• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska do Owczarni?

Michał Sielski
26 czerwca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Przeciwnicy połączenia Trasy Kaszubskiej z obwodnicą w Owczarni twierdzą, że spowoduje to korki na dużym fragmencie obwodnicy. Przeciwnicy połączenia Trasy Kaszubskiej z obwodnicą w Owczarni twierdzą, że spowoduje to korki na dużym fragmencie obwodnicy.

Trasa Kaszubska niemal na pewno połączy się z obwodnicą w Owczarni, choć oficjalna decyzja zapadnie najwcześniej za dwa miesiące. Takie rozwiązanie potwierdzają działania władz Gdańska i Gdyni, które już tworzą nowe plany dla terenów przewidzianych pod pozostałe łączniki.



Z naszych informacji wynika, że drogowcy wybrali do realizacji wariant przebiegu trasy B. Z naszych informacji wynika, że drogowcy wybrali do realizacji wariant przebiegu trasy B.
Ostateczną decyzję podejmie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie. Jak dobrze pójdzie, stanie się to w połowie sierpnia. - Na razie projektant poprawia błędy w przygotowanych materiałach. Musimy poczekać na wyniki tej pracy - zaznacza rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA Piotr Michalski.

Udało się nam jednak ustalić, że urzędnicy czekają z ogłoszeniem oficjalnej decyzji tylko po to, aby trzymać się procedur. Tak naprawdę została ona już podjęta.

- Wariant z połączeniem trasy z obwodnicą w Owczarni jest po prostu najbardziej optymalny. Jedynie jakieś niespodziewane odkrycie lub szalone naciski polityczne mogłyby tę decyzję zmienić - przyznaje jeden z warszawskich urzędników.

Tę wersję potwierdzają działania trójmiejskich władz. W Gdyni trwa właśnie ustalanie nowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części Chwarzna i Wielkiego Kacka. A jeden z wariantów zakładał połączenie nowej drogi z obwodnicą właśnie w tym miejscu.

W Gdańsku w warunkach przetargu na rozbudowę ul. Słowackiego znalazło się stwierdzenie, żeby zakładać brak styku z nową częścią drogi S6. A to oznacza, że władze zakładają lub wiedzą, że GDDKiA nie zdecyduje się na połączenie Trasy Kaszubskiej z obwodnicą w Matarni, ale właśnie w Owczarni.

Jeśli tak się nie stanie, to górny odcinek ul. Słowackiego należałoby całkowicie przeprojektować, a to strata kilku milionów złotych i prace dłuższe o kilka miesięcy. Urzędnicy nie potwierdzają jednak, że decyzja GDDKiA jest im znana.

- Rekomendacja Komitetu Sterującego Trasy Słowackiego, przyjęta przez władze Gdańska, była taka, żeby rozpisywać przetarg zakładający zarówno brak styku Trasy Słowackiego z drogą S6, jak i brak przecięcia torów Kolei Metropolitalnej. Nawet gdyby okazało się, że będzie inaczej, wybieramy mniejsze zło - mówi Romuald Nietupski, prezes spółki GIKE 2012, która koordynuje rozbudowę ul. Słowackiego.

Trasa Kaszubska

Zwana też Trasą Lęborską. Będzie przedłużeniem drogi S6 i połączy Lębork z Trójmiastem, omijając permanentnie zakorkowane Wejherowo, Rumię i Redę. Nowa, dwujezdniowa w obu kierunkach droga ma mieć ok. 40 km i będzie kosztować ponad 3 mld zł.

Opinie (295) 9 zablokowanych

  • S6 powinna być do Straszyna (2)

    inaczej to epoka jaskiniowa

    • 4 1

    • as

      Weź Pan pod uwagę, że za 20 lat Straszyn to będzie częścią jednego wielkiego Megalopolis Gdańsk. Zresztą, co ja gadam. Za 20 lat to i tak będzie jedno wilekie miejsce z korkami. Sami zobaczycie.

      • 1 1

    • as

      Więc Pan odchrzań od epoki jaskiniowej, bo nie wiesz Pan co piszesz.

      • 0 1

  • Dziennikarze z Koziej Wólki (2)

    A ja głupi myślałem, że jak coś jest optymalne to już raczej nie może być bardziej lub najbardziej optymalne. A tu patrz...

    • 5 1

    • Najbardziej optymalna jest większa połowa! (1)

      Ewentualnie druga alternatywa...

      • 1 1

      • tacy wszyscy mądrzy i oczytani...

        a nikt nie zauważył, że to CYTAT. HAHHA, kompleksy wychodzą, nieudacznicy - pewnie akwizytorzy w białych skodach...

        • 0 2

  • Może inaczej..

    Może zamiast kombinować z drogami, to może lepiej by było postawić wiadukty na rondzie łączycym niedźwiednik mornene wrzeszcz i matarnie? Na górze to samo zrobić ze śmiesznym zjazdem do Matarnia Centrum. Przeprowadzić inaczej zjad do Reala na Osowie, wszystkie takie skrzyżowania co mają światła zmodernizować, żeby tych świateł poprostu nie było.

    • 1 3

  • Romuald Nietupski - Prezesem?

    Oj , beda klopoty.

    • 3 0

  • Nietupski to zapewne zmienione z Nisbaum - a trasa powinna się nazywać Obwodnica Żydokaszubska:)

    • 1 2

  • Polska mentalnosc (1)

    Ktos cos prubuje zrobic,wybudowac....
    A wpisy jak zwykle te same ,90% narzeka i marudzi ,po co tam ,lepiej tu a tedy ,durni projektanci itd.
    Malkontenci.........Kazda jedna trasa ,kazdy dodatkowy pas ruchu bedzie w dobie korkow sukcesem!!!
    Zamknac jadaczki......

    • 4 2

    • OUTI

      Sukcesem na krótką metę, bo korków nie zlikwiduje, a zaszkodzi tylko przyrodzie.

      • 0 0

  • Kryzys

    Ło matko! 3 mld za wariant południowy! A wariant północny miał kosztować tylko 1,2 mld...

    • 0 0

  • Dlaczego w Owczarni a nie w Rusocinie????? (2)

    U nas zawsze "myśli" się oszczędnie, wydaje pieniądze a potem okazuje się, że znów trzeba od początku polepszać i wydawać kolejną kasę. Większość ruchu ze Szczecina Lęborka szczególnie tranzytowego będzie wiodła albo na Warszawę albo na południe. Logiczne byłoby wpuszczenie S6 w węzeł autostradowy. Skutki - BRAK ZAKORKOWANIA OBWODNICY I TROJMIASTA!!!

    • 5 0

    • a jak ktoś będzie jechał do Gdańska, to pewnie nie wjedzie na obwodnicę w przeciwnym kierunku, tylko grzecznie przez Pruszcz pojedzie? Baranie...

      • 0 0

    • stara mądrość mówi: skąpy 2 razy traci

      zgadzam się z Tomaszem, zaprojektować i wykonać należałoby trasę z rozmachem na dzisiejsze potrzeby i w sam raz na przyszłe, na pewno w końcowym rachunku byłoby taniej, niż doklejanie kolejnych kombinacji co dwa lata

      • 0 0

  • Miejmy nadzieję, że unikalny użytek ekologiczny "Salwinia w Owczarni"

    na tym nie ucierpi.

    • 2 0

  • Najbardziej optymalna.

    Trochę na bakier jest jeden z warszawskich urzędników z poprawną polszczyzną ;)

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane