• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tradycyjne wagony zamiast Pendolino. Ceny biletów bez zmian

Krzysztof Koprowski
27 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Pociągi Pendolino eksploatowane są w Polsce od grudnia 2014 r. Koszt zakupu jednego pociągu wyniósł ok. 20 mln euro. Pociągi Pendolino eksploatowane są w Polsce od grudnia 2014 r. Koszt zakupu jednego pociągu wyniósł ok. 20 mln euro.

Pociągi Pendolino uległy w starciu ze źle ułożonym tluczniem na torach, który uszkadza ich podwozie. Z 20 zakupionych pociągów sprawnych jest obecnie tylko 12 - pozostałe są zastępowane tradycyjnymi wagonami. Utrudnienia dotyczą również pasażerów z Trójmiasta.



Czy złożył(a)byś reklamację, gdyby zamiast Pendolino przyjechał pociąg niższej kategorii?

Tłuczeń, czyli drobne kruszywo stosowane standardowo w nawierzchni kolejowej wokół szyn, w ostatnich dniach uziemiło sześć z 20 pociągów produkcji francuskiego Alstomu. Dodatkowo dwa pociągi czekają na naprawę powypadkową.

Kolejarze informują o odnalezieniu w poszyciu pojazdów kamieni z torowiska, zaś ich podwozie wygląda "jak ostrzelane". Sprawę ma wyjaśnić powołana w tym celu specjalna komisja.

- W skład komisji wchodzą przedstawiciele przewoźnika PKP Intercity, zarządcy infrastruktury - PKP Polskie Linie Kolejowe, a także eksperci Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Współpracujemy również z producentem taboru. Staramy się, by pociągi Pendolino były przywracane do ruchu zgodnie z założonym rozkładem jazdy - mówi Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
Na razie kolejarzom brakuje jednak pociągów do obsługi połączeń Express InterCity Premium, które są zastępowane składami zestawionymi z wagonów klimatyzowanych standardu Express InterCity. Tylko w piątek (26 stycznia) do przesiadki na wagony niższej klasy zostali zmuszeni pasażerowie aż 6 kursów - wszystkich realizowanych z, do lub przez Trójmiasto:

  1. EIP 5404/5 relacji Gdynia Główna - Bielsko Biała
  2. EIP 4502/3 relacji Bielsko Biała Główna - Gdynia Główna
  3. EIP 8300/1 relacji Kołobrzeg - Kraków Główny
  4. EIP 3800/1 relacji Kraków Główny - Kołobrzeg
  5. EIP 5300/1 relacji Gdynia Główna - Kraków Główny
  6. EIP 3500/1 relacji Kraków Główny - Gdynia Główna

Wagony pociągu kategorii Express InterCity, zastępującego Pendolino. Wagony pociągu kategorii Express InterCity, zastępującego Pendolino.
O zmianie pasażerowie mogli się dowiedzieć z zaledwie kilkugodzinnym wyprzedzeniem na stronie internetowej PKP Intercity. Jednocześnie przewoźnik nie informuje, które z przyszłych połączeń zostaną zastąpione wagonami EIC, ani nie oferuje tańszych biletów mimo obniżenia komfortu podróży.

- Pasażerowie, którzy odbyli podróż w składach zastępczych mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą do uznania takiej reklamacji jest zachowanie biletu. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie. Reklamację można złożyć korespondencyjnie (wysyłając na adres siedziby PKP Intercity), w każdej kasie biletowej sprzedającej bilety PKP Intercity lub poprzez formularz reklamacyjny na naszej stronie internetowej - wyjaśnia rzecznik.
Pendolino na torach od ponad trzech lat

Umowę, opiewająca na kwotę 665 mln euro, obejmującą zakup 20 pociągów Pendolino, budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz 17-letnią obsługę gwarancyjną, podpisano w maju 2011 r. Liniową eksploatację pojazdów rozpoczęto 14 grudnia 2014 r.

Pendolino wyprodukowane dla Polski są przystosowane do podróży z prędkością do 250 km/h, choć podczas jazdy testowej na Centralnej Magistrali Kolejowej udało się osiągnąć prędkość 293 km/h (jest to rekord prędkości na torach w Europie Środkowo-Wschodniej).

Każdy pociąg składa się z siedmiu członów, w których zainstalowano łącznie 402 miejsca siedzące. Wnętrza są klimatyzowane, przystosowane do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych oraz przewozu rowerów, a także posiadają wydzieloną strefę barową.

Zobacz naszą relację z przejazdu Pendolino do Warszawy w 2014 r.

Opinie (453) ponad 20 zablokowanych

  • Polskie tory nie dla Pendolino? (2)

    Bede w lutym jechac do Warszawy Pendolino. Mam nadzieje ze za taka cene biletu bede jechala prawdziwym Pendolino a nie podróbą. Bede walczyła o zwrot za bilet. Juz wczesniej to zrobilam kiedy w Warszawie samobójca spowodował opóżnienie pociągu o 2 godziny.Kto winien czy material z którego zbudowano pociag czy budowni czy torow gdzie nasypano gruz miedzy torami.

    • 5 2

    • Prawdopodobnie remont torów był niezgodnie ze sztuka zrobiony.

      • 2 1

    • Życzę szczęścia podczas jazdy tym złomem

      • 1 3

  • Wy się cieszcie, że w ogóle jakiś pociąg podstawili :D

    • 9 0

  • Tak naprawdę mamy większy komfort w wagonach: przedziały, internet i 3 miejsca w rzędzie miast czterech wąskich

    Po CMK chyżość mniejsza od Grodziska do Zawiercia 160kmh zamiast 200 i możliwe opóźnienie ode Warszawej ;)

    • 3 3

  • Jak kury w klatce

    W tych starych wagonach przynajmniej można wygodnie siedzieć w fotelu i "rozprostować kości " na korytarzu. w Pendolino ( szczególnie w wagonach 2 kl ) pasażerowie siedzą ściśnięci , jak sardynki w konserwie. Niektórzy pasażerowie siedzący "przy oknie" mają przed oczami ścianę lub czyjąś kapotę.

    • 8 1

  • a z czego są te podwozia

    z bibułki pazłotka czy z czego, że kamyczki się wbijają w podwozia???????????

    • 3 0

  • Omg

    Seriously? Normalnie beka...

    • 3 0

  • bilety na pendolino są nieproporcjonalnie drogie ,parę lat temu pociagi intercity jeździły bardzo dobrze,maiły wygodniejsze siedzenia. teraz najlepsze godziny ma pendolino a jak cię nie stać na bilet to jedź 12 godz tlk co a hucpa!!!!!

    • 8 1

  • Inter siti

    Centrum Badań Delfinów ogłasza konkurs na nową maskotkę Pendolino...!

    • 3 0

  • Komentarze zostały zalane PiS'wskim płatnym trollingiem

    Nie dyskutuj z Trollem, on tu pisze za pieniądze.

    • 3 7

  • Pendolino

    Te Pendolino to jeden wielki niewypał polskie pociągi Impuls z Newagu wcale nie są gorsze myślę że zarówno PESA jak i Newag są wstanie zrobić coś lepszego niż to całe Pendolino jechałem tym złomem i komfort wcale nie jest taki rewelacyjny jak to się podaje wolę tradycyjne pociągi z przedziałami w szybkich pociągach też dało by się to zrobić

    • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane