• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia skarży się policji na wykonawcę Trasy Kaszubskiej

Michał Sielski
22 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Według władz Gdyni za korki w ostatnich tygodniach odpowiada chaotycznie działający wykonawca prac. Według władz Gdyni za korki w ostatnich tygodniach odpowiada chaotycznie działający wykonawca prac.

Gdyńscy urzędnicy powiadomili policję, że wykonawca Trasy KaszubskiejMapka samowolnie zmienia organizację ruchu na budowanej trasie i w jej okolicach, zwłaszcza w pobliżu wjazdów na obwodnicę. Stojący w gigantycznych niemal każdego dnia korkach obwiniają za to miasto, które z tą inwestycją nie ma nic wspólnego.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Kto jest winny korkom podczas budowy Trasy Kaszubskiej?

O tym, że korki w okolicach węzła łączącego Trasę Kaszubską z Obwodnicą Trójmiasta dokuczają mieszkańcom od wielu miesięcy, piszemy regularnie. Zatory powstają z kilku przyczyn.

Jedną z nich bez wątpienia są błędne wskazania nawigacji, która nie nadąża za zmianami na remontowanych i budowanych drogach.

Korki przez nawigację Google Maps

Kolejną przyczyną jest prowadzona równolegle budowa węzła Karwiny, gdzie inwestorem jest Gdynia.

Ale władze miasta za największego winowajcę uważają wykonawcę Trasy Kaszubskiej, czyli firmę Polaqua, działającą na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Faktem jest bowiem, że już niejednokrotnie wykonawca Trasy Kaszubskiej zaskakiwał wszystkich. Było już nawet tak, że GDDKiA informowała o planowanych zmianach w ruchu, media publikowały komunikaty ostrzegające kierowców, po czym okazywało się, że... zmiany są, ale zupełnie inne.

Wykonawca zmienił zdanie i zwęził obwodnicę



Było tak choćby, gdy wprowadzono bez wcześniejszej konsultacji ruch wahadłowy na ul. NowowiczlińskiejMapka.

I tego już było dla władz Gdyni za wiele. Urzędnicy poinformowali, że prezydent Gdyni zdecydował się zawiadomić o tym policję, informując Komendę Wojewódzką Policji w Gdańsku o możliwości popełnienia wykroczenia przez spółkę Polaqua.

Po tych korkach Gdynia po raz pierwszy powiadomiła policję:

Wśród wskazanych w zawiadomieniu naruszeń wymieniono niezłożenie projektu czasowej organizacji ruchu z wnioskiem o wydanie opinii, naruszenie zapisów Rozporządzenia ministra infrastruktury oraz brak wymaganego zawiadomienia o zmianach w ruchu. W tym tygodniu zawiadomienie złożono po raz kolejny.

- Nie możemy tolerować sytuacji, w której wykonawca lekceważy wszystkie interesy poza własnym. Nie do przyjęcia jest, że z powodu nieudolności i braku odpowiedzialności firmy, której powierzono budowę drogi, stale cierpią mieszkańcy i przedsiębiorcy - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. - Każdy jest w stanie zrozumieć, że wielka inwestycja może incydentalnie rodzić problemy mimo dobrej woli wszystkich zainteresowanych. Nie może to jednak mieć miejsca systematycznie, nie ma mojej zgody na to, by notoryczne naruszenia prawa oraz brak zrozumienia na, czym polega partnerska współpraca, utrudniały życie tysięcy gdynian, którzy nie mogą dojechać do domu, pracy, lekarza, nie tylko własnym pojazdem, ale i komunikacją miejską, która w Gdyni zawsze słynęła z punktualności, a teraz tkwi w nieprzewidywalnych korkach.
Poprosiliśmy firmę Polaqua o odniesienie się do tych zarzutów, ale do tej pory nie dostaliśmy odpowiedzi na nasze pytanie. Gdy tylko nadejdzie, zamieścimy ją w artykule.

Trasa Kaszubska: co powstaje



Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno-Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Miejsca

Opinie (227) ponad 10 zablokowanych

  • Jako kierownik budowy (1)

    W tej sytuacji zamknalbym wam cala obwodnice o ile koszty wylaczenia wezmie gdaka. Koniec szopek.

    • 4 6

    • Jako wykonawca wylałabym takiego kierownika budowy.

      • 1 0

  • (2)

    Wytyczyc bus pas, albo czasowo zamknac droge dla aut osobowych i puscic tylko autobusy i ciagniki siodlowe i po sprawie. Problem bedzie rozwiazany. I towar dojedzie, i ludzie do pracy.

    • 4 13

    • (1)

      Ciekawe czy autobusy pomieściłyby wszystkich. Może zapisy przez internet trzeba by było uruchomić.

      • 6 1

      • Jeden pelny bus 100+ osob to kilometr samotnych aut

        • 0 0

  • Gdzie sa ci pracujacy ludzie? (2)

    Najwazniejsze pytanie - czemu tak malo ludzi tam pracuje na budowie? Za kazdym razem jak tam jade to widze 2, gora 3 osoby - tam powinno caly dzien (dzien i noc) pracowac kilkadziesiat osob! Nic dziwnego, ze ciagle to sie przedluza albo nie widac konca...

    • 27 1

    • A skąd wziąć robotników?

      Przecież każdy będzie chciał pensje.Wtedy za mało zostanie dla prezesa i różnych kierowniczkow.

      • 1 2

    • Zgoda

      Zgodzę się jeśli chodzi o czas pracy, przy takiej inwestycji i w takich newralgicznych miejsca powinna byś praca kilku zmianowa. Niestety wykonawca nie zapłaci więcej pracownikowi za inna godzinę pracy to raz, a dwa co do kilku pracowników, to takie prace ziemne ogarniają maszyny nie ludzie.

      • 0 0

  • Rządowa inwestycja i rządowy nadzór (2)

    Fachowców zwolnili a zatrudnili swoich nieudaczników i teraz mamy takie rezultaty

    • 14 7

    • Akurat z GDDKiA to pracownicy sami odchodzą. Nikogo nie trzeba zwalniać. Niedługo średnia wieku będzie 30 lat.

      • 2 0

    • jedna rządowa...

      Ale też dwie miejskie.

      • 1 0

  • Spokojnie jeszcze 4 lata.

    A potem już tylko poprawki. W 3city to normalne.

    • 11 0

  • Kiedy koniec budowy??? (1)

    Może ktoś wie? Były tam jakieś zakłady na to, że między wrześniem i październikiem 2023 i co? Został rok i nie wiem czy się uda.

    • 7 1

    • Zaklady były

      Z tego co pamiętam to na Metropolitalną. Do 2025.

      • 0 0

  • Może jak dostaną karę to na drugi raz delegują 1 (słownie jednego) kumatego pracownika który będzie ogarniał i przygotowywał ...

    ... te zmiany organizacji ruchu. Bo na razie to mam wrażenie że robią to budowlańcy w zasadzie ad hoc, full total improwizacja.

    • 7 1

  • Beznadziejna organizacja (1)

    Wszystkiemu winna jest beznadziejna organizacja i brak wyobraźni urzędników gdyńskiego magistratu. Kumulowanie problemów komunikacyjnych poprzez prowadzenie w tym samym czasie dwóch dużych projektów (Trasa Kaszubska i Węzeł Karwiny) to się musiało tak skończyć. Aż się dziwię, że ludzie mający problem z dojazdem do pracy czy do szkoły są tak spokojni pomimo, że armagedon trwa już prawie 2 lata. Ale ludzie i tak zagłosują na Szczurka.

    • 13 1

    • Nie macie jeszcze tak źle

      Przyjedź do Łodzi, zobaczysz co to jest koszmarna organizacja inwestycji i równie koszmarny sposób egzekucji i nadzoru ich wykonywania. Wszystko po to ,żeby po latach brylowania, wziąć się za robotę z powodu groźby utraty środków z dotacji z RB 14-21 z perspektywą do 23. Wcześniej ważniejsze były m.in pasaże dla meneli (ich realne wykorzystanie tak właśnie wygląda). Kłopotliwa kumulacja robót i utrudnienia w ruchu bywają irytujące i zdarzają się w Gdyni. W Łodzi to oczywista oczywistość od zawsze. Najtaniej i bez egzekucji kar umownych. Totalnie wy..ne na dobro mieszkańców, bufonada zacietrzewienie i magistracki pompatyzm. Mnie ryba kto rządzi. Naszej księżnej od drugiej kadencji w d..pie sie poprzestawiało. BTW. Mam znajomych na Cisowie. Trochę Gdynię znam.

      • 0 0

  • 2-godzinne korki - skandal!!!

    Jak można tak utrudniać życie mieszkańcom od tylu miesięcy? Trasę od skrętu na Wielkopolskiej do Dąbrowy przejeżdżamy przez 1,5 do 2 godzin w godzinach szczytu 15.00-16.00 i na całej trasie nie widzi się żadnego pracownika (kilku robotników można zobaczyć tylko przy wiadukcie przy wjeżdzie na Dąbrowę,pytam się więc jakie są godziny pracy firmy budującej Trasę Kaszubską jeżeli nie ma ich na całej trasie przez Karwiny ani o 5-6,ani o 15-16 ???

    • 24 1

  • Gdzie zjechać na Dąbrowę jadać z / do Chwaszczyna? (4)

    Bardzo mnie to zastanawia, bo ruch jest już pod wiaduktem puszczony prosto, ale otwartego zjazdu na Dąbrowę w żadnym kierunku nie zauważyłem.

    • 6 1

    • (2)

      Z Chwaszczyna od ronda: kawałek Gdyńską, za przystankiem skręcić w lewo w Polną i tak jak droga prowadzi do Nowej Rdestowej. Z Dąbrowy tak samo tylko w przeciwnym kierunku.

      • 7 0

      • Po drodzę wejść na wieżę Donas i podziwiać rozmach inwestycji

        • 5 0

      • Dzięki

        • 0 0

    • Z Chwaszczyna

      Trzeba skręcić w lewo tuż przed pizzerią i jedzie się prosto, potem Nową Rdestową i dojeżdża do dawnej giełdy na Dąbrowie i potem prosto koło Lidla na Dąbrowie. Tam teraz jeździ 171

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane