• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska już opóźniona

Michał Sielski
19 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Opracowania środowiskowe już wstrzymały prace nad Trasą Lęborską. Wciąż nie wiadomo także, gdzie droga ekspresowa połączy się z obwodnicą. Opracowania środowiskowe już wstrzymały prace nad Trasą Lęborską. Wciąż nie wiadomo także, gdzie droga ekspresowa połączy się z obwodnicą.

Jeszcze nie wbito pierwszej łopaty, a już wiadomo, że budowa Trasy Kaszubskiej opóźni się co najmniej o kilka miesięcy. Przyczyną są przedłużające się badania nad oddziaływaniem inwestycji na środowisko.



Droga ekspresowa, która ma połączyć Trójmiasto z Lęborkiem, ma skrócić przejazd na tym odcinku, a także zmniejszyć korki na drodze krajowej nr 6 - głównie w Rumi, Redzie i Wejherowie.

Szybką budowę trasy w ramach rekompensaty dla regionu słupskiego za lokalizację amerykańskiej tarczy antyrakietowej (miałaby powstać w podsłupskim Redzikowie) obiecał premier Donald Tusk. Z Trójmiasta do Lęborka droga miała być gotowa w 2012 roku, rok później miał być już przebudowany dojazd do Słupska.

Wszystko wskazuje jednak na to, że tych terminów nie da się dotrzymać. Na przełomie marca i kwietnia miał być wybrany jeden z wariantów trasy. Ale nie zostanie. Wciąż trwają badania środowiskowe i nie wiadomo, jak szybko się zakończą.

- Termin wyznaczenia wariantu może przesunąć się nawet o kilka miesięcy - przyznaje nam Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Dopiero po otrzymaniu kompletnej dokumentacji, obradująca w Warszawie Komisja Oceny Projektów Inwestycyjnych podejmie decyzję o przebiegu trasy.

Do tej pory najwięcej emocji wśród mieszkańców Trójmiasta wzbudzał wybór miejsca, w którym Trasa Lęborska połączy się z obwodnicą. Teraz problemem dla planistów mogą być obszary chronione, które przecina droga. Badania ma zaopiniować Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, ale musi otrzymać dokumentację, która na razie powstaje.

Niektóre warianty przecinają obszary chronione Natura 2000, inne przechodzą przez torfowiska czy tzw. siedliska przyrodnicze. Wprawdzie zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej można w takich miejscach prowadzić drogę, ale tylko w wypadku, gdy jest to niezbędne z powodu zagrożenia życia lub zdrowia ludzi. W innym przypadku trzeba je ominąć.

Opinie (182) 6 zablokowanych

  • To będzie sukces jak w ogóle powstanie.

    To będzie sukces jak w ogóle powstanie.
    Cos mi sie wydaje, że4 ssamorządy cichcem wycofuja sie z obietnic inwestycyjnych.
    Czyżby rzekomy kryzys juz je dotykał.

    • 8 0

  • Pankracy:

    Czytając Twoja opinię mam wrażenie, że Gdańsk nie tylko dokłada do PGRów ale również do Ciebie gdy stoisz w kolejce po pomoc społeczną, zasiłek czy inna formę pomocy. Może się myle, ale takie mam wrażenie po przeczytaniu Twojej wypowiedzi!
    A co do wydzielenia z województwa mazowieckiego Warszawy to jest to świetny pomysł. We wspomnianym Radomiu, w Warce, w Węgrowie, Ostrołęcy czy innych Modlinach panuje bardzo duża bieda. Niestety Warszawa zawyża statystyczny dochód (powyżej granicznego- 75% unijnego poziomu) i miasta te, włanie ze względu na Warszawę, nie mogą otrzymać pomocy z UE w ramach programu rozwoju regionalnego i innych funduszy. Brawo Panie Prezydencie!

    • 10 2

  • No to Lęborska czy Kaszubska? (1)

    I jak tu wbić pierwszą łopatę nie ustaliwszy uprzednio przebiegu drogi ?

    • 10 0

    • Najlepiej zacząć kopać od strony Lęborka ;)

      • 1 0

  • mam nadzieję że

    to nie wpłynie na remont ul. Bosmańskiej na Oksywiu

    • 6 1

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • mowi sie mlika na wsi a nie mleka

      • 2 2

    • prymityw

      Kaszuba to ty może widziałeś w TV

      Kusznij sä...

      • 2 0

  • hmm (2)

    "Dopiero po otrzymaniu kompletnej dokumentacji, obradująca w Warszawie Komisja Oceny Projektów Inwestycyjnych podejmie decyzję o przebiegu trasy." - do tego doliczyć czas na rozpatrzenie, przetarg - czas na rozpatrzenie wniosków - czas na składanie skarg - projekty - zezwolenia itd
    Podobno mamy kapitalizm i wolny rynek, podobno mamy i demokracje - ale jeśli chodzi o wszelkie formalności - czy to z pozyskiwaniem śrdoków unijnych czy choćby zwiazane z takimi inwestycjami jest gorzej niż w PRLU - jesteśmy głęboko w czarnej d...... tysiące papierów, urzedasów, zezwoleń, pozwoleń, formalnosci - masa pieniędzy, a efekty mizerne (jeszcze nie skończą budować a już będą łatać)

    • 4 2

    • Dużo formalności oznacza, że trzeba rzeszy urzędasów, a to oznacza, że gdzieś po drodze trzeba będzie komuś posmarować....
      to jest Polska właśnie....

      • 0 1

    • uwaga

      to ty nie wiesz, że w Brukseli jest jeszcze większa biurokracja niż w PRL, Poza tym wymusili na nas zmianę prawa środkowiskowego jeszcze bardziej komlipkując budowę dróg. Co rusz to uzgodnienie opinia itd. Np. spółka Autostrada Wielkopolska SA, która juz ma rozpoczynac budowę odcinka autostrady do granicy niemieckiej musi robić nowy raport środowiskowy, bo autostrada zamiast nawierzchi asfaltowej ma miec betonową, mimo iz bedzi eprzebiegac dokładnie w tym samym miejscu. GTC budujący odcinek A 1 Nowe Marzy -Toruń musi zmieniać raport środkowiskowy, bo zmienil konstrukcje mostu prze Wisłę z wantowego na zwykły. Nasuwa się jedna refleksja. Stare karje Unii zajpierw zbudowały sobie infrastrukturę drogową w latach pięćdzieiątych i sześćdzieiątych w ogóle nie przejmując się środkowiskiem naturalnym a obecnie powodują, że przepisy środowiskowe budowę jakiejkolowiek drogi czynią drogą przez mękę. Ciekawe ile ton papieru kosztuje wyciągnięcie jednego euro z brukselskiej kasy.

      • 0 0

  • znow stracimy szanse na drogi i rozwoj- "gratujacje" protestujacy!! (1)

    • 7 4

    • Przeczytałeś treść wogóle?

      Teraz problemem jest Natura 2000 i inne obszary pseudochronione. Nie ma żadnej mowy o protestach!

      • 1 2

  • Dlaczego u nas w Polsce zawsze wszystko musi być opóznione (5)

    na Zachodzie przetargi i inne procedury trwają o połowę krócej ponadto autostrady budowane są zawiele niższe pieniążki odnoszę wrażenie że komuś zależy abyśmy byli opóznieni!!!!

    • 7 0

    • (4)

      kraik między dwoma gigantami, zawsze rządzony przez ich agenturę....

      • 0 1

      • nie rozumiesz pojęcia "zawsze"! (3)

        • 0 0

        • (2)

          o/k było 2 lata przerwy! Historyku, chylę czoło.

          • 0 0

          • hmmm (1)

            Weźmy chociażby XV, XVI i XVII wiek. Czy Twoim zdaniem są to 2 lata przerwy?
            Poza tym przerwy w czym???

            • 0 0

            • kochany historyku pozwolisz że i ja się włączę:)

              Polska i w XX wieku w latach 1918-1939 była w pełni suwerenna, to fakt mamy pecha mieć takich sąsiadów ale pamiętajmy że i oni mają swych wrogów a jak stara maxyma głosi wróg mojego wroga jest mym przyjacielem

              • 0 0

  • N U D A.

    czy już nie ma tematów?... albo o tramwajach albo o szosach.
    Może ktoś sie zajmie tym, czy nauczyciele dostali podwyżki, czy szkoły są gotowe na sześciolatków, czy kierowcy są gotowi na obecnośc na drogach malutkich ludzi z olbrzymimi tornistrami po 15 kg.albo kiedy wchodzi i ile zabierze komornik w Akademii Medycznej, czy NFZ dał kontrakty endokrynologom( brak terminów wizyty do kończ roku!!!)albo na testy alergiczne w AMG( czekam od IX/09 czylli pół roku"...brak odczynników...), albo czy prezio sopocki znowu coś zrobi w Sopocie dla cudzoziemców,turystów lub Warszawiaków, a uchowaj tylko Panie Boże nie dla Sopociaków- gdzie można w Sopocie tanio kupic jedzenie ??- w Almie? czy w Bomi?? czy w jedynej Biedronce na Wyścigach??, gdzie parkowac w Gdańsku?jak centrum Oliwa i Leclerc na Przymorzu wpłynęły na rozładowanie ruchu ulicznego, bo przecież przybywa ulic więcej niż hipermarketów, a w ogóle czy wystarczy ludzi,żeby zapełnili te hipermarkety?

    • 16 3

  • Och jak dobrze (9)

    że kiedyś już wybudowano jakieś drogi. Dzisiaj budowy nowych dróg stają się niemożliwe. ale jest sposób. Wystarczy przelać odpowiednią kasę na konto zielonych i już nie ma sprzeciwu.

    • 14 2

    • juz podaje numer konta (1)

      666 666 666 666

      • 1 1

      • Najpierw zgoda na budowę drogi

        5 m od twojego domu

        • 1 1

    • Oczywiście jeśli w Rozpudzie .. (6)

      ....ważniejszy jest jakiś owad, niż spaliny z TIR-ów w centrum miasta to wszystko jasne z tymi eko-idiotami.

      • 1 2

      • (5)

        Eko idiotą jesteś raczej ty, skoro nie widzisz związku między pogarszaniem sie stanu zdrowia społeczeństwa a "postępem" techniczno-cywilizacyjnym.

        • 2 0

        • (1)

          sens wypowiedzi : robal gównozjad ważniejszy od płuc ludzkich ( za leczenie nowotworów płacimy wszyscy!!!)
          postęp: drobny przykład: FIAT 125p. palił 10-12 litrów wysokooktanowej benzyny na setkę, teraz przec. wóz pali 5-7 l/100 max. i to bezołowiowej!!-to postęp ?? czyli czyściej?? powinno byc zdrowiej , a nie jest.
          gdzie sens ?? gdzie przyczyna?? dlaczego zapadalnośc na nowotwory np. piersi u kobiet w 1991 r. była 6500/na rok w Polsce! a dzisiaj 11000/rok-w Polsce! mimo filtrów, blokowania emisji CO2, oszczędnych samochodów( powtarzam się) i odchodzeniem od spalania węgla na rzecz en.jądrowej,wodnej,słonecznej i wiatrowej( na świecie!!! a już nie w Polsce) Eko - idioci są chyba za Tuskiem i jego pomysłami kupowania od Francuzów elektrowni jądrowych, a jakoś nie słyszałem, żeby propagowali ..... g e o t e r m i ę.

          • 1 1

          • Sopociak nie jest jednak eko - idiotą!

            Tzn. nie tylko "eko" ;)

            • 0 0

        • Eko nieuku (2)

          Auta będą jeździć bez względu na to, jakie będą drogi. Samochód stojący w korku i ruszający z miejsca co 10 sekund emituje kilkanaście razy więcej trujących gazów niż jadący z jednostajną prędkością.
          Wniosków i tak samodzielnie z tego nie wyciągniesz. Ale możesz zapytać kogoś rozgarniętego.

          • 0 1

          • Tylko że w bogatych państwach UE jest 10 razy więcej dróg (1)

            10 razy tyle samochodów i 10 razy większe korki...
            Wniosków zapewne sama z tego nie wyciągniesz, ale może znasz kogoś rozgarniętego ;)

            • 1 0

            • racjonalista

              nie przesadzaj. Jeżeli chodzi o ilość samochodów doganiamy karje starej Unii. Jeżeli miałoby byc tak jak mówisz, to np. w Niemczech musiałoby być 140 mln. samochodów na 80 mln. mieszkańców, czyli na każdego Niemca ( licząc niemowlaka i starca ) przyapdałąyby co najmniej dwa samochody)

              • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane