- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (53 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (178 opinii)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (68 opinii)
- 6 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (282 opinie)
Tramwaje (śmigną) jak komety?
- Pomysł mający zapobiec dublowaniu się linii autobusowych z trasami tramwajowymi pomoże rozładować korki, np. na Podwalu Grodzkim i Wałach Jagiellońskich, usprawni komunikację i skróci czas dojazdu do centrum - tłumaczy Włodzimierz Popiołek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - Nie chodzi o ograniczenie kosztów, ale o to, że w godzinach szczytu przez Podwale Grodzkie przejeżdżają aż 34 linie autobusowe, mocno zwiększając korki.
Zgodnie z polityką władz miasta, wszystkie dublujące się z tramwajami linie autobusowe zostaną skrócone. W ciągu kilku najbliższych miesięcy "nadprogramowe" autobusy znikną z ul. Kartuskiej, ma odcinku z Siedlec do centrum miasta.
Podobny los czeka część linii łączących Śródmieście z dzielnicą Gdańsk-Południe. Obsługujące ją autobusy będą kończyły trasę na pętli "Chełm", skąd do centrum pasażerów będzie zabierał nowy tramwaj linii nr 1. "Jedynka" najpierw będzie jeździła tylko do Huciska, a po kupnie nowych składów mogących wjechać i zjechać z Chełmu, również do Nowego Portu i Oliwy.
- Niestety, takie nieracjonalne rozwiązania jak dublujące się linie, są pozostałością minionej epoki. Wiem, że mieszkańcy się do nich przyzwyczaili, ale to będzie prawdziwa oszczędność czasu - zapewnia Włodzimierz Popiołek. - Przejechanie w godzinach szczytu trasy od Akademii Muzycznej do Dworca PKP zajmuje od 20 do 30 min. Ten sam odcinek można pokonać tramwajem w 5 min.
Czy mieszkańcy pogodzą się z takimi zmianami? Trudno powiedzieć. Dopóki miasto nie zrezygnuje z biletów czasowych, zmiany nie powinny odbić się na portfelach pasażerów, bo taryfa czasowa dopuszcza przesiadki w trakcie podróży. Problemem może być za to tłok w - już teraz przepełnionych - tramwajach. ZTM zapowiada, że zwiększy częstotliwość ich kursowania dopiero po wykonaniu badań nasilenia ruchu.
Opinie (388) ponad 20 zablokowanych
-
2007-10-17 20:57
redbull
niech urzednicy tankują autobusy redbull^em to nie będą stały w korkach tylko dostaną skrzyyyyyyyyyyyyyyyydełłłłłłłłłłłłłłłłłłłł...
- 0 0
-
2007-10-17 20:59
a jak do tramwaju z wózkiem?
mam maluttkie dziecko i bez pomocy drugiej osoby nie wejdę do tramwaju z wózkiem. Ile mogę to poruszam się na pieszo /autobusów niskopodłogowych nadal nie ma za wiele - tzn nie wszędzie jeżdżą/ albo wybieram niskopodłogowy autobus. Pozatym w tramwajach mniej miejsca a przyrost naturalny nam poszedł w górę więc i wózków więcej - w autobusie to norma że 3 lub 4 wchodzą obok siebie.A co w tramwaju? Węższe toto i ludzi będzie więcej - a jak tłok to po prostu nie wejdę :(((
I tak nie wierzę że to rozładuje korki - trza pomyślec o innym sposobie- 0 0
-
2007-10-17 21:00
urzędasy
wsiąćcie do tramwaju w szczycie gdzie jest tak napakowany że napewno śmiga jak kometa.cha,cha,cha
- 0 0
-
2007-10-17 21:15
Będą cuda
w komunikacji miejskiej.Dopóki zdarzą się cuda trzeba odciążyć śródmieście.Proponuję tymczasowo wybudować most pontonowy łączący ul.Siennicką z ul.Dawną Wałową.Dlaczego nie wybudowano przejścia podziemnego przy Zaku?
- 0 0
-
2007-10-17 21:20
No zabawne zabawne:D :D
ten frajer niech sam sie tlucze w zatloczonych tramwajach! Coz za brak racjonalnego myslenia, ludzie od dawna w rannych i popludniowych godz nie mieszcza sie do tramwajow i jada upchnieci jak przyslowiowe sardynki. Moze tak dac czestsze kursy tramwajow?
a poza tym chce odciazyc ulice zeby samemu szybciej dostac sie do celu a to ze utrudnia ludziom zycie to ma gleboko gdzies..a co niech sie mecza:D :D :D
POZDRO- 0 0
-
2007-10-17 21:41
Dlaczego? (1)
Przeprowadziłam się do 3miasta z trochę większego miasta i zastanawia mnie - dlaczwego nie mogę bezpośrednio dojechać z Jasienia na Morenę? Z Jasienia na Ujeścisko? Ze Straszyna na Jasień? Z lotniska na Jasień? I dlaczego kursują tu 3 pokrywające swoją trasę autobusy - 161, 167, 168 - i dlaczego nie jeździ jeden, normalny autobus o częstotliwości co 10 minut od 4.00 rano do 22.00?
- 0 0
-
2007-10-17 22:30
Im mniej autobusów tym mniej korków.
- 0 0
-
2007-10-17 21:44
Gosia (5)
bo jeszcze PO rzadzi nieudolnie tym miastem od paru lat
- 0 0
-
2007-10-17 21:46
OJEJEJ
Moim rządziło SLD i wtedy zrobili porządek z komunikacją miejską... teraz rządzi PIS i wiecie jak jest:) Nie ma parady miłosci;)
- 0 0
-
2007-10-17 22:31
Anonim, ty naprawdę musisz mieć nastukane w głowie (3)
Władz swojego miasta nie powinno sie wybierać patrząc na ich przynależność partyjną! Co to za pomysł w ogóle...
Do miejskich władz powinni trafić ludzie, którzy mają głowę na karku, rozsądek i chęć działania na rzecz miasta. Tyle.
Kierowanie się przynależnością partyjną kandydatów to najgorszy wybór, bo połowa z nich to karierowicze i chorągiewki, które zmieniają poglądy w zależności od wiejącego wiatru, a miasto i mieszkańców mają w d...
A potem te wybrane miernoty obsadzają ważne stanowiska jeszcze większymi miernotami i skutek mamy jak na dłoni.- 0 0
-
2007-10-17 22:46
(1)
Ale dlaczego do anonima masz pretensje? Te władze właśnie ze względu na przynależnosc partyjną zostały wybrane na kolejną kadencję, a wyborcy budzą się z ręką w nocniku.
- 0 0
-
2007-10-17 22:49
a poza tym się zgadzam
- 0 0
-
2007-10-17 23:18
po co?
Pierwsza wiadomosc na oficjalnej stronie Gdanska dotyczy wyrzuconych pieniędzy na chybione wybiegi dla psów, nastepna i tak samo chybiona "W Gdansku żyje sie najlepiej" (analiza psychologa społecznego po tej samej linii polityki), a trzecia o tym, jak bedą się naradzac nad oświatą (pod kierunkiem osoby również po linii).
Jak widac, w Gdansku jednak chodzi o linię.
Po co oni mieliby myslec jak rozładowac korki, jak usprawnic komunikacje, jak sprawnie wprowadzic bilet trojmiejski? Efekty ich pracy i zaniechań ocenione są na stronie Gdanska. "W Gdansku zyje się najlepiej".- 0 0
-
2007-10-17 21:55
ja pier...!
dajcie mi tego złamasa co to wymyślił! wynika z tego, że jak będę chciał się dostać z Łódzkiej do Dworca Głównego to będą mnie czekac dwie przesiadki??? A co z czasem oczekiwania na przystankach? Miasto dopłaci mi za dodatkowy bilet? Bo teraz nawet jak autobus jedzie w korkach 45 minut to obowiązuje mnie bilet 30-minutowy (przepisy)! Co za dureń to wymyślił??? Niech wprowadzą zakaz wjazdu TIR-ów do centrum i osobówek i też korków nie będzie! :-P
- 0 0
-
2007-10-17 21:56
Naśladowować Gdynię, (1)
która ma dużo połączeń między dzielnicami.Powoduje to mało przesiadek w centrum Gdyni co skutkuje szybkim przemieszczaniem się autobusów przez Sródmieście.W Gdańsku jest inaczej większość autobusów kończy bieg w Centrum.
- 0 0
-
2007-10-17 22:33
Na to jeszcze nikt nie wpadł. Urzędasy nie muszą przemieszczac sie między dzielnicami, a jeśli, to od tego mają samochód.
- 0 0
-
2007-10-17 22:08
TOR
KOMPLETNY KRETYNIZM DO POTEGI entej. NAJCIEKAWSZE JEST TO , ZE TE ZMIANY WPROWADZAJA OSOBY KTORE NAOGOL PORUSZAJA SIE SWOIMI POJAZDAMI I POPROSTU MAJA DOSYC STANIA W KORKACH !!!!! TAKI PALANT JAKBY MIAL CODZIENNIE 2 RAZY SIE PRZESIADAC TO BY PRZEJZAL NA OCZY. DEBILE DEBILE DEBILE .
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.