• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwajowi rekordziści, czyli komu zima (nie)jest groźna

ms
29 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Temperatura w tramwajach do zmiany?
Pesy spędzają na torach najwięcej czasu. Dziennie przejeżdżają średnio ok. 207 km Pesy spędzają na torach najwięcej czasu. Dziennie przejeżdżają średnio ok. 207 km

ZKM opublikowało dane pokazujące, które tramwaje spędzają najwięcej czasu na gdańskich torowiskach.



Jakim tramwajem jeździ ci się najwygodniej?

Bombardier: 201 km dziennie. Bombardier: 201 km dziennie.
Dortmund - 160 km dziennie. Dortmund - 160 km dziennie.
Konstal - 149 km dziennie. Konstal - 149 km dziennie.
Kilka dni temu w trójmiejskich mediach pojawiły się informacje, że nowe gdańskie tramwaje nafaszerowane elektroniką, czyli Pesy, nie radzą sobie podczas mrozów. W czasie tej zimy mają rzekomo znacznie częściej ulegać awariom niż tramwaje starszych typów. Takie opinie przekazywali dziennikarzom anonimowi motorniczowie i mechanicy ZKM Gdańsk.

Zaprzecza im zarząd ZKM.

- Praca tramwajów jest cały czas monitorowana. Dysponujemy dokumentacją, która wskazuje, że Pesa nie ma nieplanowanych zjazdów - zapewnia Izabela Kozicka-Prus, rzecznik prasowy ZKM Gdańsk.

Statystyki ZKM dokładnie pokazują, ile jaki tramwaj spędza każdego dnia w trasie. W tych trudnych warunkach pogodowych, każdy skład Pesy pokonuje ok. 207 km, drugi w kolejności jest tramwaj typu Bombardier - 201 km. "Dortmund" jeździ 160 km, a tramwaje Konstal - 149 km.

- Najnowocześniejsze tramwaje radzą sobie najlepiej - podsumowuje Izabela Kozicka-Prus.
ms

Opinie (220) ponad 10 zablokowanych

  • najcichszy bombardier (1)

    proponuje wsiazc w tramwaj nr boczny 1004 na koniec skladu, to zmienia zdanie

    • 2 1

    • 1004 to nie Bombardier, tylko NGd99 z Alstomu, zwany Sokołem :)

      jw.

      • 1 0

  • Jak statystyki te obalają miłośnicy komunikacji miejskiej? Cytat z ich portalu...

    "hmm, podano wartości wskaźnika eksploatacyjnego, który nie daje pojęcia o awaryjności. Zróżnicowanie podanych wartości wynika z godzin kursowania, prędkości komunikacyjnej, występowania lub nie zadań dodatkowych etc. na poszczególnych liniach. I owszem, podane wartości mogą być zgodne z prawdą, ale nadal nie informują o awaryjności.

    Jest jeszcze jedna możliwość: ZKM licząc średnią, mógł w mianowniku podstawić sumę wszystkich wozów, włącznie z rezerwą taborową. To jasne, że pesy jeżdżą gdy to tylko możliwe a 105tki czasem pozostają bezrobotne, więc średni dzienny przebieg będzie niższy, ale... to chyba dobrze?

    Idąc dalej tokiem rozumowania Pani Rzecznik dojdziemy do wniosku, iż wozy 105Na wykonują pracę średnio o 25% mniejszą niż pesy z powodu zjazdów awaryjnych! Poprosimy liczbę podmian/zjazdów awaryjnych z danej serii pojazdów w przeliczeniu na jeden skład, natomiast w/w cyferki to sobie można najwyżej na pralkę przykleić.
    BTW: rzadkością są brygady na linii 11 krótsze niż 240 km, dlatego nawet wyniki dla bombek i pes są podejrzanie niskie."

    Źródło: http://gdanskietramwaje.psstm.prohost.pl/index.php - shoutbox, post z 29.12.2010, godz. 23:45, autor: marcinc

    --

    Czyli w zasadzie wyciągnęłam podobne wnioski. :) Pozdrawiam wszystkich jeszcze raz!

    • 6 1

  • dlaczego w nowych pesach i dortmundach nie działa ogrzewanie???

    żal! normalnie aż się prosicie żeby nie kasować biletów!

    • 9 0

  • ale ze mnie debil... (1)

    a ja myślałem, że ilość przejechanych km zależy od trasy którą pokonuje tramwaj a nie jego marki....
    kajam się z całego serca.
    Wybaczcie!

    • 7 0

    • hahahah dobre

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Ogrzewanie (1)

    A czy te nowe super tramwaje nie mogłyby grzać nieco mocniej. Zimno w nich jak w psiarni :P
    Tak poza tym to są fajne.

    • 1 2

    • trzeba się odpowiednio do pogody ubierać

      trzeba się odpowiednio do pogody ubierać to będzie ciepło (kalesony, czapka, rękwiczki i bedzie GUT)

      Za grzanie musi ktos zapłacić a Ty pewnie jeździsz na gapę.

      W tramwaju nie może być za ciepło, bo duze zmiany temperatury powoduja przeziebienia.

      • 0 2

  • ŻAL MI GDY CZYTAM WASZE POSTY (1)

    Wieczne narzekanie ! Sami zaprojektujcie super tramwaj i pokażcie to jakiemuś zakładowi, za parę lat pojeździmy waszym cackiem ! Zamiast się cieszyć, że tabor się unowocześnia to kłapią dziobem że zimno. Pozdrawiam normalnych !

    • 4 4

    • Pozdrawiam! ;D

      • 0 0

  • Świństwo!

    Gdyby jeszcze na stogi jeździły jakieś inne niż Konstale i Dortmundy...!

    • 0 1

  • Powiem szczerze, że dla mnie najfajniejszy tramwaj to Konstal 105Na w potrójnym składzie i dobrze zadbany. Oczywiście w Gdańsku takich nie ma, ale na przykład w Krakowie już tak.

    • 3 0

  • Przecież podejście mechaników ZKM jest znane: kiedyś te wszystkie tramwaje jeździły bez tej cudacznej elektroniki to czemu dzisiaj nie mają jeździć. 200mln wydane a na zapleczu bez zmian.

    • 2 0

  • :/

    Widzę, że ludzi którzy narzekają na ogrzewanie w Pesach i Dortmundach nigdy nie jechali 105-tką przy temperaturze -10 C....

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane