• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia skarży się policji na wykonawcę Trasy Kaszubskiej

Michał Sielski
22 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Według władz Gdyni za korki w ostatnich tygodniach odpowiada chaotycznie działający wykonawca prac. Według władz Gdyni za korki w ostatnich tygodniach odpowiada chaotycznie działający wykonawca prac.

Gdyńscy urzędnicy powiadomili policję, że wykonawca Trasy KaszubskiejMapka samowolnie zmienia organizację ruchu na budowanej trasie i w jej okolicach, zwłaszcza w pobliżu wjazdów na obwodnicę. Stojący w gigantycznych niemal każdego dnia korkach obwiniają za to miasto, które z tą inwestycją nie ma nic wspólnego.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Kto jest winny korkom podczas budowy Trasy Kaszubskiej?

O tym, że korki w okolicach węzła łączącego Trasę Kaszubską z Obwodnicą Trójmiasta dokuczają mieszkańcom od wielu miesięcy, piszemy regularnie. Zatory powstają z kilku przyczyn.

Jedną z nich bez wątpienia są błędne wskazania nawigacji, która nie nadąża za zmianami na remontowanych i budowanych drogach.

Korki przez nawigację Google Maps

Kolejną przyczyną jest prowadzona równolegle budowa węzła Karwiny, gdzie inwestorem jest Gdynia.

Ale władze miasta za największego winowajcę uważają wykonawcę Trasy Kaszubskiej, czyli firmę Polaqua, działającą na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Faktem jest bowiem, że już niejednokrotnie wykonawca Trasy Kaszubskiej zaskakiwał wszystkich. Było już nawet tak, że GDDKiA informowała o planowanych zmianach w ruchu, media publikowały komunikaty ostrzegające kierowców, po czym okazywało się, że... zmiany są, ale zupełnie inne.

Wykonawca zmienił zdanie i zwęził obwodnicę



Było tak choćby, gdy wprowadzono bez wcześniejszej konsultacji ruch wahadłowy na ul. NowowiczlińskiejMapka.

I tego już było dla władz Gdyni za wiele. Urzędnicy poinformowali, że prezydent Gdyni zdecydował się zawiadomić o tym policję, informując Komendę Wojewódzką Policji w Gdańsku o możliwości popełnienia wykroczenia przez spółkę Polaqua.

Po tych korkach Gdynia po raz pierwszy powiadomiła policję:

Wśród wskazanych w zawiadomieniu naruszeń wymieniono niezłożenie projektu czasowej organizacji ruchu z wnioskiem o wydanie opinii, naruszenie zapisów Rozporządzenia ministra infrastruktury oraz brak wymaganego zawiadomienia o zmianach w ruchu. W tym tygodniu zawiadomienie złożono po raz kolejny.

- Nie możemy tolerować sytuacji, w której wykonawca lekceważy wszystkie interesy poza własnym. Nie do przyjęcia jest, że z powodu nieudolności i braku odpowiedzialności firmy, której powierzono budowę drogi, stale cierpią mieszkańcy i przedsiębiorcy - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. - Każdy jest w stanie zrozumieć, że wielka inwestycja może incydentalnie rodzić problemy mimo dobrej woli wszystkich zainteresowanych. Nie może to jednak mieć miejsca systematycznie, nie ma mojej zgody na to, by notoryczne naruszenia prawa oraz brak zrozumienia na, czym polega partnerska współpraca, utrudniały życie tysięcy gdynian, którzy nie mogą dojechać do domu, pracy, lekarza, nie tylko własnym pojazdem, ale i komunikacją miejską, która w Gdyni zawsze słynęła z punktualności, a teraz tkwi w nieprzewidywalnych korkach.
Poprosiliśmy firmę Polaqua o odniesienie się do tych zarzutów, ale do tej pory nie dostaliśmy odpowiedzi na nasze pytanie. Gdy tylko nadejdzie, zamieścimy ją w artykule.

Trasa Kaszubska: co powstaje



Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno-Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Miejsca

Opinie (227) ponad 10 zablokowanych

  • "miasto, które z tą inwestycją nie ma nic wspólnego" (1)

    i to wystarczy aby podkreślić wkład urzędników z Gdyni w co kolwiek, niech się cieszą że ich w tym miejscu podłączają i dojazd robią, bo powinni ich odciąć i niech urząd miasta sam się o to martwi. Ta droga odraz powinna być poprowadzona prosto w ciąg Nowej Spacerowej i dalej w przyszły tunel pod Pachołkiem i Drogę Zieloną.

    • 13 4

    • Panie Szczurek co pan zrobił oprócz

      umacniania swojej pozycji w samorządach? Idź pan na wyspę węży.

      • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    Wykonawca swoją drogą (12)

    Ale tu są jeszcze dwa remonty, które ostro dają do pieca dla wielkości korków 0 przebudowa Węzła Karwiny, która również idzie dramatycznie wolno oraz wahadło na ul. Nowowiczlinskiej (budowa zjazdu do osiedla deweloperskiego przy ul. Koperkowej) połączone z beznadziejnie zrobionym skrzyżowaniem miętowa-nowowiczlińska. Teraz jest kumulacja ww. problemów.

    • 227 4

    • Zgadzam się,tu nie tylko Polaqa ma winę ale również Miasto!!! skrzyżowanie Miętowa/Wiczlińska zamiast zrobić rond to lepiej było teren odsprzedać dewloperowi a zrobić "gniota",który nic nie poprawił!! a teraz jeszcze robią jakiś próg zwalniającyi wysepkę co trwa już tydzień!!! Nie można tego było zrobić razem??!!

      • 40 3

    • (3)

      Budowa węzła Karwiny została odłożona, miasto jest praktycznie bankrutem

      • 30 2

      • Jak to odłożona? To te wykopy i rozpiździel MTMu to co co jest? (1)

        • 19 0

        • tak będzie stało przez kilka lat

          Szczurek zniszczył finanse miasta

          • 12 2

      • Czyli nie robią dlatego że im nie płacą a remont zostanie dokończony nigdy

        • 2 1

    • dodajmy że remont na Wielkopolskiej to wcale nie jest obiecana budowa węzła Karwiny. Władze Gdyni nas okłamały (3)

      Polecam najnowsze (dzisiejsze - 22.09) informacje udostępnione przez stowarzyszenie Bryza (kieruję na ich facebook).
      Dostali oficjalną odpowiedź władz Gdyni - wbrew propagandowej papce którą jesteśmy karmieni, nic istotnego się nie zmienia w ramach tej przebudowy. Układ drogowy pozostanie bez zmian, korki na Sopockiej i Wielkopolskiej jak były tak będą. Zatem - rok albo dwa stania w korkach przysłowiowemu "psu w ...".

      Pamiętajmy o tym przy wyborach. Bezczelność tej władzy przechodzi wszelkie granice.

      • 29 3

      • Teraz się kapneliscie? Spójrzcie na strone dewelopera ab jak siwy uśmiechnięty przecina wstegi, bo udalo sie zrobic kolejny walek z kumplem na koszt miasta, malo wam?

        • 10 2

      • Bryza niczego nie odkryła... (1)

        to, że wiadukt nie będzie robiony było wiadomo od 2020 roku, gdy obcięto zakres węzła. Bryza też popłynęła, że nie ma żadnej budowy węzła - robione są bus-pasy od Górniczej do PKM, więc jakie "nic się nie zmieni"? Nic się nie zmieni dla tych, co jadą samochodem. Dla pasażerów ZKM to będzie jak lot na księżyc. Oczywiście, nieudolność przy realizacji tej budowy to inna sprawa, ale jeśli Bryza ma być taką opozycją, to sorry... kolejni krzykacze :(

        • 5 9

        • Urzędowy troll

          • 2 2

    • Zgadza się

      Wielkopolska rozkopana i nic się nie zmienia. Całe wakacje praktycznie zero postępów.

      • 9 0

    • Trafnie opisane

      Ten ruch wahadłowy to jedna z głównych przyczyn które spotęgowały te korki. Podczas prac na węźle Dąbrowa powinien być zakaz prac na pobliskich nitkach tak by ludzie mogli wybrać alternatywną drogę-obecnie jest dramat. No i skrzyżowanie mietowa-nowowiczlińska potrzebuje ronda a nie świateł ( najlepiej placek na jezdni i oznakowanie informujące o ruchu okrężnym)

      • 0 2

    • Remont był zaplanowany wcześniej. A ile lat jest opóźniona budowa trasy?

      • 0 0

  • Halo, Policja, proszę przyjechać na budowę.

    • 8 1

  • O... teraz k...wa zauważyli... (1)

    No błagam. Gdzie my k...a żyjemy :(

    • 29 1

    • wy a nie wa

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    harmonogram prac (9)

    Dla mnie od początku najbardziej zdumiewające jest to, że odcinek od Chwaszczyna w stronę Szemudu itd był gotowy jako pierwszy.
    Dlaczego nie rozpoczęto prac właśnie od węzła Wielki Kack?
    Odcinek, który dla wszystkich rodzi największe problemy komunikacyjne został zostawiony na sam koniec.
    Zdumiewające naprawdę...

    • 286 23

    • Wszędzie rozpoczęto w tym samym czasie (1)

      może za słaby obserwator jesteś, a może nie wiesz, że na Chwaszczyńskiej było 10 razy więcej rzeczy do zrobienia - pod ziemią. Nie to co zaoranie pola.

      • 49 16

      • Dobry z Niego obserwator

        To że było więcej do zrobienia to każdy wie. Trzeba było większą ekipą te prace robić. Była pandemia(minimalny ruch na węźle) to był czas by to robić a nie budować w lesie. Nawet oznakowania tymczasowego nie potraficie dobrze wykonać.

        • 11 1

    • Miałbyś takie same korki tylko wcześniej

      • 14 14

    • Przecież tam był inny wykonawca (to że lepszy to swoją drogą) praktycznie jako osobna inwestycja z całą biurokratyczną

      • 13 3

    • krótką pamięć Pan ma (1)

      zapomniał Pan że stare wiadykty wyburzono a przedtem wybudowano z boku nowe żeby ruch funkcjonował. Roboty ropoczęto jednocześnie ale łatwiej zbudować droge w polu niż robić "pod ruchem" w mieście. Nie wpominając o koniczności przebudowy wszystkich rur i kalbli.
      A BTW to miasto Gdynia korkuje Chwaszczyńską budową Wezła Karwiny. Prubuje się winę zgonić na Polaqua ale przez roboty związane z S6 utrudnienia są któkie (1-3 dni) zaweżenia.

      • 32 6

      • Wytłumacz Nam wszystkim

        Czas budowy kładki pieszo-rowerowej wynosi 1,5 roku i to jest normalne? Zwykłej kładki która jeszcze nie jest skończona . Zastanawia mnie rozpoczęcie prac nad jakimś odcinkiem lub kładką i zostawienie rozbabranej pracy na jakiś inny czas z nie wyjaśnionych przyczyn.

        • 5 0

    • Racja,że Szczurek nie ma nic wspólnego z inwestycją, on z inwestycjami ogólnie ma niewiele wspólnego (1)

      Ale zobaczycie jak będzie otwarcie, to pierwszy będzie wystawiał twarz do zdjęcia

      • 43 3

      • Prezydent Gdyni ma obowiązek dbać o warunki życia na terenie Gdyni.I kierowców i pieszych.Tutaj się skompromitował.

        • 9 4

    • Czemu miał by służyć ten węzeł bez tras do niego dołączonych?

      • 3 2

  • Nie tylko trasa kaszubska jest problemem (2)

    Ul. Strzelców po remoncie podtapia jak tylko troche deszczu spadnie bo w dole studzienki nie zrobili a ostatnio juz porobily sie dziury bo podmywa od spodu i sie zapada w niektórych miejscach... MTM...

    • 26 0

    • (1)

      Były takie piękne płyty betonowe i był spokój. Gdynia + MTM, dwa lata remontu i ciężko przejechać. Chodnik pewnie za 10 lat będzie.

      • 5 0

      • I jeszcze ta pętla dla tylko 145...

        Brak słów

        • 0 0

  • (3)

    No nareszcie wzięli się za tą bandę aroganckich nierobów przy biurkach, znów będą wymyślać jakieś przeszkody , a to prace archeologiczne ,a to warunki pogodowe.

    • 7 6

    • (2)

      Widzę z ciebie taki Bob Budowniczy po podstawówce ;) Zero wiedzy i zero doświadczenia :)

      • 1 5

      • Trzeba było użyć tego doświadczenia przy planowaniu harmonogramu inwestycji ;)

        • 1 1

      • Doświadczenia w ściemnianiu ! Tego wam nie brakuje.

        • 2 1

  • Byk

    • 0 2

  • Miasto, w którym żyje się najlepiej w Polsce ;-)))) Żart...

    Wszyscy tutaj jesteście jeszcze większym żartem. Z jednej strony, tam gdzie trzeba, chwalicie Trójmiasto, że to najlepsze miejsce do życia, a z drugiej, czyli tutaj, większych narzekaczy, krzykaczy i płaczków, jak to źle się dzieje, w życiu nie widziałem. Biedacy umysłowi. Obłuda i hipokryzja.

    • 18 6

  • Bardzo podoba mi się w artykule sformułowanie - "miasto, które z tą inwestycją nie ma nic wspólnego."
    Czas to zweryfikuje i niebawem zobaczymy, kto pojawi się w pierwszym szeregu chętnych do przecinania wstęgi podczas uroczystego otwarcia węzła.

    • 33 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane