- 1 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (224 opinie)
- 2 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (48 opinii)
- 3 "Mężczyzna z wężem" zatrzymany (108 opinii)
- 4 Biegli zbadali list Grzegorza B. (186 opinii)
- 5 Osiedle zamiast KFC w Sopocie (322 opinie)
- 6 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (365 opinii)
Trasa Kaszubska - neverending story?
Będą nowe konsultacje społeczne w sprawie budowy Trasy Kaszubskiej, która ma połączyć Lębork i Słupsk z Trójmiastem. O budowie drogi w pierwotnym terminie nikt już nawet nie myśli.
W Warszawie po raz kolejny spotkała się Komisja Opiniująca Projekty Inwestycyjne przy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Wszyscy spodziewali się, że zostanie wybrany wariant realizacji trasy, ale nic z tego. Odbędą się za to... kolejne konsultacje społeczne.
- Żaden z wariantów nie został odrzucony. Na razie mamy miesiąc na przeprowadzenie dodatkowych konsultacji z mieszkańcami Lęborka i jego najbliższej okolicy. Dopiero po analizie wyników tych spotkań będzie można wybrać wariant przebiegu trasy - wyjaśnia Piotr Michalski z gdańskiego oddziału GDDKiA.
Udało się nam jednak dowiedzieć, że sporo punktów w ocenie komisji otrzymał wariant łączący nową trasę z obwodnicą w Wielkim Kacku, choć wcześniej urzędnicy skłaniali się do węzła w Owczarni.
- Według mojej wiedzy połączenie z obwodnicą w Kacku jest praktycznie przesądzone. Niewiadomą jest jedynie przebieg trasy pod Lęborkiem - mówi burmistrz Żukowa Albin Bychowski, który był w Warszawie na posiedzeniu komisji opiniującej.
Taka decyzja pokrzyżowałaby plany gdyńskich urzędników, którzy od kilku tygodni pracują nad nowym planem zagospodarowania przestrzennego dla części Chwarzna i Wielkiego Kacka, gdzie od lat były rezerwy pod nową trasę.
Trasa Kaszubska, zwana też Lęborską, będzie drogą ekspresową, która połączy Trójmiasto z Lęborkiem. Ma skrócić czas przejazdu na tym odcinku, a także zmniejszyć korki na wiecznie zatłoczonej drodze krajowej nr 6 w Rumi, Redzie i Wejherowie.
Szybką budowę tej trasy obiecał w zamian za lokalizację w podsłupskim Redzikowie amerykańskiej tarczy antyrakietowej premier Donald Tusk. Jednak amerykanie nie spieszą się z "uzbrajaniem" Redzikowa. Niemal równocześnie na impecie straciły również działania GDDKiA.
Według wstępnych szacunków koszt budowy trasy wraz z węzłami i wiaduktami to wależności od wariantu od 4 do 6 mld. zł. Początkowo zakładano, że trasa będzie gotowa w 2012 roku. Już wiadomo, że trudno będzie choćby zacząć budowę w 2010 roku.
Opinie (98) 2 zablokowane
-
2009-07-15 16:23
Robienie wariantów, czy z ludzi wariatów ?
Jaki GPC to pomieści, tyle wirtualnych dróg.
- 2 0
-
2009-07-15 16:54
fajnie, fajnie :)
- 0 0
-
2009-07-15 17:15
never co?? (2)
w Polsce chyba po polsku powinno sie pisac?? Kiedyś jedna z turystek pyta mnie Do you speak english?? A ja do niej Nie bo w Polsce mówi się po polsku
- 3 3
-
2009-07-15 18:31
(1)
ciekawe po jakiemu mówisz na Węgrzech i we Francji albo we Fryzji?
- 0 0
-
2009-07-15 18:58
we Fryzji mówię po fryzjersku
- 1 0
-
2009-07-15 17:22
Ma to swoje dobre strony
Dzięki temu jest szansa że powstanie najlepsze rozwiązanie, czyli warianty z podłączeniem nowej trasy do Kacka w przyszłości do trasy W-Z...
- 2 0
-
2009-07-15 17:45
Albin swój człowiek
Nie da nam krzywdy zrobić ta drogą
- 3 1
-
2009-07-15 17:53
Kack :D Jupi
W końcu porządne rozwiązanie, oby takie już zostało.
- 1 1
-
2009-07-15 18:21
koment
Rozpoczęcie realizacji to perspektywa następnych 5-7 lat budowa 2-3 lata raz tak więc premier Tusk skłamał mieszkańcom Słupska że bedzie do 2012. Tereny sa zamrożone, własciciele ziemi traca ze wzgledu na spadek wartości tych okolic i wszyscy czekamy az do momentu kiedy Amerykanie namyślą się.
Wezeł Karwinach dalej bedzie zablokowany az zrobią projekt budowlano-wykonawczy (2-3 lata) i później przetarg najszybciej rok na wytypowanie przetargu. No i kasa- 0 0
-
2009-07-15 19:00
GDDKiA zwariowali To bedzie rozpiedr....... dzielnic Gdyńskich Karwiny,Wielki Kack Mały Kack. Przecież tam się stoi 1,5 godziny.
To bedzie obecna słowackiego w "Gdańsku razy 3 "
Intetekty na poziomie wielkości jaj miedzy nogami.
Kompromitacja! tych ludzi z GDDKiA z Gdańska.
Mydlili ludziom przez rok że bedzie wariant wariant Owczarnia.
Największy przegrany to gmina Szemud . Szkoda tych mieszkańców Bojana, Dobrzewina Koleczkowa
Na szczeście premier TUSK nie wywiąże się z obietnic i można powiedzieć że za jego nawet dwukadencyjnej Prezydentury nie zrobią tej trasy.- 4 5
-
2009-07-15 19:18
divida et impera - dziel i rządź
cała ta inwestycja to zwykła propaganda platfĄsów
nie ma kasy dla policji, wojska, szkół, przedszkoli, a tu od paru lat goni sie króliczka o nazwie "obwodnica"
jak sie nie ma kasy, ale uprawia POlityke propagandy i miłości, to dopuszcza się do głosu panią hele, mele i dziunie z okolicznyc działek, POżal się Panie Boże, domków krytych eternitem, budowany z czego POpadnie
za komuny, a i teraz, jeżeli coś jest zwykłą potrzebą, dyktowaną okolicznościami, nie pytano sie o zdanie jednego czy drugiego tylko WYWŁASZCZANO!
jest coś takiego jak pojęcie wyższej konieczności
to jest hucpa i operetka POd nazwą - obwodnica
budyń malinowy POlewany octem:-)- 1 2
-
2009-07-15 19:44
Zaczynam wierzyć w ten kraj
Siedzę od dawna blisko w tym temacie i byłem przerażony, jak to wiekszość polityków i mediów (w tym ten portal) promowali wariant w Owczarni, pomimo że na pierwszy rzut oka wyglądało, że wariant północny jest tańszy, mniej szkodliwy społecznie i ekologicznie. A jednak wygrywają względy merytoryczne! Jeszcze w to nie wierzę..., czekam na wbicie pierwszej łopaty na wybranym wariancie.
Pzdr.- 6 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.