• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje zbyt drogie, unieważniono przetarg

Michał Brancewicz
12 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Na razie nie wiadomo, kto dostarczy nowe tramwaje dla Gdańska. Przetarg na dostawę pojazdów Solaris Tramino i Jazz Duo został unieważniony ze względu na zbyt wysoką cenę. Na razie nie wiadomo, kto dostarczy nowe tramwaje dla Gdańska. Przetarg na dostawę pojazdów Solaris Tramino i Jazz Duo został unieważniony ze względu na zbyt wysoką cenę.

Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje zdecydowała się unieważnić przetarg na zakup 15 tramwajów. Powód? Obie oferty okazały się zbyt drogie. Postępowanie zostanie ponownie ogłoszone w ciągu dwóch tygodni.



Co powinno być głównym kryterium wyboru nowych tramwajów?

Pierwsze od dawna duże zamówienie na tramwaje dla Gdańska nie wzbudziło dużego zainteresowania wśród producentów. Do walki o kontrakt stanęły zaledwie dwie firmy. Tańszą ofertę złożyła bydgoska Pesa, która za 15 egzemplarzy Jazz Duo wraz ze specjalistycznym wyposażeniem oraz pakietami naprawczymi i eksploatacyjnymi zażyczyła sobie ok. 143,878 mln zł. Z kolei propozycja dostarczenia tramwajów Tramino przez konsorcjum firm: Stadler Polska (Siedlce) - Solaris Bus & Coach - Solaris Tram opiewała na kwotę ok. 144,515 mln zł.

Po otwarciu kopert okazało się, że obie oferty są o ok. 5,5 - 6 mln zł wyższe, niż zakładał zamawiający. Ta różnica była nie do przeskoczenia, dlatego spółka GAiT zdecydowała się unieważnić przetarg.

- W ciągu dwóch tygodni rozpiszemy nowy przetarg na dostawę tramwajów dla Gdańska. Nie ulegnie zmianie kwota zamówienia, ani termin dostarczenia pojazdów. Zostanie natomiast poprawiona specyfikacja - mówi Maciej Lisicki, prezes GAiT.
SIWZ zostanie uzupełniony m.in. o zagadnienia, które pojawiały się w pytaniach zadawanych przez potencjalnych oferentów w trakcie trwania postępowania. Kryterium oceny ofert nie będzie już czas gwarancji, który zostanie narzucony przez GAiT (dłuższy niż standardowy). Zniknie też zapis o wyposażeniu pojazdów w system antykolizyjny.

Przypomnijmy, miasto chce kupić 15 dwukierunkowych tramwajów, które będą całkowicie niskopodłogowe, w pełni klimatyzowane oraz wyposażone w system informacji pasażerskiej i monitoring, a także gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych. Pojazdy mają być nie dłuższe niż 32,5 m, a fotele mogą być ustawione wyłącznie przodem lub tyłem do kierunku jazdy (nie pod skosem, jak to było w Pesach Swing).

Nowe tramwaje mają pojawiać się w Gdańsku w ciągu 1,5 roku od momentu uzyskania przez GAiT dofinansowania unijnego.

Opinie (101) 4 zablokowane

  • są używane niskopodłogowe trawaje z bochum

    są nisko podłogowe trawaje z Bochum 30 szt nf6d które pasowały by do gdańska

    • 2 2

  • zloto na oczach

    Jak to w biznesie zaklady chca zarobic na produkcji.a gdanskowi sie wydaje ze ktos po kosztach bedzie robil albo nawet za darmo da.nie te czasy panowie.podobnie jest z fachowcami trzeba im dobrze placic inaczej za granice uciekna

    • 1 0

  • czyżby (1)

    budyniowi nie zaproponowali kolejnego mieszkania?

    • 3 0

    • Miejsce w piekle każdy złodziej ma przygotowane

      • 1 0

  • Lubie Pesy.

    Czekam, az nowe sklady beda jezdzily do wszystkich dzielnic.....Sprawiedliwie. Nie tylko do wybranych, wszedzie gdanszczanie placa podatki i chca miec za to klimatyzowane tramwaje w lecie. Mowa o takich liniach, jak chociazby 3, 5.

    • 2 1

  • czy poziom emitowanego hałasu...

    ktoś bierze pod uwagę? I to zarówno przez pojazd jak i przez zawieszenie na (kiepskich) torowiskach?

    • 1 0

  • to może w zamówieniu

    ustalcie, żeby było jeszcze mniej miejsc siedzących, to będzie taniej.
    Oczywiście to sarkazm ale u nas w komunikacji to co nowszy model , to mniej miejsc siedziących.

    • 1 1

  • kupić 105 z krakowa

    trzeba kupować 105 z Krakowa Warszawy Gorzowa i szczecina

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane