- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (514 opinii)
- 2 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 3 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (232 opinie)
- 4 Rekordzista dostał 5 mandatów (78 opinii)
- 5 Były senator PiS trafił do więzienia (352 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (60 opinii)
Tramwajem z Chełmu do Wrzeszcza od połowy marca
W połowie marca szykują się duże zmiany w kursowaniu tramwajów. Linia nr 1 z Chełmu zostanie czasowo zlikwidowana. Zastąpi ją linia 91, w tym czasie wydłuży się także trasa 11.
Zmiany są wynikiem remontu torowiska (rozebranie torów, zlikwidowanie znajdującej się pod nimi piwnicy i odtworzenie torów) na ul. 3 Maja od Huciska do al. Armii Krajowej. Rozpocznie się on 16 marca i zakończy dziewięć dni później. W tym czasie "jedynka" zawiesi swoje kursy. Zamiast niej na Chełm wjeżdżać będą linie 91 i 11
- Linia 11 kursować będzie od zajezdni przy ul. Abrahama, do pętli Chełm Witosa - wyjaśnia Jakub Hoły, p.o rzecznika prasowego ZTM Gdańsk. - Natomiast tramwaj nr 91 jeździł będzie z Chełmu na Siedlce.
Modernizowany odcinek zostanie całkowicie wyłączony z ruchu. Linie 11 i 91 pojedą niejako pod prąd w porównaniu do trasy jedynki. Zjeżdżając z Chełmu nie skręcą w ul. 3 Maja, a pojadą prosto przez przystanek Centrum, potem Bramę Wyżynną i odpowiednio 11 przez Dworzec Główny PKP do Wrzeszcza, a 91 przez Hucisko w stronę Siedlec.
Zarząd Transportu Miejskiego nie wyklucza, że po remoncie "jedenastka" pozostanie na nowej, w pewnym sensie wymuszonej trasie, na stałe. - To nie jest do końca pewne. Najpierw sprawdzimy jak linia zafunkcjonuje w trakcie remontu i ile osób będzie z niej korzystało. Wtedy podejmiemy decyzję - zdradza Jakub Hoły.
Remont skróci także nieco przebieg trasy linii 2 i 6. Obie kursować będą dołem przy dworcu PKP i zawracać przez Hucisko i górą przez 3 Maja przy Dworcu PKS. Po zakończeniu remontu kursy "jedynki" zostaną przywrócone.
Linia 11 - co 10 minut w godzinach szczytu, co 20 minut w dni wolne od pracy, co 30 minut w porach wieczornych.
Linia 91 - co 10 - 20 minut w godzinach szczytu, co 20 minut poza szczytem, co 30 minut wieczorem.
Opinie (158) ponad 10 zablokowanych
-
2009-03-03 19:18
jedenastka z Chełmu ale przez LOT (4)
A czy nie lepiej puścić jedenastkę z Chełmu przez Lot (Bramę Wyżynną) i dalej w kierunku dworca PKP. Po co kombinować, no chyba, że dla urzędników wysiadających przy UM. Oni jak zwykle mają asa w rękawie
- 6 2
-
2009-03-03 21:06
A czy wszyscy mieszkańcy Chełmu jeżdżą tylko do dworca? Są też tacy,jak np ja co często muszą jechać do przychodni przyszpitalnej i w kierunku Jasienia.Z Chełmu nie ma żadnego połączenia z Siedlcami i dalej w stronę obwodnicy.Może ZTM pomyśli o tym,żeby jedną linię w tamtą stronę skierować z pętli na Witosa,a nie tak jak teraz wszystkie jadą Kartuską z Wałowej.Podobno miasto uważa,że wzdłuż linii tramwajowych nie powinny jechać autobusy?
- 0 0
-
2009-03-03 21:19
11 będzie jeździć przez LOT
Według komunikatu na stronie ZTM i 11 i 91 w obie strony maja jeździć przez Bramę Wyżynna.
W artykule jest raczej błąd w końcu skoro choć w jedna stlone można by przejechać przez 3 Maja to nie trzeba by likwidować linii 1 na czas remontu.- 0 0
-
2009-03-03 21:27
my urzędnicy
Przy UM nie ma przystanku, bo i po co. My urzędnicy mamy wielki darmowy parking i jeździmy autami do pracy. Tramwaje są dla petentów. Mogą się przejść z Huciska, w końcu nie chodzą do urzędu codziennie jak my.
- 1 0
-
2009-03-08 17:07
do eskimosa
jak już zaczynasz coś pisac to chociaż przeczytaj dokładnie a potem pisz jest podane dokładnie że 11 będzie kursowała przez LOT bo odcinek pomiędzy armi krajowej a huciskiem będzie wyłączony
- 0 0
-
2009-03-03 20:55
zmiany idą ku dobremu
jedyneczka jest śliczna! :) i oby jeździła na Abrahama!!:)
- 0 0
-
2009-03-03 22:07
a nie można by tak do pętli w Oliwie pociągnąć?
- 3 0
-
2009-03-03 22:23
Proponuję zmusić urzędasów do podróżowania środkami komunikacji miejskiej, nie jeden, dwa przystanki ale np tak jak ja turlać się z chwaszczyna na chełm.Zamiast trzema środkami byłyby dwa, w tym jeden nie stojący w korkach.
- 0 0
-
2009-03-04 00:55
Stogi i Przeróbka mówi NIE urzędnikom.
Jak można było zabrać trójskłady, już wcześniej był problem z wejściem do tramwaju, jak jeden wypadł z kursu bo się popsuł a co dopiero po zlikwidowaniu jednego wagonu, setki ludzi wraca jednym tramwajem bo autobusem się nie da - korki na Podwalu.
- 0 0
-
2009-03-04 06:20
Idioci z ZTM (1)
a w czym przeszkadza historyczna trasa 11?????? Już było normalnie tyle że za krótko bo tylko w godzinach południowych a tera znowu zmiana trasy Czy idiotom brakuje cyfr są przecież 3,5,7,9,albo nawet 16.
- 0 0
-
2009-03-04 12:12
i jeszcze 14
i jeszcze 14
- 0 0
-
2009-03-04 08:56
"To nie jest do końca pewne. Najpierw sprawdzimy jak linia zafunkcjonuje w trakcie remontu i ile osób będzie z niej korzystało".
oczywiście że dużo osób będzie z niej korzystało, a jak puszcza tramwaj co 10 minut i jeszcze Dortmundy to się nie zmieśćmy do tramwaju:/- 1 0
-
2009-03-04 09:12
Linia 91 to nie wypal (1)
Nie lepiej zrobić z Chełmu na Zaspę ???
Na Siedlce to można podjechać szybciej autobusem
Tak wysoki numer świadczy o tym ze jest to próbna trasa moim zdaniem nie trafiona- 0 1
-
2009-03-08 17:10
nie próbna tylko tymczasowa
- 0 0
-
2009-03-04 12:06
po co az na Siedlce
Lepiej, jakby 91 jak "1" jechała do Klinicznej koło Dworca
- 0 0
-
2009-03-04 12:11
1 do Klinicznej a 11 do Wrzeszcza
1 do Klinicznej, a 11 do Wrzeszcza, docelowo 1 koło dworca PKP. a 11koło PKS, i nie zadługa trasa, i składów by straczyło i przejzd koło PKP nie byłby przeciążony. Myslę, że 91 na Siedlce niepotrzebna, tam jest 10 i 12 i wystarczy, zatem teraz na czas remontu 1 do Klinicznej przez PKP a 11 do Wrzeszcza przez PKP. Po co jakiś twór 91???
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.