• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwajowi rekordziści, czyli komu zima (nie)jest groźna

ms
29 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Temperatura w tramwajach do zmiany?
Pesy spędzają na torach najwięcej czasu. Dziennie przejeżdżają średnio ok. 207 km Pesy spędzają na torach najwięcej czasu. Dziennie przejeżdżają średnio ok. 207 km

ZKM opublikowało dane pokazujące, które tramwaje spędzają najwięcej czasu na gdańskich torowiskach.



Jakim tramwajem jeździ ci się najwygodniej?

Bombardier: 201 km dziennie. Bombardier: 201 km dziennie.
Dortmund - 160 km dziennie. Dortmund - 160 km dziennie.
Konstal - 149 km dziennie. Konstal - 149 km dziennie.
Kilka dni temu w trójmiejskich mediach pojawiły się informacje, że nowe gdańskie tramwaje nafaszerowane elektroniką, czyli Pesy, nie radzą sobie podczas mrozów. W czasie tej zimy mają rzekomo znacznie częściej ulegać awariom niż tramwaje starszych typów. Takie opinie przekazywali dziennikarzom anonimowi motorniczowie i mechanicy ZKM Gdańsk.

Zaprzecza im zarząd ZKM.

- Praca tramwajów jest cały czas monitorowana. Dysponujemy dokumentacją, która wskazuje, że Pesa nie ma nieplanowanych zjazdów - zapewnia Izabela Kozicka-Prus, rzecznik prasowy ZKM Gdańsk.

Statystyki ZKM dokładnie pokazują, ile jaki tramwaj spędza każdego dnia w trasie. W tych trudnych warunkach pogodowych, każdy skład Pesy pokonuje ok. 207 km, drugi w kolejności jest tramwaj typu Bombardier - 201 km. "Dortmund" jeździ 160 km, a tramwaje Konstal - 149 km.

- Najnowocześniejsze tramwaje radzą sobie najlepiej - podsumowuje Izabela Kozicka-Prus.
ms

Opinie (220) ponad 10 zablokowanych

  • pozdrowienia dla pana z tramwaju nr 6 kierunek strzyża (1)

    pamiętasz jak hamowałeś przy locie ? żałuję że nie podeszłyśmy z koleżanką do kabiny i cię nie zje*ałyśmy ! kiedyś ci się oberwie !

    • 4 8

    • napisz coś więcej?

      • 0 1

  • na szczęście (2)

    mieszkam w Gdyni i nie mam nic wspólnego z tramwajami...
    kiedyś dojeżdżałem do pracy tym szajsem... tragedia...

    • 1 19

    • i kolejny mądry śledź się odezwał

      na szczęście w Gdańsku nie Niemcy nie zbudowali trolejbusów... nie ma kłopotu z tą bzdurą

      • 3 0

    • gdyniak nie dorósł mentalnie

      Jeszcze nie dorośliście do tak zaawansowanego środka transportu jak tramwaj. Ale spokojnie - najpierw konna bryczka, teraz trolejbus, a za 20-30 lat, kto wie? Może pierwsza linia tramwajowa, tak na 5 przystanków maks., żeby nie było zbyt dużego szoku kulturowego w "szybkim mieście"

      • 1 1

  • co za różnica jakim

    byle jeżdził wg rozkładu

    • 9 1

  • najnowsze gdanskie tramwaje

    podobaja mi sie "Pesy " i " Bombardiery " ale lepiej sie jezdzi pesami dlatego ze w pesach jest wiecej pojedynczych miejsc siedzacych a bombardierach nie . pozdrawiam "Pesa" sa. bo tam pracuje moj kuzyn

    • 3 3

  • tram!!!

    jaki by nie był, nie stoi w korku! znakomita alternatywa zamiast auta w momencie jazdy do centrum. Z rana zatłoczony ale jedzie:) pozdro dla ściśniętych pasażerów:)

    • 3 0

  • Ja wolę ciepłe 105-ki (duża przestrzeń dla pasarzerów!), niż zimne dortmundy, czy Pesy (w Bombardierach jakoś ogrzewanie jezszcze działa, ale mało miejsca).
    Radzę porównać ile JEDEN wagon 105N(a; Ch; As)może przewieść osób niż tzw. popólarny dortmund (taka propaganda od ZKM'u)

    • 5 1

  • Refleksja ;)

    Teraz porównujemy, który lepszy - bombardier, dortmund czy swing...A przed dosłownie - chwilą marzlismy w 105-kach ;) Nie - no fakt chodzi o madrze wydane p-dze na zakup odpowiedniego taboru. Jak już cos kupic za grube miliony , to żeby starczyło na lata. Prawda - przestrzeń w swingach jest spartolona. Taki salon - ale mało praktyczny. Starsze niemieckie z kolei psują się co chwila. Wniosek - nie do końca przemyślane inwestycje. Ale mogło być gorzej. A-ha, przystanek za "lotem" w stronę Chełmu -> ODŚNIEZYĆ jego krawędź chociaż, bo nie otwierają się drzwi. Tak drogie tramwaje - a od razu ktoś pozwala na niszczenie taboru.

    • 8 2

  • Tylko bombardier

    120 (pesa) jest kiepska, ciekawe jaka jest rożnica w kwocie składu typu bombardier a pesa ?

    • 7 1

  • pfff... (1)

    Pesy są do d***, zdecydowanie za mało siedzeń., mohery stoją i się wywracają na ludzi bo gdzie usiąść nie ma.

    • 10 2

    • pff

      do pupy to sa stare przerdzewiale dortmundy ogrzewanie do pupy miejsca siedzace do pupy drzwi do pupy srodek do pupy i w ogole do pupy zimne i nie sprawne techniczie psuja zwrotnice i sie rozkraczja na trasie

      • 2 0

  • zakupy

    Prawda jest okrutna. ZKM podlega ustawie o zamówieniach publicznych, musi przeprowadzać przetargi, i nie może sobie wybierać jak chce... najważniejsza z reguły jest cena plus jakieś dane techniczne. Nic i nikt, jak na razie tego nie zmieni. ZKM nie kupuje więc według własnego widzimisię, tylko według tego zaprezentują w ofertach składający.

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane