- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Tradycyjne wagony zamiast Pendolino. Ceny biletów bez zmian
Pociągi Pendolino uległy w starciu ze źle ułożonym tluczniem na torach, który uszkadza ich podwozie. Z 20 zakupionych pociągów sprawnych jest obecnie tylko 12 - pozostałe są zastępowane tradycyjnymi wagonami. Utrudnienia dotyczą również pasażerów z Trójmiasta.
Kolejarze informują o odnalezieniu w poszyciu pojazdów kamieni z torowiska, zaś ich podwozie wygląda "jak ostrzelane". Sprawę ma wyjaśnić powołana w tym celu specjalna komisja.
- W skład komisji wchodzą przedstawiciele przewoźnika PKP Intercity, zarządcy infrastruktury - PKP Polskie Linie Kolejowe, a także eksperci Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Współpracujemy również z producentem taboru. Staramy się, by pociągi Pendolino były przywracane do ruchu zgodnie z założonym rozkładem jazdy - mówi Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
Na razie kolejarzom brakuje jednak pociągów do obsługi połączeń Express InterCity Premium, które są zastępowane składami zestawionymi z wagonów klimatyzowanych standardu Express InterCity. Tylko w piątek (26 stycznia) do przesiadki na wagony niższej klasy zostali zmuszeni pasażerowie aż 6 kursów - wszystkich realizowanych z, do lub przez Trójmiasto:
- EIP 5404/5 relacji Gdynia Główna - Bielsko Biała
- EIP 4502/3 relacji Bielsko Biała Główna - Gdynia Główna
- EIP 8300/1 relacji Kołobrzeg - Kraków Główny
- EIP 3800/1 relacji Kraków Główny - Kołobrzeg
- EIP 5300/1 relacji Gdynia Główna - Kraków Główny
- EIP 3500/1 relacji Kraków Główny - Gdynia Główna
O zmianie pasażerowie mogli się dowiedzieć z zaledwie kilkugodzinnym wyprzedzeniem na stronie internetowej PKP Intercity. Jednocześnie przewoźnik nie informuje, które z przyszłych połączeń zostaną zastąpione wagonami EIC, ani nie oferuje tańszych biletów mimo obniżenia komfortu podróży.
- Pasażerowie, którzy odbyli podróż w składach zastępczych mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą do uznania takiej reklamacji jest zachowanie biletu. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie. Reklamację można złożyć korespondencyjnie (wysyłając na adres siedziby PKP Intercity), w każdej kasie biletowej sprzedającej bilety PKP Intercity lub poprzez formularz reklamacyjny na naszej stronie internetowej - wyjaśnia rzecznik.
Umowę, opiewająca na kwotę 665 mln euro, obejmującą zakup 20 pociągów Pendolino, budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz 17-letnią obsługę gwarancyjną, podpisano w maju 2011 r. Liniową eksploatację pojazdów rozpoczęto 14 grudnia 2014 r.
Pendolino wyprodukowane dla Polski są przystosowane do podróży z prędkością do 250 km/h, choć podczas jazdy testowej na Centralnej Magistrali Kolejowej udało się osiągnąć prędkość 293 km/h (jest to rekord prędkości na torach w Europie Środkowo-Wschodniej).
Każdy pociąg składa się z siedmiu członów, w których zainstalowano łącznie 402 miejsca siedzące. Wnętrza są klimatyzowane, przystosowane do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych oraz przewozu rowerów, a także posiadają wydzieloną strefę barową.
Zobacz naszą relację z przejazdu Pendolino do Warszawy w 2014 r.
Opinie (453) ponad 20 zablokowanych
-
2018-01-28 08:27
Brak słów... (1)
A jak jest z numeracją miejsc w tych zastępczych wagonach? Mam nadzieję, że nie skończy się staniem na korytarzu!
- 3 2
-
2018-01-28 09:20
To Som tepaki jak pan minister nowak . Tak i cala ta unia .
- 2 0
-
2018-01-28 08:28
pitolino
Czemu nie piszecie ze te składy szybko nie wrócą do ruchu i nie wiadomo co z resztą . Bo podwozia pękają. To koniec pendolino w polsce.
- 10 2
-
2018-01-28 09:06
Kupili wloskie
Niech wezmą towarowe z 1941 od deutche bahn
- 5 2
-
2018-01-28 09:14
do HEJTERÓW I TROLLI z PISu czas do kościoła
idżcie trzeba wrzucic trochę kasy pod czarne sukienki
- 0 13
-
2018-01-28 09:18
niech PIS kupi stare wagony od kolei węgierskich albo białoruskich ?
:) sojuszników :) , byłem i będe dumny że mamy zachodnie Pendolino bo nie chcę tutaj wschodu , jakoś w CZECHACH jeżdża od 10 lat i tam o dziwo nie ma " ostrzelanych " podwozi , więc pisowsy hejterzy nie macie żadnych argumentów , od 2 lat pis zarządza koleją i tego efekt :) i to jest efekt BRAK PROFESJONALIZMU wyrzucanie ludzi ze stołków z doświadczeniem to mamy syf.
- 3 10
-
2018-01-28 09:31
Przekręt
Zakup pendolino to jeden wielki przekręt , od samego początku były z nimi problemy i wcale nie są lepsze od pociągów naszej produkcji .
- 13 2
-
2018-01-28 09:39
A podwozie?
A podwozie...? A podwozie też było złe.
- 3 1
-
2018-01-28 09:44
Jak zawsze.....
Sprawę należy przekazać Antoniemu Macierewiczowi......
- 3 3
-
2018-01-28 10:06
Predkosc
Te stare składy mają te samą prędkość przejazdu? Jak tak to pendolino w ogóle nie było i nie jest opłacalne
- 5 2
-
2018-01-28 10:06
Czyli Wałek
I co nagle sie okazuje ze zwykłe wagony ciągnięte przez zwykłe lokomotywy(nie wiem czy 09 czy husarze) są w stanie dorównać czasem przejazdu na poziomie "pendolino"?
Czyli po raz kolejny okazuje się, że zakup pendolino jest nietrafiony. Smutne.- 11 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.