• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje wodne górą!

(boj), ms
12 lipca 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Takie statki jak Marina, Ewa i Smiltyne okazały się zbyt małe by zaspokoić zapotrzebowanie na tanie rejsy z Gdańska i Sopotu na Hel... Takie statki jak Marina, Ewa i Smiltyne okazały się zbyt małe by zaspokoić zapotrzebowanie na tanie rejsy z Gdańska i Sopotu na Hel...

...dlatego niedługo dołączy do nich katamaran, taki jak Rubin, który dzielnie sobie radzi na trasie tramwaju gdyńskiego. ...dlatego niedługo dołączy do nich katamaran, taki jak Rubin, który dzielnie sobie radzi na trasie tramwaju gdyńskiego.
Dużym sukcesem okazał się gdyński tramwaj wodny. Chociaż kursuje dopiero od 1 lipca, a więc zaledwie od kilku dni, już na każdy rejs sprzedaje się średnio ponad 70 proc. biletów. Tramwaj gdańsko-sopocki jest jeszcze bardziej zapełniony, ale sprawia też więcej kłopotów.

- Absolutna rewelacja! - zachwyca się Anna, studentka z Gdyni. - Zawsze chciałam zobaczyć foki na Helu, ale jakoś nie mogłam się wybrać - ciągle słychać o korkach na półwyspie. Tramwajem jest naprawdę przyjemnie.

Faktem jest, że pierwszy tydzień lipca przyniósł wymarzoną pogodę dla turystyki. Nie bez znaczenia jest fakt, że Tramwaj skrócił drogę na Hel (drogą wodną to tylko 1 godzina) i do Jastarni (1 godz. 15 min) oraz uprzyjemnił ją, ale z drugiej strony - to oferta zupełnie nowa.

- To ogromny sukces przedsięwzięcia, ponieważ wyniki badań marketingowych przeprowadzonych przed uruchomieniem Tramwaju wskazywały na co najwyżej 36,5 proc. obłożenie katamaranów - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni, który zajmuje się przedsięwzięciem od strony organizacyjnej.

W ciągu pierwszego tygodnia funkcjonowania (od 1 do 7 lipca), gdyńskie Tramwaje przewiozły aż 32 504 osoby (czyli 73,7 proc. z dostępnej puli miejsc) oraz 1 175 rowerów (24 proc. z dostępnej puli miejsc dla przewozu rowerów).

Przypomnijmy, że bilety kosztują 10 zł (normalny), 5 zł (ulgowy) i 2 zł (rower), a można je kupić również tuż przed rejsem z Gdyni (w pobliżu Akwarium Gdyńskiego), z Helu (Bulwar Nadmorski) i z Jastarni (port).

Wodny Tramwaj gdańsko-sopocki, którego organizatorem jest gdański ZTM również nie może narzekać na brak turystów. Właściwie może narzekać na ich nadmiar, ponieważ ze względu na niedociągnięcia organizacyjne więcej niedoszłych pasażerów odchodzi od kas z kwitkiem, niż płynie na Hel lub do Sopotu. Powód? Większość biletów (140 na każdy z trzech rejsów dziennie na półwysep) znika w kilkanaście minut po otwarciu kas. Nie wiedzieć czemu nie ma możliwości zarezerwowania biletów wcześniej. ZTM deklaruje, że to się zmieni, może nawet dziś.

- Dodajemy dodatkowy, czwarty rejs każdego dnia z Gdańska na Hel. Ten kurs będzie obsługiwany przez katamaran, czyli statek, który zabierze ok. 450 pasażerów - zapewnia Piotr Michalski z gdańskiego ZTM-u. Obiecuje także, że jak najszybciej zostanie wprowadzona możliwość dokonywania rezerwacji na rejsy.

Niedociągnięcia organizacyjne tłumaczy krótkim czasem na zorganizowanie działania pływających tramwajów. Czy jednak 3 miesiące to naprawdę zbyt mało czasu, żeby przewidzieć takie problemy?
(boj), ms

Opinie (151) ponad 10 zablokowanych

  • A dlaczego w Gdyni sami anaalfabeci?

    Weź krosik wydrukuj swój post, a następnie weź słownik w łapkę i czerwony długopis. Myślę, że Twój pan prezio zarumienił by się ze wstydu.

    • 0 0

  • każdy jij ma dwa końce

    Mimo, że podróż z Gdańska ciut drozsza i dłuzsza od podróży z gdyni np na Hel, to podróżując z Targu Rybnego w gdańsku turysta ma dużo ładniejsze widoki niz z gdyni. Przede wszystkim zwiedza gdański port, mija stocznię, twierdzę Wisłoujscie i Westerplatte. Poza tym katamarany to ogromne molochy, nie wszystkim sie uśmiecha podróżowanie między watachą 500 osób. No i te płatne przewozy rowerów. z Gdyni za 2 złote z gdanska i Sopotu za free.
    Gdańsk i Sopot na zawsze razem

    • 0 0

  • Developerka

    Śmieszne co niektóre teksty powyżej,w Gdańsku od dobrych kilku lat regularnie oddaje się do użytku po ok.3000 mieszkań rocznie,w Gdyni przez całe lata niespełna połowę,obecnie niewiele ponad 1000.

    • 0 0

  • Józefa, patelnią?:)))

    Lubię Gdańsk bo... lubię:) Te dzielnice, na które w internecie sypia gromy, też! Gdynia jest mi obca. A ktoś inny ma odwrotnie. Pewnie Gdynia ma lepszą komunikację od gdańskiej. Gdańszczanie pomagają w inwestycjach gdyńskich, a Gdynianie w gdańskich. Jaki problem?:)

    • 0 0

  • Inwestycje

    Inwestycyjnie,biorąc pod uwagę inwestycje gospodarcze,kreujące nowe miejsca pracy,firmy,które wybierają miasto za swoją siedzibę Gdańsk zostawia Gdynię coraz dalej w polu,silny PR ze strony Gdyni nie pomaga,to Gdańsk jest gospodarczą stolicą i lokomotywą rozwoju Pomorza.

    • 0 0

  • MAM PYTANIE

    Czy niepelnosprawni na wozkach inwalidzkich moga 'wjechac' na poklad takiego tramwaju? Prosze o normalne odpowiedzi.

    • 0 0

  • a to wyglada tak:

    przychodzi koleś o 5-6 rano, staje w kolejce i potem kupuje 100 biletów i baj-baj możecie sobie popłynąć ;)
    niby jeest limit 30 biletów na osobe, ale życie życiem :)

    • 0 0

  • Gdynia rzadzi:)

    i juz:)

    • 0 0

  • tramwaj

    gratuluje wladzom miasta to naprawde dobry pomysl na turystow a jesli nie posuje kilku osobom i pewno sa to osoby z poza gdyni to niech wynajma kajaczek i o wlasnych silach plyna na hel.

    • 0 0

  • dlaczego rowerzysta za rower w Gdyni musi płacić?

    A w Gdańsku i Sopocie już nie? I to jest ta super oferta? Jak zwykle Gdynia przereklamowana.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane