• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska - neverending story?

Michał Sielski
15 lipca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
W samym Lęborku jeździ się przyzwoicie, ale dojazd do Trójmiasta nie jest już taki łatwy. W samym Lęborku jeździ się przyzwoicie, ale dojazd do Trójmiasta nie jest już taki łatwy.

Będą nowe konsultacje społeczne w sprawie budowy Trasy Kaszubskiej, która ma połączyć Lębork i Słupsk z Trójmiastem. O budowie drogi w pierwotnym terminie nikt już nawet nie myśli.


Kiedy GDDKiA i rząd zbudują Trasą Kaszubską?


W Warszawie po raz kolejny spotkała się Komisja Opiniująca Projekty Inwestycyjne przy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Wszyscy spodziewali się, że zostanie wybrany wariant realizacji trasy, ale nic z tego. Odbędą się za to... kolejne konsultacje społeczne.

- Żaden z wariantów nie został odrzucony. Na razie mamy miesiąc na przeprowadzenie dodatkowych konsultacji z mieszkańcami Lęborka i jego najbliższej okolicy. Dopiero po analizie wyników tych spotkań będzie można wybrać wariant przebiegu trasy - wyjaśnia Piotr Michalski z gdańskiego oddziału GDDKiA.

Udało się nam jednak dowiedzieć, że sporo punktów w ocenie komisji otrzymał wariant łączący nową trasę z obwodnicą w Wielkim Kacku, choć wcześniej urzędnicy skłaniali się do węzła w Owczarni.

- Według mojej wiedzy połączenie z obwodnicą w Kacku jest praktycznie przesądzone. Niewiadomą jest jedynie przebieg trasy pod Lęborkiem - mówi burmistrz Żukowa Albin Bychowski, który był w Warszawie na posiedzeniu komisji opiniującej.

Taka decyzja pokrzyżowałaby plany gdyńskich urzędników, którzy od kilku tygodni pracują nad nowym planem zagospodarowania przestrzennego dla części Chwarzna i Wielkiego Kacka, gdzie od lat były rezerwy pod nową trasę.

Trasa Kaszubska, zwana też Lęborską, będzie drogą ekspresową, która połączy Trójmiasto z Lęborkiem. Ma skrócić czas przejazdu na tym odcinku, a także zmniejszyć korki na wiecznie zatłoczonej drodze krajowej nr 6 w Rumi, Redzie i Wejherowie.

Szybką budowę tej trasy obiecał w zamian za lokalizację w podsłupskim Redzikowie amerykańskiej tarczy antyrakietowej premier Donald Tusk. Jednak amerykanie nie spieszą się z "uzbrajaniem" Redzikowa. Niemal równocześnie na impecie straciły również działania GDDKiA.

Według wstępnych szacunków koszt budowy trasy wraz z węzłami i wiaduktami to wależności od wariantu od 4 do 6 mld. zł. Początkowo zakładano, że trasa będzie gotowa w 2012 roku. Już wiadomo, że trudno będzie choćby zacząć budowę w 2010 roku.

Opinie (98) 2 zablokowane

  • Robienie wariantów, czy z ludzi wariatów ?

    Jaki GPC to pomieści, tyle wirtualnych dróg.

    • 2 0

  • fajnie, fajnie :)

    • 0 0

  • never co?? (2)

    w Polsce chyba po polsku powinno sie pisac?? Kiedyś jedna z turystek pyta mnie Do you speak english?? A ja do niej Nie bo w Polsce mówi się po polsku

    • 3 3

    • (1)

      ciekawe po jakiemu mówisz na Węgrzech i we Francji albo we Fryzji?

      • 0 0

      • we Fryzji mówię po fryzjersku

        • 1 0

  • Ma to swoje dobre strony

    Dzięki temu jest szansa że powstanie najlepsze rozwiązanie, czyli warianty z podłączeniem nowej trasy do Kacka w przyszłości do trasy W-Z...

    • 2 0

  • Albin swój człowiek

    Nie da nam krzywdy zrobić ta drogą

    • 3 1

  • Kack :D Jupi

    W końcu porządne rozwiązanie, oby takie już zostało.

    • 1 1

  • koment

    Rozpoczęcie realizacji to perspektywa następnych 5-7 lat budowa 2-3 lata raz tak więc premier Tusk skłamał mieszkańcom Słupska że bedzie do 2012. Tereny sa zamrożone, własciciele ziemi traca ze wzgledu na spadek wartości tych okolic i wszyscy czekamy az do momentu kiedy Amerykanie namyślą się.
    Wezeł Karwinach dalej bedzie zablokowany az zrobią projekt budowlano-wykonawczy (2-3 lata) i później przetarg najszybciej rok na wytypowanie przetargu. No i kasa

    • 0 0

  • GDDKiA zwariowali To bedzie rozpiedr....... dzielnic Gdyńskich Karwiny,Wielki Kack Mały Kack. Przecież tam się stoi 1,5 godziny.
    To bedzie obecna słowackiego w "Gdańsku razy 3 "
    Intetekty na poziomie wielkości jaj miedzy nogami.
    Kompromitacja! tych ludzi z GDDKiA z Gdańska.
    Mydlili ludziom przez rok że bedzie wariant wariant Owczarnia.
    Największy przegrany to gmina Szemud . Szkoda tych mieszkańców Bojana, Dobrzewina Koleczkowa
    Na szczeście premier TUSK nie wywiąże się z obietnic i można powiedzieć że za jego nawet dwukadencyjnej Prezydentury nie zrobią tej trasy.

    • 4 5

  • divida et impera - dziel i rządź

    cała ta inwestycja to zwykła propaganda platfĄsów
    nie ma kasy dla policji, wojska, szkół, przedszkoli, a tu od paru lat goni sie króliczka o nazwie "obwodnica"
    jak sie nie ma kasy, ale uprawia POlityke propagandy i miłości, to dopuszcza się do głosu panią hele, mele i dziunie z okolicznyc działek, POżal się Panie Boże, domków krytych eternitem, budowany z czego POpadnie
    za komuny, a i teraz, jeżeli coś jest zwykłą potrzebą, dyktowaną okolicznościami, nie pytano sie o zdanie jednego czy drugiego tylko WYWŁASZCZANO!
    jest coś takiego jak pojęcie wyższej konieczności
    to jest hucpa i operetka POd nazwą - obwodnica
    budyń malinowy POlewany octem:-)

    • 1 2

  • Zaczynam wierzyć w ten kraj

    Siedzę od dawna blisko w tym temacie i byłem przerażony, jak to wiekszość polityków i mediów (w tym ten portal) promowali wariant w Owczarni, pomimo że na pierwszy rzut oka wyglądało, że wariant północny jest tańszy, mniej szkodliwy społecznie i ekologicznie. A jednak wygrywają względy merytoryczne! Jeszcze w to nie wierzę..., czekam na wbicie pierwszej łopaty na wybranym wariancie.
    Pzdr.

    • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane