• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska już opóźniona

Michał Sielski
19 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Opracowania środowiskowe już wstrzymały prace nad Trasą Lęborską. Wciąż nie wiadomo także, gdzie droga ekspresowa połączy się z obwodnicą. Opracowania środowiskowe już wstrzymały prace nad Trasą Lęborską. Wciąż nie wiadomo także, gdzie droga ekspresowa połączy się z obwodnicą.

Jeszcze nie wbito pierwszej łopaty, a już wiadomo, że budowa Trasy Kaszubskiej opóźni się co najmniej o kilka miesięcy. Przyczyną są przedłużające się badania nad oddziaływaniem inwestycji na środowisko.



Droga ekspresowa, która ma połączyć Trójmiasto z Lęborkiem, ma skrócić przejazd na tym odcinku, a także zmniejszyć korki na drodze krajowej nr 6 - głównie w Rumi, Redzie i Wejherowie.

Szybką budowę trasy w ramach rekompensaty dla regionu słupskiego za lokalizację amerykańskiej tarczy antyrakietowej (miałaby powstać w podsłupskim Redzikowie) obiecał premier Donald Tusk. Z Trójmiasta do Lęborka droga miała być gotowa w 2012 roku, rok później miał być już przebudowany dojazd do Słupska.

Wszystko wskazuje jednak na to, że tych terminów nie da się dotrzymać. Na przełomie marca i kwietnia miał być wybrany jeden z wariantów trasy. Ale nie zostanie. Wciąż trwają badania środowiskowe i nie wiadomo, jak szybko się zakończą.

- Termin wyznaczenia wariantu może przesunąć się nawet o kilka miesięcy - przyznaje nam Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Dopiero po otrzymaniu kompletnej dokumentacji, obradująca w Warszawie Komisja Oceny Projektów Inwestycyjnych podejmie decyzję o przebiegu trasy.

Do tej pory najwięcej emocji wśród mieszkańców Trójmiasta wzbudzał wybór miejsca, w którym Trasa Lęborska połączy się z obwodnicą. Teraz problemem dla planistów mogą być obszary chronione, które przecina droga. Badania ma zaopiniować Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, ale musi otrzymać dokumentację, która na razie powstaje.

Niektóre warianty przecinają obszary chronione Natura 2000, inne przechodzą przez torfowiska czy tzw. siedliska przyrodnicze. Wprawdzie zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej można w takich miejscach prowadzić drogę, ale tylko w wypadku, gdy jest to niezbędne z powodu zagrożenia życia lub zdrowia ludzi. W innym przypadku trzeba je ominąć.

Opinie (182) 6 zablokowanych

  • To skandal! Trudno jest mi zrozumieć opieszałość GDDKiA, przecież na decyzję czekają tysiące ludzi: jedni chcą wiedzieć jak blisko istniejących domów trasa będzie przebiegała, drudzy jak blisko planowanych inwestycji. Dziwne, że tydzień temu GDDKiA (artykuł na trójmiasto.pl) nie wiedziało, że podjęcie decyzji może się opóźnić?! Czy w tym kraju nic nie może być wykonane na czas?

    • 10 0

  • Najpierw autostrada A1 (3)

    Skoro są pieniądze to skończcie najpierw A1. Niech w końcu powstania porządna autostrada dla Trójmiasta. Co to za bzdury z obiecankami dla Redzikowaian "droga za tarczę". Żeby raz na miesiąc przyjechali na zakupy do trójmiejskich marketów i galerii to trzeba im droge ekspresową budować, która dobije już i tak niemiłosiernie zakorkowane zjazdy z obwodnicy? Jest kryzys więc może trochę zastanowienia w wydawaniu pieniędzy.

    • 7 8

    • Jaki kryzys >>> chyba w twojej głowie .

      Media wciskają tobie bzdury.

      • 1 0

    • Nieprawda

      Ta droga to wyjazd z Gdańska na Szczecin, Berlin, Hamburg.........

      • 4 1

    • To może zacznij myśleć...

      i spróbuj się przejechać trasą Gdańsk - Szczecin matole.

      • 1 0

  • juz nie moge sie doczekac jak przetestuje ta traske swoim bmw z-czworeczka

    • 0 9

  • Problemy od 39 lat . (1)

    No ja niewiem jak to komentowac bo już wiele razy pisałem o inwestycjach w infrasrukturę w PL że niechce mi sie już nic pisać na ten temat. To jest żenada. w paliwach jest 70% podatków zdzierają kase i jeszcze nie moga wybudowac drogi . Urzedasy sie op********ą i nic nie robią totalnie nieudolne osoby

    • 6 1

    • sceptyk

      może moja opinia nie będzie popularna, lecz uważam, że trasa kaszubska czy lędborska w obecnymkształcie w ogóle nie jest potrzebna. Po pierwsze funkcje tranzytu mogłaby przejąć autostrada wybudowana według niemieckich planów ( zaczyna sie w Berlinie a kończy obecnie za Szczecinem) Po drugioe dojazd do Słupska i Lęborka można byłoby usprawnic przez budowę OPAT przedłużoną za Wejherowo. Obecnie trasa kaszubska nie rozwiąże problemu korków w Rumi i Redzie i nie usprawni dojazdu z Wejherowa oraz wyżej wymienionych miast do Trójmiasta. Cała ta koncepcja trasy kaszubskiej to odgrzewana kocepcja z czasów gierkowskich, kiedy w POolsce było 10 razy mniej samochodów. pa.

      • 3 0

  • I po co było tak kłamać panie Sławku Nowaku?? (1)

    Przecież od początku było wiadomo, że ten news z TK to lipa i PR wyłącznie.
    GDDKiA nie ma Trasy Kaszubskiej w planach, ani pieniędzy na realizację.

    Mydlenie oczu pod publiczkę było od początku żałosne.

    A teraz ponieważ Tarczy nie będzie, więc Tusk i jego poplecznicy powiedzą, że i droga wam niepotrzebna.

    I wszyscy dziennikarze spokojnie przyjmą argumentację, że drogi ekspresowe buduje się w ramach społecznych rekompensat za coś tam.

    I tak do następnego razu... Banda nieudaczników i tupeciarzy!!!

    • 12 1

    • i to wszystko w tym temacie

      amen

      • 1 0

  • 2 z 4 wariantów (2)

    przebiegają przez moją miejscowość i jakoś nie robię wielkiego "halo!" Sama jeżdżę samochodem (od kiedy tu mieszkam już bezwzględnie bo poza jednym autobusem do Gdyni nie ma tutaj żadnej komunikacji zbiorowej). Jeździć trzeba, a wolę poruszać się po szerokich i dobrych drogach niż tłuc się po dziurawych, wąskich z masą źle wyprofilowanych zakrętów.

    Mimo, że jestem na "tak" dla tej drogi jak najszybciej to jednak nie wyobrażam sobie jej budowy jak w koło jest pełno torfowo-bagiennych terenów. Albo będą tą drogę strasznie długo budować przy ogromnych kosztach (tu naprawdę jest straszny teren) albo zrobią jak zawsze i po 2 latach po niej już nie będzie można jeździć bo się zapadnie i zdeformuje.

    Cóż... zobaczymy.

    • 3 2

    • wiesz co, (1)

      ja też mieszkam w jedenej z takich miejscowości i jak szukałem lokalizacji lat parę temu, to TK miała przebieg w wariancie północnym i dlatego wybrałem taką, a nie inną lokalizację. Nagle okazało się, że mocno się myliłem. Dlaczego mam milczeć, skoro zagrano nie fair?

      • 2 1

      • No to krzycz

        ale na litość Boską w końcu musimy mieć drogi! Może mało jeździsz, ale to ci się w Polsce dzieje woła o pomstę do nieba. Myślę, że lepiej będzie zaakceptować którykolwiek z wariantów jaki będzie wybrany i krzyczeć nie na to, że budują drogę, ale na to aby zbudowano dodatkową infrastrukturę - chodniki, ekrany, przejścia na drugą stronę, odpowiednie wjazdy i cokolwiek będzie jeszcze potrzebne.

        Czas by Polscy zamiast uważać, że to zamach na ich godność umieli wypracować większe profity.

        • 1 0

  • Autostrada (S6) nie może wbijać się w Trójmiasto! Chyba, że chcemy być oryginalni.

    S6 ma odciążać a nie rozbijać i blokować Trójmiasto oraz przekreślać dotychczasowe plany zagospodarowania terenu. Należy poprowadzić ją jako część obwodnicy ( nowej - drugi ring) - objazdu miasta.
    Jakie są powody aby myśleć inaczej?

    • 10 0

  • już sam nie wiem co jest gorsze - opóźnienie umysłowe czy opóźnienie cywilizacyjne (1)

    czytając pankracego wybieram to pierwsze

    • 2 2

    • Gallux, przestań szczekać

      do budy!!!

      • 0 2

  • Ja tego nie rozumiem... (1)

    samochodów coraz więcej, jakość dróg coraz gorsza, codziennie ginie po 50 osób, a tu pseudo-ekolodzy zamartwiają się o jakiegoś krecika na torfowisku. Gdzieś ktoś zgubił rozsądek i proporcje w argumentach dot. tego problemu. Kolejnym probleme są mieszkańcy, którym właściwie żaden wariant nowej drogi się nie podoba.... i chyba nigdy nie będziemy mieli normalnych dróg, a tym samym nie będziemy mogli normalnie funkcjonować i rozwijać się - i jako region i jako kraj.

    • 7 1

    • nikt nikomu nigdzie nie zagwarantował, że dowiezie swoje 4 litery transportem indywidualnym do miasta. Ale wszyscy tego żądają, nie patrząc, że to jest niemożliwe ze wzgledów technicznych, ekonomicznych a nawet fizycznych.

      • 1 0

  • Wszyscy chcą jeździc nowymi autami , po wspaniałych autostradach ale żeby autostrady nie przebiegały koło nich . Wszyscy chcą rozmawiać przez komórki , ale maszty od nich niech stawiaja gdzie indziej , itd . W naszej porąbanej Polsce nic nie można zrobić pożytecznego . A to żaby przeszkadają autostradzie , a to jakiś cymbał przwiąże sie do drzewa i tak stale coś . Na zawsze pozostaniemy zaściankiem Świata .

    • 7 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane