- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (458 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (52 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (196 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (173 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Tramwaje (śmigną) jak komety?
- Pomysł mający zapobiec dublowaniu się linii autobusowych z trasami tramwajowymi pomoże rozładować korki, np. na Podwalu Grodzkim i Wałach Jagiellońskich, usprawni komunikację i skróci czas dojazdu do centrum - tłumaczy Włodzimierz Popiołek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - Nie chodzi o ograniczenie kosztów, ale o to, że w godzinach szczytu przez Podwale Grodzkie przejeżdżają aż 34 linie autobusowe, mocno zwiększając korki.
Zgodnie z polityką władz miasta, wszystkie dublujące się z tramwajami linie autobusowe zostaną skrócone. W ciągu kilku najbliższych miesięcy "nadprogramowe" autobusy znikną z ul. Kartuskiej, ma odcinku z Siedlec do centrum miasta.
Podobny los czeka część linii łączących Śródmieście z dzielnicą Gdańsk-Południe. Obsługujące ją autobusy będą kończyły trasę na pętli "Chełm", skąd do centrum pasażerów będzie zabierał nowy tramwaj linii nr 1. "Jedynka" najpierw będzie jeździła tylko do Huciska, a po kupnie nowych składów mogących wjechać i zjechać z Chełmu, również do Nowego Portu i Oliwy.
- Niestety, takie nieracjonalne rozwiązania jak dublujące się linie, są pozostałością minionej epoki. Wiem, że mieszkańcy się do nich przyzwyczaili, ale to będzie prawdziwa oszczędność czasu - zapewnia Włodzimierz Popiołek. - Przejechanie w godzinach szczytu trasy od Akademii Muzycznej do Dworca PKP zajmuje od 20 do 30 min. Ten sam odcinek można pokonać tramwajem w 5 min.
Czy mieszkańcy pogodzą się z takimi zmianami? Trudno powiedzieć. Dopóki miasto nie zrezygnuje z biletów czasowych, zmiany nie powinny odbić się na portfelach pasażerów, bo taryfa czasowa dopuszcza przesiadki w trakcie podróży. Problemem może być za to tłok w - już teraz przepełnionych - tramwajach. ZTM zapowiada, że zwiększy częstotliwość ich kursowania dopiero po wykonaniu badań nasilenia ruchu.
Opinie (388) ponad 20 zablokowanych
-
2007-10-17 22:10
tramwaj na Osowe
Może urzednicy kiedys wpadna na wybudowanie lini trmawajowej na Osowe. Realizacja tego projektu pewnie ruszylaby predko jakby ktorys z nich musial codziennie rano jechac do swojej cieplej pracy przez Sacerowa.
- 0 0
-
2007-10-17 22:16
Ograniczenie liczby autobusów niewpłynie znacząco na zmniejszenie korków w centrum, a być może spowoduje efekt odwrotny. Osoby, które korzystały z komunikacji zbiorowej przesiąda sie na swoje auta bo nie bedzie różnicy w czasie podróży, niemuszą sie przesiadać co powoduje dodatkowe opoznienia itd. To posuniecie ZTM moze spowodowac zwiększenie liczby podrózy komunikacja indywidualna, a o to raczej nie chodzi - chyba ze mamy jeszcze za małe korki!!!!!
- 0 0
-
2007-10-17 22:22
A CO NA TO BILETY CZASOWE
Dlaczego mam płacić za to, że muszę czekać na tramwaj, bo ktoś zafundował extra mi przesiadkę w środku trasy? Co jak tramwaj się spóźni i wyliczony czas już nie wystarczy. Renoma pewnie już zaciera ręce
- 0 0
-
2007-10-17 22:23
OLSZYNKA _ ZBIERAMY PODPISY W NIEDZIELE!!!!
Uwaga - wszyscy, którzy chcą przyłaczyc się do protestu przeciwko skróceniu trasy autobusu 178 - moga podpisać się pod protestem. List do urzędników wydziału komunalnego, zarządu ZTM i Prezydenta Miasta będzie wyłożony w SP na Olszynce w dniu wyborów.
NIE DAJMY SIĘ TRAKTOWAĆ JAK BYDŁO!- 0 0
-
2007-10-17 22:51
taaaa
fajnie to bedzie, jak sie tramwaj zepsuje;) autobus obok drugiego przejedzie... a tramwaj... ZERO SZANS!!!!
- 0 0
-
2007-10-17 23:15
nienawidze was
wstyd mi za was, tych którzy tylko narzekają. Jesteście życiowymi, zakompleksionymi nieudacznikami. To bardzo dobry pomysł. popieram
- 0 0
-
2007-10-17 23:32
Prości ludzie po co gadać o tramwajach i komunikacji właśnie teraz. Jeżeli PIS wygra to to i tak nie będzie miało znaczenia bo wszyscy z POlski wyjadą.
- 0 0
-
2007-10-17 23:35
idiotyzm
zamiast dawac ludziom szanse na wybranie sie do pracy autobusem bez zbedych przesiadek, urzednicy dali popis swej kretywnosci i dali mozliwosc jechania do pracy z 1 lub kilkoma przesiadkami. w zatloczonych tramwajach gratis. az prosi sie by wsiasc do wlasnego samochodu i zwiekszyc i tak ogormne korki w miescie.
- 0 0
-
2007-10-18 04:00
Bilety czasowe to szczyt glupoty, powinny byc bilety strefowe (1)
miasto dzieli sie na strefy, im dalej jedziesz wiecej placisz a nie im dluzej czekasz w korku tym wiecej placisz.
- 0 0
-
2007-10-18 08:23
mogłyby byc czasowe np. 2-godzinne
- 0 0
-
2007-10-18 07:02
Mam nowy pomysł -
aby samochody jeździły w Gdańsku tylko tyłem. Będzie i bezpieczniej i ... śmieszniej. Honorarium proszę przesłać na na dom starców imienia Pawła Adamowicza.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.