- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (509 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (130 opinii)
- 3 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (109 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (88 opinii)
- 5 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (56 opinii)
- 6 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (195 opinii)
Trasa Kaszubska: ministerstwo podaje terminy otwarcia
Kiedy otworzą Trasę Kaszubską? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców nie tylko w Gdyni, ale także w sąsiednich gminach. Według ostatnich informacji z Ministerstwa Infrastruktury trzy odcinki będą otwierane między majem a sierpniem 2022 roku. Natomiast przejezdność ekspresówki ma być zapewniona na niektórych odcinkach pod koniec tego roku.
Interpelacja ws. Trasy Kaszubskiej
Zapytanie w sprawie postępów prac wysłała do ministerstwa infrastruktury posłanka Barbara Nowacka.
- Trwa budowa 41-kilometrowego odcinka Trasy Kaszubskiej na odcinku Gdynia - Bożepole. Droga według pierwotnego harmonogramu miała być gotowa w 2021 r., ale pewne jest, że trasą kierowcy pojadą najwcześniej dopiero w 2022 r. Jeszcze całkiem niedawno twierdzono, że trasa zostanie oddana zgodnie z harmonogramem - podkreśla posłanka.
Trasa Kaszubska: terminy, filmy, informacje
Zadała pytania o powód opóźnienia w budowie Trasy Kaszubskiej, realny termin oddania do użytku inwestycji i o to, jak opóźnienia wpłynęły na koszt całej inwestycji.
Trasa Kaszubska: harmonogram prac
Ministerstwo Infrastruktury w odpowiedzi przedstawiło obowiązujący obecnie harmonogram prac:
Zadanie 1: w. Luzino (z węzłem) - w. Bożepole Wielkie (z węzłem) - 10,4 km
- grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności w części ciągu głównego;
- sierpień 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Zadanie 2: w. Szemud (z węzłem) - w. Luzino (bez węzła) - 10,3 km
- grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
- maj 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Zadanie 3: w. Gdynia-Wielki Kack (z węzłem) - w. Szemud (bez węzła) - 20,2 km
- grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
- czerwiec 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Przejazd Trasą Kaszubską. Film z października
Dlaczego są opóźnienia na budowie Trasy Kaszubskiej?
- W przypadku odcinka S6 wydłużenie realizacji spowodowane było w głównej mierze bardzo dużą liczbą stanowisk archeologicznych wstrzymujących front robót na dużym obszarze. Wpływ na realizację miało również polecenie nadzoru archeologicznego dotyczącego zmiany sprzętu do odhumusowania oraz hałdowanie materiałów z wykopów po badaniach archeologicznych. Kwestia ta była przedmiotem roszczenia wykonawcy dotyczącego wydłużenia czasu na ukończenie - odpowiada Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Wskazuje również na konieczność wykonania robót dodatkowych polegających na uszlachetnieniu materiału nasypowego wraz z jego zagęszczeniem oraz wykonaniem i utrzymaniem tymczasowej organizacji ruchu. W odpowiedzi można przeczytać także, że na realizację wpłynęło też uznanie roszczenia wykonawcy Zadania 3 w zakresie przedłużonej procedury wydawania decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej).
- Odnosząc się do kwestii kosztu inwestycji, zaznaczam, że realizacja kontraktu na wykonawstwo robót wiąże się z szeregiem czynników ryzyka, które mogą wystąpić na etapie realizacji. W związku z powyższym kontrakty obwarowane są odpowiednimi zapisami, które m.in. zabezpieczają interes Skarbu Państwa. Ponadto inwestor zabezpiecza środki na realizację inwestycji w ramach tzw. Maksymalnej Wartości Zobowiązania - podkreśla sekretarz stanu.
Porównanie prac przy Trasie Kaszubskiej. Film z września
Dodaje, że na etapie podpisywania kontraktu z wykonawcą pojawia się margines finansowy dla mogących wystąpić na etapie realizacji uzasadnionych roszczeń.
Trasa Kaszubska: kiedy zakończenie prac i jakie koszty inwestycji?
Łączna wartość trzech odcinków to ok. 2,032 mld zł. Z funduszy UE na inwestycję zostanie przeznaczonych blisko 985 mln zł.
- Ostateczne koszty inwestycji będą podsumowane po zakończeniu i rozliczeniu robót oraz uznaniu bądź odrzuceniu roszczeń wykonawców - tłumaczy Rafał Weber.
Ministerstwo przekazuje, że zgodnie z obecnymi założeniami ciąg główny przedmiotowego odcinka S6 ma być w większości przejezdny do końca bieżącego roku.
Ostatecznie udostępnienie całego ciągu drogi ekspresowej powinno zakończyć się w III kw. 2022 r.
Trasa Kaszubska: co powstaje
Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:- trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
- obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
- miejsce obsługi podróżnych.
Miejsca
Opinie (184) 7 zablokowanych
-
2021-11-10 11:26
PiS buduje, Polska rośnie w siłę, a za peło było dziadostwo. (3)
Tylko PiS precz z lewactwem.
- 6 15
-
2021-11-10 11:56
Brednie
- 4 1
-
2021-11-10 19:10
Misiu ta droga byla juz przed samym rozpoczeciem prac ale prxyszedl pis i zerwal umowy
Tak juz od 3 lat byśmy nią jeździli. A i najważniejsze z 500 mln zl które miała kosztować, dzięki pisowcy kosztuje ponad miliard i to jeszcze nie całość tylko do Bożego pola
- 4 0
-
2021-11-10 21:25
Wszystkie obecnie kończone inwestycje drogowe miały swoj początek za PO. Sprawdz zresztą ile dróg zbudowano za poprzedniego rządu a ile obecnie. No chyba że liczymy również inwestycje pod które pis próbuje się podpiąć, jak np pod tunel na wyspę Uznam.
- 1 0
-
2021-11-10 11:27
co tam znaleźli? skoro były stanowiska archeolgiczne (1)
co tam znaleźli? skoro były stanowiska archeolgiczne, czy jako media możecie to sprawdzić?
- 4 1
-
2021-11-10 14:44
Znaleźli
Kasę
- 0 0
-
2021-11-10 11:27
świetne info. (2)
dotyczące polaczenia tramwajowego z Havla do pętli ul. Warszawskiej (sorry). przewidywany termin - koniec przyszłego roku!!!!!. MTM rozchwytywana. na budowie może ze trzy osoby z łopatkami, reszta na chorobowym lub oddelegowana do robót z bardziej napiętym harmonogramem. najważniejsze to umieć się ustawić, wygrywać przetargi, przebiegle podpisywać kontrakty, dogadać odbiory i żyje się. kiedyś rozmawiałem z fachowcem bywałym w świecie. powiedział, ze Japończycy w dwa miesiące uwinęliby sie z tą monstrualną, ponad siły MTM-u robótką...musi dobrze ustawieni albo fachowiec ubarwiał...
- 5 0
-
2021-11-10 12:39
Oj nie tylko w Japoni (1)
W Holandii budowa przepustu drogowego pod autostradą trwała 48 godzin. Rozebranie autostrady, nasypu, wykonanie przepustu, drogi poprzecznej, odbudowa nasypu i autostrady 2x3 pasy, wszystko na poniedziałek rano mysi być gotowe bo ludzie do pracy muszą dojechać. I to był priorytet. 48 godzin i to pod ruchem, bez zamykania całości autistrady.
- 1 0
-
2021-11-10 18:18
U nas 48 ale miesięcy
- 0 0
-
2021-11-10 11:30
Kiedyś, zwalano na zime
Na brak materiałów i wszyscy klęli na komunizm. Teraz, zimy ciepłe, materiałów aż do przesady. Więc co? Nieudolność niedouczonych inżynierów. Tak to jest, jak się robi 3 fakultety ciurkiem.
- 6 0
-
2021-11-10 11:32
Oooo, trojmiasto nauczylo sie juz klikodajnych sformulowan typu "wiemy kiedy...", "juz wyjasniamy" itd
Brakuje tylko "A cena? Dobra !"
- 7 0
-
2021-11-10 11:34
Żyjemy na Karwinach (1)
Albo w błocie po kostki, albo w tumanach budowlanego pyłu. Jeszcze z początku ktoś czasami posprzątał. Teraz puszcili to na żywioł! W dziury, takie do połowy koła, wrzuca czasem trochę gruzu...taka to gdyńska inwestycja!
- 6 1
-
2021-11-10 18:19
Nie gdyńska tylko rządowego GDDKiA
- 1 0
-
2021-11-10 11:48
Zad 3 Przejezdnosc w grudniu . Jak oni dopiero skrecaja zbrojenie pod wiaduknty na obwodnicy wiazanie betonu 28 dni (5)
I to stan surowy a gdzie cala obrobka wiaduktów???? Nie będzie przejezdności w grudniu
- 13 1
-
2021-11-10 12:05
nooo, grudniu 2022 :) (1)
- 3 0
-
2021-11-10 18:20
Obstawiam 2025
- 0 0
-
2021-11-10 13:00
Zad 3 (2)
Zadanie 3 stanowi odcinek od Szemudu do Luzina. Gdynia kierunek Szemud to Zad. 4
- 0 1
-
2021-11-10 13:44
W Artykule jak Byk Zadanie 3 nie ma zadania 4 , polecic okuliste albo pomoge w czytaniu ze zrozumieniem
..
- 0 0
-
2021-11-10 13:58
Portal od początku źle numeruje zadania
na siłę trzymają starą numerację sprzed 6-7 lat. Przez to sporo zamiaszania wprowadzają.
- 0 0
-
2021-11-10 11:56
Wykopaliska (1)
Czy na węźle Karwiny też trzeba dokonywać wykopalisk, bo widać duże opóźnienia.
- 7 0
-
2021-11-10 11:58
Węzeł Karwiny to ten przy PKM
o to chodzi?
- 2 0
-
2021-11-10 14:14
widać, że Baśka się nudzi
- 4 0
-
2021-11-10 14:23
Wał (1)
Nie ma się co martwić sami swoi budują. Bo takiego bałaganu i symulacji pracy jaki można obserwować na węźle Wielki Kack dawno nie widziałem. Popracują coś tam 5 czy 6 godzin na dobę efektywnie, 5 dni w tygodniu i to wszystko co można zaobserwować. A konieczność usypywania i utwardzania podłoża to chyba jest normą w budowaniu dróg. Bo brzmi to tak jakby w planie miało być po prostu wyrównanie i wylanie jezdni. Za to nie powinno być zapłaty tylko kary do zapłacenia. Kompletny brak organizacji. I ciekawe ile ten ich produkt finalny wytrzyma. Bo sprawdzian mamy na obwodnicy to co budowała Scansca i dalej nasi wykonawcy. Pierwszy odcinek zrobiony przez Scansca dalej się jeszcze trzyma, podczas gdy te późniejsze wykonane przez innych wykonawców w tej samej technologii już się sypią. Ciekawe czemu?
- 8 0
-
2021-11-10 18:21
Może były wziątki?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.