• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska do Owczarni?

Michał Sielski
26 czerwca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Przeciwnicy połączenia Trasy Kaszubskiej z obwodnicą w Owczarni twierdzą, że spowoduje to korki na dużym fragmencie obwodnicy. Przeciwnicy połączenia Trasy Kaszubskiej z obwodnicą w Owczarni twierdzą, że spowoduje to korki na dużym fragmencie obwodnicy.

Trasa Kaszubska niemal na pewno połączy się z obwodnicą w Owczarni, choć oficjalna decyzja zapadnie najwcześniej za dwa miesiące. Takie rozwiązanie potwierdzają działania władz Gdańska i Gdyni, które już tworzą nowe plany dla terenów przewidzianych pod pozostałe łączniki.



Z naszych informacji wynika, że drogowcy wybrali do realizacji wariant przebiegu trasy B. Z naszych informacji wynika, że drogowcy wybrali do realizacji wariant przebiegu trasy B.
Ostateczną decyzję podejmie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie. Jak dobrze pójdzie, stanie się to w połowie sierpnia. - Na razie projektant poprawia błędy w przygotowanych materiałach. Musimy poczekać na wyniki tej pracy - zaznacza rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA Piotr Michalski.

Udało się nam jednak ustalić, że urzędnicy czekają z ogłoszeniem oficjalnej decyzji tylko po to, aby trzymać się procedur. Tak naprawdę została ona już podjęta.

- Wariant z połączeniem trasy z obwodnicą w Owczarni jest po prostu najbardziej optymalny. Jedynie jakieś niespodziewane odkrycie lub szalone naciski polityczne mogłyby tę decyzję zmienić - przyznaje jeden z warszawskich urzędników.

Tę wersję potwierdzają działania trójmiejskich władz. W Gdyni trwa właśnie ustalanie nowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części Chwarzna i Wielkiego Kacka. A jeden z wariantów zakładał połączenie nowej drogi z obwodnicą właśnie w tym miejscu.

W Gdańsku w warunkach przetargu na rozbudowę ul. Słowackiego znalazło się stwierdzenie, żeby zakładać brak styku z nową częścią drogi S6. A to oznacza, że władze zakładają lub wiedzą, że GDDKiA nie zdecyduje się na połączenie Trasy Kaszubskiej z obwodnicą w Matarni, ale właśnie w Owczarni.

Jeśli tak się nie stanie, to górny odcinek ul. Słowackiego należałoby całkowicie przeprojektować, a to strata kilku milionów złotych i prace dłuższe o kilka miesięcy. Urzędnicy nie potwierdzają jednak, że decyzja GDDKiA jest im znana.

- Rekomendacja Komitetu Sterującego Trasy Słowackiego, przyjęta przez władze Gdańska, była taka, żeby rozpisywać przetarg zakładający zarówno brak styku Trasy Słowackiego z drogą S6, jak i brak przecięcia torów Kolei Metropolitalnej. Nawet gdyby okazało się, że będzie inaczej, wybieramy mniejsze zło - mówi Romuald Nietupski, prezes spółki GIKE 2012, która koordynuje rozbudowę ul. Słowackiego.

Trasa Kaszubska

Zwana też Trasą Lęborską. Będzie przedłużeniem drogi S6 i połączy Lębork z Trójmiastem, omijając permanentnie zakorkowane Wejherowo, Rumię i Redę. Nowa, dwujezdniowa w obu kierunkach droga ma mieć ok. 40 km i będzie kosztować ponad 3 mld zł.

Opinie (295) 9 zablokowanych

  • Dlaczego ma się nazywać kaszubska??? (1)

    Kto to są ci kaszubi? Znam jednego Edka z kaszub. Ma 8 dzieci i otyłą żonę. Jeździ nowym srebrnym wv golfem za sprzedaną ziemię. Pracuje na budowach w Gdańsku. Dobry fachowiec jak trzeźwy i się mu płaci po skończonej robocie (nigdy nie wolno dawać ludziom z kaszub zaliczek zadatków itp!!!). Ale aby drogę jego imienia robić to chyba nieporozumienie?

    • 13 35

    • pajacu,

      myślę, że właśnie on Cię zatrudnia i dlatego jak teraz jesteś na kupionym L4 plujesz jadem na forum. Ciebie niestety stać jedynie na Tico i mieszkanie w koste z lat'60

      • 2 1

  • Fatalny wybór (16)

    Owczarnia to fatalne miejsce. Słowackiego jest wielokrotnie lepsza.

    • 17 14

    • dokładnie tak. prowadzenie drogi to nie wykreślanie linii na mapie. trzeba tez zastanowic się nad dojazdami z każdej strony

      • 2 2

    • (14)

      z Owczarni do Słowackiego jest rzut beretem. gdyby trasa wpadała w ul. Słowackiego to paraliż komunikacyjny byłby murowany. Obecny wariant jest najlepszy, ponieważ nie każdy przyjeżdżający chce jechać na Słowackiego a gdyby ta droga była połączeniem z tą właśnie ulicą to nawet jak ktoś chciałby jechać np. do Gdyni to i tak musiałby swoje odstać na Słowackiego

      • 9 3

      • (13)

        No i właśnie przy wariancie do Owczarni paraliż komunikacyjny będzie murowany. Bo teraz na ślimaku z obwodnicy od Owczarni wjazd w Słowackiego już jest zatkany, a będzie jeszcze bardziej. Gdyby nowa trasa wpadała na wprost w Słowackiego nie potrzeba byłoby jazd po rampach.
        A jak ktoś jedzie od strony Lęborka do Gdańska to i tak pojedzie Słowackiego nie ważne czy trasa połączy się z Owczarnią czy Matarnią. Należy więc maksymalne zoptymalizowac ruch na węzłach. Pamiętajmy też, że zanim ta trasa będzie ukończona to gotowa będzie już nowa Słowackiego.

        • 3 2

        • chyba conieco pomyliłeś (10)

          Według speców z GDDKiA wiekszośc ruchu z trasy kaszubskiej ma kierować się na obwodnicę a nie na słowackiego i dlatego lepiej wybudować nowy wezel łączący dwie trasy szybkiego ruchu niż rozwalać istniejący który do tego się nie nadaje..

          • 3 2

          • A jeśli GDDKiA się myli? (3)

            A co jeśli GDDKiA się myli i w rzeczywistości większość samochodów będzie jechała do Słowackiego? To oznacza, że będą one niepotrzebnie włączać się w ruch na obwodnicy.

            • 1 2

            • i obciążać już niewydolny zjazd z obwodnicy w Słowackiego.

              • 1 0

            • to czemu nie zgłosisz się do przetargu? (1)

              na opracowanie prognoz ruchu skoro taki specjalista?:)

              • 0 0

              • Jaki zamawiający - takie prognozy....

                • 0 0

          • (5)

            A co chcesz rozwalać na węźle w Matarni? Przecież tam już jest wiadukt po 2 pasy na kierunek. Być może trzeba by tylko rozbudować rampę w stronę A1.

            Natomiast do kierunku ruchu skąd masz takie dane, że to ruch na południe? A nie do Gdańska?

            • 0 0

            • poczytaj troche a później mędrkuj (4)

              ..o parametrach połączenia dwóch dróg szybkiego ruchu:)

              Jak już wymędrkujesz to powiedz jak widzisz połączenie dwóch tras szybkiego ruchu (każda po 2x3 pasy bo na obwodowej tez maja dołożyć) w postaci łącznic 1 pasmowych z ograniczeniem 30kmh ..

              A póżniej jeszcze wymędrkuj co zrobisz z całym ruchem z ul. budowlanych (do którego teraz dojdzie wszystko co jechało z kaszub słowackiego jak ta zamkną koło lotniska) bo nie wiem czy wiesz jej włączenie do TK w miejscu obecnego podłączenia do Słowcakiego jest niemożliwe.

              Jak już to wymędrkujesz to pikuś na koniec... Jak zaplanujesz wyjazd i wjazd na osiedle Matarnia (podpowiem że do TK się nie da ze względu na parametry drogi)...

              • 2 3

              • spokojnie! (3)

                Uważaj, bo się zapowietrzysz! Chyba nie chcesz powiedzieć, że wariant C planował jakiś amator?? A ja właśnie o tym pisałem.
                Przypominam też, że wybudowanie nowej trasy nie wygeneruje cudownie ogromnej ilości samochodów, a jedynie spowoduje nieco inny rozkład ruchu. Może wpłynąć na decyzje co do wyboru trasy, ale nie czy jechać czy zostać w domu.
                Tak naprawdę optymalny byłby wariant A i D jednocześnie. Z mniejszym natężeniem ruchu na każdym z nich (mniejsze problemy) i też dużo mniejsze straty przyrodnicze. Nie koniecznie w tym samym momencie. Można najpierw A, a potem dobudować jeszcze D.

                • 2 1

              • ależ jestem spokojny..

                Amator nie projektował ale amator taki wariant zamówił. Projektant z DHV sam twierdził na spotkaniach konsultacyjnych że wariant C jest absurdalny (powody wymienione powyżej) i zrobili taki bo Gdańsk prosił (zaoszczędzili by na rozbudowie Słowackiego za to GDDKiA by musiała wyłorzyć na kilka dodatkowych wiaduktów/tuneli by podłaczyć wspomniane Kaszuby(budowlanych) i Matarnie ).

                Co do A+D to sie zgodzę jednak zdaje się A nie wypali bo za dużo polityków zainwestowało w ziemie na jego przebiegu:>

                • 4 0

              • Zbyt mało było w tym wszystkim planowania na poziome regionalnym (powiedzmy szczerze w ogóle nie było) a konsekwencje zostaną na kilkaset lat....

                • 2 0

              • Droga wygeneruje nowy ruch - każda droga, która powstaje stwarza możliwości dojazdu do nowych terenów (przede wszystkim w rejonach węzłów) tam będzie siębudował przede wszystkim przemysł oraz handel i usługi - no i mieszkaniówka również (patrz np. Obwodnica Trójmiasta) - mówienie o tym, że liczba samochodów się nie zmieni a jedynie zmieni sięrozkład ruchu jest kłamstwem.

                • 0 0

        • amigo (1)

          coś Ci się myli. Jak bogackiego, nigdy nie widziałam paraliżu komunikacyjnego na zjeżdzie Owczarnia, nie widziałam tam na ślimaku korka. Ten wariant który przewidują jest najlepszym wyborem, bo ze zjazdu Owczarnia do Słowackiego jadąc obwodnicą pokonujemy ją w około 1 minutę góra dwie.

          • 0 0

          • inny ślimak

            Chodziło o ślimak z obwodnicy na Słowackiego jadąc z kierunku Owczarni. Jest faktycznie mało wydajny, w dodatku kolizyjny ze zjazdem na obwodnicę w stronę A1. Ale chyba na okoliczność TK będzie przebudowany?

            • 0 0

  • Hmm...

    Niespodziewane odkrycie - Okaże się, że tam, gdzie ma przebiegać Trasa Lęborska jest jedyne na świecie stanowisko na którym żyje rzadka glista bagienna zielona pospolita. Wpadnie greenpeace i po budowie.

    Szalone naciski polityczne - okaże się, że któryś poseł ma tam domek letniskowy i nie chce mieć pod oknami drogi. Sprawa utknie i po budowie.

    • 19 2

  • Jak to jest?

    Podobno przy wariancie południowym zniszczone zostaną jakieś cenne tereny przyrodnicze oraz wiąże się to ze znacznie większą liczbą wyburzeń. To dlaczego to właśnie ten wariant będzie zrealizowany? I dlaczego wszyscy kłamią, że nie ma decyzji o wyborze wariantu? Ten artykuł sugeruje, że decyzja zapadła a mieszkańcom się tego nie mówi!!!

    • 7 3

  • "Wariant z połączeniem trasy z obwodnicą w Owczarni jest po prostu najbardziej optymalny." (20)

    O, i jest nawet mój ulubiony zwrot: "najbardziej optymalny".
    Brakuje jeszcze "tak naprawdę".

    • 18 4

    • gradacja przysłówków to sie nazywa? (8)

      bardzo, bardziej i najbardziej?
      to tak jak bardzo płaski telewizor, bardziej płaski telewizor i najbardziej płaski telewizor.
      Który z nich jest bardziej niż pozostałe?

      • 2 2

      • (1)

        przysłówków.... ehhhh, szkoda słów(ków)

        • 1 1

        • PRZYSŁÓWEK odpowiada na pytanie "jak?"

          jak? optymalnie (przysłówek)
          jaki? optymalny (przymiotnik)

          • 0 0

      • (4)

        Trudno mi dyskutować na temat języka z kimś, kto nie zna podstawowych pojęć z gramatyki.
        Słownik języka polskiego PWN jest jednoznaczny: optymalny - «najlepszy z możliwych w jakichś warunkach» , do sprawdzenia na sjp.pwn.pl .

        • 0 1

        • Czytaj ze zrozumieniem (3)

          Ten post miał zwrócić uwagę na to, że słowo optymalny niesie ze sobą informacje, że coś jest odpowiednie w danych okolicznościach. Pytanie jest o to, czy coś co już jest optymalne, może być bardziej optymalne niż coś innego co również jest optymalne. Mi się wydaje, że nie. Stąd porównanie do słowa płaski. Jak coś już jest płaskie, to bardziej płaskie być nie może.

          • 2 0

          • (2)

            Ależ ja cię rozumiem - istotnie, nie da się powiedzieć, że coś jest najbardziej najlepsze. Chodziło mi natomiast o twoje rozumienie pojęć gramatycznych - słowo "optymalny" nie jest przysłówkiem.

            • 0 0

            • :)

              Ze względu na brak przychylnej akceptacji w miesiącu lipcu potencjalne możliwości na rekonstrukcje i przebudowę gospodarki spadną w dół…

              • 1 0

            • No to w końcu się dogadaliśmy

              Co jest przysłówkiem a co nie jest napisałem powyżej, ale to akurat nie jest dla nikogo wielka tajemnica (taką mam nadzieję). Mi od początku chodziło o znaczenie słowa optymalny (optymalnie). Chodziło mi o to, że nie powinno się pisać go wraz z innym przysłówkiem "bardzo".

              • 0 0

      • Wydaje mi się...

        że to przymiotniki, ale przysłówki też mozna gradować,
        a nawet zdegradować!

        • 1 0

    • (10)

      język nie stoi w miejscu. już od dawna pospolite znazcenie 'optymalności' jest niezero-jedynkowe ("nie-zero-jedynkowe"?).

      A tak naprawdę :P można się zżymać, można zaakceptować. większość ludzi ma ważniejsze rzeczy do roboty niż zastanawianie się nad sposobem przekazu, treść jest istotniejsza.

      • 3 0

      • nie pouczaj czarnej żmiiiiii

        ona jest najMONdrzejsza i najpiękniejsza

        • 3 1

      • "A tak naprawdę :P można się zżymać, można zaakceptować. większość ludzi ma ważniejsze rzeczy do roboty niż zastanawianie się nad sposobem przekazu, treść jest istotniejsza."

        To po prostu kwestia smaku.

        • 0 0

      • (6)

        Niestety, praca z językiem to moja praca, więc czasami muszę się nad takimi rzeczami zastanowić.
        W kwestii znaczenia słowa "optymalny" słownik języka polskiego PWN jest dość jednoznaczny: «najlepszy z możliwych w jakichś warunkach» . Gdyby było jakieś dodatkowe potoczne znaczenie tego słowa, byłoby to zaznaczone (przy innych słowach jest).

        • 0 0

        • no to gdzie błąd w tym zdaniu (1)

          ?????>

          • 0 0

          • Pleonazm

            Najbardziej optymalny = najbardziej najlepszy z możliwych, czyli masło maślane.

            • 0 0

        • Wyrazy współczucia

          Współczujemy Czarnej Żmii, że musi pracować z językiem. Może zmień pracę.

          • 3 0

        • (2)

          Jeśli takie sformułowanie/znaczenie ciebie 'rusza' - to znaczy że je znasz bo _jest_ stosowane. Więc jest elementem żywego języka. A język to nie tylko słownik.

          Pomijam już, że w gwarze "fachowej" (informatyka) od dawna mówi się o optymalności - mierze "dobroci" algorytmu.

          • 0 0

          • (1)

            "Poszłem" też znam i też jest (czy też raczej bywa) stosowane.
            Rusza mnie brak dbałości o język ojczysty.

            • 1 0

            • Czarna Zmija

              Tez mnie draznia pleonazmy. Kiedys nagminnie uzywano zwrotu "fakt autentyczny", lato za pasem, wiec niedlugo zacznie sie odmiana "akwenu wodnego" przez wszystkie przypadki. Na "nadal pozostaje" juz nawet przestalem zwracac uwage...

              • 2 0

      • Treść istotniejsza ?

        Sposób przekazu może zmniejszyć czytelność treści - czyli są przypadki (wg moich obserwacji dosyć częste), gdzie sposób, a dokładniej jakość przekazu jest równie istotna jak jego treść. Jaki jest sens przekazywania treści w przypadku, gdy jakość przekazu jest tak niska, że tylko jego autor jest w stanie zrozumieć treść, którą dany przekaz ze sobą niesie?

        • 1 0

  • NIE PO-ZWA-LAM !!! PRO-TE-STU-JE !!! TO BEZPRAWIE W BIALY DZIEN !!! (2)

    Pod moim oknem ma leciec ??? Przeniescie te trase gdzie indziej.
    Zbaczycie, pójdę do Strasburga.

    • 5 17

    • To idź, szerokiej drogi! (1)

      • 1 0

      • Jakiej drogi? Przecie jeszcze jej nie wybudowali.

        • 0 0

  • A nie może się nazywać normalnie tylko kaszubska?

    jest tyle pięknych i poprawnych politycznie nazw a padło na Kaszubów. A może nazwać ją Izraelskich dzieci czy Ż przyjaźni homoseksualnej albo marszu pederastów? Jest jeszcze opcja najbardziej poprawna politycznie i myślę że taka wygra: "TRASA PEDERASTY ŻYDOWSKIEGO"
    A za 20 lat będziemy ponownie zmieniali nazwy tak jak jakiś czas temu i obecnie odeszły armi czerwonej jedności robotniczej 22 lipca tak za kilka lat odejdą marsze pederastów i pomniki żydów

    • 7 23

  • Krzyczą

    Chwarzno - krzyczą, że nie! Osowa - w żadnym wypadku! Słowackiego - zapomnijcie! Karwiny - to jakiś żart! Owczarnia - milczenie owiec ;-)

    • 18 6

  • Do yrek yntelygent: (1)

    Nazwa "trasa pdederasty zydowskiego" odpada, jest za bardzo seksistowska, antykobieca, wrecz antyfeministyczna. Proponuje "trasa lesbijki zydowskiej po trzech aborcjach i szesciu nieudanych zaplodnieniach in vitro".

    • 14 15

    • i koniecznie z korzeniami 'afroamerykańskimi' ("(...)nie był Murzynem, ani czarnym, on był Afroamerykaninem!")

      • 0 0

  • powinna w Owczarni tez isc kolej SKM aby mozna sie przesiadac z auta ! (1)

    W owczarni powinien byc wielki parking, na ktorym ludzie zostawialiby swoje auta i wsiadali w koleje do Gdanska lub Gdyni. Rozladuje to korki choc troche i zblizy nas do cywilizacyjnych rozwiazan stosowanych na caly swiecie

    • 25 3

    • Parking może być

      na wcześniejszym zjeździe - patrz niebieskie kółko - tam będzie SKM

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane