- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (509 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (124 opinie)
- 3 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (107 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (88 opinii)
- 5 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (56 opinii)
- 6 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (195 opinii)
Trasa Kaszubska do Owczarni?
Trasa Kaszubska niemal na pewno połączy się z obwodnicą w Owczarni, choć oficjalna decyzja zapadnie najwcześniej za dwa miesiące. Takie rozwiązanie potwierdzają działania władz Gdańska i Gdyni, które już tworzą nowe plany dla terenów przewidzianych pod pozostałe łączniki.
Ostateczną decyzję podejmie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie. Jak dobrze pójdzie, stanie się to w połowie sierpnia. - Na razie projektant poprawia błędy w przygotowanych materiałach. Musimy poczekać na wyniki tej pracy - zaznacza rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA Piotr Michalski.
Udało się nam jednak ustalić, że urzędnicy czekają z ogłoszeniem oficjalnej decyzji tylko po to, aby trzymać się procedur. Tak naprawdę została ona już podjęta.
- Wariant z połączeniem trasy z obwodnicą w Owczarni jest po prostu najbardziej optymalny. Jedynie jakieś niespodziewane odkrycie lub szalone naciski polityczne mogłyby tę decyzję zmienić - przyznaje jeden z warszawskich urzędników.
Tę wersję potwierdzają działania trójmiejskich władz. W Gdyni trwa właśnie ustalanie nowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części Chwarzna i Wielkiego Kacka. A jeden z wariantów zakładał połączenie nowej drogi z obwodnicą właśnie w tym miejscu.
W Gdańsku w warunkach przetargu na rozbudowę ul. Słowackiego znalazło się stwierdzenie, żeby zakładać brak styku z nową częścią drogi S6. A to oznacza, że władze zakładają lub wiedzą, że GDDKiA nie zdecyduje się na połączenie Trasy Kaszubskiej z obwodnicą w Matarni, ale właśnie w Owczarni.
Jeśli tak się nie stanie, to górny odcinek ul. Słowackiego należałoby całkowicie przeprojektować, a to strata kilku milionów złotych i prace dłuższe o kilka miesięcy. Urzędnicy nie potwierdzają jednak, że decyzja GDDKiA jest im znana.
- Rekomendacja Komitetu Sterującego Trasy Słowackiego, przyjęta przez władze Gdańska, była taka, żeby rozpisywać przetarg zakładający zarówno brak styku Trasy Słowackiego z drogą S6, jak i brak przecięcia torów Kolei Metropolitalnej. Nawet gdyby okazało się, że będzie inaczej, wybieramy mniejsze zło - mówi Romuald Nietupski, prezes spółki GIKE 2012, która koordynuje rozbudowę ul. Słowackiego.
Zwana też Trasą Lęborską. Będzie przedłużeniem drogi S6 i połączy Lębork z Trójmiastem, omijając permanentnie zakorkowane Wejherowo, Rumię i Redę. Nowa, dwujezdniowa w obu kierunkach droga ma mieć ok. 40 km i będzie kosztować ponad 3 mld zł.
Opinie (295) 9 zablokowanych
-
2009-06-26 22:14
S6 powinna być do Straszyna (2)
inaczej to epoka jaskiniowa
- 4 1
-
2009-06-26 23:01
as
Weź Pan pod uwagę, że za 20 lat Straszyn to będzie częścią jednego wielkiego Megalopolis Gdańsk. Zresztą, co ja gadam. Za 20 lat to i tak będzie jedno wilekie miejsce z korkami. Sami zobaczycie.
- 1 1
-
2009-06-26 23:15
as
Więc Pan odchrzań od epoki jaskiniowej, bo nie wiesz Pan co piszesz.
- 0 1
-
2009-06-27 01:01
Dziennikarze z Koziej Wólki (2)
A ja głupi myślałem, że jak coś jest optymalne to już raczej nie może być bardziej lub najbardziej optymalne. A tu patrz...
- 5 1
-
2009-06-28 15:20
Najbardziej optymalna jest większa połowa! (1)
Ewentualnie druga alternatywa...
- 1 1
-
2009-06-28 15:34
tacy wszyscy mądrzy i oczytani...
a nikt nie zauważył, że to CYTAT. HAHHA, kompleksy wychodzą, nieudacznicy - pewnie akwizytorzy w białych skodach...
- 0 2
-
2009-06-27 12:34
Może inaczej..
Może zamiast kombinować z drogami, to może lepiej by było postawić wiadukty na rondzie łączycym niedźwiednik mornene wrzeszcz i matarnie? Na górze to samo zrobić ze śmiesznym zjazdem do Matarnia Centrum. Przeprowadzić inaczej zjad do Reala na Osowie, wszystkie takie skrzyżowania co mają światła zmodernizować, żeby tych świateł poprostu nie było.
- 1 3
-
2009-06-27 17:18
Romuald Nietupski - Prezesem?
Oj , beda klopoty.
- 3 0
-
2009-06-27 19:54
Nietupski to zapewne zmienione z Nisbaum - a trasa powinna się nazywać Obwodnica Żydokaszubska:)
- 1 2
-
2009-06-28 06:30
Polska mentalnosc (1)
Ktos cos prubuje zrobic,wybudowac....
A wpisy jak zwykle te same ,90% narzeka i marudzi ,po co tam ,lepiej tu a tedy ,durni projektanci itd.
Malkontenci.........Kazda jedna trasa ,kazdy dodatkowy pas ruchu bedzie w dobie korkow sukcesem!!!
Zamknac jadaczki......- 4 2
-
2009-06-29 17:00
OUTI
Sukcesem na krótką metę, bo korków nie zlikwiduje, a zaszkodzi tylko przyrodzie.
- 0 0
-
2009-06-28 10:29
Kryzys
Ło matko! 3 mld za wariant południowy! A wariant północny miał kosztować tylko 1,2 mld...
- 0 0
-
2009-06-28 11:04
Dlaczego w Owczarni a nie w Rusocinie????? (2)
U nas zawsze "myśli" się oszczędnie, wydaje pieniądze a potem okazuje się, że znów trzeba od początku polepszać i wydawać kolejną kasę. Większość ruchu ze Szczecina Lęborka szczególnie tranzytowego będzie wiodła albo na Warszawę albo na południe. Logiczne byłoby wpuszczenie S6 w węzeł autostradowy. Skutki - BRAK ZAKORKOWANIA OBWODNICY I TROJMIASTA!!!
- 5 0
-
2009-06-28 15:06
a jak ktoś będzie jechał do Gdańska, to pewnie nie wjedzie na obwodnicę w przeciwnym kierunku, tylko grzecznie przez Pruszcz pojedzie? Baranie...
- 0 0
-
2009-06-28 16:31
stara mądrość mówi: skąpy 2 razy traci
zgadzam się z Tomaszem, zaprojektować i wykonać należałoby trasę z rozmachem na dzisiejsze potrzeby i w sam raz na przyszłe, na pewno w końcowym rachunku byłoby taniej, niż doklejanie kolejnych kombinacji co dwa lata
- 0 0
-
2009-06-28 16:29
Miejmy nadzieję, że unikalny użytek ekologiczny "Salwinia w Owczarni"
na tym nie ucierpi.
- 2 0
-
2009-06-28 20:44
Najbardziej optymalna.
Trochę na bakier jest jeden z warszawskich urzędników z poprawną polszczyzną ;)
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.