prace będą prowadzone nocą podczas przerwy w kursowaniu tramwajów. Nie przewidujemy więc wstrzymania ruchu pojazdów - uspokaja Kaczmarek.

Roboty przy torowisku muszą być wykonane w ciągu dziewięciu tygodni od momentu podpisania umowy. W przetargu wystartowała tylko jedna firma - ASMO z Gdyni, która zaproponowała cenę ok. 688 tys. zł.

Miejsca

Opinie (111)

  • To zapraszamy na Stogi i Przeróbkę (12)

    tam jest najgłośniej

    • 252 3

    • cZekają na zgodę na remonty u tygrysa.

      • 33 4

    • a czy ten tramwaj po zakończonych pracach szybciej pojedzie?

      • 9 5

    • Podwale Przedmiejskie

      Tu jest nie lepiej, zwłaszcza ten uskok przez przystankiem Chmielna

      • 16 0

    • (4)

      współczuje mieszkańcom Stogów i Przeróbki,mam wrażenie,że władze miasta traktują te dzielnice jak getto,tylko czekają aż most na siennickiej się zawali i dla tego nie chcą remontować torów, bo niby po co?

      • 55 0

      • Władze traktują większość dzielnic jak getto (poza okolicami, w których sami

        na koszt podatników się zaszyli).

        • 25 2

      • (1)

        gdybys wiedzial geniuszu juz jest oglszony przetarg na bowe tory

        • 0 7

        • nie przetarg tylko projekt kolego,przetarg będzie,pozdrowionka

          • 0 1

      • Ja czekam aż dojdzie do poważnej katasrofy,barierka się oderwie i powiedzmy autobus lub przechodnie się zabiją,albo cały tramwaj wypełniony po brzegi wpadnie do wody i wtedy będzie nie dobrze,choć wtedy wiem że i tak budyń nic się tym nie przejmie,ja sam się boję przejść tym mostem,a tramwaj jest głośniejszy że nawet jadąc w słuchawkach słyszę go,a jak idę do Lewiatana na siennickiej to wszystkie ściany się trzęsą

        • 1 0

    • na Przeróbce (3)

      to powinni dokonać pomiarów sejsmicznych podczas "przejazdu" tramwajów. bo tam tramwaj nie jedzie tylko zeskakuje z szyny na szynę. nie do uwierzenia że torowisko w takim stanie technicznym może istnieć. stanowi zagrożenia dla zdrowia i życia. ciekawe czy można by dostać odszkodowanie od zkm za obniżanie standardu życia mieszkańców. Budyniu, za co bierzesz podatki od mieszkańców Przerobki ?

      • 30 0

      • nie dziwota że te rzęcy budyniowa zatem maja krzywe kółka. (1)

        to po przejeżdzie na stogi bo tam tory działaja jak mlot kowalski

        • 5 0

        • rzęchy

          • 3 0

      • Zgadzam się z tym postem

        • 0 0

  • 8,5 km, co to jest? (5)

    Kolejna propagandowa akcja żeby ludziom oczy mydlić.

    • 76 77

    • To jest właśnie 8,5 km,

      które trzeba naprawić, bo się zużyło w trakcie eksploatacji. Trudno za to winić Budynia, Donalda czy Kaczyńskiego. Nie upolityczniaj sprawy. Lepiej zamilcz jeżeli nie masz nic mądrego do powiedzenia.

      • 53 2

    • Moze tyle wlasnie jest torow, ktore wymagaja interwencji (3)

      Pamietaj, ze wiele torowisk nie ma wiecej niz 2-3 lata.

      Jesli czegos nie trzeba remontowac, to po co wydawac pieniadze?

      • 34 1

      • Bo Iras Raben tak chce i tak ma być ;)

        • 5 1

      • no prawda najstarsze torowisko w Gdańsku (1)

        Szlifowanie szyn będzie przeprowadzone na odcinkach: od Węzła Groddecka do pętli Chełm Witosa....

        Napawanie krzyżownic i wymiana fragmentów szyn (nie zawsze jednocześnie w danej lokalizacji) przeprowadzone będą: na pętli Chełm Witosa....

        I właśnie po co wydawać kasę???

        • 3 0

        • niezbyt rozumiem, co chcesz powiedziec

          Pytanie jest proste: czy w tych miejscach jest to potrzebne?

          • 6 0

  • co przejdą? (4)

    lifting pasuje tak samo, jak świni siodło.

    łe jezu, kaj ta polska zmierza...

    • 56 21

    • jaki kraj...

      taki lifting

      • 9 3

    • O Dżisas

      Przejdą lifting, żeby mieć lepszy design, o co ci kaman?

      • 22 1

    • dokładnie tak (1)

      zamiast pierniczenia po eurooszołomsku - położyć trzeci tor "awaryjny" - przy ciągłych awariach trampków będzie ja znalazł, a nie że jeden zepsuty skład cały ruch na linii zatrzymuje.....

      • 3 4

      • chyba o to kaman, że muszą zrobić risercz torów, żeby uderzyć w lifting i wtedy będzie lepszy dizajn, bo dedlajn do końca roku

        • 5 2

  • W d*pach się poprzewracało, najlepiej żeby zamiast tramwaji suneły poduszkowce na wiatraczki bo bezszelestne i nie smrodzą pod (2)

    • 35 35

    • też będzie źle, bo wzbudzą wiatr

      • 16 3

    • tramwajów raczej

      • 4 1

  • Dziadowskie łatanie

    Most w Sobieszewie też przeszedł lifting i szlifowanie - nic to nie zmieniło, ciężarowe i autobusy turystyczne nadal mają zakaz przejazdu.

    • 40 7

  • rekord świata portalu, wczoraj zaczęli remonty a dziś piszą

    • 14 3

  • Znowu budyniowa propaganda... (2)

    • 30 21

    • A autobusy na Starym Mieście nadal hałasują i na dodatek (1)

      rozjeżdżają ludzi. Wypadek na skrzyżowaniu Łagiewników i Wałowej z udziałem autobusu sprzed kilku dni - cisza. Tylko czekać aż kogoś wprasuje w asfalt. Jakby na Wałowej nie było już wystarczająco niebezpiecznie (kolejny wypadek na Wałowej bodajże z piątku z powodu problemów z widocznością zza barierek budowlanych i zastawionych przejść dla pieszych - też cisza).

      Na dodatek pajace ze ZDiZ (?) zabrali przystanek sprzed hotelu na Łagiewnikach i niewiadomo o co chodzi. Przystanku nie ma, cały chodnik zastawiony autami osobowymi, autobusy nadal stają na przystanku, którego fizycznie nie ma i jak się trafi od czasu do czasu jakiś wysiadający, to musi przebijać się przez auta, żeby dostać się na chodnik.
      Podobnie dezorientacja innych aut jadących za hamującym nagle i bez powodu na środku ulicy autobusem, które prawie wjeżdżają temuż w d...... Ciągłe piski hamulców i hałas.

      To taki kolejny ukłon w kierunku mieszkańców i akcja zwiększania poziomu bezpieczeństwa tej już i tak wystarczjąco debilnej pętli autobusowej?
      Kiedy pętla przy dworze Jelitkowskim pod oknami Adamowicza?

      • 7 2

      • Potwierdzam problem z przejściem. Z gipsem na nodze kiepsko się wysiadało.

        Czemu te autobusy nie kończą trasy na Rybakach? Po co ten postój na Łagiewnikach?

        • 2 0

  • Stogi i Przeróbka to chyba dzielnice 2 kategorii... (6)

    ostatnio zauważyłam że z Gda Gł w godzinach szczytu na Chełm leca prawie puste tramwaje a te na Stogi sa całkiem przepełnione wi3ec chyba ktos o czymś nie pomyslał układajac plan - a tu prosze kolejny kwiatek.. moze niech sie ktoś z decycentów przejedzie na stogi..

    • 105 11

    • ale z chelmu i dalej jada przepelnione.. trudno w w godzinach szczytu w obie strony jechaly zawalone ludzmi

      • 12 0

    • Orunia (1)

      Jeszcze dorzućcie Orunię. Autobusy przepełnione, syf na dzielnicy, monitoringu brak, komisariat odebrany. Może warto zagrodzić betonowym murem? Orunia, Stogi, Przeróbka i Dolne Miasto to najbardziej zaniedbane i niedoinwestowane dzielnice. Więcej sprowadzajcie nam menelni to się polepszy!!!

      • 23 2

      • o właśnie,mur,a jak go przejdziemy to strzelajcie w głowę,komuchy z****ne,co nie?

        • 0 0

    • Syogi i Przerobka

      tutaj zapraszamy na s p a c e r ek tramwaqjowy P.prezydenta ze Switą - my mamy cross nie do liftingu!to pasażerowie nadaja sie do liftingu po przejechaniu trasy od Dlugich Ogrodow do Stogow!i jak tu żyć P.Prezydencie - nie dożyjemy do wyborow a o nasze glosy prezecież Panu chodzi?!

      • 10 0

    • tak właśnie jest... 2. a nawet 3. kategoria

      proponuję zaorać, obsiać kartoflami, te na mąkę przerobić i budyń gotowac :P

      • 2 0

    • Owszem zgadzam się z tym, że na Stogi jeżdża pełne tramwaje ale ludzie chyba nie zauwarzacie, że w godzinach szczytu na Chełm równie dużo osób jest w tramwajach. jestem o tym przekonana w 100 % gdyż wracam z pracy i w tramwaju jest straszny tłok..

      • 0 0

  • na chełmie już naprawy!?!? (8)

    nie NAPAWA mnie to optymizmem.

    • 45 11

    • no widzisz

      a mnie napawa optymizmem bo przynajmniej konserwuja i dbaja o stan torowiska. kiedys sie tego nie robilo i czekalo az sie rozpadna... patrz odcinek na przerobke...

      • 20 2

    • Kolejny milion z kasy podatnika! Bo w POlsce niemozna nic zrobic odrazu dobrez tylko (5)

      trzeba 100razy poprawiać i 100razy przepłacać zamiast zrobić raz a dobrze !!W końcu Podatnik za wszystko płaci!! ZDiZ jest specjalistą w niegospodarności ale co sie dziwić tak tylko kolesie po znajomości pracują!!

      • 2 5

      • ci kolesie to

        pikuś a ci z centrali na wiejskiej tak to ustawili by żyło się lepiej.

        • 0 1

      • oczywiscie, bo lepiej poczekac, az trzeba bedzie zrobic to od nowa (2)

        Zakladam, ze skoro wypowiadasz sie w tak ostrym tonie, to jestes specjalista od szyn i wiesz, ze tego nie dalo sie zrobic tam lepiej?

        Proste zalozenie polaka-cebulaczka: 'ktos ukradl'.

        A po co takie zalozenie - gdy on kradnie, to mniejsze zlo. 'bo kazdy kradnie'. bla ble bla. Byle marudzic.

        jakby nie robili, to by twierdzili jednym chorem, ze 'na zachodzie' sie konserwuje regularnie i nie ma problemow, a u nas czekaja, aby potem calosc wymienic...

        Eh, narod marud.

        • 5 1

        • lemingi wy zawsze bedziecie beznadziejnie naiwni i głupi ale co sie dziwic jestescie wyborcami Tuska (1)

          gdybys nie był naiwniakiemto by s wiedział ze ludzie maja prawo krytykowac nieduolnosc Polityków i niegospodarnosc która jest wszedzie karana tylko nie w POlsce!!Gdyby wtym kraju byli tylko tacy wazzeliniarze jak ty to by w tym kraju nic niezbudowali i nic by nierobili POlitycy.Gdybys Osle pojechał z autem do naprawy i potem co miesiac jeszce na poprrawki musiał jecha i zakazdym razem kase z własnej kieszeni wydawac to byc wtedy marudził tak az bys zie zapluł.Ale jak urzedasy i POlitycy marnuja nasze podatki to siedzisz cicho bo twoje motto to "POlacy nic się nie stało "

          • 0 3

          • rozumiem, że wszystko co nieprawidłowe w Polsce pojawiło się z Tuskiem

            Wcześniej kraj był idealny i działał jak szwajcarski zegarek.

            W ogóle dopiero teraz trzeba było wymyślić takie pojęcia jak:
            - oszustwo
            - kłamstwo
            - łapówka
            - tandeta

            Polacy ledwie pamiętają, co znaczą, bo dopiero 6 lat istnieją.

            Poza tym - co ma Tusk do miejskich torów?

            Mam wrażenie, że niektórzy chorują na odmianę Zespołu Macierewicza:

            Zespół Macierewicza (ang. Macierewicz syndrome, łac. macierevicus chronicus) niedawno odkryty zespół chorobowy nabyty, objawiający się ciężkimi zaburzeniami psychicznymi. Został wpisany na listę Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób ICD-10 pod oznaczeniem Tu-154. (źródło: nonsensopedia).

            Jest tyle rzeczy, gdzie konkretnie ten rząd, ten premier zawinił, a Wy już niedługo będziecie zwalać na niego brudne okno w kuchni. Trochę obiektywizmu. Wiele z tego, co jest w Waszym życiu nie tak, to po prostu Wasza wina. Nie rządzących, niezależnie czy to Miller, Buzek, Kaczyński czy Tusk.

            Ale wiadomo, zawsze milej i łatwiej obarczyć winą kogoś. Żądać, aby żyto za Ciebie, a potem krzyczeć, że chcesz być wolny... Słabe. Naród Marud.

            • 3 0

      • Te polityk,

        ty to chyba z autopsji znasz, co?

        • 1 1

    • Przyjedź cieciu na przeróbkę,to byś zrozumiał co to komfort,na chełmie to się jeździ jak po tafli lodu,a na przeróbce to kup zestaw do nurkowania,trzymaj się wszystkich rurek w pojeździe,a i zatyczki do uszu,pozdrawiam

      • 0 0

  • żenada (4)

    Oni sobie tory będą napawać śmiech a co z torowiskiem barany na stogi plażę przecierz te tory ostatni raz były naprawiane za komuny

    • 66 12

    • tam nie jezdza PESY

      to sie nie spieszy :P

      • 13 0

    • i po tylu latach wmagają naprawy (2)

      a większość odcinków wymienionych w artykule to świeże sprawy, tak się teraz buduje, parę latek i naprawy, poprawki, modernizacje, to się wygina, tam są szpary - tandeta, oszczędność na materiałach i najtańsze ofer(my)ty

      • 10 3

      • i tak będzie dopóki do przetargów będą dopuszczane firmy bez własnego zaplecza, a jedynie zatrudniające podwykonawców. bo takie firmy wygrywają najniższą ceną.

        • 3 1

      • Producentom i wykonawcom takich uslug to się nie opłaca

        Tak samo się produkuje cokolwiek innego. To nie czasy, że ma działać 20 lat bez awarii jak węgierskie lodówki LEHEL. To jest zgodne z planowanym postarzaniem produktu. A kto by kupił usługę naprawy, nowe torowiska, tramwaje itd, gdyby się nie psuły? ;-) Żadnemu producentowi to się nie opłaca.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane