- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (446 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (29 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (153 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (178 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (61 opinii)
Tradycyjne wagony zamiast Pendolino. Ceny biletów bez zmian
Pociągi Pendolino uległy w starciu ze źle ułożonym tluczniem na torach, który uszkadza ich podwozie. Z 20 zakupionych pociągów sprawnych jest obecnie tylko 12 - pozostałe są zastępowane tradycyjnymi wagonami. Utrudnienia dotyczą również pasażerów z Trójmiasta.
Kolejarze informują o odnalezieniu w poszyciu pojazdów kamieni z torowiska, zaś ich podwozie wygląda "jak ostrzelane". Sprawę ma wyjaśnić powołana w tym celu specjalna komisja.
- W skład komisji wchodzą przedstawiciele przewoźnika PKP Intercity, zarządcy infrastruktury - PKP Polskie Linie Kolejowe, a także eksperci Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Współpracujemy również z producentem taboru. Staramy się, by pociągi Pendolino były przywracane do ruchu zgodnie z założonym rozkładem jazdy - mówi Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
Na razie kolejarzom brakuje jednak pociągów do obsługi połączeń Express InterCity Premium, które są zastępowane składami zestawionymi z wagonów klimatyzowanych standardu Express InterCity. Tylko w piątek (26 stycznia) do przesiadki na wagony niższej klasy zostali zmuszeni pasażerowie aż 6 kursów - wszystkich realizowanych z, do lub przez Trójmiasto:
- EIP 5404/5 relacji Gdynia Główna - Bielsko Biała
- EIP 4502/3 relacji Bielsko Biała Główna - Gdynia Główna
- EIP 8300/1 relacji Kołobrzeg - Kraków Główny
- EIP 3800/1 relacji Kraków Główny - Kołobrzeg
- EIP 5300/1 relacji Gdynia Główna - Kraków Główny
- EIP 3500/1 relacji Kraków Główny - Gdynia Główna
O zmianie pasażerowie mogli się dowiedzieć z zaledwie kilkugodzinnym wyprzedzeniem na stronie internetowej PKP Intercity. Jednocześnie przewoźnik nie informuje, które z przyszłych połączeń zostaną zastąpione wagonami EIC, ani nie oferuje tańszych biletów mimo obniżenia komfortu podróży.
- Pasażerowie, którzy odbyli podróż w składach zastępczych mają prawo do złożenia reklamacji. Podstawą do uznania takiej reklamacji jest zachowanie biletu. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie. Reklamację można złożyć korespondencyjnie (wysyłając na adres siedziby PKP Intercity), w każdej kasie biletowej sprzedającej bilety PKP Intercity lub poprzez formularz reklamacyjny na naszej stronie internetowej - wyjaśnia rzecznik.
Umowę, opiewająca na kwotę 665 mln euro, obejmującą zakup 20 pociągów Pendolino, budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz 17-letnią obsługę gwarancyjną, podpisano w maju 2011 r. Liniową eksploatację pojazdów rozpoczęto 14 grudnia 2014 r.
Pendolino wyprodukowane dla Polski są przystosowane do podróży z prędkością do 250 km/h, choć podczas jazdy testowej na Centralnej Magistrali Kolejowej udało się osiągnąć prędkość 293 km/h (jest to rekord prędkości na torach w Europie Środkowo-Wschodniej).
Każdy pociąg składa się z siedmiu członów, w których zainstalowano łącznie 402 miejsca siedzące. Wnętrza są klimatyzowane, przystosowane do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych oraz przewozu rowerów, a także posiadają wydzieloną strefę barową.
Zobacz naszą relację z przejazdu Pendolino do Warszawy w 2014 r.
Opinie (453) ponad 20 zablokowanych
-
2018-01-28 23:04
Mam pytanie bo się nie znam
Pendolino w nowej budzie to lift czy tuning I czy producent nie cofnie przedłużonej gwarancji np na pompowtryski czy turbo Bo stwierdzi że owszem teraz to mu kamyczki nie straszne Ale areonałtyka już nie ta co my w Turynie obliczali więc naprawiajta se to sami na Przeróbce...
- 1 1
-
2018-01-28 23:07
Urzad Transportu Kolejowego
Skargi nalezy składać do UTK. Bardzo skuteczna instytucja. Dotyczy to również braku Warsu, braku miejsca w 1. klasie, opóźnień, braku ogrzewania itd. Za każdą z ww. sytuacji zwracano mi pieniądze z IC.
- 3 0
-
2018-01-28 23:34
Do więzienia z winnymi, a za bilet żądam zwrotu!
- 3 2
-
2018-01-29 00:37
Sławek Nowak już na Ukrainie
- 3 1
-
2018-01-29 00:39
A wystarczylo zamiast 20 Pendolino kupić 60 normalnych
Ale platfusy rządzily i demokracja zwyciężyła
- 3 3
-
2018-01-29 01:56
sciema (1)
Według kontraktu na remont torów na których jeździ pendolino miało jeździć tylko po odcinkach gdzie są przejazdy bezkolizyjne. Czyli tunele i wiadukty. Wiec kto pozwala na łamanie przepisow. Modernizowano trasę pod pendolino to czemu nie może jeździć z max. Prędkością? Tyle co teraz jeździ to osiągają pociągi z pesa
- 1 0
-
2018-01-29 06:55
A Newag zostawia je w tyle!
- 0 0
-
2018-01-29 07:32
Złodziejstwo
Zabrać się za te wszystkie firemki, które pracują przy układaniu torów dla PKP. Złodziejstwo i cwaniactwo na każdym kroku. Zresztą mają przykład z samego PKP. Jeśli oni im na to pozwalają, to tamci korzystają.
- 1 0
-
2018-01-29 08:38
Dla malkontentów - kilka lokomotyw IC też ucierpiało na tym incydencie (ukochane, przez wszystkich EP09) ;)
- 1 0
-
2018-01-29 09:00
665MLN OJRO I BRAK WIFI (1)
... ŻENUA
- 3 2
-
2018-01-29 09:45
I co po tym WiFi jak nawet w zwykłych wagonach przy internecie mobilnym to max 3G na tej trasie :P
- 2 0
-
2018-01-29 14:35
oszustwo
Jeżeli niższy standard wagonów to musi być niższa cena. To skandal, że ceny są takie same. Niedługo podstawią towarówki i też za taką samą cenę. DNO.
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.