• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: ministerstwo podaje terminy otwarcia

Patryk Szczerba
9 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Prace na budowie Trasy Kaszubskiej postępują, ale nie tak szybko jak przewidywano na początku. Prace na budowie Trasy Kaszubskiej postępują, ale nie tak szybko jak przewidywano na początku.

Kiedy otworzą Trasę Kaszubską? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców nie tylko w Gdyni, ale także w sąsiednich gminach. Według ostatnich informacji z Ministerstwa Infrastruktury trzy odcinki będą otwierane między majem a sierpniem 2022 roku. Natomiast przejezdność ekspresówki ma być zapewniona na niektórych odcinkach pod koniec tego roku.



Czekasz na otwarcie Trasy Kaszubskiej?

Kierowcy coraz częściej dopytują o terminy zakończenia budowy Trasy Kaszubskiej. Jako że inwestycja dotyczy całego regionu, sprawą interesują się także pomorscy parlamentarzyści.

Interpelacja ws. Trasy Kaszubskiej



Zapytanie w sprawie postępów prac wysłała do ministerstwa infrastruktury posłanka Barbara Nowacka.

- Trwa budowa 41-kilometrowego odcinka Trasy Kaszubskiej na odcinku Gdynia - Bożepole. Droga według pierwotnego harmonogramu miała być gotowa w 2021 r., ale pewne jest, że trasą kierowcy pojadą najwcześniej dopiero w 2022 r. Jeszcze całkiem niedawno twierdzono, że trasa zostanie oddana zgodnie z harmonogramem - podkreśla posłanka.

Trasa Kaszubska: terminy, filmy, informacje



Zadała pytania o powód opóźnienia w budowie Trasy Kaszubskiej, realny termin oddania do użytku inwestycji i o to, jak opóźnienia wpłynęły na koszt całej inwestycji.

Trasa Kaszubska: harmonogram prac



Ministerstwo Infrastruktury w odpowiedzi przedstawiło obowiązujący obecnie harmonogram prac:

Zadanie 1: w. Luzino (z węzłem) - w. Bożepole Wielkie (z węzłem) - 10,4 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności w części ciągu głównego;
  • sierpień 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Zadanie 2: w. Szemud (z węzłem) - w. Luzino (bez węzła) - 10,3 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
  • maj 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Zadanie 3: w. Gdynia-Wielki Kack (z węzłem) - w. Szemud (bez węzła) - 20,2 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
  • czerwiec 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.

Przejazd Trasą Kaszubską. Film z października

Jak podkreśla przedstawiciel ministerstwa, przy tak dużych inwestycjach mogą pojawić się okoliczności, które będą miały wpływ na realizację prac i ukończenie inwestycji.

Dlaczego są opóźnienia na budowie Trasy Kaszubskiej?



- W przypadku odcinka S6 wydłużenie realizacji spowodowane było w głównej mierze bardzo dużą liczbą stanowisk archeologicznych wstrzymujących front robót na dużym obszarze. Wpływ na realizację miało również polecenie nadzoru archeologicznego dotyczącego zmiany sprzętu do odhumusowania oraz hałdowanie materiałów z wykopów po badaniach archeologicznych. Kwestia ta była przedmiotem roszczenia wykonawcy dotyczącego wydłużenia czasu na ukończenie - odpowiada Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.


Wskazuje również na konieczność wykonania robót dodatkowych polegających na uszlachetnieniu materiału nasypowego wraz z jego zagęszczeniem oraz wykonaniem i utrzymaniem tymczasowej organizacji ruchu. W odpowiedzi można przeczytać także, że na realizację wpłynęło też uznanie roszczenia wykonawcy Zadania 3 w zakresie przedłużonej procedury wydawania decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej).

- Odnosząc się do kwestii kosztu inwestycji, zaznaczam, że realizacja kontraktu na wykonawstwo robót wiąże się z szeregiem czynników ryzyka, które mogą wystąpić na etapie realizacji. W związku z powyższym kontrakty obwarowane są odpowiednimi zapisami, które m.in. zabezpieczają interes Skarbu Państwa. Ponadto inwestor zabezpiecza środki na realizację inwestycji w ramach tzw. Maksymalnej Wartości Zobowiązania - podkreśla sekretarz stanu.

Porównanie prac przy Trasie Kaszubskiej. Film z września



Dodaje, że na etapie podpisywania kontraktu z wykonawcą pojawia się margines finansowy dla mogących wystąpić na etapie realizacji uzasadnionych roszczeń.

Trasa Kaszubska: kiedy zakończenie prac i jakie koszty inwestycji?



Łączna wartość trzech odcinków to ok. 2,032 mld zł. Z funduszy UE na inwestycję zostanie przeznaczonych blisko 985 mln zł.

- Ostateczne koszty inwestycji będą podsumowane po zakończeniu i rozliczeniu robót oraz uznaniu bądź odrzuceniu roszczeń wykonawców - tłumaczy Rafał Weber.
Ministerstwo przekazuje, że zgodnie z obecnymi założeniami ciąg główny przedmiotowego odcinka S6 ma być w większości przejezdny do końca bieżącego roku.

Ostatecznie udostępnienie całego ciągu drogi ekspresowej powinno zakończyć się w III kw. 2022 r.

Trasa Kaszubska: co powstaje

Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Miejsca

Opinie (184) 7 zablokowanych

  • Co to znaczy,ze bedzie przejezdna? (2)

    Czy to znaczy ze bedzie mozna ja jezdzic? Czy tylko w teorii?

    • 10 1

    • Nie

      Na teren budowy wstęp wzbroniony

      • 1 0

    • Będzie można

      Jeździć rowerem

      • 0 0

  • (4)

    Ambitne plany GDDKiA zakładają że droga S6 z Koszalina do Gdańska będzie gotowa do 2025 roku.
    Chyba raczej do 2035 . Patrząc na postęp prac to jeszcze długo poczekamy .
    A co z obwodnicą metropolitalną ? W odległej przyszłości .
    Widać ciężko im zrozumieć że jak są dobre drogi to gospodarka się rozwija .
    Wystarczy nie kraść jak to powiedziała była premier .

    • 21 5

    • Metropolitalna (2)

      A na metropolitalną w kwietniu br. zostały podpisane umowy (2 odcinki) i przygotowywany jest projekt budowlany. Wejście na budowę pod koniec 2022 r.

      • 1 0

      • (1)

        A zakończenie 2024, obstawiłem zakład u bukmachera, że się nie wyrobią.

        • 0 0

        • Kurs na to jest żaden, straciłeś...

          • 0 1

    • Umowa na finansowanie i prace zostala podpisana okolo 3 tygodnie temu .

      Start prac planowo wiosna 2022

      • 0 0

  • (1)

    A jakież to wykopaliska archeologiczne tam wykopano , że to wstrzymało pracę przy budowie węzła Wielki Kack S6?

    • 18 6

    • Ktoś wlał olej do dziury i o! Dynastia Ming!

      • 5 1

  • Super że budują i że wkrótce Trasa Kaszubska powstanie... (5)

    ... ale czy ktoś wie kiedy wkrótce ruszy budowa Metropolitalnej Obwodnicy, Droga Czerwona wraz z Obwodnicą Opat, Obwodnica Witomina i Droga Trzech Powiatów? Żeby Trasa Kaszubska coś dała to potrzeba są w rejonie inne drogi by to wszystko połączyć i uplynnić

    • 20 0

    • Człowieku,

      nic nie ruszy.

      • 0 1

    • Jak samorządność straci władze (2)

      Loocyk never ending story

      • 5 2

      • Kochasz PiS? (1)

        • 1 3

        • muszę kochać?

          Jest całe spektrum uczuć...
          A samo(się)rządność się skompromitowała i nie mam zamiaru wybierać "mniejszego" zła.

          • 2 3

    • Kaszubska nie jest budowana dla miasta,

      To droga krajowa, łącząca miasta. Nie mieszaj różnych spraw.

      • 3 1

  • (1)

    Na tej trasie to przydałby się drugi szlak SKMki i wzdłuż niego rozbudowa całej aglomeracji. Oraz trzeci szlak na północ Gdyni aż do Władka i tam także rozbudowa aglomeracji.

    • 13 4

    • Taaa.... Wszystko zalejmy betonem

      i będziemy mieli drugi Śląsk, a za parę lat w poszukiwaniu świeżego powietrza i spokoju będziemy jeździć na Podlasie

      • 1 4

  • Ministerstwo podaje? (2)

    No to mamy tą trasę z głowy a koszty będą potrójne bo przecież trzeba opłacić swoich perukarzy, ogrodników i magistrów po historii.

    • 13 8

    • Skąd to wiemy? (1)

      Pracowało się w Ministerstwie za czasów Sławomira N., prawej ręki Donalda T.?

      • 1 10

      • Nie nie pracowało się.

        Zresztą poziom uczciwości tamtych ministerstw w porównaniu z tymi obecnymi to kryształ. Sięgnij do ściągawki i napisz coś jeszcze.

        • 4 0

  • Będzie jak z S5

    Never ending story

    • 8 3

  • Moim skoromnym zadaniem (7)

    Trasa powinna zaczyna się na węźle Osowa. Węzeł Karwiny będzie non stop zapchany.

    • 18 5

    • To co, zasypujemy i budujemy od nowa gdzie indziej?

      • 5 0

    • Węzeł Karwiny nie będzie zapchany ale już zaraz po zjeździe z węzła będzie korek. Wielkopolska nie jest z gumy co wiemy już dzisiaj ale i tak sporo ludzi będzie zaskoczonych.

      • 6 0

    • były takie plany, ale (4)

      oczywiście mieszkańcy Osowej je w fazie konsultacji oprotestowali - jak wszystko inne

      • 9 0

      • Dokładnie tak (3)

        Trasa miala się zaczynać na węźle Wysoka w Osowej i być "przedłużeniem" Spacerowej. Nawet na tym portalu o tym pisali

        • 7 1

        • Dokładnie (2)

          A teraz ten łącznik od węzła Wysoka do nowego węzła Chwaszczyno czyli nowa Kielnieńska powstanie około roku 2035, słowa radnego.

          • 6 1

          • bo Osowa (1)

            to stan umysłu

            • 2 1

            • BRAWO!!!

              • 1 0

  • To już taka nasza świecka tradycja

    Czy to centralnie czy to po gdansku opóźnienia muszą być. Niezależnie kto rządzi i jak rządzi. Tylko w PRLu brygady pracy socjalistycznej oddawały inwestycje przed terminem. A potem były poprawki i poprawki tych poprawek ;-)

    • 6 4

  • To nie powinno sie zaczynać w Gdyni, tylko przy Pruszczu. (1)

    Wtedy była by szansa na zluzowanie obwodnicy. A tak nic się nie zmieni, nadal wieczny korek w obie strony.

    • 12 6

    • Będzie Metropolitalna od węzła Gdańsk Południe do Chwaszczyna.

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane