• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwajem z Chełmu do Wrzeszcza od połowy marca

Michał Brancewicz
3 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
aktualizacja: godz. 09:24 (4 marca 2009)
W połowie marca "jedynka" zniknie na kilka dni, zastąpi ją linia "11" i "91".  W połowie marca "jedynka" zniknie na kilka dni, zastąpi ją linia "11" i "91".

W połowie marca szykują się duże zmiany w kursowaniu tramwajów. Linia nr 1 z Chełmu zostanie czasowo zlikwidowana. Zastąpi ją linia 91, w tym czasie wydłuży się także trasa 11.




Tramwaje z Chełmu pojadą już niebawem do Wrzeszcza, a także na Siedlce. Tramwaje z Chełmu pojadą już niebawem do Wrzeszcza, a także na Siedlce.
Zmiany są wynikiem remontu torowiska (rozebranie torów, zlikwidowanie znajdującej się pod nimi piwnicy i odtworzenie torów) na ul. 3 Maja od Huciska do al. Armii Krajowej. Rozpocznie się on 16 marca i zakończy dziewięć dni później. W tym czasie "jedynka" zawiesi swoje kursy. Zamiast niej na Chełm wjeżdżać będą linie 91 i 11

- Linia 11 kursować będzie od zajezdni przy ul. Abrahama, do pętli Chełm Witosa - wyjaśnia Jakub Hoły, p.o rzecznika prasowego ZTM Gdańsk. - Natomiast tramwaj nr 91 jeździł będzie z Chełmu na Siedlce.

Modernizowany odcinek zostanie całkowicie wyłączony z ruchu. Linie 11 i 91 pojedą niejako pod prąd w porównaniu do trasy jedynki. Zjeżdżając z Chełmu nie skręcą w ul. 3 Maja, a pojadą prosto przez przystanek Centrum, potem Bramę Wyżynną i odpowiednio 11 przez Dworzec Główny PKP do Wrzeszcza, a 91 przez Hucisko w stronę Siedlec.

Zarząd Transportu Miejskiego nie wyklucza, że po remoncie "jedenastka" pozostanie na nowej, w pewnym sensie wymuszonej trasie, na stałe. - To nie jest do końca pewne. Najpierw sprawdzimy jak linia zafunkcjonuje w trakcie remontu i ile osób będzie z niej korzystało. Wtedy podejmiemy decyzję - zdradza Jakub Hoły.

Remont skróci także nieco przebieg trasy linii 2 i 6. Obie kursować będą dołem przy dworcu PKP i zawracać przez Hucisko i górą przez 3 Maja przy Dworcu PKS. Po zakończeniu remontu kursy "jedynki" zostaną przywrócone.

Czas kursowania:
Linia 11 - co 10 minut w godzinach szczytu, co 20 minut w dni wolne od pracy, co 30 minut w porach wieczornych.
Linia 91 - co 10 - 20 minut w godzinach szczytu, co 20 minut poza szczytem, co 30 minut wieczorem.

Opinie (158) ponad 10 zablokowanych

  • jedenastka z Chełmu ale przez LOT (4)

    A czy nie lepiej puścić jedenastkę z Chełmu przez Lot (Bramę Wyżynną) i dalej w kierunku dworca PKP. Po co kombinować, no chyba, że dla urzędników wysiadających przy UM. Oni jak zwykle mają asa w rękawie

    • 6 2

    • A czy wszyscy mieszkańcy Chełmu jeżdżą tylko do dworca? Są też tacy,jak np ja co często muszą jechać do przychodni przyszpitalnej i w kierunku Jasienia.Z Chełmu nie ma żadnego połączenia z Siedlcami i dalej w stronę obwodnicy.Może ZTM pomyśli o tym,żeby jedną linię w tamtą stronę skierować z pętli na Witosa,a nie tak jak teraz wszystkie jadą Kartuską z Wałowej.Podobno miasto uważa,że wzdłuż linii tramwajowych nie powinny jechać autobusy?

      • 0 0

    • 11 będzie jeździć przez LOT

      Według komunikatu na stronie ZTM i 11 i 91 w obie strony maja jeździć przez Bramę Wyżynna.

      W artykule jest raczej błąd w końcu skoro choć w jedna stlone można by przejechać przez 3 Maja to nie trzeba by likwidować linii 1 na czas remontu.

      • 0 0

    • my urzędnicy

      Przy UM nie ma przystanku, bo i po co. My urzędnicy mamy wielki darmowy parking i jeździmy autami do pracy. Tramwaje są dla petentów. Mogą się przejść z Huciska, w końcu nie chodzą do urzędu codziennie jak my.

      • 1 0

    • do eskimosa

      jak już zaczynasz coś pisac to chociaż przeczytaj dokładnie a potem pisz jest podane dokładnie że 11 będzie kursowała przez LOT bo odcinek pomiędzy armi krajowej a huciskiem będzie wyłączony

      • 0 0

  • zmiany idą ku dobremu

    jedyneczka jest śliczna! :) i oby jeździła na Abrahama!!:)

    • 0 0

  • a nie można by tak do pętli w Oliwie pociągnąć?

    • 3 0

  • Proponuję zmusić urzędasów do podróżowania środkami komunikacji miejskiej, nie jeden, dwa przystanki ale np tak jak ja turlać się z chwaszczyna na chełm.Zamiast trzema środkami byłyby dwa, w tym jeden nie stojący w korkach.

    • 0 0

  • Stogi i Przeróbka mówi NIE urzędnikom.

    Jak można było zabrać trójskłady, już wcześniej był problem z wejściem do tramwaju, jak jeden wypadł z kursu bo się popsuł a co dopiero po zlikwidowaniu jednego wagonu, setki ludzi wraca jednym tramwajem bo autobusem się nie da - korki na Podwalu.

    • 0 0

  • Idioci z ZTM (1)

    a w czym przeszkadza historyczna trasa 11?????? Już było normalnie tyle że za krótko bo tylko w godzinach południowych a tera znowu zmiana trasy Czy idiotom brakuje cyfr są przecież 3,5,7,9,albo nawet 16.

    • 0 0

    • i jeszcze 14

      i jeszcze 14

      • 0 0

  • "To nie jest do końca pewne. Najpierw sprawdzimy jak linia zafunkcjonuje w trakcie remontu i ile osób będzie z niej korzystało".

    oczywiście że dużo osób będzie z niej korzystało, a jak puszcza tramwaj co 10 minut i jeszcze Dortmundy to się nie zmieśćmy do tramwaju:/

    • 1 0

  • Linia 91 to nie wypal (1)

    Nie lepiej zrobić z Chełmu na Zaspę ???
    Na Siedlce to można podjechać szybciej autobusem
    Tak wysoki numer świadczy o tym ze jest to próbna trasa moim zdaniem nie trafiona

    • 0 1

    • nie próbna tylko tymczasowa

      • 0 0

  • po co az na Siedlce

    Lepiej, jakby 91 jak "1" jechała do Klinicznej koło Dworca

    • 0 0

  • 1 do Klinicznej a 11 do Wrzeszcza

    1 do Klinicznej, a 11 do Wrzeszcza, docelowo 1 koło dworca PKP. a 11koło PKS, i nie zadługa trasa, i składów by straczyło i przejzd koło PKP nie byłby przeciążony. Myslę, że 91 na Siedlce niepotrzebna, tam jest 10 i 12 i wystarczy, zatem teraz na czas remontu 1 do Klinicznej przez PKP a 11 do Wrzeszcza przez PKP. Po co jakiś twór 91???

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane