• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tradycyjne wagony zamiast Pendolino. Ceny biletów bez zmian

Krzysztof Koprowski
27 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Pociągi Pendolino eksploatowane są w Polsce od grudnia 2014 r. Koszt zakupu jednego pociągu wyniósł ok. 20 mln euro. Pociągi Pendolino eksploatowane są w Polsce od grudnia 2014 r. Koszt zakupu jednego pociągu wyniósł ok. 20 mln euro.

Pociągi Pendolino uległy w starciu ze źle ułożonym tluczniem na torach, który uszkadza ich podwozie. Z 20 zakupionych pociągów sprawnych jest obecnie tylko 12 - pozostałe są zastępowane tradycyjnymi wagonami. Utrudnienia dotyczą również pasażerów z Trójmiasta.



Czy złożył(a)byś reklamację, gdyby zamiast Pendolino przyjechał pociąg niższej kategorii?

Tłuczeń, czyli drobne kruszywo stosowane standardowo w nawierzchni kolejowej wokół szyn, w ostatnich dniach uziemiło sześć z 20 pociągów produkcji francuskiego Alstomu. Dodatkowo dwa pociągi czekają na naprawę powypadkową.

Kolejarze informują o odnalezieniu w poszyciu pojazdów kamieni z torowiska, zaś ich podwozie wygląda "jak ostrzelane". Sprawę ma wyjaśnić powołana w tym celu specjalna komisja.

- W skład komisji wchodzą przedstawiciele przewoźnika PKP Intercity, zarządcy infrastruktury - PKP Polskie Linie Kolejowe, a także eksperci Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Współpracujemy również z producentem taboru. Staramy się, by pociągi Pendolino były przywracane do ruchu zgodnie z założonym rozkładem jazdy - mówi Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
Na razie kolejarzom brakuje jednak pociągów do obsługi połączeń Express InterCity Premium, które są zastępowane składami zestawionymi z wagonów klimatyzowanych standardu Express InterCity. Tylko w piątek (26 stycznia) do przesiadki na wagony niższej klasy zostali zmuszeni pasażerowie aż 6 kursów - wszystkich realizowanych z, do lub przez Trójmiasto:

  1. EIP 5404/5 relacji Gdynia Główna - Bielsko Biała
  2. EIP 4502/3 relacji Bielsko Biała Główna - Gdynia Główna
  3. EIP 8300/1 relacji Kołobrzeg - Kraków Główny
  4. EIP 3800/1 relacji Kraków Główny - Kołobrzeg
  5. EIP 5300/1 relacji Gdynia Główna - Kraków Główny
  6. EIP 3500/1 relacji Kraków Główny - Gdynia Główna

Wagony pociągu kategorii Express InterCity, zastępującego Pendolino. Wagony pociągu kategorii Express InterCity, zastępującego Pendolino.
O zmianie pasażerowie mogli się dowiedzieć z zaledwie kilkugodzinnym wyprzedzeniem na stronie internetowej PKP Intercity. Jednocześnie przewoźnik nie informuje, które z przyszłych połączeń zostaną zastąpione wagonami EIC, ani nie oferuje tańszych biletów mimo obniżenia komfortu podróży.

- Pasażerowie, którzy odbyli podróż w składach zastępczych mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą do uznania takiej reklamacji jest zachowanie biletu. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie. Reklamację można złożyć korespondencyjnie (wysyłając na adres siedziby PKP Intercity), w każdej kasie biletowej sprzedającej bilety PKP Intercity lub poprzez formularz reklamacyjny na naszej stronie internetowej - wyjaśnia rzecznik.
Pendolino na torach od ponad trzech lat

Umowę, opiewająca na kwotę 665 mln euro, obejmującą zakup 20 pociągów Pendolino, budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz 17-letnią obsługę gwarancyjną, podpisano w maju 2011 r. Liniową eksploatację pojazdów rozpoczęto 14 grudnia 2014 r.

Pendolino wyprodukowane dla Polski są przystosowane do podróży z prędkością do 250 km/h, choć podczas jazdy testowej na Centralnej Magistrali Kolejowej udało się osiągnąć prędkość 293 km/h (jest to rekord prędkości na torach w Europie Środkowo-Wschodniej).

Każdy pociąg składa się z siedmiu członów, w których zainstalowano łącznie 402 miejsca siedzące. Wnętrza są klimatyzowane, przystosowane do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych oraz przewozu rowerów, a także posiadają wydzieloną strefę barową.

Zobacz naszą relację z przejazdu Pendolino do Warszawy w 2014 r.

Opinie (453) ponad 20 zablokowanych

  • (1)

    Rozliczyć odpowiedzialnych za bezmyślny zakup Pendolino

    • 10 1

    • Zagadza sie niech oddadzą łapówki które dostali i wsadzic ich za kratki.!

      • 4 0

  • ale atakuja (1)

    atak bojowek pisu jak zwykle skuteczny, obawiam sie , ze jakby zastosowac wasze metody to internet by zwolnil tyle macie juz balaganu narobione.
    merytorycznie trzeba , problem rozwiazac a nie atakowac , najlepiej jak pis nic nie robic nie budowac rozdawac nikt sie do niczego nie przyczepi

    • 3 12

    • Prawde piszą leming a to sie niemiesci ci w głowie bo masz za ciasny mózg:)

      • 1 0

  • Wszystkie przetargi w kazdym kraju były korupcyjne podobnie jak w Polsce .Ta firma wielokrotnie została ukarana za korupcje!

    Mozna było zamówic pseudolino bo niema wychylnego wózka od tego właśnie ta nazwa z internetem na starcie!!Ale nieudacznicy z PO tak byli zaślepieni łapówkami ,że chcieli go sobie sami dołączyć.Wtedy cwaniaki pekali ze smiechu i zażądali sobie milionów za instalacje bo sklady są na gwarancji i nikt niema prawa ingerować w konstrukcje.Ale Donald z Nowakiem kłamali od początku ze bedzie z internetem!! POwcy nie potrafią nie kłamać!!!
    Pseudolino to nie wszystko wystarczy przypomniec ze nawet Bruksela ich skrytykowała ze nie mamy infrastruktury kolejowej do szybkich połączeń .
    Najpierw buduje sie autostrady a potem Ferrari a nie odwrotnie!! Po jak zawsze za wszystkie kontrakty przepłacała ciekawe dlaczego I jak udowodnioono 90% zamówień publicznych to były zamówienia od firm zachodnich!!Tak wspierali Polski przemysł i Polskie firmy! Zachód teraz traci Miliardy i straci jeszcze wiecej przez pisowców dlatego tacy wściekli są!

    • 7 1

  • PKP INTERCITY

    Uprzejmie wyjaśni że niedogodności pasażerów związane z brakiem Pindolino nie było z ich winy Tylko ze względów bezpieczeństwa musieli wstrzymać ich kursowanie więc nie muszą nikomu nic zwracać tym bardziej że uszkodzone Pindolino zastąpiły tradycyjne składy

    • 3 2

  • Ja zdecydowanie wolę jazdę wagórami z przedzialami

    Pendolino byłem zawiedziony.

    • 8 0

  • Reklamowalem

    W grudniu miałem taką sytuację. Zamiast podróży do Krakowa w wagonie ciszy Pendolino jechałem zwykłym. Zimno bo nie grzali cały czas. Reklamowałem. Czekałem 2 tyg na rozpatrzenie i dostałem zwrot ok 30 zł. Żałosna rekompensata przy cenie biletu 179 zl

    • 8 0

  • Kolejny przykład na fasadowa politykę POpaprancow z PO. Byleby się pokazać na charatanie 2012 w galerii bo ta lajza tusio igrzyska "zafundował" za kasę podatników...zamiast przedszkoli...Cielęce policzki, etc. I pomyśleć że ci złodzieje mają jeszcze kilkunastoprocentowe poparcie

    • 7 0

  • Jakość uslug

    Czy w tym zastępczym pociągu jest też poczęstunek? Bo z biletem na pendolinie płacimy też za to

    • 2 3

  • Czemu teraz? (1)

    Jedno jest zastanawiające - Pendolino jeżdżą w Polsce od 2014, a dopiero teraz pojawił się problem? Przecież tłuczeń jest taki sam, co więcej, tłuczeń stosuje się standardowo na całym świecie.
    Więc jak to jest? Nagle tłuczeń się"niedobry zrobił"? Nagle tyle składów okazało się niezdatnych do użytku?
    Tłumaczenia PKP są co najmniej dziwne.

    • 3 3

    • Pojawiło się polityczne zapotrzebowanie na dowody na to, że jednak

      "Polska naprawdę jest w ruinie".
      Nie przypominam sobie, aby do tej pory EIP wprowadzała wcześniej jakiekolwiek podmiany taboru na substandardowy (jeśli nie liczyć tego, że w wagonach Pendolino nie ma Wi-Fi).

      • 3 3

  • "Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie."

    To jest kpina. Na bilecie jak wół stoi klasa składu, a wszyscy pasażerowie kursu jadą tym samym składem.
    Przydałaby się interwencja UOKiK (o ile tej instytucji nie dosięgła jeszcze "dobra zmiana", bo w interesie rządu nie jest wypłacanie kasy ze spółki państwowej).

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane