• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tory tramwajowe przejdą lifting

Krzysztof Koprowski
30 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Szlifowanie szyn odbędzie się m.in. na wiadukcie Błędnik. Szlifowanie szyn odbędzie się m.in. na wiadukcie Błędnik.

Wkrótce rozpoczną się prace nad liftingiem torów tramwajowych w Gdańsku. Przeszlifowane, napawane oraz fragmentami wymienione szyny mają sprawić, że jazda tramwajami będzie cichsza i bardziej komfortowa. Prace obejmą znaczną część torowisk w mieście.



Jak oceniasz poziom hałasu wywołanego przejazdem tramwaju w Gdańsku?

Regeneracja nawierzchni stalowej torów tramwajowych w Gdańsku obejmie szlifowanie ponad 8,5 km szyn, napawanie (podgrzanie szyny i uzupełnienie uszkodzeń, a następnie zeszlifowanie do odpowiedniego profilu) krzyżownic (miejsca przecięcia szyn na rozjazdach) i zwykłych szyn, a także wymianę łącznie 37 metrów najbardziej zużytych fragmentów toru.

- Prace przeprowadzone będą po to, by przywrócić profil szyny do stanu pierwotnego. Dzięki temu uda się zmniejszyć m.in. hałas podczas przejazdu tramwajów - dodaje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni, który opiekuje się infrastrukturą tramwajową w Gdańsku.

Napawanie krzyżownic i wymiana fragmentów szyn (nie zawsze jednocześnie w danej lokalizacji) przeprowadzone będą: na pętli Chełm Witosa zobacz na mapie Gdańska, Węźle Unii Europejskiej zobacz na mapie Gdańska, Hucisku zobacz na mapie Gdańska, skrzyżowanie al. Hallera z ul. Mickiewicza zobacz na mapie Gdańska, pętli Oliwa zobacz na mapie Gdańska, pętli Brzeźno Plaża zobacz na mapie Gdańska, skrzyżowaniu ul. Oliwskiej z Rybołowców zobacz na mapie Gdańska, Bramie Oliwskiej zobacz na mapie Gdańska, w rejonie dworca głównego i Węzła Piastowskiego zobacz na mapie Gdańska, pętli Zaspa zobacz na mapie Gdańska oraz na krótkim odcinku ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.

Szlifowanie szyn będzie przeprowadzone na odcinkach: od Węzła Groddecka do pętli Chełm Witosa zobacz na mapie Gdańska, w ciągu al. Wojska Polskiego w pobliżu przystanku Zamenhofa zobacz na mapie Gdańska, na odcinku od 3 Maja do pętli Siedlce zobacz na mapie Gdańska oraz w obrębie wiaduktu Błędnik zobacz na mapie Gdańska.

Czy tak szeroki zakres prac nie spowoduje problemów dla pasażerów?

- Wszystkie prace będą prowadzone nocą podczas przerwy w kursowaniu tramwajów. Nie przewidujemy więc wstrzymania ruchu pojazdów - uspokaja Kaczmarek.

Roboty przy torowisku muszą być wykonane w ciągu dziewięciu tygodni od momentu podpisania umowy. W przetargu wystartowała tylko jedna firma - ASMO z Gdyni, która zaproponowała cenę ok. 688 tys. zł.

Miejsca

Opinie (111)

  • Zapraszam na Jana z Kolna

    Zapraszam na Jana z Kolna w pobliżu budowanego centrum solidarności, piskliwy hałas jest nie do wytrzymania, jakiś geniusz tak zaprojektował tory tramwajowe że uszy puchną.

    • 0 0

  • he

    grube siano zkm ciagnie z uni chyba ciagle cos robia ledwo skooncza nowe szlifuja jedna wielka porazka

    • 1 1

  • Polecam szczególnej uwadze torowisko na przystanku Derdowskiego w stronę Oliwy (3)

    Chyba jak się dopiero tramwaj wywali, to może? może z wielkim znakiem zapytania ZTM coś zrobi.
    Tramwaj tam się tak kiwa jak facet po litrze.
    Czekam na wykolejenie.
    A ci szyny na Błędniku szlifować będą - psu na budę potrzebne.
    Tak się myśli w gdańskich tramwajach.

    • 2 0

    • (1)

      Nie "wywali się", z resztą problem dotyczy głównie Swingów bo mają "miękkie zawieszenie" pudła i się kiwają. Mogą się tam wydarzyć 2 zdarzenia. Pierwsze to wagon może przywalić w słup trakcyjny, drugie to wypadnięcie pantografu poza przewód trakcyjny.

      Zastanawiam się czemu od dawna nie wbili tam ograniczenia do 30km/h, wjazd z taką prędkością powoduje ze bujanie jest minimalne.

      Wykolejenie na skutek bujania to fikcja, wózki ważą po parę (8?) ton? Środek ciężkości jest tak nisko że przewrócenie wagonu jest praktycznie niemożliwe.

      Cały problem jest w tym że torowisko tam się tak "śmiesznie" zapadło.

      Pozdro z przedniego pomostu!

      • 0 0

      • Ale sam przyznasz, że coś jest nie tak.
        Tam jeżdżą w zdecydowanej większości Swingi.

        Ograniczenie pojawi się po wykolejeniu jak znam praktykę.
        To jest tak jak na kolei - póki nic się nie dzieje - to wszystko jest OK.
        Część motorniczych na pewno zwalnia przed tym miejscem.
        Dziwię się tylko, że tego nie można usunąć w trybie awaryjnym.

        Pozdro z pozycji stojącego pasażera.
        Nie piłem - a pomyślą żem pijany.

        • 0 0

    • A faktycznie coś tam jest dziwnego pozdrawiam Zenonie

      • 0 0

  • Przejdą LIFTING dzięki czemu będa miały nowy DIZAJN

    • 1 0

  • "Wszystkie prace będą prowadzone nocą..."

    szlifowanie nocą, troszkę przed północą, kto dzisiaj szlifuje, ten bak zatankuje.... ;)

    • 1 0

  • Takie czasy

    że fuszerki trzeba poprawiać!!!
    w 2002r robiono torowisko na przymorzu 1 remont 2012r!!!
    teraz chełm nowa linia a fuszerka za fuszerką ale odpowiedzialności nie ma za, to POlska!!!
    powinni uruchomić na nowo katownie i publicznie wykonywać ścięcie tych pustych urzędniczych łbów!!!

    • 0 1

  • Mieszkam na Podwalu Przedmiejskim i tramwaje głównie te stare hałasują już od 4:30 rano!!!!

    • 1 0

  • Nowe PESA jeżdżą tylko na Łostowiece Świętokrzyską tam jest cicho, bo złomy są na moście Siennickiem puszczane, tylko do

    • 4 0

  • Wybory się zbliżają

    • 3 0

  • a także wymianę łącznie 37 metrów najbardziej zużytych fragmentów toru.

    37 m to mój ojciec kolejarz z sąsiadem wymieniali w 2 dni w ramach normalnej pracy na kolei i nie pisali tego w gazetach, aha oczywiście wypijając wcześniej pół litra czystej. Było to w latach 70 ubiegłego wieku gdy pociągi jeździły troszkę szybciej niż teraz. Analogicznie linie kolejowe do tramwajowych

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane