- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Tradycyjne wagony zamiast Pendolino. Ceny biletów bez zmian
Pociągi Pendolino uległy w starciu ze źle ułożonym tluczniem na torach, który uszkadza ich podwozie. Z 20 zakupionych pociągów sprawnych jest obecnie tylko 12 - pozostałe są zastępowane tradycyjnymi wagonami. Utrudnienia dotyczą również pasażerów z Trójmiasta.
Kolejarze informują o odnalezieniu w poszyciu pojazdów kamieni z torowiska, zaś ich podwozie wygląda "jak ostrzelane". Sprawę ma wyjaśnić powołana w tym celu specjalna komisja.
- W skład komisji wchodzą przedstawiciele przewoźnika PKP Intercity, zarządcy infrastruktury - PKP Polskie Linie Kolejowe, a także eksperci Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Współpracujemy również z producentem taboru. Staramy się, by pociągi Pendolino były przywracane do ruchu zgodnie z założonym rozkładem jazdy - mówi Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
Na razie kolejarzom brakuje jednak pociągów do obsługi połączeń Express InterCity Premium, które są zastępowane składami zestawionymi z wagonów klimatyzowanych standardu Express InterCity. Tylko w piątek (26 stycznia) do przesiadki na wagony niższej klasy zostali zmuszeni pasażerowie aż 6 kursów - wszystkich realizowanych z, do lub przez Trójmiasto:
- EIP 5404/5 relacji Gdynia Główna - Bielsko Biała
- EIP 4502/3 relacji Bielsko Biała Główna - Gdynia Główna
- EIP 8300/1 relacji Kołobrzeg - Kraków Główny
- EIP 3800/1 relacji Kraków Główny - Kołobrzeg
- EIP 5300/1 relacji Gdynia Główna - Kraków Główny
- EIP 3500/1 relacji Kraków Główny - Gdynia Główna
O zmianie pasażerowie mogli się dowiedzieć z zaledwie kilkugodzinnym wyprzedzeniem na stronie internetowej PKP Intercity. Jednocześnie przewoźnik nie informuje, które z przyszłych połączeń zostaną zastąpione wagonami EIC, ani nie oferuje tańszych biletów mimo obniżenia komfortu podróży.
- Pasażerowie, którzy odbyli podróż w składach zastępczych mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą do uznania takiej reklamacji jest zachowanie biletu. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie. Reklamację można złożyć korespondencyjnie (wysyłając na adres siedziby PKP Intercity), w każdej kasie biletowej sprzedającej bilety PKP Intercity lub poprzez formularz reklamacyjny na naszej stronie internetowej - wyjaśnia rzecznik.
Umowę, opiewająca na kwotę 665 mln euro, obejmującą zakup 20 pociągów Pendolino, budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz 17-letnią obsługę gwarancyjną, podpisano w maju 2011 r. Liniową eksploatację pojazdów rozpoczęto 14 grudnia 2014 r.
Pendolino wyprodukowane dla Polski są przystosowane do podróży z prędkością do 250 km/h, choć podczas jazdy testowej na Centralnej Magistrali Kolejowej udało się osiągnąć prędkość 293 km/h (jest to rekord prędkości na torach w Europie Środkowo-Wschodniej).
Każdy pociąg składa się z siedmiu członów, w których zainstalowano łącznie 402 miejsca siedzące. Wnętrza są klimatyzowane, przystosowane do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych oraz przewozu rowerów, a także posiadają wydzieloną strefę barową.
Zobacz naszą relację z przejazdu Pendolino do Warszawy w 2014 r.
Opinie (453) ponad 20 zablokowanych
-
2018-01-28 00:27
Brakuje opcji w ankiecie:
Nic nie będę reklamował, bo jestem bardziej zadowolony ze składu zastępczego niż z tego właściwego. A miałem przyjemność skorzystać z takiej zamiany. Jedyny minus to że kierownik co chwila przepraszał jak porąbany przez głośniki.
- 12 2
-
2018-01-28 00:35
jak experci od przetagu badali to tluczen sidzial cicho
- 6 2
-
2018-01-28 00:43
Macie swoje spitolino POpaprańcy :D :D
- 8 2
-
2018-01-28 01:20
Ten tekst to jedna wielka manipulacja (1)
Proponuje by pan Krzysztof przez jakiś czas sobie odpoczął. Niech się zajmie raportem drogowym albo aktualizacją cen paliw na stacjach
- 7 5
-
2018-01-28 08:52
Święte słowa.
Tekst napisany nierzetelnie. Nie wyjaśnia podstawowej kwestii.żenada
- 1 2
-
2018-01-28 03:04
Wzmocnić podwozie i z glowy. Rozdmuchany problem. (1)
- 3 4
-
2018-01-28 08:47
Kolejne pieniądze błoto przez 28 lat przepracowałem takiego burdelu nie widziałem za panów platformay zostało zwolnienionych prawie 2000 ludzi pkp przewozy regionalne. Bo koledzy z platformy otworzyły przewozy koleje śląskie.ile tam pieniędzy posło bagno.
- 3 0
-
2018-01-28 03:58
Przecież wiadomo nie od dziś że tłuczeń tłucze
O co wiec tyle krzyku ?
- 3 1
-
2018-01-28 06:41
To jest jego wina! Tego tłucznia!
- 1 2
-
2018-01-28 06:54
trolle z PiS stale aktywni
trolle z PiS stale aktywni, ciekawe za ile to robią ?
Bo dla idei na pewno nie, bo to najbardziej pazerne towarzystwo od upadku komuny- 5 12
-
2018-01-28 07:38
głupota
ile trzeba mieć czynnych szarych komórek, żeby przewidzieć, ze pęd powietrza podpije kamyki, które będą uderzać w dno pociągu? co na świecie jest między torami? może piasek, a nie kamienie?
- 7 0
-
2018-01-28 08:25
Czy tego naprawdę nie mozna bylo przewidzieć? (1)
- 6 1
-
2018-01-28 09:04
Jest take przysłowie śpiewały jaskółki my niekczemy spółki.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.