• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia skarży się policji na wykonawcę Trasy Kaszubskiej

Michał Sielski
22 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Według władz Gdyni za korki w ostatnich tygodniach odpowiada chaotycznie działający wykonawca prac. Według władz Gdyni za korki w ostatnich tygodniach odpowiada chaotycznie działający wykonawca prac.

Gdyńscy urzędnicy powiadomili policję, że wykonawca Trasy KaszubskiejMapka samowolnie zmienia organizację ruchu na budowanej trasie i w jej okolicach, zwłaszcza w pobliżu wjazdów na obwodnicę. Stojący w gigantycznych niemal każdego dnia korkach obwiniają za to miasto, które z tą inwestycją nie ma nic wspólnego.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Kto jest winny korkom podczas budowy Trasy Kaszubskiej?

O tym, że korki w okolicach węzła łączącego Trasę Kaszubską z Obwodnicą Trójmiasta dokuczają mieszkańcom od wielu miesięcy, piszemy regularnie. Zatory powstają z kilku przyczyn.

Jedną z nich bez wątpienia są błędne wskazania nawigacji, która nie nadąża za zmianami na remontowanych i budowanych drogach.

Korki przez nawigację Google Maps

Kolejną przyczyną jest prowadzona równolegle budowa węzła Karwiny, gdzie inwestorem jest Gdynia.

Ale władze miasta za największego winowajcę uważają wykonawcę Trasy Kaszubskiej, czyli firmę Polaqua, działającą na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Faktem jest bowiem, że już niejednokrotnie wykonawca Trasy Kaszubskiej zaskakiwał wszystkich. Było już nawet tak, że GDDKiA informowała o planowanych zmianach w ruchu, media publikowały komunikaty ostrzegające kierowców, po czym okazywało się, że... zmiany są, ale zupełnie inne.

Wykonawca zmienił zdanie i zwęził obwodnicę



Było tak choćby, gdy wprowadzono bez wcześniejszej konsultacji ruch wahadłowy na ul. NowowiczlińskiejMapka.

I tego już było dla władz Gdyni za wiele. Urzędnicy poinformowali, że prezydent Gdyni zdecydował się zawiadomić o tym policję, informując Komendę Wojewódzką Policji w Gdańsku o możliwości popełnienia wykroczenia przez spółkę Polaqua.

Po tych korkach Gdynia po raz pierwszy powiadomiła policję:

Wśród wskazanych w zawiadomieniu naruszeń wymieniono niezłożenie projektu czasowej organizacji ruchu z wnioskiem o wydanie opinii, naruszenie zapisów Rozporządzenia ministra infrastruktury oraz brak wymaganego zawiadomienia o zmianach w ruchu. W tym tygodniu zawiadomienie złożono po raz kolejny.

- Nie możemy tolerować sytuacji, w której wykonawca lekceważy wszystkie interesy poza własnym. Nie do przyjęcia jest, że z powodu nieudolności i braku odpowiedzialności firmy, której powierzono budowę drogi, stale cierpią mieszkańcy i przedsiębiorcy - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni. - Każdy jest w stanie zrozumieć, że wielka inwestycja może incydentalnie rodzić problemy mimo dobrej woli wszystkich zainteresowanych. Nie może to jednak mieć miejsca systematycznie, nie ma mojej zgody na to, by notoryczne naruszenia prawa oraz brak zrozumienia na, czym polega partnerska współpraca, utrudniały życie tysięcy gdynian, którzy nie mogą dojechać do domu, pracy, lekarza, nie tylko własnym pojazdem, ale i komunikacją miejską, która w Gdyni zawsze słynęła z punktualności, a teraz tkwi w nieprzewidywalnych korkach.
Poprosiliśmy firmę Polaqua o odniesienie się do tych zarzutów, ale do tej pory nie dostaliśmy odpowiedzi na nasze pytanie. Gdy tylko nadejdzie, zamieścimy ją w artykule.

Trasa Kaszubska: co powstaje



Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno-Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Miejsca

Opinie (227) ponad 10 zablokowanych

  • Żartownisie

    Korki są przede wszystkim przez złą sygnalizacje świetlną i poważne problemy kierowców ze zrozumieniem zasady jazdy na zamek. Przy zjeździe z obwodnicy od strony Gdańska na ul Wielkopolską łączą się pasy z drogą od strony Chwaszczyna. Wszystko stoi bo jedno skrzyżowanie dalej czerwone światło. Kierowcy jadący z Gdańska nie wpuszczają zbyt chętnie jadących z Chwaszczyna. Poszerzony do dwóch pasów odcinek za skrzyżowaniem z Dąbrową kierowcy jadący z tamtej strony zajmują skrupulatnie. Gdy zapali się zielone dla jadących z pod wiaduktu nic się nie dzieje bo jedne światła dalej czerwone.
    Geniusze

    • 3 4

  • Hen

    Na kapowanie to stać urzędników miasta gdynia tylko sami nie potrafią rozwiązać problem mieszkańców gdyni i nikt nie zgłasza problemów na policji myślę że to urzędnikom się bardzo spiesz do domu i trudno im stać w korkach

    • 4 4

  • Nie bronie wykonawcy, ale wytykanie błędów i ich zgładzenie przez Gdynię to jakiś żart
    Tacy świeci...
    Hehehe

    • 5 1

  • Urzędnicy się obudzili jak nagle nie mogą dojechać do pracy. Wcześniej problemu nikt nie widział.

    • 5 0

  • hehhe ale jaja, pomijajac wszystko "ale i komunikacją miejską, która w Gdyni zawsze słynęła z punktualności, a teraz tkwi w nieprzewidywalnych korkach."

    • 5 0

  • (1)

    To prawda że ten remont to wcale nie węzeł Karwiny się buduje?

    • 2 0

    • A tak bardziej zrozumiale?

      • 1 0

  • (1)

    Jak ruszycie swe leniwe, wygodne, nowobogackie tyłki i przesiądziecie się z samochodów do komunikacji miejskiej to nie będzie korków.

    • 3 9

    • Jak się ludzie przesiedli do PKM, to na peronie zostali.

      • 2 0

  • Cyrk

    Cyrk na kółkach. Rozumiem jeszcze, że nawigacja nie nadąża ale brak stosownych znaków drogowych to przegięcie. Krążę, szukam drogi do celu...

    • 4 1

  • Mam 52 lata i nie wiem,czy dożyje do końca budowy trasy kaszubskiej.

    Ludzie tak długo nie żyją.

    • 13 1

  • Niech władze Gdyni nie rżną głupa (2)

    Polaqua ma zapewne swoje za uszami, nikt ich nie będzie bronił, ale największe utrudnienia w rejonie węzła Wielki Kack są za sprawą przebudowy Wielkopolskiej, prowadzonej przez Gdynię. Prowadzonej tak ślamazarnie, że nóż się w kieszeni otwiera. Od miesięcy zwężenie do jednego pasa na styku Chwaszczyńska/Wielkopolska, końca nie widać, tak ja robotników przeważnie też tam niewielu widać. Rozkopane na długości 2 km, tempo prac makabryczne. Kto to klepnął po stronie Gdyni?!

    Na dniach, max za kilka tygodni cała Trasa Kaszubska ruszy, ale korki tam zostaną i to nie przez Polaquę

    • 22 3

    • Pytanie

      Jak osoba na wózku ma się przedostać na drugą stronę Wielkopolskiej? Cała droga to pobojowisko, zero przejazdów, rozkopane chodniki, przystanki, bez samochodu wszyscy niepełnosprawni zostali uwięzieni w domach na miesiące

      • 9 0

    • lapaj zlodzieja!

      Metoda nagminnie stosowana przez zarzad Gdyni. Dba jedynie o to, aby miec na kogo skierowac spoleczne niezadowolenie

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane