- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (53 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (178 opinii)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (68 opinii)
- 6 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (282 opinie)
Tramwaje (śmigną) jak komety?
- Pomysł mający zapobiec dublowaniu się linii autobusowych z trasami tramwajowymi pomoże rozładować korki, np. na Podwalu Grodzkim i Wałach Jagiellońskich, usprawni komunikację i skróci czas dojazdu do centrum - tłumaczy Włodzimierz Popiołek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - Nie chodzi o ograniczenie kosztów, ale o to, że w godzinach szczytu przez Podwale Grodzkie przejeżdżają aż 34 linie autobusowe, mocno zwiększając korki.
Zgodnie z polityką władz miasta, wszystkie dublujące się z tramwajami linie autobusowe zostaną skrócone. W ciągu kilku najbliższych miesięcy "nadprogramowe" autobusy znikną z ul. Kartuskiej, ma odcinku z Siedlec do centrum miasta.
Podobny los czeka część linii łączących Śródmieście z dzielnicą Gdańsk-Południe. Obsługujące ją autobusy będą kończyły trasę na pętli "Chełm", skąd do centrum pasażerów będzie zabierał nowy tramwaj linii nr 1. "Jedynka" najpierw będzie jeździła tylko do Huciska, a po kupnie nowych składów mogących wjechać i zjechać z Chełmu, również do Nowego Portu i Oliwy.
- Niestety, takie nieracjonalne rozwiązania jak dublujące się linie, są pozostałością minionej epoki. Wiem, że mieszkańcy się do nich przyzwyczaili, ale to będzie prawdziwa oszczędność czasu - zapewnia Włodzimierz Popiołek. - Przejechanie w godzinach szczytu trasy od Akademii Muzycznej do Dworca PKP zajmuje od 20 do 30 min. Ten sam odcinek można pokonać tramwajem w 5 min.
Czy mieszkańcy pogodzą się z takimi zmianami? Trudno powiedzieć. Dopóki miasto nie zrezygnuje z biletów czasowych, zmiany nie powinny odbić się na portfelach pasażerów, bo taryfa czasowa dopuszcza przesiadki w trakcie podróży. Problemem może być za to tłok w - już teraz przepełnionych - tramwajach. ZTM zapowiada, że zwiększy częstotliwość ich kursowania dopiero po wykonaniu badań nasilenia ruchu.
Opinie (388) ponad 20 zablokowanych
-
2007-10-17 20:04
Koniecznie ze sprawozdaniem na wielkiej tablicy, jak najszczęśliwsi są gdańszczanie.
- 0 0
-
2007-10-17 20:05
obwodnicą (1)
Może ktoś wpadnie na pomysł uruchomić autobusy jadące obwodnicą z Gdyni do Gdanska,bo na tej trasie i niedaleko lotniska dużo zakładów pracy
i aby w ten teren dostać się trzeba do Wrzeszcz
i z tamtąd dalej autobusem albo swoim samochodem.Jak autobusy by jeźdźiły to na pewno wolelibyśmy dojechać autobusem a nie samochodem.I tak tworzą się dzikie przystanki na obwodnicy, bo znajomi zabierają sie po drodze .urzędasy widzą problem w mieście a na około inni ich wyręczają.Ile ludzi omijałoby centrum.- 0 0
-
2007-10-17 20:08
Autobusy stworzą korki na obwodnicy, dlatego ich tam nie ma!
- 0 0
-
2007-10-17 20:18
brawo idioci z ztm !!!
juz niedługo jadąc do pracy z Zakoniczyna na Westerplatte bede miał 3 przesiadki (Chełm, Sródmieście i Akademia M). Szczególnie o g 22 i weekendy bedzie "bardzo szybko".
Owszem mozecie zlikwidowac 108, 208, 308 na Chełm ale od 155, 255 wara !! Oderwani od rzeczywistości pożal sie Boże urzednicy!!!- 0 0
-
2007-10-17 20:21
najnowszy pomysł gdańskich urzędników ????
dlaczego myślenie jest najsłabszą stroną tych urzędasów. jeż. maja takie pomysły i jeszcze za nie nie ponoszą żadnych konsekwencji
A może zacznijmy jeżdzić wszyscy na "gapę"- to jest mój najnowszy pomysł... ciekawy?- 0 0
-
2007-10-17 20:33
a w tramwaju tłok
szkoda że wobec tego tramwaj nie jeździ częściej bo do 8 czy 13 ciężko się dostać tyle ludzi teraz.No i skoro takie zmiany to jednak może udałoby sie połączyć Stogi z Oliwą???
- 0 0
-
2007-10-17 20:42
jesli padnie jeden tramwaj przy Bramie Wyżynnej sparaliżuje to całe miasto.
Czy "wspaniali" urzednicy to przewidzieli. dobrym przykładem jest trasa Centrum- Nowy Port , przy awarii mozna tylko siaść i płakać- za daleko z buta, autobusów 0, jedynie Taxi na koszt ZTMu
- 0 0
-
2007-10-17 20:47
Idea jest dobra, tylko chcialbym zauwazyc ze osoby, ktoe beda musialy sie poraz kolejny przesiadac tym bardziej wsiada z powrotem do swoich samochodow albo pojda na prawo jazdy . Trasa tramwaju musi sie naprawde dublowac . A tak na marginesie nie moge sie doczekac linii tramwajowej na Orunie Gorna.
- 0 0
-
2007-10-17 20:48
Zlikwidować tramwaju
w centrum Gdańska,blokują one przejazdy na skrzyżowaniach.(lwoskręty i prawoskręty).Powinno się wybudować "pętle" ,aby tramwaje nie wjeżdżały do śródmieścia
- 0 0
-
2007-10-17 20:50
pan dyrektor niech przeprowadzi się na GÓRKI ZACHODNIE
ZAPRASZAMY PANA DYREKTORA NA NASZĄ DZIELNICĘ O GODZ.6 RANO I ZOBACZYMY NA KTÓRĄ GODZINĘ ZAJEDZIE DO PRACY WE WRZESZCZU MAJĄC CZTERY PRZESIADKI. CO ZA PORONIONY POMYSŁ SKRACAĆ TRASĘ LINI 111 JAKO JEDYNY ŚRODEK KOMUNIKACJI Z NASZEJ DZIELNICY. JAKIE KORKI O 6 RANO PAN DYREKTOR ZLIKWIDUJE WSZYSTKIE AUTOBUSY POTO BY SAM NIE MUSIAŁ STAĆ W TYCH KORKACH.!!!!!!!!!PRZEZ PANA DECYZJE MUSIMY WSTAWAĆ O GODZ. WCZEŚNIEJ ALE PRZECIEŻ KOGO TO OBCHODZI!!!!!!!!!!!
- 0 0
-
2007-10-17 20:53
Jadąc z Chełmu do dworca PKP będą dwie przesiadki????
Jeżeli to prawda....Nie gratuluje pomysłu!!!!!!!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.