• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje wodne górą!

(boj), ms
12 lipca 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Takie statki jak Marina, Ewa i Smiltyne okazały się zbyt małe by zaspokoić zapotrzebowanie na tanie rejsy z Gdańska i Sopotu na Hel... Takie statki jak Marina, Ewa i Smiltyne okazały się zbyt małe by zaspokoić zapotrzebowanie na tanie rejsy z Gdańska i Sopotu na Hel...

...dlatego niedługo dołączy do nich katamaran, taki jak Rubin, który dzielnie sobie radzi na trasie tramwaju gdyńskiego. ...dlatego niedługo dołączy do nich katamaran, taki jak Rubin, który dzielnie sobie radzi na trasie tramwaju gdyńskiego.
Dużym sukcesem okazał się gdyński tramwaj wodny. Chociaż kursuje dopiero od 1 lipca, a więc zaledwie od kilku dni, już na każdy rejs sprzedaje się średnio ponad 70 proc. biletów. Tramwaj gdańsko-sopocki jest jeszcze bardziej zapełniony, ale sprawia też więcej kłopotów.

- Absolutna rewelacja! - zachwyca się Anna, studentka z Gdyni. - Zawsze chciałam zobaczyć foki na Helu, ale jakoś nie mogłam się wybrać - ciągle słychać o korkach na półwyspie. Tramwajem jest naprawdę przyjemnie.

Faktem jest, że pierwszy tydzień lipca przyniósł wymarzoną pogodę dla turystyki. Nie bez znaczenia jest fakt, że Tramwaj skrócił drogę na Hel (drogą wodną to tylko 1 godzina) i do Jastarni (1 godz. 15 min) oraz uprzyjemnił ją, ale z drugiej strony - to oferta zupełnie nowa.

- To ogromny sukces przedsięwzięcia, ponieważ wyniki badań marketingowych przeprowadzonych przed uruchomieniem Tramwaju wskazywały na co najwyżej 36,5 proc. obłożenie katamaranów - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni, który zajmuje się przedsięwzięciem od strony organizacyjnej.

W ciągu pierwszego tygodnia funkcjonowania (od 1 do 7 lipca), gdyńskie Tramwaje przewiozły aż 32 504 osoby (czyli 73,7 proc. z dostępnej puli miejsc) oraz 1 175 rowerów (24 proc. z dostępnej puli miejsc dla przewozu rowerów).

Przypomnijmy, że bilety kosztują 10 zł (normalny), 5 zł (ulgowy) i 2 zł (rower), a można je kupić również tuż przed rejsem z Gdyni (w pobliżu Akwarium Gdyńskiego), z Helu (Bulwar Nadmorski) i z Jastarni (port).

Wodny Tramwaj gdańsko-sopocki, którego organizatorem jest gdański ZTM również nie może narzekać na brak turystów. Właściwie może narzekać na ich nadmiar, ponieważ ze względu na niedociągnięcia organizacyjne więcej niedoszłych pasażerów odchodzi od kas z kwitkiem, niż płynie na Hel lub do Sopotu. Powód? Większość biletów (140 na każdy z trzech rejsów dziennie na półwysep) znika w kilkanaście minut po otwarciu kas. Nie wiedzieć czemu nie ma możliwości zarezerwowania biletów wcześniej. ZTM deklaruje, że to się zmieni, może nawet dziś.

- Dodajemy dodatkowy, czwarty rejs każdego dnia z Gdańska na Hel. Ten kurs będzie obsługiwany przez katamaran, czyli statek, który zabierze ok. 450 pasażerów - zapewnia Piotr Michalski z gdańskiego ZTM-u. Obiecuje także, że jak najszybciej zostanie wprowadzona możliwość dokonywania rezerwacji na rejsy.

Niedociągnięcia organizacyjne tłumaczy krótkim czasem na zorganizowanie działania pływających tramwajów. Czy jednak 3 miesiące to naprawdę zbyt mało czasu, żeby przewidzieć takie problemy?
(boj), ms

Opinie (151) ponad 10 zablokowanych

  • Dołoj gramotnyje Panie Marku!

    • 0 0

  • Szczelnalem jakiegos byka ?

    • 0 0

  • Lechia Gdańsk: Arka Gdynia 3:0 !

    taki jest wynik koncowy

    wyrok jest prawomocny

    • 0 0

  • tramwaj wodny w Gdańsku to klęska organizacyjna

    Niestety kolejny raz okazało się że władze organizujące ten świetny w obecnej sytuacji środek transportu - zawiodły na całej linii, a przynajmniej w Gdańsku. To co działo się przeed kasą biletową w niedzielę 09 lipca 2006 roku w Gdańsku od godz.7:15 do godz.8:30 to jedna wielka kpina z potencjalnych pasażerów.W kolejce setki osób, kasa jedna i JEDNA OSOBA sprzedająca bilety...resztę pozostawiam bez komentarza...

    • 0 0

  • "tramwaj" wodny jest SUPER!!

    calkowicie popieram, plynalem do Sopotu i na Hel i uwazam, ze KONIECZNIE nalezy rozszerzyc oferte!! Powinno byc wiecej tramwajow, mozliwosc rezerwacji biletow... Przydalyby sie lepsze statki (srednio podoba mi sie Smiltyne, bo ma malo miejsca, w tym sladowe ilosci miejsc siedzacych), ale da sie wytrzymac - w koncu chodzi o przygode, a nie o wygody:)... Nie szkodziloby tez dogadac sie z Gdynia, aby mozliwa byla trasa Gdansk-Sopot-Gdynia, jako przedluzenie trasy linii Gdansk-Sopot (Gdansk-Hel niech pozostanie osobna trasa, gdyz tak jest szybciej -- plynie w poprzek Zatoki)

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

    • 0 0

  • A ja wam rzeknę tak

    poczekam sobie do września aż "stonka" turystyczna pojedzie WTP i wtedy rano se wsiunde z rowerem na tramwaj wodny w Sopotkowie /mam nadzieję że Gallux mnie nie zstrzeli/ dopłynę do Helu, obadam cycuszek i na "kręconego" zjadę do Chylonii - bo dalej to jest Kongo.
    O!
    A teraz nie będę szalał - pociąg jest lepszy!

    • 0 0

  • A gdzie kursy z Gdyni do Sopotu?

    To jakas kpina, rozumiem, że Szczurek postawił na totalny bojkot swoich sasiadów. Ale to normalne w tym chorym miescie.

    • 0 0

  • do osskaa

    Zapomnialeś dodać trzech sztandarowych gdyńskich inwestycji

    -trasa kwiatkowskiego- warunkowe oddanie do uzytku jednej jezdni rok 2079
    -hala GOSiR po trzykrotnym przerwaniu budowy i jej wznowieniu oddana na finał FL AD 2024
    -lotnisko Babie Doły. Na skutek protestów organizatorów XXXVI edycji openera wbicie pierwszej łopaty pod terminal pasażerski planowane jest nie wcześniej niz na rok 2062

    • 0 0

  • no i dworzec PKP jako 46. edycja "szklanych domów" przewidziane oddanie marzec 2045 rok

    • 0 0

  • Recenzja, he he

    W związku, że jestem kobietą posiadam tzw zmysł estetyczny.
    Moja psiapsiółka miała zaszczyt płynąć z Gdyni do Jastarni i była zachwycona pomysłem. Ufam jej.

    A dalej następuje:
    Zmysł estetyczny dotyczy także miast. Mieszkałam i tu i tam. Wybrałam tu. Czyli Gdynię!

    -biedaczki z Gdyni- no i kto w tych gdańskich hotelach będzie mieszkał? Ja to nazywam praniem kasy.
    Największa porażka Gdańska? Gdzie się kończy obwodnica i jak z niej dojechać do trasy?Słowackiego czy Kartuską? Buahahaha! Przez centrum z rana szybciej!

    -gallux- no muzyczka to by się na staku przydała. W poniedziałki w Zielonej Tawernie gra taka ekipa z szantami, że mi szczena opadła. Mistrz! (ten co śpiewa i gra na skrzypcach i iralndzkim bębenku). Ich widzę na stateczku!

    -kate- to się nie zastanawiaj, bo w Gdyni coraz trudniej o mieszkanie. W Gdańsku do wyboru do koloru. Ciekawe czemu?

    -zołw- przez Gdynię śmigam, przez Sopot się kolebocę, a w Gdańsku gotuję się w korkach! To są fakty a nie emocje.

    -Marcin- Gdańsk dla turystów, Gdynia dla ludzi!

    -Osskaa- zgadzam się (11.38)

    -lep na szczury- wśród gorszego menelstwa niż Gdańsk-Wrzeszcz- nie mieszkałam. Na nowym i wypindrzonym osiedlu przy Auchan ciągle okradali mieszkania i ściągali koła z samochodu. Mi też!Faktycznie poziom jak diabli!

    -gdynia to porażka- skoro w Gdyni wystarczają 2 hotele i 1 kino to po co więcej? żeby zabudować betonem skwerki i trawniki? Mój zmysł estetyczny krzyczy przeciwko przeładowaniu- to totalny brak gustu i organizacji. Gdańskowi przydałby się kurs w Danii pt.minimalizacja stylu.

    -yetu- nic tak nie dopinguje jak rywalizacja. Wszyscy o tym wiedzą.

    Podsumowanie: Gdynia nie potrzebuje Gdańska, bo rozbudowuje się w stronę Rumii i Redy. I tak po kafelki do mieszkania jeździłam z Gdańska do Rumii- mieli lepsze oferty.no i z Gdyni bliżej na Hel, bliżej do natury, bliżej do spokoju. A przede wszystkim łatwiej.
    Tym co jęczą o gdańskiej starówce przypominam, że to nie zasługa obecnych rządów! Jakby to rzec...była dużo wcześniej!

    -

    -

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane