• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: ministerstwo podaje terminy otwarcia

Patryk Szczerba
9 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Prace na budowie Trasy Kaszubskiej postępują, ale nie tak szybko jak przewidywano na początku. Prace na budowie Trasy Kaszubskiej postępują, ale nie tak szybko jak przewidywano na początku.

Kiedy otworzą Trasę Kaszubską? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców nie tylko w Gdyni, ale także w sąsiednich gminach. Według ostatnich informacji z Ministerstwa Infrastruktury trzy odcinki będą otwierane między majem a sierpniem 2022 roku. Natomiast przejezdność ekspresówki ma być zapewniona na niektórych odcinkach pod koniec tego roku.



Czekasz na otwarcie Trasy Kaszubskiej?

Kierowcy coraz częściej dopytują o terminy zakończenia budowy Trasy Kaszubskiej. Jako że inwestycja dotyczy całego regionu, sprawą interesują się także pomorscy parlamentarzyści.

Interpelacja ws. Trasy Kaszubskiej



Zapytanie w sprawie postępów prac wysłała do ministerstwa infrastruktury posłanka Barbara Nowacka.

- Trwa budowa 41-kilometrowego odcinka Trasy Kaszubskiej na odcinku Gdynia - Bożepole. Droga według pierwotnego harmonogramu miała być gotowa w 2021 r., ale pewne jest, że trasą kierowcy pojadą najwcześniej dopiero w 2022 r. Jeszcze całkiem niedawno twierdzono, że trasa zostanie oddana zgodnie z harmonogramem - podkreśla posłanka.

Trasa Kaszubska: terminy, filmy, informacje



Zadała pytania o powód opóźnienia w budowie Trasy Kaszubskiej, realny termin oddania do użytku inwestycji i o to, jak opóźnienia wpłynęły na koszt całej inwestycji.

Trasa Kaszubska: harmonogram prac



Ministerstwo Infrastruktury w odpowiedzi przedstawiło obowiązujący obecnie harmonogram prac:

Zadanie 1: w. Luzino (z węzłem) - w. Bożepole Wielkie (z węzłem) - 10,4 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności w części ciągu głównego;
  • sierpień 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Zadanie 2: w. Szemud (z węzłem) - w. Luzino (bez węzła) - 10,3 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
  • maj 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
Zadanie 3: w. Gdynia-Wielki Kack (z węzłem) - w. Szemud (bez węzła) - 20,2 km
  • grudzień 2021 r. - zapewnienie przejezdności ciągu głównego;
  • czerwiec 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.

Przejazd Trasą Kaszubską. Film z października

Jak podkreśla przedstawiciel ministerstwa, przy tak dużych inwestycjach mogą pojawić się okoliczności, które będą miały wpływ na realizację prac i ukończenie inwestycji.

Dlaczego są opóźnienia na budowie Trasy Kaszubskiej?



- W przypadku odcinka S6 wydłużenie realizacji spowodowane było w głównej mierze bardzo dużą liczbą stanowisk archeologicznych wstrzymujących front robót na dużym obszarze. Wpływ na realizację miało również polecenie nadzoru archeologicznego dotyczącego zmiany sprzętu do odhumusowania oraz hałdowanie materiałów z wykopów po badaniach archeologicznych. Kwestia ta była przedmiotem roszczenia wykonawcy dotyczącego wydłużenia czasu na ukończenie - odpowiada Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.


Wskazuje również na konieczność wykonania robót dodatkowych polegających na uszlachetnieniu materiału nasypowego wraz z jego zagęszczeniem oraz wykonaniem i utrzymaniem tymczasowej organizacji ruchu. W odpowiedzi można przeczytać także, że na realizację wpłynęło też uznanie roszczenia wykonawcy Zadania 3 w zakresie przedłużonej procedury wydawania decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej).

- Odnosząc się do kwestii kosztu inwestycji, zaznaczam, że realizacja kontraktu na wykonawstwo robót wiąże się z szeregiem czynników ryzyka, które mogą wystąpić na etapie realizacji. W związku z powyższym kontrakty obwarowane są odpowiednimi zapisami, które m.in. zabezpieczają interes Skarbu Państwa. Ponadto inwestor zabezpiecza środki na realizację inwestycji w ramach tzw. Maksymalnej Wartości Zobowiązania - podkreśla sekretarz stanu.

Porównanie prac przy Trasie Kaszubskiej. Film z września



Dodaje, że na etapie podpisywania kontraktu z wykonawcą pojawia się margines finansowy dla mogących wystąpić na etapie realizacji uzasadnionych roszczeń.

Trasa Kaszubska: kiedy zakończenie prac i jakie koszty inwestycji?



Łączna wartość trzech odcinków to ok. 2,032 mld zł. Z funduszy UE na inwestycję zostanie przeznaczonych blisko 985 mln zł.

- Ostateczne koszty inwestycji będą podsumowane po zakończeniu i rozliczeniu robót oraz uznaniu bądź odrzuceniu roszczeń wykonawców - tłumaczy Rafał Weber.
Ministerstwo przekazuje, że zgodnie z obecnymi założeniami ciąg główny przedmiotowego odcinka S6 ma być w większości przejezdny do końca bieżącego roku.

Ostatecznie udostępnienie całego ciągu drogi ekspresowej powinno zakończyć się w III kw. 2022 r.

Trasa Kaszubska: co powstaje

Odcinek Gdynia - Szemud - 22 km:
  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Miejsca

Opinie (184) 7 zablokowanych

  • Mam pytanie (2)

    Pani Nowackiej, dlaczego drogi, które miały być przejezdne w 2012 roku zarosły chwastami.

    • 3 4

    • Konkretnie które?

      • 0 0

    • Bo przyszedł pis i zerwał kontrakty np za 500mln i podpisał na 1 mld zł. Byleby swoi mieli dojącie do żłobu.

      • 0 0

  • No niezły żart!

    • 1 0

  • No jo

    Gdyby była lepsza płaca to by zrobili szybciej przykładowo w Chinach mają mniejsza stawkę ale potrafią załatać dziurę większą w 4 dni niż u nas przez 2 lata a przypominam że w chinach maja tanią siłę roboczą.

    • 2 0

  • Mega

    Fantasycznie! Nie mogę się doczekać tej trasy, nareszcie będziemy mieli próby kapeli w Szemudzie 2 razy w tygodniu !

    • 2 0

  • Pomysł kierowców nad usprawnieniem ruchu.

    Chwaszczyńska w stronę węzła Wielki Kack, wystarczyło by narysować linie przed rondem po prawej stronie, tak aby stworzyć pas, którym kierowcy nie musieli by wjeżdżać na rondo. Zmniejszyło by to gigantyczne korki.

    • 3 0

  • zawsze jest coś

    Zrozumiałym sa opóżnienia w realizacji inwestycji ale przecie pis mówi że to opóznienia wczesniejszej władzy to burdel organizacyjny. Teraz miło być terminowo , oto przykład hipokryzji pislandu

    • 2 1

  • Gdański fragment

    Szkoła że wycofano się z pomysłu budowy fragmentu trasy kaszubskiej z gdańskiej Osowy od obwodnicy do Chwaszczyna

    • 2 1

  • Wykonawców dróg z Norwegii

    W sierpniu byłem w Norwegii, w miejscowości Florø, w jedną noc położyli nowy asfalt przez całe miasto, bez utrudnień, bez korków, bez problemów.
    Jakikolwiek remont, świetnie oznaczony, oświetlony, ta budowa na Dąbrowie jest kpiną z ludzi. Słabo oznaczony zjazd z obwodnicy, miesiąc temu przy tym zjeździe Skoda Kodiaq się wysypała, bo kierowca nie ogarnął zjazdu.
    Tak jak w tytule, wykonawców dróg z Norwegii Nam potrzeba, wyjdzie taniej bo zrobią to szybko, sprawnie i solidnie.
    Miłego dnia wszystkim.

    • 1 1

  • Wjazd na obwodnicę od str Dąbrowy

    Wiadomo może od kiedy będzie można wjeżdżać na obwodnicę od strony Dąbrowy? Na chwilę obecną wjazd tylko od strony Chwaszczyna, więc albo Rdestowa albo od str. Stacji pod Żaglami...sprawa uciążliwa... :/ Ktoś? Coś? Ma jakieś wieści?

    • 1 1

  • Adiks

    Ta trasa jeszcze 2022 r nie będzie przejezdna jak widzę postęp prac na odcinku Chwaszczyni Kack to brak słów latem o 7 się zbierali do pracy a o 16 tej już nikogo nie było, obecnie jedna koparka coś tam dłubie a pozatem wiatr hula

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane