• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwajem z Chełmu do Wrzeszcza od połowy marca

Michał Brancewicz
3 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
aktualizacja: godz. 09:24 (4 marca 2009)
W połowie marca "jedynka" zniknie na kilka dni, zastąpi ją linia "11" i "91".  W połowie marca "jedynka" zniknie na kilka dni, zastąpi ją linia "11" i "91".

W połowie marca szykują się duże zmiany w kursowaniu tramwajów. Linia nr 1 z Chełmu zostanie czasowo zlikwidowana. Zastąpi ją linia 91, w tym czasie wydłuży się także trasa 11.




Tramwaje z Chełmu pojadą już niebawem do Wrzeszcza, a także na Siedlce. Tramwaje z Chełmu pojadą już niebawem do Wrzeszcza, a także na Siedlce.
Zmiany są wynikiem remontu torowiska (rozebranie torów, zlikwidowanie znajdującej się pod nimi piwnicy i odtworzenie torów) na ul. 3 Maja od Huciska do al. Armii Krajowej. Rozpocznie się on 16 marca i zakończy dziewięć dni później. W tym czasie "jedynka" zawiesi swoje kursy. Zamiast niej na Chełm wjeżdżać będą linie 91 i 11

- Linia 11 kursować będzie od zajezdni przy ul. Abrahama, do pętli Chełm Witosa - wyjaśnia Jakub Hoły, p.o rzecznika prasowego ZTM Gdańsk. - Natomiast tramwaj nr 91 jeździł będzie z Chełmu na Siedlce.

Modernizowany odcinek zostanie całkowicie wyłączony z ruchu. Linie 11 i 91 pojedą niejako pod prąd w porównaniu do trasy jedynki. Zjeżdżając z Chełmu nie skręcą w ul. 3 Maja, a pojadą prosto przez przystanek Centrum, potem Bramę Wyżynną i odpowiednio 11 przez Dworzec Główny PKP do Wrzeszcza, a 91 przez Hucisko w stronę Siedlec.

Zarząd Transportu Miejskiego nie wyklucza, że po remoncie "jedenastka" pozostanie na nowej, w pewnym sensie wymuszonej trasie, na stałe. - To nie jest do końca pewne. Najpierw sprawdzimy jak linia zafunkcjonuje w trakcie remontu i ile osób będzie z niej korzystało. Wtedy podejmiemy decyzję - zdradza Jakub Hoły.

Remont skróci także nieco przebieg trasy linii 2 i 6. Obie kursować będą dołem przy dworcu PKP i zawracać przez Hucisko i górą przez 3 Maja przy Dworcu PKS. Po zakończeniu remontu kursy "jedynki" zostaną przywrócone.

Czas kursowania:
Linia 11 - co 10 minut w godzinach szczytu, co 20 minut w dni wolne od pracy, co 30 minut w porach wieczornych.
Linia 91 - co 10 - 20 minut w godzinach szczytu, co 20 minut poza szczytem, co 30 minut wieczorem.

Opinie (158) ponad 10 zablokowanych

  • A tak se cytom (6)

    I myślę, że coś jest nie tak z tymi torami, bo nie dalej jak pół roku temu, tory od Armii Krajowej do Huciska wzdłuż ul. 3 Maja były całkowicie remontowane = kładzione od nowa. To ja mam pytanie - co się z nimi stało, że po pół roku wymagają ponownej wymiany? Lepiej się na Stogi przejedźcie, bo tam to te tory wyglądają jak kolejka górska w wesołym miasteczku.

    • 8 2

    • Bo to jest remont kanalizacji deszczowej 3-go MAJA/Nowe Ogrody (5)

      a nie zaden remont torów
      Gdybyś samodzielnie myślał to byś wiedział. A tak ślepo wierzysz co jakiś niedoinformowany pimak nabazgrze.

      • 1 1

      • Ja mam z myśleniem bardzo dobrze (4)

        i rozumiem co to słowo pisane - Ty najwyraźniej nie czytałeś artykułu, gdzie wyraźnie jest napisane: "Na modernizowanym odcinku (torów - dop. bacanadmorzem) ruch będzie odbywał się wahadłowo, gdyż Tylko jedna część torów zostanie rozebrana." Gdzie tu jest coś o kanalizacji? Nie wiem co robią NAPRAWDĘ a ja nie jestem wróżką - to co pozwala mi artykuł wywnioskować, to piszę.

        • 2 0

        • wracaj na hale lepiej.. (3)

          To co robią naprawdę chyba i tak by cie mało interesowało. Za pojeździć po ludziach przynajmniej można.
          Oraz przekręcasz sens zdania. Nie ma tam mowy o modernizowaniu TORÓW tylko odcinka [czyli może być i modernizowany odcinek DROGI pod którą biegnie studzienka kanalizacyjna. Przez to, że dodajesz swoje "torów" zdanie przybiera zupełnie inne znaczenie. Pewnie również nie zauważyłeś słowa 'rozebrania', które u Ciebie dziwnym przypadkiem przybrało znaczenie 'wymienienia' [bo przecież rozebrać i złożyć z powrotem z tego samego już nie można - trzeba wymieniać co pół roku. To nie tekst durnie napisany tylko myśleć wam się nie chce .
          Odnośnie zjazdu z AK w Hucisko na Siedlce - mało efektywne, gdyż większość jeździ w stronę Wrzeszcza, a jak chcesz zjechać z Chełmu na Siedlce to 195 stoi otworem. Za to wszyscy narzekają jak im 1 zatrzymuje się pod UM.

          • 0 0

          • Hahaha - a o ludziach podróżujących ze Stogów na Siedlce i (2)

            w przyszłości na Morenę to nie myślisz? To jest, mój drogi, alternatywna trasa - takie zabezpieczenie, gdy na Hucisku przydarzy się wypadek (z Kartuskiej NIE MA skrętu na 3 maja w prawo na torowisku).

            Idąc Twoim tokiem rozumowania, to po jaką cholerę tory są na 3 Maja - takie marnotrawstwo kasy, bo w końcu Podwalem mogą jeździć i jakąś pętlę do zawracania trzasnąć.

            Masz jakieś DANE, że ten zjazd jest mało efektywny, czy to tylko Twoje pobożne życzenia? Sieć tramwajowa, podobnie jak autobusowa, jest efektywna w przypadku gdy obejmuje duży obszar i jest w miarę elastyczna. Dlatego też prowadzone są prace, na ten przykład, aby poprowadzić jeszcze jeden przejazd przez tory pomiędzy wschodnią a zachodnią stroną Gdańska (obecnie są DWA takie przejazdy: Hallera oraz na Żabiance). Wg Ciebie to przecież mało efektywne i po co marnować kasę.

            • 0 0

            • ... (1)

              Ze stogów na siedlce można spokojnie pojechać pod bramą wyżynną. Ale widzę, że uparłeś się puszczać wszystko przez 3 maja pod Urząd Miasta. Logiczne.

              • 0 0

              • Uparłem się budować łącznik z Kartuską

                a nie 3 maja. Czytaj ze zrozumieniem.

                • 0 0

  • (5)

    "Zarząd Transportu Miejskiego nie wyklucza, że po remoncie "jedenastka" pozostanie na nowej, w pewnym sensie wymuszonej trasie, na stałe. - To nie jest do końca pewne. Najpierw sprawdzimy jak linia zafunkcjonuje w trakcie remontu i ile osób będzie z niej korzystało."

    logicznie rozumując, to w trakcie remontu sytuacja jest raczej nienormalna, zatem branie jej POd uwagę przy układaniu nowych rozkładów jest też NIENORMALNE
    no, ale w akurat w gdańsku to NORMA:-) remont PO remoncie - PO prostu żyć nie umierać hi hi hi hi

    • 2 14

    • sr@lux (3)

      już ci kiedyś pisałem symptomem czego jest śmianie się z własnych (beznadziejnych, żenujących) tekstów...
      PS. A co tam panie w SoPOcie kłoPOcie? Zrobili już tę dziurę przed molem pod Monciakiem? A bajtki się mieszczą?

      • 2 1

      • a gdzie ty tam miernotko marcysiu widzisz dowcip? to jest PO prostu smiech rozpaczy nad upadkiem tego 1000-letniego grodu z (2)

        wielkimi tradycjami doprowadzonego do upadku przez bande budynia:-) PS
        "najpierw ich wziął śmiech pusty, a potem litość i trwoga" - zgadnij kto to napisał
        dla ułatwienia dodam, że na pewno nie budyń:-)

        • 0 1

        • sr@llux ty miernoto beznadziejna :D

          • 1 0

        • sr@lux

          czytaj ze zrozumieniem! A gdzie ja tam napisałem DOWCIP? napisałem że jak dziecko ciągle chichrasz się z własnych tekstów, które są naprzemiennie żenujące, głupie, chore i obraźliwe.
          Mówię ci jesteś podłym człowiekiem - kanalią.

          • 0 0

    • co wszyscy zwolennicy Platformy dali negatywną opinię?? taka prawda Po tylko o własne d*u*p*y dba!!!!

      • 0 0

  • a to ze wczoraj bylo zderzenie tramwaju na okopowej z samochodem to juz nikt nie napisze

    • 4 0

  • Urzędnicy na ....... (19)

    Ponad rok myśleli i wymyślili. Ja wiem, że powinniśmy się cieszyć, że mamy linię przedłużona Hip, hip..... ( Właśnie Hip i co wielkie nico). Po jakiego grzyba 11 ma jeździć na Siedlce z Chełma. ( Chyba tylko, aby wozić tyłki urzędnikom)? Dlaczego trasa tylko do zajezdni, czemu nie do pętli na w Oliwie lub Jelitkowie?. Urzędnicy mają ludzi głęboko w poważaniu. To jest po prostu granda taki ruch powinien być zrobiony już ponad rok temu. Teraz przy tym remoncie rzeczywiście sparaliżują Hucisko jak pisze geez. I mamy zakorkowane centrum o jak miło. Brawo dla zakutych łbów w urzędach, powinno się kogoś za takie postępowanie wywalić na zbity pysk. W planowaniu komunikacji i transportu potrzeba nowej krwi i kogoś z podstawową wiedzą i chęcią działania

    • 10 3

    • (16)

      To daj odpowiednią ilość, odpowiednich tramwai to pewnie i do Oliwy będziesz mógł 1 jeździć. No chyba, że zadowoli Cię jeden tramwaj na godzinę do Oliwy, zamiast co 10 min do Wrzeszcza. Wystarczy trochę pomyśleć, a nie narzekać!

      • 1 5

      • Umiesz liczyć to licz ? (15)

        Podobno w nasz odnowiony tabor posiada Ok 10 Dortmundów + Bombardiery, które w zupełności powinny obsłużyć trasę, co najmniej do pętli w Oliwie. Prosta wyliczanka, aby pokonać ową trasę potrzeba około 60 min ( A nawet 50 minut było by OK,).Więc cały cykl powinien trwać około 2 godz. dla jednego składu tramwajowego. Czyli idąc tym tokiem myślenia, 4 co półgodziny, 8 maszyn, co 15 min., Jak daleko jest od Abrahama zajezdnia do pętli w Oliwie 5 min. 10 min. ? Może należy niektóre linie "okroić" ?Niech nawet będą wybrane kursy co 30 min. poprostu trzeba słuchać głosu ludu i trochę pomyśleć.Więc, nie rozumiem, o co chodzi?

        • 3 2

        • (5)

          No oczywiście, grunt to na linię, którą Ty jeździsz puścić tramwaje co 5 min, a inne to już co 30 min mogą jeździć, albo i rzadziej. To dopiero rozumowanie, gratuluje :) To ja proponuje wszystkie tramwaje co pół godz, a reszta taboru niech jeździ od Chełmu do Oliwy, nawet co 2 min. Wtedy wszyscy będą szczęśliwi...

          • 1 4

          • Umiesz liczyć..... (4)

            O czym ty człowieku piszesz? Najpierw twierdzisz że jest za mało tramwajów, później, że chcę aby co 5 min na mojej trasie jeżdziły.

            Więc prostuję chodziło mnie o to, aby do Oliwy lub Jelitkowa jeździły co którtyś kurs np. co 30 min ( jeśli jest tego taboru rzeczywiście za mało i ZTM chce go wykorzystać na innych trasach). Ponieważ trasa się nakłada na inne linie to trzba zwerfikować czy istnieje potrzeba, aż tylu trawajów danej linii.
            Zajezdnia Abrahama i co dalej jakie mamy możliwości komunikacyjne z owej zajezdni?

            • 0 2

            • (2)

              No, to byłby niezły burdel w rozkładzie: specjalne dziury w rozkładzie innych linii pod tramwaj dla jaśnie Pana Hrabiego

              • 2 1

              • (1)

                Jakie specjalne dziury? Rozwiń Ax swoją myśl bo nie wiem o co chodzi ?

                • 0 2

              • Jeżeli 12 jeździ co 10 minut, a więc jej rozkład wygląda 00, 10, 20, 30, 40, 50, a chcesz w jej miejsce dać inną linię z Chełmu np. w cyklu 00 30, to ludzie na Siedlacach będą mieli piękny rozkład typu 10 20 40 50... Wunderbar!

                • 0 0

            • Jakie mamy możliwości na pętli na Abrahama?

              Na samej pętli nie duże ale już cała linia Chełm – Abrahama daje nam ogromne. Bardzo ważny węzeł komunikacyjny mamy już przy dworcu. Dalej we Wrzeszczu też jest bardzo wiele możliwości aby przesiąść się na inny tramwaj lub autobus.

              Z kolei czy potrzeba aby linia jechała dalej do Oliwy czy do Jelitowa? Do Oliwy może jeszcze jest jakieś uzasadnienie (zwłaszcza, ze z Abrahama do Oliwy blisko) ale dalej niekoniecznie. Raczej mało osób jeździło by cała trasę z Chełmu do Jelitowa. To w końcu dwa blokowiska. Nawet nad morze z Chełmu bardziej się opłaca pojechać gdzieś indziej z przesiadką. Poza tym Jelitkowo ma już bezpośrednie połączenie do centrum przez Wrzeszcz i nie ma tak wielkiej potrzeby tworzenia kolejnego. A tramwaj z Chełmu nie dojeżdża teraz nawet do dworca. Może kiedyś na Chełm można by przedłużyć np. linie 6 ale do tego potrzeba bardzo wielu składów których na razie nie ma.

              Wybrane kursy jadące dalej to też chybiony pomysł. W sytuacji kiedy na przedłużonej linii jest tyle możliwości do przesiadki aby pojechać gdzieś dalej i to bez długiego czekania nie było by sensu stać i czekać na ten wybrany bezpośredni kurs. No i takie kursy też angażowały by jakże potrzebne teraz składy.

              Niestety do póki nie będzie odpowiedniej liczby składów to wszystkie rozwiązania będą tylko uciążliwą doraźną proteza. Ale linia Chełm – Abrachama jest protezą jako tako nadającą się do codziennego użytku i mimo wszystko ułatwiającą korzystanie z komunikacji miejskiej mieszkańcom jeszcze nieco upośledzonych komunikacyjnie południowych dzielnic.

              • 2 0

        • A sam umiesz liczyć? Pomogę Ci. (8)

          Co prawda do Polski dotarło już trochę kupionych przez nas Dortmundów jednak jak na razie do jazdy są gotowe tylko 2 a dwa kolejne po modernizacji w Poznaniu miały do nas trafić w tym miesiącu.
          Reszta jest albo w trakcie modernizacji albo dopiero czeka na nią. Trzeba pamiętać ze tramwaje prosto z Niemiec nie nadają się od razu do liniowej eksploatacji.

          Tak więc policzmy ile mamy składów zdolnych do obsługi linii: trzy Bombardiery, 3 niezbyt lubiane Citadisy, dwa stare oraz wkrótce dwa zmodernizowane N8C. Razem 10.

          Do samej obsługi linii Chełm – Abrahama co 10 min potrzeba koło 7 składów. Do Oliwy już 9. A nie zapominajmy, że obecne tramwaje na Chełm kursują co 5min. Po przedłużeniu potrzebna była by więc jakaś dodatkowa linia (i kolejne składy) aby tramwaje mogły kursować tak często jak dotychczas.

          Teraz już rozumiesz?

          • 2 1

          • A sam umiesz liczyć? Pomogę Ci. (7)

            Ja nie neguję tych wyliczeń.Jakby nie patrzeć to 9 składów powinno starczyć. Ale przeglądając inne fora to i ostatnie wypowiedzi wiceprezydenta Gdańsk to mamy około 11 Dortmund-ów. Z czego 2 stoją w Poznaniu rozbebeszone ( Dlaczego akurat ta firma i tak długo to następne pytanie?). Przeróbka ma polegać tylko na przemalowaniu i wstawieniu środkowego członu nisko-podłogowego( który można podobno zakupić bezpośrednio od Niemców i złożyć to w całość.)
            Ja sam naliczyłem na trasie 4 + jeden w malowaniu "bundeswery"
            Jeśli jest inaczej to ktoś tu próbuje nam mydlić oczy. Jeśli chodzi o medialność to mamy 11 a jeśli chodzi na gotowość do jazdy 2? No to ciekawe.

            • 0 1

            • Niestety taka jest prawda. (6)

              Liczba N8C które mogą kursować liniowo jest znacznie mniejsza od liczby składów jakie ogólnie zostały już dostarczone z Niemiec. Nie można liczyć że w każdej chwili można wypuścić na trasę 10 czy 11 Dortmundów.

              Można by zarzucić ZKM, że nie przystosuje doraźnie tramwajów które czekają na modernizację do codziennej jazdy. Ale z drugiej strony kto miałby ponieść tego koszty kiedy potem za na pewno nie małe pieniądze maja być one i tak przerabiane w Poznaniu? A koszty na pewno są, wystarczy spojrzeć na N8C które już po Gdańsku kursują. Ich dostosowanie nie polegało tylko na przemalowaniu, nawet pantografy zostały zmienione i ktoś musiał to zrobić i ponieść tego koszty.

              Składów mieli byśmy więcej gdyby firma z Poznania nie miała opóźnienia. W końcu pierwsze zmodernizowane tramwaje mieliśmy już otrzymać na jesieni ubiegłego roku. Można się jedynie pocieszać tym, że od początku tego roku zgodnie z umową naliczane są (a przynajmniej powinny) kary za opóźnienie.

              A obecnie mamy to co mamy. Nawet jeżeli nie doliczyłem się jednego czy dwóch składów to i tak jest ich zdecydowanie za mało by można wyło wprowadzić jakieś naprawdę dobre rozwiązanie.

              • 0 0

              • A dlaczego ta firma?

                No cóż została wybrana w przetargu (miejmy nadzieje, że uczciwie) a niestety procedura przetargowa nie gwarantuje wyboru najlepszej pod każdym względem firmy.
                Zresztą i tak teraz nie wiemy czy inne firmy startujące w nim dotrzymały by terminów.

                Sama przeróbka tez nie jest jak widać taka prosta skoro w Poznaniu są takie problemy. A ta modernizacja to nie tylko kubeł farby i poskładanie środkowego członu. Z modernizacją wiąże się też zmiana i dostosowanie wielu mniej rzucających się w oczy tylko pozornie nieistotnych elementów.

                • 0 0

              • Niestety taka jest prawda. (4)

                No i cieszę się że dochodzimy do konsensusu całej sprawy.
                Więc można by pociągnąć linię dalej do Oliwy.
                Wkurza mnie porostu nie to, że trasa jest tylko do Abraham. ( bo cieszę się i z tego). Ale brak informacji lub nie pełna informacja.
                Tak swoją drogą to kupiliśmy 11 tramwajów i nie mogą one od razu jeździć po naszych torowiskach ? Dziwne to tak jakby kupić mercedesa np 300 i nie móc nim jeździć przez ponad rok bo nie ma jakieś części niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania ( ale sąsiadom gul skacze )

                Co do firmy która pond rok miał oddać zmodernizowane 2 składy to jest dopiero granda. Jestem ciekaw, kto by chciał czekać ponad rok na zrealizowanie usługi. ( Rozumiem, że ktoś zdecydował się sam na to, że będzie to zrealizowane za 2 lata taka jest umowa to OK).

                Widziałem plan zmodernizowanego składu wygląda naprawdę nieźle. Całkiem inny przód - rodzaj maskownicy założonej na przód, więcej miejsca w środku wyrzucone siedzenia i dodatkowe drzwi w środku z członem niskopodłogowym.

                • 0 0

              • A o to kilka linków do forum miłośników Gdańskich tramwajów
                http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=320811&page=170

                Odpowiedź jest na stronie Marcina Czapnika, fotki by modertrans:
                http://marcinc.rail.pl/galeria/detai...6cff61ab79eee6
                http://marcinc.rail.pl/galeria/detai...6cff61ab79eee6
                http://marcinc.rail.pl/galeria/detai...6cff61ab79eee6
                http://marcinc.rail.pl/galeria/detai...6cff61ab79eee6
                http://marcinc.rail.pl/galeria/detai...6cff61ab79eee6

                Trochę kiepskie malowanie, za dużo czerwonego na dole.

                A poza tym kilka zdjęć Moderusów by helmut36:
                http://www.galeriapgk.com/galeria/de...764e0b34d79767
                http://www.galeriapgk.com/galeria/de...764e0b34d79767
                http://www.galeriapgk.com/galeria/de...764e0b34d79767
                http://www.galeriapgk.com/galeria/de...764e0b34d79767

                • 0 0

              • (2)

                Chyba nie doczytałeś lub nie do końca zrozumiałeś to co pisałem wcześniej. Ogólnie zgadzam się z tym co teraz napisałeś ale nie z tym że tramwaje mogły by jeździć do Oliwy.

                Teoretycznie linia mogła by kursować do Oliwy ale wtedy nie starczyło by składów na linie na Siedlce czy jakakolwiek inna. A druga linia jest niezbędna żeby tramwaje na Chełm mogły kursować odpowiednio często. Nawet z pętla przy zajezdni będą jeździć rzadziej niż obecnie.

                Jak już będzie więcej składów to już co innego... Choć moim zdaniem lepiej było by wtedy zmienić trasę drugiej linii i przedłużyć ja np. na Zaspę czy gdziekolwiek indziej niż na Siedlce.
                Do Oliwy nie jeździ aż tak dużo osób, zwłaszcza bezpośrednio z Chełmu. Zobacz jak zapełnione tramwaje na Alei Zwycięstwa i Grunwaldziekiej pustoszeją im bliżej Oliwy. A jak ktoś jedzie dalej to przecież nie ma żadnego problemu żeby się przesiąść. Wystarczy wysiąść z tramwaju i chwilkę poczekać.

                Przykład z Mercedesem jest dużym uproszczeniem bo w końcu to nie tramwaj ale nawet samochodem nie można od razu po sprowadzeniu jeździć. A jak sprowadzimy go np. z Anglii to już w ogóle mamy problemy...
                W przypadku naszych tramwajów problem polega chyba na tym kto i za co ma je przygotować do regularnego kursowania. Bo przecież miały być prawie od razu modernizowane tyle ze ta modernizacja to się nam tak nie fajnie rozwlekła.

                No nic na razie chyba pozostaje nam jedynie czekać aż zaczną do nas docierać zmodernizowane składy. Miejmy nadzieje, że się nie potrwa to zbyt długo i już wkrótce powstaną jakieś bardziej zadowalające rozwiązania.

                • 0 0

              • No i o to właśnie chodzi.
                Ale i tak upieram się przy tej Oliwie. Z Abrahama to już żabi skok jakieś 7 minut rozkładowych.

                Pytanie zasadnicze to ile my mamy tych Dortmundów, które mogą jeździć po naszych torach , jak jeszcze żaden nie wrócił z Poznania.?
                Popatrz na linki bardzo ciekawe.

                • 0 0

              • Chełm - Siedlce?

                Tylko po co ta linia? Z Chełmu na Kartuską przez działki można zejśc w kilka minut, znacznie szybciej niż tramwaj dojedzie tam naokoło! W okresie, gdy jeszcze jeździły autobusy do Gdańska, wiele osób wysiadało na Armii Krajowej, by nie stać w korkach i schodziło na Kartuską na 12 lub 10.
                A tramwaj w godzinach szczytu co 10-20 minut na Chełm to paranoja, teraz gdy jeżdżą co 5 minut czasem wsiąść na przystanku Centrum graniczy z cudem.
                Zapraszam Pana Adamowicza, Lisieckiego do codziennych przejazdów na tej trasie w godzinach szczytu!!! Powodzenia!!!

                • 1 0

    • popieram

      11 powinna jezdzic do petli na jelitkowie gdzie jest wieksze zaludnienie (przymorze, zaspa) niz na bramie abrahama.. tam mniej ludzi mieszka - ale napewno jakis z urzednikow..

      • 4 2

    • Jakaś podstawowa wiedza przydała by się też by rzucać oskarżenia na kogokolwiek. Nawet na naszych nieudolnych urzędników.

      Czemu trasa do pętli Abrahama a nie dalej? Odpowiedz bardzo prosta nie ma odpowiedniej liczby składów.

      Czemu dopiero teraz a nie rok wcześniej? Bo choć wciąż składów jest za mało to teraz ma być remont i z tego powodu trasa linii 1musiała być jakoś zmieniona. Przy tej okazji ktoś widocznie wpadł na to by przedłużyć linie do Abrahama kosztem zmniejszenia częstotliwości kursów.

      Po co linia Chełm – Siedlce. Z powodu remontu tramwaje na Chełm nie będą mogły kończyć trasy tak jak do tej pory a taka trasa to najprostsze rozwiązanie tego problemu. Dzięki tej linii zwiększy się nieco częstotliwość kursowania tramwajów na Chełm (bardziej znacząco niż gdyby składy kursujące na tej trasie miały jeździć gdzie indziej np. do Abrahama) choć i tak nie będą one mogły jeździć tak często jak przed remontem.

      To co ma zostać wprowadzone w czasie remontu to na pewno nie są idealne rozwiązania ale niestety nie ma odpowiedniej liczby składów by można było wprowadzić jakieś inne.

      • 1 0

  • (4)

    Tak czy siak, do kitu, bo nastepnie(poniżej) było Abraham, a wiec przyjmujac ten tok rozumowania, wyszedł by nam koHający ojca.

    • 0 1

    • a gówno prawda:-) najpierw był (koCHający) ojciec mój synu:-P (3)

      • 0 0

      • (2)

        a kura czy jajko?

        • 0 0

        • kogut (1)

          • 0 0

          • szowinista!

            • 1 0

  • Nieźle

    Jedenastka madafaka, teraz jedynka do samego Huciska mogła wkurzyć. Nawet na dworzec człowiek nie dojedzie.

    • 0 0

  • To ja poprosze aby (1)

    numer tramwaju 6 zajeżdżał na stogi, lub inny który połączy Stogi i Wrzeszcz. Oraz aby na Linii 8 przywrócić 3 wagony

    • 6 0

    • POPIERAM

      Bo to co w tej chwili się dzieje w liniach na Stogi to porażka. Nie wspomnę nawet ile tych złomów wypada z kursów lub się spóźnia :/

      • 3 0

  • hmmmmm.... (1)

    to 11 może jeździć między Armii Krajowej a Huciskiem, a 1 już nie? i to w tym samym kierunku? - przynajmniej tak wynika z mapki.
    A 11, nawet jak już zostanie na tej trasie na stałe, to dalej będzie jeździć tylko poza szczytem?

    • 0 2

    • W mapce jest błąd

      Zarówno i 11 i 91 będą jeździć przy Bramie Wyżynnej nie przez 3 Maja.
      Taka informacja jest na stronie ZTMu. Godziny kursowania też tam są.
      Linia 11 w godzinach szczytu będzie jeździć co 10 min w poza nimi rzadziej.

      Jak zwykle rzetelny artykuł.

      • 0 0

  • bez nagłówka

    A może by tak pomyśleć o połączeniu Stogów z cywilizowanym światem? Chociaż w godzinach szczytu można było bezposrednio dojechać do Wrzeszcza11. A teraz? Korki, przesiadki albo z buta. Czy jest na to czas. Ciągle tylko utrudnianie życia szaremu, zapracowanemu człowiekowi. Bezpośrednie połączenie STOGI-GDAŃSK-WRZESZCZ-OLIWA. I STOGI-SIEDLCE. Bardzo potrzebne!

    • 5 2

  • a dlaczego na stale nie mozna zrobic takiej linii?

    Mieszkancom by to pasowalo bardziej niz przesiadanie sie w centrum gdanska na 1-ke

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane