• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: ministerstwo podaje terminy otwarcia

Patryk Szczerba
9 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Prace na budowie Trasy Kaszubskiej postępują, ale nie tak szybko jak przewidywano na początku. Prace na budowie Trasy Kaszubskiej postępują, ale nie tak szybko jak przewidywano na początku.

Kiedy otworzą Trasę Kaszubską? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców nie tylko w Gdyni, ale także w sąsiednich gminach. Według ostatnich informacji z Ministerstwa Infrastruktury trzy odcinki będą otwierane między majem a sierpniem 2022 roku. Natomiast przejezdność ekspresówki ma być zapewniona na niektórych odcinkach pod koniec tego roku.



Czekasz na otwarcie Trasy Kaszubskiej?

Kierowcy coraz częściej dopytują o terminy zakończenia budowy Trasy Kaszubskiej. Jako że inwestycja dotyczy całego regionu, sprawą interesują się także pomorscy parlamentarzyści.

Interpelacja ws. Trasy Kaszubskiej



Zapytanie w sprawie postępów prac wysłała do ministerstwa infrastruktury posłanka Barbara Nowacka.

- Trwa budowa 41-kilometrowego odcinka Trasy Kaszubskiej na odcinku Gdynia - Bożepole. Droga według pierwotnego harmonogramu miała być gotowa w 2021 r., ale pewne jest, że trasą kierowcy pojadą najwcześniej dopiero w 2022 r. Jeszcze całkiem niedawno twierdzono, że trasa zostanie oddana zgodnie z harmonogramem - podkreśla posłanka.

Trasa Kaszubska: terminy, filmy, informacje



Zadała pytania o powód opóźnienia w budowie Trasy Kaszubskiej, realny termin oddania do użytku inwestycji i o to, jak opóźnienia wpłynęły na koszt całej inwestycji.

Trasa Kaszubska: harmonogram prac



Ministerstwo Infrastruktury w odpowiedzi przedstawiło obowiązujący obecnie harmonogram prac:

Zadanie 1: w. Luzino (z węzłem) - w. Bożepole Wielkie (z węzłem) - 10,4 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności w części ciągu głównego;
  • sierpień 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Zadanie 2: w. Szemud (z węzłem) - w. Luzino (bez węzła) - 10,3 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
  • maj 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Zadanie 3: w. Gdynia-Wielki Kack (z węzłem) - w. Szemud (bez węzła) - 20,2 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
  • czerwiec 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.

Przejazd Trasą Kaszubską. Film z października

Jak podkreśla przedstawiciel ministerstwa, przy tak dużych inwestycjach mogą pojawić się okoliczności, które będą miały wpływ na realizację prac i ukończenie inwestycji.

Dlaczego są opóźnienia na budowie Trasy Kaszubskiej?



- W przypadku odcinka S6 wydłużenie realizacji spowodowane było w głównej mierze bardzo dużą liczbą stanowisk archeologicznych wstrzymujących front robót na dużym obszarze. Wpływ na realizację miało również polecenie nadzoru archeologicznego dotyczącego zmiany sprzętu do odhumusowania oraz hałdowanie materiałów z wykopów po badaniach archeologicznych. Kwestia ta była przedmiotem roszczenia wykonawcy dotyczącego wydłużenia czasu na ukończenie - odpowiada Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.


Wskazuje również na konieczność wykonania robót dodatkowych polegających na uszlachetnieniu materiału nasypowego wraz z jego zagęszczeniem oraz wykonaniem i utrzymaniem tymczasowej organizacji ruchu. W odpowiedzi można przeczytać także, że na realizację wpłynęło też uznanie roszczenia wykonawcy Zadania 3 w zakresie przedłużonej procedury wydawania decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej).

- Odnosząc się do kwestii kosztu inwestycji, zaznaczam, że realizacja kontraktu na wykonawstwo robót wiąże się z szeregiem czynników ryzyka, które mogą wystąpić na etapie realizacji. W związku z powyższym kontrakty obwarowane są odpowiednimi zapisami, które m.in. zabezpieczają interes Skarbu Państwa. Ponadto inwestor zabezpiecza środki na realizację inwestycji w ramach tzw. Maksymalnej Wartości Zobowiązania - podkreśla sekretarz stanu.

Porównanie prac przy Trasie Kaszubskiej. Film z września



Dodaje, że na etapie podpisywania kontraktu z wykonawcą pojawia się margines finansowy dla mogących wystąpić na etapie realizacji uzasadnionych roszczeń.

Trasa Kaszubska: kiedy zakończenie prac i jakie koszty inwestycji?



Łączna wartość trzech odcinków to ok. 2,032 mld zł. Z funduszy UE na inwestycję zostanie przeznaczonych blisko 985 mln zł.

- Ostateczne koszty inwestycji będą podsumowane po zakończeniu i rozliczeniu robót oraz uznaniu bądź odrzuceniu roszczeń wykonawców - tłumaczy Rafał Weber.
Ministerstwo przekazuje, że zgodnie z obecnymi założeniami ciąg główny przedmiotowego odcinka S6 ma być w większości przejezdny do końca bieżącego roku.

Ostatecznie udostępnienie całego ciągu drogi ekspresowej powinno zakończyć się w III kw. 2022 r.

Trasa Kaszubska: co powstaje

Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Miejsca

Opinie (184) 7 zablokowanych

  • PiS buduje, Polska rośnie w siłę, a za peło było dziadostwo. (3)

    Tylko PiS precz z lewactwem.

    • 6 15

    • Brednie

      • 4 1

    • Misiu ta droga byla juz przed samym rozpoczeciem prac ale prxyszedl pis i zerwal umowy

      Tak juz od 3 lat byśmy nią jeździli. A i najważniejsze z 500 mln zl które miała kosztować, dzięki pisowcy kosztuje ponad miliard i to jeszcze nie całość tylko do Bożego pola

      • 4 0

    • Wszystkie obecnie kończone inwestycje drogowe miały swoj początek za PO. Sprawdz zresztą ile dróg zbudowano za poprzedniego rządu a ile obecnie. No chyba że liczymy również inwestycje pod które pis próbuje się podpiąć, jak np pod tunel na wyspę Uznam.

      • 1 0

  • co tam znaleźli? skoro były stanowiska archeolgiczne (1)

    co tam znaleźli? skoro były stanowiska archeolgiczne, czy jako media możecie to sprawdzić?

    • 4 1

    • Znaleźli

      Kasę

      • 0 0

  • świetne info. (2)

    dotyczące polaczenia tramwajowego z Havla do pętli ul. Warszawskiej (sorry). przewidywany termin - koniec przyszłego roku!!!!!. MTM rozchwytywana. na budowie może ze trzy osoby z łopatkami, reszta na chorobowym lub oddelegowana do robót z bardziej napiętym harmonogramem. najważniejsze to umieć się ustawić, wygrywać przetargi, przebiegle podpisywać kontrakty, dogadać odbiory i żyje się. kiedyś rozmawiałem z fachowcem bywałym w świecie. powiedział, ze Japończycy w dwa miesiące uwinęliby sie z tą monstrualną, ponad siły MTM-u robótką...musi dobrze ustawieni albo fachowiec ubarwiał...

    • 5 0

    • Oj nie tylko w Japoni (1)

      W Holandii budowa przepustu drogowego pod autostradą trwała 48 godzin. Rozebranie autostrady, nasypu, wykonanie przepustu, drogi poprzecznej, odbudowa nasypu i autostrady 2x3 pasy, wszystko na poniedziałek rano mysi być gotowe bo ludzie do pracy muszą dojechać. I to był priorytet. 48 godzin i to pod ruchem, bez zamykania całości autistrady.

      • 1 0

      • U nas 48 ale miesięcy

        • 0 0

  • Kiedyś, zwalano na zime

    Na brak materiałów i wszyscy klęli na komunizm. Teraz, zimy ciepłe, materiałów aż do przesady. Więc co? Nieudolność niedouczonych inżynierów. Tak to jest, jak się robi 3 fakultety ciurkiem.

    • 6 0

  • Oooo, trojmiasto nauczylo sie juz klikodajnych sformulowan typu "wiemy kiedy...", "juz wyjasniamy" itd

    Brakuje tylko "A cena? Dobra !"

    • 7 0

  • Żyjemy na Karwinach (1)

    Albo w błocie po kostki, albo w tumanach budowlanego pyłu. Jeszcze z początku ktoś czasami posprzątał. Teraz puszcili to na żywioł! W dziury, takie do połowy koła, wrzuca czasem trochę gruzu...taka to gdyńska inwestycja!

    • 6 1

    • Nie gdyńska tylko rządowego GDDKiA

      • 1 0

  • Zad 3 Przejezdnosc w grudniu . Jak oni dopiero skrecaja zbrojenie pod wiaduknty na obwodnicy wiazanie betonu 28 dni (5)

    I to stan surowy a gdzie cala obrobka wiaduktów???? Nie będzie przejezdności w grudniu

    • 13 1

    • nooo, grudniu 2022 :) (1)

      • 3 0

      • Obstawiam 2025

        • 0 0

    • Zad 3 (2)

      Zadanie 3 stanowi odcinek od Szemudu do Luzina. Gdynia kierunek Szemud to Zad. 4

      • 0 1

      • W Artykule jak Byk Zadanie 3 nie ma zadania 4 , polecic okuliste albo pomoge w czytaniu ze zrozumieniem

        ..

        • 0 0

      • Portal od początku źle numeruje zadania

        na siłę trzymają starą numerację sprzed 6-7 lat. Przez to sporo zamiaszania wprowadzają.

        • 0 0

  • Wykopaliska (1)

    Czy na węźle Karwiny też trzeba dokonywać wykopalisk, bo widać duże opóźnienia.

    • 7 0

    • Węzeł Karwiny to ten przy PKM

      o to chodzi?

      • 2 0

  • widać, że Baśka się nudzi

    • 4 0

  • Wał (1)

    Nie ma się co martwić sami swoi budują. Bo takiego bałaganu i symulacji pracy jaki można obserwować na węźle Wielki Kack dawno nie widziałem. Popracują coś tam 5 czy 6 godzin na dobę efektywnie, 5 dni w tygodniu i to wszystko co można zaobserwować. A konieczność usypywania i utwardzania podłoża to chyba jest normą w budowaniu dróg. Bo brzmi to tak jakby w planie miało być po prostu wyrównanie i wylanie jezdni. Za to nie powinno być zapłaty tylko kary do zapłacenia. Kompletny brak organizacji. I ciekawe ile ten ich produkt finalny wytrzyma. Bo sprawdzian mamy na obwodnicy to co budowała Scansca i dalej nasi wykonawcy. Pierwszy odcinek zrobiony przez Scansca dalej się jeszcze trzyma, podczas gdy te późniejsze wykonane przez innych wykonawców w tej samej technologii już się sypią. Ciekawe czemu?

    • 8 0

    • Może były wziątki?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane