• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje wodne górą!

(boj), ms
12 lipca 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Takie statki jak Marina, Ewa i Smiltyne okazały się zbyt małe by zaspokoić zapotrzebowanie na tanie rejsy z Gdańska i Sopotu na Hel... Takie statki jak Marina, Ewa i Smiltyne okazały się zbyt małe by zaspokoić zapotrzebowanie na tanie rejsy z Gdańska i Sopotu na Hel...

...dlatego niedługo dołączy do nich katamaran, taki jak Rubin, który dzielnie sobie radzi na trasie tramwaju gdyńskiego. ...dlatego niedługo dołączy do nich katamaran, taki jak Rubin, który dzielnie sobie radzi na trasie tramwaju gdyńskiego.
Dużym sukcesem okazał się gdyński tramwaj wodny. Chociaż kursuje dopiero od 1 lipca, a więc zaledwie od kilku dni, już na każdy rejs sprzedaje się średnio ponad 70 proc. biletów. Tramwaj gdańsko-sopocki jest jeszcze bardziej zapełniony, ale sprawia też więcej kłopotów.

- Absolutna rewelacja! - zachwyca się Anna, studentka z Gdyni. - Zawsze chciałam zobaczyć foki na Helu, ale jakoś nie mogłam się wybrać - ciągle słychać o korkach na półwyspie. Tramwajem jest naprawdę przyjemnie.

Faktem jest, że pierwszy tydzień lipca przyniósł wymarzoną pogodę dla turystyki. Nie bez znaczenia jest fakt, że Tramwaj skrócił drogę na Hel (drogą wodną to tylko 1 godzina) i do Jastarni (1 godz. 15 min) oraz uprzyjemnił ją, ale z drugiej strony - to oferta zupełnie nowa.

- To ogromny sukces przedsięwzięcia, ponieważ wyniki badań marketingowych przeprowadzonych przed uruchomieniem Tramwaju wskazywały na co najwyżej 36,5 proc. obłożenie katamaranów - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni, który zajmuje się przedsięwzięciem od strony organizacyjnej.

W ciągu pierwszego tygodnia funkcjonowania (od 1 do 7 lipca), gdyńskie Tramwaje przewiozły aż 32 504 osoby (czyli 73,7 proc. z dostępnej puli miejsc) oraz 1 175 rowerów (24 proc. z dostępnej puli miejsc dla przewozu rowerów).

Przypomnijmy, że bilety kosztują 10 zł (normalny), 5 zł (ulgowy) i 2 zł (rower), a można je kupić również tuż przed rejsem z Gdyni (w pobliżu Akwarium Gdyńskiego), z Helu (Bulwar Nadmorski) i z Jastarni (port).

Wodny Tramwaj gdańsko-sopocki, którego organizatorem jest gdański ZTM również nie może narzekać na brak turystów. Właściwie może narzekać na ich nadmiar, ponieważ ze względu na niedociągnięcia organizacyjne więcej niedoszłych pasażerów odchodzi od kas z kwitkiem, niż płynie na Hel lub do Sopotu. Powód? Większość biletów (140 na każdy z trzech rejsów dziennie na półwysep) znika w kilkanaście minut po otwarciu kas. Nie wiedzieć czemu nie ma możliwości zarezerwowania biletów wcześniej. ZTM deklaruje, że to się zmieni, może nawet dziś.

- Dodajemy dodatkowy, czwarty rejs każdego dnia z Gdańska na Hel. Ten kurs będzie obsługiwany przez katamaran, czyli statek, który zabierze ok. 450 pasażerów - zapewnia Piotr Michalski z gdańskiego ZTM-u. Obiecuje także, że jak najszybciej zostanie wprowadzona możliwość dokonywania rezerwacji na rejsy.

Niedociągnięcia organizacyjne tłumaczy krótkim czasem na zorganizowanie działania pływających tramwajów. Czy jednak 3 miesiące to naprawdę zbyt mało czasu, żeby przewidzieć takie problemy?
(boj), ms

Opinie (151) ponad 10 zablokowanych

  • gdanskaaa

    to dlaczego np: routers swoją siedzibę zlokalizował w gdyni a nie w gdańsku jak pierwotnie planowano??? to jest ten tłum inwestorów walący drzwiami i oknami???

