• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia skarży się policji na wykonawcę Trasy Kaszubskiej

Michał Sielski
22 września 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 56 mln zł kary dla wykonawcy Trasy Kaszubskiej
Według władz Gdyni za korki w ostatnich tygodniach odpowiada chaotycznie działający wykonawca prac. Według władz Gdyni za korki w ostatnich tygodniach odpowiada chaotycznie działający wykonawca prac.

Gdyńscy urzędnicy powiadomili policję, że wykonawca Trasy KaszubskiejMapka samowolnie zmienia organizację ruchu na budowanej trasie i w jej okolicach, zwłaszcza w pobliżu wjazdów na obwodnicę. Stojący w gigantycznych niemal każdego dnia korkach obwiniają za to miasto, które z tą inwestycją nie ma nic wspólnego.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Kto jest winny korkom podczas budowy Trasy Kaszubskiej?

O tym, że korki w okolicach węzła łączącego Trasę Kaszubską z Obwodnicą Trójmiasta dokuczają mieszkańcom od wielu miesięcy, piszemy regularnie. Zatory powstają z kilku przyczyn.

Jedną z nich bez wątpienia są błędne wskazania nawigacji, która nie nadąża za zmianami na remontowanych i budowanych drogach.

Korki przez nawigację Google Maps

Kolejną przyczyną jest prowadzona równolegle budowa węzła Karwiny, gdzie inwestorem jest Gdynia.

Ale władze miasta za największego winowajcę uważają wykonawcę Trasy Kaszubskiej, czyli firmę Polaqua, działającą na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Faktem jest bowiem, że już niejednokrotnie wykonawca Trasy Kaszubskiej zaskakiwał wszystkich. Było już nawet tak, że GDDKiA informowała o planowanych zmianach w ruchu, media publikowały komunikaty ostrzegające kierowców, po czym okazywało się, że... zmiany są, ale zupełnie inne.

Wykonawca zmienił zdanie i zwęził obwodnicę



Było tak choćby, gdy wprowadzono bez wcześniejszej konsultacji ruch wahadłowy na ul. NowowiczlińskiejMapka.

I tego już było dla władz Gdyni za wiele. Urzędnicy poinformowali, że prezydent Gdyni zdecydował się zawiadomić o tym policję, informując Komendę Wojewódzką Policji w Gdańsku o możliwości popełnienia wykroczenia przez spółkę Polaqua.

Po tych korkach Gdynia po raz pierwszy powiadomiła policję:

Wśród wskazanych w zawiadomieniu naruszeń wymieniono niezłożenie projektu czasowej organizacji ruchu z wnioskiem o wydanie opinii, naruszenie zapisów Rozporządzenia ministra infrastruktury oraz brak wymaganego zawiadomienia o zmianach w ruchu. W tym tygodniu zawiadomienie złożono po raz kolejny.

- Nie możemy tolerować sytuacji, w której wykonawca lekceważy wszystkie interesy poza własnym. Nie do przyjęcia jest, że z powodu nieudolności i braku odpowiedzialności firmy, której powierzono budowę drogi, stale cierpią mieszkańcy i przedsiębiorcy - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. - Każdy jest w stanie zrozumieć, że wielka inwestycja może incydentalnie rodzić problemy mimo dobrej woli wszystkich zainteresowanych. Nie może to jednak mieć miejsca systematycznie, nie ma mojej zgody na to, by notoryczne naruszenia prawa oraz brak zrozumienia na, czym polega partnerska współpraca, utrudniały życie tysięcy gdynian, którzy nie mogą dojechać do domu, pracy, lekarza, nie tylko własnym pojazdem, ale i komunikacją miejską, która w Gdyni zawsze słynęła z punktualności, a teraz tkwi w nieprzewidywalnych korkach.
Poprosiliśmy firmę Polaqua o odniesienie się do tych zarzutów, ale do tej pory nie dostaliśmy odpowiedzi na nasze pytanie. Gdy tylko nadejdzie, zamieścimy ją w artykule.

Trasa Kaszubska: co powstaje



Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno-Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Miejsca

Opinie (227) ponad 10 zablokowanych

  • (7)

    Warto by się przyjrzeć firmie MTM remontującej ulicę Chwaszczynską czyli m.innymi dojazdową do obwodnicy oraz gdynskich dzielnic.
    Jedna- dwie maszyny kilku robotników, prace idą w bardzo wolnym tempie. Codzienne korki giganty, czy nie można zwiększyć liczbę pracowników, maszyn, a przez to przyspieszyc tempa prac? My użytkownicy ul.Chwaszczynskiej codziennie widzimy co się dzieje na budowie, remoncie tej ulicy, może ktoś z gdyńskich urzędników zainteresuje się, przyjedzie, poobserwuje, serdecznie zapraszamy!

    • 92 1

    • Tamtędy nie jeżdżą urzędnicy

      A tutaj sporo osób z magistratu mieszka przy węźle Wielki Kack, ot taka różnica

      • 11 0

    • MTM (1)

      Firma rozpoczyna właśnie prace na kolejnej budowie. Tym razem wiadukt w Brzeźnie. To chyba 4 robota w tym samym czasie. Nic dziwnego, że tak to się wszystko wlecze.

      • 19 0

      • Ale że firma gdyńska i to znajomi królika, to sobie mogą najwięcej bimbać właśnie w swoim mieście.

        W Gdańsku na aż takie olewanie i wolne tempo im nie pozwolą...ze stratą dla węzła Karwiny.

        • 9 0

    • (1)

      Jedna, dwie to nie. Mamy Trzy Maszyny

      • 7 0

      • Jedna z nich (koparkę) dziś rano wywozili z parkingu przy Buraczanej na inna budowę. Śmiech przez łzy.

        • 4 0

    • O tak dokładnie

      Codzinnie stoję w korkach i obserwuję. To jest jakaś farsa. Parę lat temu robili remont wiaduktu w sopocie ze 100m cqłe wakacje wszystko stało w ch

      • 2 0

    • Szczurek nie ogarnia

      Jak zawsze. Ach ogarnął coś dla siebie wróc dla żony bo przecież nic nie posiada.

      • 2 0

  • (4)

    Gdynia skarży się policji? Na to, że nie ma pieniędzy na wykonanie prac planowo? To nie jest już śmieszne. To jest karygodne.
    Szukają winnego swoich błędów, które od lat popeniają.

    • 35 37

    • Co?

      • 9 2

    • Ale jakich pieniędzy? (2)

      Przecież to budowa podległa pod GDDKiA, a wiec ministerialna spółkę? Stamtąd są pieniądze, a nie z budżetu Gdyni?
      Szukaj winnych na Wiejskiej i Nowogrodzkiej, a nie w Gdyni.

      • 19 7

      • Nie tłumacz mu, szkoda czasu (1)

        Najgorsze, że tacy ludzie mają prawa wyborcze

        • 17 5

        • Hahaha skundlone przekupne ziomki siwego na forum bronią swojego Pana za michę ryzu

          • 1 2

  • Za kumulację w postaci równoczesnego remontu WIelkopolskiej i Wiczlińskiej (2)

    Też odpowiada Polaqua, czy lokalni nieudacznicy ?

    • 74 3

    • Lokalni.

      • 3 2

    • Jakby nie robili, to byś płakał, że nie robią

      • 1 13

  • Wolno się żyje na tej wsi :)

    oj dana dana

    • 10 3

  • I tu zgoda

    To jest paranoja co się wyprawia przy budowie Trasy Kaszubskiej.

    • 22 6

  • Brak fachowca i chęci

    Wykonawca nie ma fachowca od prawidłowego oznakowywania zmian w ruchu. Nie ma też chyba chęci, nie liczy się z kierowcami.

    • 27 2

  • Opinia wyróżniona

    Wahadło na Wiczlińskiej (8)

    A kto pozwala na wprowadzenie na ul. Wiczlińskiej ruchu wahadłowego na dwa tygodnie, żeby deweloper mógł sobie zrobić kilka metrów drogi i przejście? Dąbrowa stoi m.in. przez to. Wydaje mi się, że to nie firma Polaqua.

    • 303 7

    • Poczekamy aż będzie gołoledź zobaczymy kto podjedzie pod to przejście na Wiczlińskiej (1)

      • 48 1

      • Takich mamy magistrów co skonczyli

        studia bo mama chciała.

        • 3 1

    • W ogóle, kto wydał pozwolenie na budowę w tym miejscu progu zwalniającego? (2)

      Jakiś oszołom bez wyobraźni?

      • 63 2

      • a widziałeś pod jakim kątem jest najazd w stronę wiczlina? To jest dopiero kryminał

        • 33 1

      • To droga na nowe osiedla, a tam i tak wiadomo że bez suva 4x4 się nie da, więc w czym problem? ;)

        • 2 4

    • (1)

      Jako że mam widok na ul. Chwaszczyńską widzę że w czasie największych korków problemem była zatkana Nowowiczlińska (skutek wahadła), zatkany był prawoskręt z ulicy Chwaszczyńskiej, za to pas do jazdy prosto był pusty

      • 25 0

      • Dokładnie!

        Korki od paru tygodni powoduje budowa wysepki przy wyjezdzie z budowanego osiedla, jeden człowiek czasem coś robi ale światła stoją. Mniej uciążliwa była przebudowa całego skrzyżowania z Miętową niż budowa tej wysepki...

        • 25 0

    • Jestem zadziwiony tym, że ktoś z dyplomem

      oraz kilku innych z dyplomami inżynierów podjęli decyzję o trzech przejściach dla pieszych na 100m drogi w tym jedno z bani podniesione. Dbają o grzybiarzy?

      • 5 1

  • (2)

    rozumiem że po zakończeniu przebudowy za który odpowiada Polaqua korki magicznie znikną?
    Na pewno nie będzie żadnego zatoru na Chwaszczyńskiej na której jest przebudowa za które odpowiada m.in. MTM na zlecenie miasta?

    • 59 2

    • patrząc po tym co do tej pory to mtm trzy razy skonczy a Polaqua bedzie wciaz ciagnac temat

      • 5 4

    • Jeszcze zwalają na nawigację gdzie większość osób w tym miejscu jedzie do domu lub pracy itp i nie używa nawigacji bo jeździ tam codziennie

      • 5 1

  • Urzędnicy są leniwi. Gdzie jest inspektor nadzorujący pracę. (3)

    Panie Prezydencie zwolnij leniwych to u pozostałych wróci chęć do pracy.

    • 33 4

    • umiesz czytać ze zrozumieniem?

      • 3 2

    • Ten inspektor jest zatudniony przez GDDKiAi

      • 4 0

    • Zwolnic trzeba najpierw Prezydenta

      • 1 2

  • Trasa (1)

    Sama inwestycja jest prowadzona koszmarnie, ale szkoda, że nic nie mówią o swojej miejskiej inwestycji MTM, przy węźle Karwiny, tam też jest sajgon. Do tego zdjęcie na portalu gdynia.pl, w którym informują o zawiadomieniu policji wrzucili z ulicy Strzelców, czyli inwestycja MTM...

    • 43 2

    • MTM to najlepsza firma

      Leją gorący asfalt do dziury z wodą i się nie boją. Takie to chłopaki fachowe.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane