- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (439 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (145 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (175 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (273 opinie)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
- Absolutna rewelacja! - zachwyca się Anna, studentka z Gdyni. - Zawsze chciałam zobaczyć foki na Helu, ale jakoś nie mogłam się wybrać - ciągle słychać o korkach na półwyspie. Tramwajem jest naprawdę przyjemnie.
Faktem jest, że pierwszy tydzień lipca przyniósł wymarzoną pogodę dla turystyki. Nie bez znaczenia jest fakt, że Tramwaj skrócił drogę na Hel (drogą wodną to tylko 1 godzina) i do Jastarni (1 godz. 15 min) oraz uprzyjemnił ją, ale z drugiej strony - to oferta zupełnie nowa.
- To ogromny sukces przedsięwzięcia, ponieważ wyniki badań marketingowych przeprowadzonych przed uruchomieniem Tramwaju wskazywały na co najwyżej 36,5 proc. obłożenie katamaranów - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni, który zajmuje się przedsięwzięciem od strony organizacyjnej.
W ciągu pierwszego tygodnia funkcjonowania (od 1 do 7 lipca), gdyńskie Tramwaje przewiozły aż 32 504 osoby (czyli 73,7 proc. z dostępnej puli miejsc) oraz 1 175 rowerów (24 proc. z dostępnej puli miejsc dla przewozu rowerów).
Przypomnijmy, że bilety kosztują 10 zł (normalny), 5 zł (ulgowy) i 2 zł (rower), a można je kupić również tuż przed rejsem z Gdyni (w pobliżu Akwarium Gdyńskiego), z Helu (Bulwar Nadmorski) i z Jastarni (port).
Wodny Tramwaj gdańsko-sopocki, którego organizatorem jest gdański ZTM również nie może narzekać na brak turystów. Właściwie może narzekać na ich nadmiar, ponieważ ze względu na niedociągnięcia organizacyjne więcej niedoszłych pasażerów odchodzi od kas z kwitkiem, niż płynie na Hel lub do Sopotu. Powód? Większość biletów (140 na każdy z trzech rejsów dziennie na półwysep) znika w kilkanaście minut po otwarciu kas. Nie wiedzieć czemu nie ma możliwości zarezerwowania biletów wcześniej. ZTM deklaruje, że to się zmieni, może nawet dziś.
- Dodajemy dodatkowy, czwarty rejs każdego dnia z Gdańska na Hel. Ten kurs będzie obsługiwany przez katamaran, czyli statek, który zabierze ok. 450 pasażerów - zapewnia Piotr Michalski z gdańskiego ZTM-u. Obiecuje także, że jak najszybciej zostanie wprowadzona możliwość dokonywania rezerwacji na rejsy.
Niedociągnięcia organizacyjne tłumaczy krótkim czasem na zorganizowanie działania pływających tramwajów. Czy jednak 3 miesiące to naprawdę zbyt mało czasu, żeby przewidzieć takie problemy?
Opinie (151) ponad 10 zablokowanych
-
2006-07-12 10:06
osskaa - ale o czym ty do mnie rozmawiasz? Weź rozpęd i walnij z dużą prędkoscią w herb Gdyni. Albo Gdańska, bez różnicy, i jedno i drugie syf i malaria.
- 0 0
-
2006-07-12 10:12
gdyńskie matolki reagują bardzo nerwowo
nie ma się co dziwić.
Bieda, zacofanie największy sukces to zajezdnia trolejbusowa
i korumpowanie dziennikarzy.
Do Gdanska inwestorzy pchają się z każdej strony a gdynia jak zawsze odpowiedź tylko jedna niskopodlogowe autobusy czyli pseudonowoczesne 10 letnie jelczomercedesy.
To zresztą standart Gdańsk działa gdynia belkocze o organizacji.
że do gdyni nie trafi nawet przyslowiowy psi grosz. Powód, proszę bardzo. 90% srodków trafiajacych do tego miasta jest MARNOTRAWIONYCH przez dyletantów ze Szczurkowej ekipy, przykład hala sportowa, muzeum miasta czy przystan żeglarska. Każdy z tych obiektów ma tyle usterek, ze miasto musi wspomagać inwestycje kilkakrotnie zawyżając jej koszt. W Gdańsku sie nie gada od 30 lat o inwestycjach (Trasa Kwiatkowskiego) tylko sie robi swoje. Pajac, który bredzi coś o krzyzu na Gorze Gradowej to zawistnik udajacy, że nie wie iż inwestycje sfinansowały podmioty prywatne bez wkładu miasta. Za to Szczurkowaci słyną z szerokiego gestu dla Geanta, któremu fundneli i funduja drogi do swoich świątyń handlu.
+ kilka świeżych inwestycji z Gdańska
-Nowa Lastadia - w budowie
-Kamienice Nad Motławą - w budowie
-Wlk i Mały Groddeck - planowana inwestycja ok.20 mln zł
-Iberinvest przy Chmielnej - już ruszają, finisz w 2008, koszt 15 mln euro
-Hotel Nowa Pakownia przy Szafarni - Doraco już buduje finisz za rok
-Mieszkaniówka przy Szafarni - Pirelli Pekao Real Estate - przygotowania
-Hotel na Targu Rybnym - 5 gwiazek 140 pokoi, powstanie za 2 lata
-Invest Komfort przy Wałowej - kamienice, biurowiec i hotel
-Radisson - 135 pokoi, otwarcie za rok
-Hotel Długi Targ - wkrótce startuja z przebudową
-Hotel na miejscu Kina Neptun - Capital Park mało informuje o inwestycji
-Hotel przy Sierocej w trzech kamienicach - otwarcie w kwietniu 2007
-Hotel przy Grodzkiej na 25 pokoi - ruszają z budową od września
-Hotel etap przy Łagiewnikach - ruszają też we wrześniu
-Irlandzka inwestycja przy Czopowej - apartamentowiec
za to gdynia jest przyjazdna dla inwestorów he he bo ich nie ma.- 0 0
-
2006-07-12 10:19
Zapomniales biedaczkom z Gdyni wypomniec tramwaju na Chelm , autostrady morskiej do Portu Polnocnego i drogowej A1 do Rydzykowa .
- 0 0
-
2006-07-12 10:34
co tam gdynia jest the best of bo ma
halę targową
Morską highawy
Świętojańską Avenue
autostradę Kwiatkowskiego "stąd do wieczności"
dom towarowy Batory
trolejbusy
dworzec PKS
dworzec PKP
jedno kino
rondo im Frani
i szereg zabytków
i za to kocham Gdynię
i tramwaj wodny na dokładkę z piętrowym autobusem- 0 0
-
2006-07-12 10:34
ludzieeeeeeee!
trochę kultury:-) obcy patrzą:-)
no i dobrze, że pływają na hel i fajnie, że z 3 miast
inwestorzy nie liczyli sami na taki popyt i dali troszke ciała, ale bez zaciągania, chwała im, że sami dostrzegają bolączki tej banalnej wydawałoby sie operacji jaką jest odtworzenie czegoś co za komuny było normalką.....
sam posiadam w zbiorach zdjęcie na sopockim molo przy "pannie wodnej" rok 1956......
mi sie widzą stateczki takie jak te co po missisipi pływały - szerokie pokłady z miejscem dla orkierstry, bocznokołowce, z wysokimi kominami
może sie znajdzie kiedyś jakis inwestor i zrobi troche klimatu
tak przy okazji, to cos na focie u góry wygląda jakby tonęło, nic nie mówię, ale ja na ty nie wsiadłbym za nic w zyciu....- 0 0
-
2006-07-12 10:36
Do "NieTakFajnie"
"w Gdyni, z Gdyni, do Gdyni.." pisze się przez jedno "i"
- 0 0
-
2006-07-12 10:39
a może un z wileńska tak bardziej, e? tak zaciąga gdyniiii....
- 0 0
-
2006-07-12 10:39
-Trasa Kwiatkowskiego finansowanie z UE marzec 2005
mamy lipiec 2006 i co niedlugo druga wycinka bo drzewa urosną ponownie.
-Lotnisko w Babich Dołach
-gdyńska hala nie dość że wyglada jak mongolski kopiec kreta to jeszcze tempo budowy iście gdyńskie
-dworzec PKP to wiadomo szczurowaci już wiedzą że modernizacja będzie za 4 lata prorocy czy co.- 0 0
-
2006-07-12 10:43
Gallux,
..."bolączki tej banalnej wydawałoby sie operacji jaką jest odtworzenie czegoś co za komuny było normalką"...
Nie tylko za komuny .
Juz przed I WS bylo to normalka .
W okresie m-dzy wojennym rowniez .
Jak juz wspomniales - za komuny .
No i teraz .
Patrzac z perspektywy polaczen wodnych na Hel, mamy juz wiec IV RP .- 0 0
-
2006-07-12 10:43
biedaczki z gdyni
moge ci podac równie długa listę gdańskich kompromitacji. przecież gdańsk zwykłej psiarni za grube miliony nie potrafi zbudować, tramwaje wodne sa kolejnm przykładem kompromitacji i nieudolności gdańskich urządników, jak wygląda komunikacja miejscka w gdańsku? dlaczego urzędnicy nie potrafią skutecznie i sprawnie roztrzygnąć przegargów, hale budujecie juz 10 lat, gdzie zapowiadany od 30 lat tramwaj na chełm? gdzie trasa sucharskiego? w gdańsku z malymi wyjatkami jedynie remontuje sie istniejace drogi, w gdyni tworzy się calkowicie nowe czteropasmowe rozwiazania komunikacyjne - trasa rózowa, estkada, wiśniewskiego.
bezrobocie w gdańksu jest wyższe niż w sopocie i gdyni. dnamizm i bogactwo gdańska??? pochodbną rozwoju miasta jest poziom sporowy drużyn, ile w gdańsku jest drużyn w sportowej elicie?? dwa razy mnie niż w o połowę mniejszej gdyni.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.