    • 0 0

  • osska biedny dziecko z wypranym mózgiem po

    szkoleniach z UM gdynia.
    Deleloperka w każdej dzielnicy to dopiero żart.
    porownaj sobie idioto ilość i jakość inwestycji deweloperskich w Gdansku i gdyni wtedy pogadamy.
    polecam dodatki deweloperskie.
    reszta tych pseudoargumentow została już dawno wyśmiana

    . Wizualizację Estakady już widziałem wiosną i nic sie nie dzieje, mimo że jest kasa (wtedy ten portal pisał, że od IX2005 ruszają)
    2. Rozbudowa kawałka Świętojańskiej miała się zacząć na jesieni, ale pewnie zaczną tak, żeby skończyć na wybory
    3. Droga Gdyńska vel Różowa - skoro to ostatni etap, to gdzie się ona skończy na Wielkopolskiej??

    a poza tym:
    1. co z Międzytorzem do Polskiej??
    2. co z resztą ulic w śródmieściu, np. Władka albo Starowiejską??
    3. Co z Halą sportową?

    Gdynia sie niestety robi coraz bardziej zapyziała, a wszystko przez to, że nie chce być częścią TRÓJMIASTA, tylko na siłę ładnym miastem wielkości Radomia i Kielc

    Gdynia leci jeszcze inercją charyzmatycznej poprzedniczki...
    Czy Miasto w ogóle ma jakieś śmiałe wizje wykraczające poza położenie drutów nad kilkoma ulicami??
    Skrzyżowanie Zwycięstwa z Wielkopolską to skandal! Rozwiązania na miarę Gomułki
    Pseudomodernizacja Nowowiczlińskiej - jeden pas bez możliwości wyprzedzenia. Już kilka razy Policja musiała wprowadzać ruch wahadłowy, bo się Trajtek popsuł
    Może by miasto też zwróciło uwage na oświetlenie węzłów na Obwodnicy, które mają wyłączone prawie wszystkie lampy jak na wsi.

    Eh... Żebyśmy w Gdyni mieli choć w połowie takie scieżki rowerowe jak w Gdańsku.
    Cudze chwalicie... Gdybym złapał złotą rybkę to załatwiłbym Adamowicza do Gdyni
    a Szczurka do Gdańska. Poznalibyćie w Gdańsku "Boga po cholewach"... Dziś byście
    mieli tylko ul Długą piętnasty raz zmodernizowaną a ulice obok - przez psy
    obesrane piaszczyste błota... Tak jak w Gdyni...

    • 0 0

  • Gdynia się kończy,powoli dociera ten fakt do świadomości opinii publicznej,cały
    czas przyjazne media,które wykreowały pozytywny do granic rozsądku obraz miasta
    też zaczynają lekko tonowac nastroje mimo uśmiechów wśród błysku fleszów przy
    byle okazji Wojciecha S.Prawda jest taka,że Gdynia od kilku lat stoi w
    miejscu,a kto się nie rozwija ten się cofa,udane inwestycje developerskie plus
    parę projektów drogowych zaciemniają prawdziwy obraz jakim jest totalny zastój
    inwestycyjny w mieście,kompletny brak inwestycji znaczących firm,które za swoją
    siedzibę wybrały właśnie Gdynię,największa firma w mieście poza padającą
    stocznią to hurtownia piwa,Prokom zarejestrowany już w Warszawie,miasto,które
    podobno przyjazne jest turystom ma do zaoferowania ledwie 2 hotele przyzwoitej
    klasy,zaledwie 1 kino w 250 tysięcznym mieście również nie napawa dumą,zamiast
    opowiadać głupoty jacy to jesteśmy wspaniali lepiej wziąść sie do roboty,bo
    samo naklejenie nalepki na aucie to dla większości wszystko co czynią dla dobra
    i rozwoju swojego miasta.

    • 0 0

  • Bolo,

    superascie dolozyles do pieca .
    Ze przy takich upalach chcialo sie Tobie w ogole tyle napisac .
    Zyskales jeszcze bardziej w moich oczach , stary kumplu z podworka .

    • 0 0

  • do gdanskaaa

    Chyba jesteś śmieszny ze swoimi 70% pracującymi w Gdańsku. Gdynia jest w zupełności wystarczjącą bazą dla swoich mieszkańców. Ludzie z trójmiasta pracują w różnych miejscach i sądze że układa się to Gdynia/Gdańsk po 50%. A co powiesz na temat mieszkańców Sopotu chyba niezbyt dużo ich pracuje w swoim mieście ? I nic z tego nie wynika

    • 0 0

  • "układa się to Gdynia/Gdańsk po 50%"

    pojedź rano do sopotu i zobacz w którą stronę jest korek, takoż i po południu.

    • 0 0

  • Marek

    tak się złożyło że przez kilka ostatnich lat pracowałem w Gdyni i akuratnie w centrum - więc nikt mi nie musi mówić a tym bardziej pisać o "rozwoju" tego miasta.
    Może jest tam kilka /na palcach jednej ręki/ miejsc zasługujących na uwagę - ale tak poza tym?
    Wyobrażam sobie co obecnie dzieje się na tzw. plaży miejskiej!
    Dostanie się np. do Rewy na plażę - to niekończąca się jazda autobusem,
    Jadąc przykładow rowerem z Półwyspu - najdalej dojadę do SKM w Chylonii, potem dupa blada - zero ścieżek. Tak samo od strony Sopotu - ledwie pod Orłowo i koniec!
    Jak można pisać o estakadzie - skoro tam się nic nie dzieje - a stan tych betonowych konstrukcji wbudza obawy.
    A już otocznie dworca PKP w kierunku hali targowej i Starowiejskiej - to już istny Bombaj!

    • 0 0

  • deweloperka w gdyni jest na porównywalnym poziomie jak w gdańsku. świadczą o tym dane statystycznę za 2005 rok - ilośc oddanych do użytku mieszkań uwaględniając ilośc mieszkańców jest w gdyni i w gdańsku identyczna. ale skoro ty opierasz swoje opinie na temat deweloperki z wkładek do gazet to nie ma o czym dyskutować.
    Rynek nieruchmości w gdyni jest znacznie bardziej atrakcyjny niż w gdansku, statystyki pokazują iz średnie ceny mieszkń na rynku pierwotnym i wtornym w gdni sa duzo wyższe niz w gdańsku.

    • 0 0

  • firmy z Gdyni - jest gdzie pracować:)

    PROKOM, FOTA, MEGA, VBWCLIMA, STOCZNIE GDYNIA/REMONTOWA/MARYNARKI, RADMOR, WILBO, BCT, ALLCON, INVEST KOMFORT, VECTOR, ZKM GDYNIA, C.HARTWIG, KLIMOR, CHIPOLBROK

    • 0 0

  • do szczekających piesków

    zrzućcie się na paczki dla zamkniętych ostatnio do ciupy v-ce prezydentów Gdańska,
    stańcie o 5.00 rano w kolejkę po numerek w celu rejestracji auta,
    pojedźcie śmierdzącym ikarusem, pozdrowienia dla gentelmanów z Renomy...
    i spróbujcie kupić tiket na tramwaj wodny na następną sobotę to pogadamy.

    Potem idźcie posłuchać Maryli Rodowicz bo znowu gra w Gdańsku (co za atrakcja!!) i zjedźcie chleb ze smalcem na jarmarku (tylko żeby wam kieszonkowcy nie obrabowali portfela, aha i wciskajcie kit turystom zagranicznym, że te syfne ruiny po drugiej stronie kanału to są starożytne a nie sprzed 60lat

    P.s. Patrioci Gdańscy - ruski wam całe stare miasto obrócili w kupe gruzu, a wy przez tyle lat nie domagacie się usunięcia symbolu tej apokalipsy i zagłady, kacapskiego T-34, który stoi sobie dumnie przy głównej ulicy!!! WSTYD i HAŃBA

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane