• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska już opóźniona

Michał Sielski
19 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Opracowania środowiskowe już wstrzymały prace nad Trasą Lęborską. Wciąż nie wiadomo także, gdzie droga ekspresowa połączy się z obwodnicą. Opracowania środowiskowe już wstrzymały prace nad Trasą Lęborską. Wciąż nie wiadomo także, gdzie droga ekspresowa połączy się z obwodnicą.

Jeszcze nie wbito pierwszej łopaty, a już wiadomo, że budowa Trasy Kaszubskiej opóźni się co najmniej o kilka miesięcy. Przyczyną są przedłużające się badania nad oddziaływaniem inwestycji na środowisko.



Droga ekspresowa, która ma połączyć Trójmiasto z Lęborkiem, ma skrócić przejazd na tym odcinku, a także zmniejszyć korki na drodze krajowej nr 6 - głównie w Rumi, Redzie i Wejherowie.

Szybką budowę trasy w ramach rekompensaty dla regionu słupskiego za lokalizację amerykańskiej tarczy antyrakietowej (miałaby powstać w podsłupskim Redzikowie) obiecał premier Donald Tusk. Z Trójmiasta do Lęborka droga miała być gotowa w 2012 roku, rok później miał być już przebudowany dojazd do Słupska.

Wszystko wskazuje jednak na to, że tych terminów nie da się dotrzymać. Na przełomie marca i kwietnia miał być wybrany jeden z wariantów trasy. Ale nie zostanie. Wciąż trwają badania środowiskowe i nie wiadomo, jak szybko się zakończą.

- Termin wyznaczenia wariantu może przesunąć się nawet o kilka miesięcy - przyznaje nam Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Dopiero po otrzymaniu kompletnej dokumentacji, obradująca w Warszawie Komisja Oceny Projektów Inwestycyjnych podejmie decyzję o przebiegu trasy.

Do tej pory najwięcej emocji wśród mieszkańców Trójmiasta wzbudzał wybór miejsca, w którym Trasa Lęborska połączy się z obwodnicą. Teraz problemem dla planistów mogą być obszary chronione, które przecina droga. Badania ma zaopiniować Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, ale musi otrzymać dokumentację, która na razie powstaje.

Niektóre warianty przecinają obszary chronione Natura 2000, inne przechodzą przez torfowiska czy tzw. siedliska przyrodnicze. Wprawdzie zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej można w takich miejscach prowadzić drogę, ale tylko w wypadku, gdy jest to niezbędne z powodu zagrożenia życia lub zdrowia ludzi. W innym przypadku trzeba je ominąć.

Opinie (182) 6 zablokowanych

  • Nie rozumiem jak Unia Europejska wybudowała swoje autostrady, drogi w górach, tunele i wiadukty skoro tak bardzo pilnują

    zgodności z NATURĄ 2000 ? Ten kto kiedyś jeździł po Europie to wie jaka jest tam dzungla dróg w Alpach a u nas ma być dżuma, zabobony i krzaczory bo gdziekolwiek wbijesz łopatę tam Natura 2000, bobry, świstaki, korniki.

    • 5 6

  • Euro zrobiło z nas rezerwat. Nie mamy się rozwijać a.... (1)

    dostarczać siłę roboczą i "białe suki" dla eurobrudasów bo się domagają!!!

    • 8 4

    • Co to znaczy rozwój?

      Czy rozwój to budowanie dróg i centrów przemysłowych gdzie popadnie? Gdzie nie byłem, to cżęsto (nie powiem, że zawsze) w miastach istnieją wydzielone dzielnice na centra przemysłowe. To wiąże sie z odp. infrastrukturą drogową. A u nas? Tam gdzie chce inwestor, tam sprzedaje sie grunt i wydaje pozwolenia. Potem nasze miasta wyglądają , jak wyglądają - szare, brudne, zakorkowane.
      Zero kompetecji u urzędasów, i liczy się tylko kasa, a nie obywatel. Dzięki za taki rozwój.
      Pzdr

      • 2 0

  • komu to potrzebne? (2)

    Komu ta droga tak naprawdę jest potrzebna? Korków nie rozwiąże, bo to może załatwić tylko OPAT. Za to mamy powtórkę ul.Elbląskiej na terenach cenych przyrodniczo, dużo większy ruch na Słowackiego i Spacerowej (o czym mówi już też GDDKiA - poprzedni artykuł na tym portalu). A więc kto zyska:
    - premier spełniając swoje obietnice, a wybory prezydenckie blisko
    - żony włodarzy Słupska i Lęborka, które szybciej dojadą do IKEA'i (a co je tam ptaszki, czy tez roślinki obchodzą - nowe mebelki i futerka, to jest to)
    - paru polityków, którtzy mieszkają przy pierwotnie planowanych wariantach, w przypaku wyboru Owczarni - ceny ich domów wzrosną, a działki kupowali po taniości - ot i przebiegłość polityczna
    - kilku sprytnych inwestorów, którzy będa projektowali drogę ekspresową, która nie musi być ekspresową, ale pieniązki za taki projekt są większe

    Pzdr

    • 9 6

    • Pierniczysz człeku (1)

      ciągle w koło o pierwotnym wariancie. Nawet nie zainteresowałeś się gdzie miał on swój przebieg. Zajrzyj w archiwa firmy Transprojekt to się dowiesz gdzie miał przebiegać wariant północny z 1978 roku, potwierdzony zresztą w studium projektu ,tej samej firmy w 2001 roku. Obecny wariant północny został wymyślony w 2006 roku i ma niewiele wspólnego z pierwotnym. Twoje dywagacje na temat ludzi, którzy wiedzieli gdzie sie budują (że niby na planowanych, zarezerwowanych terenach, że niby działki za taniochę ...) są zwykłą demagogią i mają na celu świadome (ewentualnie z głupoty) nieświadome wprowadzanie zamętu i mieszanie ludziom w głowach.

      • 0 0

      • Pierniczysz zbychu

        sam tak kupilem dzialki wiec wiem o czym pisze Piotr. Nie ma moze az tak wielu takich sprytnych ale nie mozesz mowic ze to wprowadzanie w blad.

        • 0 0

  • na bankiety

    do restauracji gdanskiej lepiej chodzcie tak jak danuta ktora ma wszystko w d... tak jak makarony tak i inne firmy

    • 1 0

  • tylko wariant B

    • 3 6

  • Koniec swiata w 2012

    po co te wszystkie dyskusje jak i tak będzie koniec Świata 21 grudnia 2012 roku.

    • 1 1

  • A ja chcę REFERENDUM

    Ja chcę referendum z pytaniem : czy wiekszość chce skansen czy cywilizację ? Tereny gdzie ludziska chca skansen ogradzamy drutem kolczastym i robimy przejscia. Skanseny można zwiedzać tylko z przewodnikiem. Mieszkańców skansenów ze względów sanitarnych i epidemiologicznych nie wpuszczamy do cywilizacji !!! Oni mogą zagrażać ludności cywilizacji.

    • 2 1

  • trasa (1)

    • 0 1

    • kiełbasa?

      • 1 0

  • dziś na Słowackiego o 10,00 był korek

    prawie od Złotej Karczmy w dół i nie było wypadku, po prostu nasilenie ruchu, a dodajcie do tego włączających się do ruchu tych z nowej Trasy Kaszubskiej..., oj będzie się działo

    • 2 1

  • bo powinien być KRÓL w tym kraju, a nie demokracja!!!!!!!

    ...oczywiście mundry król:)

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane