- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (510 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (132 opinie)
- 3 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (110 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (88 opinii)
- 5 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (57 opinii)
- 6 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (195 opinii)
Trasa Kaszubska do Owczarni?
Trasa Kaszubska niemal na pewno połączy się z obwodnicą w Owczarni, choć oficjalna decyzja zapadnie najwcześniej za dwa miesiące. Takie rozwiązanie potwierdzają działania władz Gdańska i Gdyni, które już tworzą nowe plany dla terenów przewidzianych pod pozostałe łączniki.
Ostateczną decyzję podejmie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie. Jak dobrze pójdzie, stanie się to w połowie sierpnia. - Na razie projektant poprawia błędy w przygotowanych materiałach. Musimy poczekać na wyniki tej pracy - zaznacza rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA Piotr Michalski.
Udało się nam jednak ustalić, że urzędnicy czekają z ogłoszeniem oficjalnej decyzji tylko po to, aby trzymać się procedur. Tak naprawdę została ona już podjęta.
- Wariant z połączeniem trasy z obwodnicą w Owczarni jest po prostu najbardziej optymalny. Jedynie jakieś niespodziewane odkrycie lub szalone naciski polityczne mogłyby tę decyzję zmienić - przyznaje jeden z warszawskich urzędników.
Tę wersję potwierdzają działania trójmiejskich władz. W Gdyni trwa właśnie ustalanie nowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części Chwarzna i Wielkiego Kacka. A jeden z wariantów zakładał połączenie nowej drogi z obwodnicą właśnie w tym miejscu.
W Gdańsku w warunkach przetargu na rozbudowę ul. Słowackiego znalazło się stwierdzenie, żeby zakładać brak styku z nową częścią drogi S6. A to oznacza, że władze zakładają lub wiedzą, że GDDKiA nie zdecyduje się na połączenie Trasy Kaszubskiej z obwodnicą w Matarni, ale właśnie w Owczarni.
Jeśli tak się nie stanie, to górny odcinek ul. Słowackiego należałoby całkowicie przeprojektować, a to strata kilku milionów złotych i prace dłuższe o kilka miesięcy. Urzędnicy nie potwierdzają jednak, że decyzja GDDKiA jest im znana.
- Rekomendacja Komitetu Sterującego Trasy Słowackiego, przyjęta przez władze Gdańska, była taka, żeby rozpisywać przetarg zakładający zarówno brak styku Trasy Słowackiego z drogą S6, jak i brak przecięcia torów Kolei Metropolitalnej. Nawet gdyby okazało się, że będzie inaczej, wybieramy mniejsze zło - mówi Romuald Nietupski, prezes spółki GIKE 2012, która koordynuje rozbudowę ul. Słowackiego.
Zwana też Trasą Lęborską. Będzie przedłużeniem drogi S6 i połączy Lębork z Trójmiastem, omijając permanentnie zakorkowane Wejherowo, Rumię i Redę. Nowa, dwujezdniowa w obu kierunkach droga ma mieć ok. 40 km i będzie kosztować ponad 3 mld zł.
Opinie (295) 9 zablokowanych
-
2009-06-28 22:55
pan redaktor chyba nie doczytał
na oficjalnej stronie Trasy Kaszubskiej napisano, że właśnie te warianty zostały odrzucone http://www.lebork-chwaszczyno-s6.dhv.pl (patrz aktualności)
chyba że to ja nie doczytałem, proszę mnie poprawić- 0 0
-
2009-06-29 06:38
Najbardziej optymalny wariant? (2)
Przecina lasy, to jest optymale rozwiązanie? Optymalna droga jest w wariancie D, bo najmniej szkodzi środowisku. Jak widać, kończyliśmy studia na różnych uczelniach. Ja na takiej, gdzie uczą zdrowego rozsądku oraz poszanowania środowiska.
- 3 0
-
2009-06-29 16:55
Bez podpisu (1)
Otrzymałem odpowiedź z GDDKiA, że nikit w przysłości nie planuje przedłużenia Trasy Kaszubskiej prze węzeł Gdańsk Owczarnia do Gdańska Oliwy przez las.
To już coś.- 0 0
-
2009-07-03 15:34
Ale oni czest0 "mijaja sie z prawda"
- 0 0
-
2009-06-29 06:56
Do Michała krytykujacego Antypolityka itd.
Chłopie opanuj nerwy. Właśnie ta ponoć rozwinęta Europa szuka ratunku w środowisku. Ludzie tam mieszkający próbują rewitalizować to, co zostało zniszczone na tzw. potrzeby ludzi. I wydają tam miliardowe kwoty (z różnym skutkiem) na odtworzenie dawnych miedz, stawów, trerenów podmokłych. Nawet sztucznie infekują drzewa pasozytniczymi grzybami, aby rozpocząć precesy murszenia, rozpadu. A te pogardzane przez Ciebie krety i inne składniki edafonu są niezbedne, abyś - chłopie - nie umarł z głodu. Prawda jest taka, że wszystko jest dla wielkiego biznesu, a nie nas- maluczkich. O wszystkim zadecydują politycy bedący na usługach tych pierwszych.
Właściciel stoczni w Gdyni publicznie stwierdził, że: " macie doskonałą załogę, ale głupich polityków". I właśnie ci zadecydują, nie bacząc na żadne rozsądne przesłanki merytoryczne.- 3 0
-
2009-06-29 08:30
Wyciąć wszystkie drzewa, wybić zwierzęta, zasypać jeziora i rzeki , wszystko wybetonować, po co nam ptaszki , kwiatki i żabki. Pacany - jak to zrobimy
to nasze życie będzie smutne i krótkie , przypomnijcie sobie z przyrody
o krążeniu pierwiastków w przyrodzie i zależnosciach organizmów - jedno zginie
to giną inne.- 2 1
-
2009-06-29 09:50
a może tak oficjalny komunikat tzw. "włac" ?
bo tu podano coś innego:
http://www.lebork-chwaszczyno-s6.dhv.pl/index.php?page=aktualnosci&akcja=1&a=opis&id=181
może to taka dezinformacja strategiczna, tam ma niby być, a tu budujemy niby lokalną, a później nagle ekrany dźwiękowe powstają dookoła tej "lokalnej", cvaniak na cvaniaku i do tego jeszcze ta dyskusja o wyższości Gdańszczan nad Kaszubami... a kim zaludniono to miasto po wojnie, trzeba najpierw poczytać, a później wylewać swoje fobie i kompleksy, Wcześniej było na Warszawiaków, ale od czasu jak "gdańszczanie jeżdżą" na rej. WE itp to już o tamtych się nie wspomina... a mnie do pojemnika pod blokiem właści-ciele domów podrzucają nocą cichaczem worki ze śmieciami, "wielcy panstfo"...- 0 0
-
2009-06-29 10:37
Chwarzno (1)
Wersja z Chwarznem byłaby dużo korzystniejsza dla Trójmiasta i dla tranzytu, ale pewnie jakiś typ z wplywami ma tam dom i nie chciał, żeby szła tamtędy.
Wystarczy spojrzeć na mapę i trochę mieszkać w Trójmieście, żeby od razu zauważyć, że w tym "nowym" miejscu od razu zrobią się korki.
To już się Obwodnicą nacieszyliśmy...- 2 0
-
2009-06-29 11:52
jeden z vice prezydentów Gdyni wywodzi się z Rady Dzielnicy Chwarzna, nie wiem jak teraz ale wtedy na pewno tam mieszkał
- 0 0
-
2009-06-30 13:32
Juz oficjalnie wiadomo, ze na pewno nie bedzie połączenia S6 ze Słowackiego.
Informacja o tym znajduje się pod tym linkiem:
http://www.lebork-chwaszczyno-s6.dhv.pl/index.php?page=aktualnosci&akcja=1&a=opis&id=181- 0 0
-
2009-07-06 14:45
Dobra decyzja
To jest najbardziej optymalne rozwiązanie.
Brawo włodarze.- 0 0
-
2009-07-08 14:12
Tej trasy nie bedzie!! Wiem to napewno!!
Wiem z bardzo wiarygodnego źródła na szczeblu sejmowej komisji infrastruktury, ze tej trasy nie będzie i ze od początku sprawa miała charakter polityczny. Budowa tej drogi jest jest tak kosztowna a potrzeba jej powstania tak nieuzasadniona, ze już wiadomo, ze projekty tej drogi powędrują do szuflady.
- 0 0
-
2009-07-16 09:51
Owczarnia jest przesądzona ? No to pewnie sąd będzie miał zajęcie.
Plan zagospodarowania nie zakładał owczarni. Burzyć plany to nieodpowiedzialne. Pewnie jezioro przesuniemy i lokalizację bagien, które są po drodze, też się zmieni. Plan i trasa to jakby poszukiwany, poszukiwana. Jogibabu
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.