• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska - neverending story?

Michał Sielski
15 lipca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
W samym Lęborku jeździ się przyzwoicie, ale dojazd do Trójmiasta nie jest już taki łatwy. W samym Lęborku jeździ się przyzwoicie, ale dojazd do Trójmiasta nie jest już taki łatwy.

Będą nowe konsultacje społeczne w sprawie budowy Trasy Kaszubskiej, która ma połączyć Lębork i Słupsk z Trójmiastem. O budowie drogi w pierwotnym terminie nikt już nawet nie myśli.


Kiedy GDDKiA i rząd zbudują Trasą Kaszubską?


W Warszawie po raz kolejny spotkała się Komisja Opiniująca Projekty Inwestycyjne przy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Wszyscy spodziewali się, że zostanie wybrany wariant realizacji trasy, ale nic z tego. Odbędą się za to... kolejne konsultacje społeczne.

- Żaden z wariantów nie został odrzucony. Na razie mamy miesiąc na przeprowadzenie dodatkowych konsultacji z mieszkańcami Lęborka i jego najbliższej okolicy. Dopiero po analizie wyników tych spotkań będzie można wybrać wariant przebiegu trasy - wyjaśnia Piotr Michalski z gdańskiego oddziału GDDKiA.

Udało się nam jednak dowiedzieć, że sporo punktów w ocenie komisji otrzymał wariant łączący nową trasę z obwodnicą w Wielkim Kacku, choć wcześniej urzędnicy skłaniali się do węzła w Owczarni.

- Według mojej wiedzy połączenie z obwodnicą w Kacku jest praktycznie przesądzone. Niewiadomą jest jedynie przebieg trasy pod Lęborkiem - mówi burmistrz Żukowa Albin Bychowski, który był w Warszawie na posiedzeniu komisji opiniującej.

Taka decyzja pokrzyżowałaby plany gdyńskich urzędników, którzy od kilku tygodni pracują nad nowym planem zagospodarowania przestrzennego dla części Chwarzna i Wielkiego Kacka, gdzie od lat były rezerwy pod nową trasę.

Trasa Kaszubska, zwana też Lęborską, będzie drogą ekspresową, która połączy Trójmiasto z Lęborkiem. Ma skrócić czas przejazdu na tym odcinku, a także zmniejszyć korki na wiecznie zatłoczonej drodze krajowej nr 6 w Rumi, Redzie i Wejherowie.

Szybką budowę tej trasy obiecał w zamian za lokalizację w podsłupskim Redzikowie amerykańskiej tarczy antyrakietowej premier Donald Tusk. Jednak amerykanie nie spieszą się z "uzbrajaniem" Redzikowa. Niemal równocześnie na impecie straciły również działania GDDKiA.

Według wstępnych szacunków koszt budowy trasy wraz z węzłami i wiaduktami to wależności od wariantu od 4 do 6 mld. zł. Początkowo zakładano, że trasa będzie gotowa w 2012 roku. Już wiadomo, że trudno będzie choćby zacząć budowę w 2010 roku.

Opinie (98) 2 zablokowane

  • Trasa powinna dobijać w Owczarni

    Małych ruch na węźle Owczarnia, zero wyburzeń na trasie oraz równomierne rożłożenie ruchu na obwodnicy. Dobicie w Wielkim Kacku to PARANOJA!

    • 5 5

  • mi z leborka do trojmiasta jechalo sie dobrze ale rzeczywiscie w wejherowie zapanowal zastoj az do zjazdu w gdyni na obwodnice. zeby ominac male trojmiasto przebic sie przed wejherowem do obwodnicy to byloby ok a z szostki zrobic ekspres z dodatkowym pasem...ale to juz s-f

    • 0 0

  • (1)

    "a także zmniejszyć korki na wiecznie zatłoczonej drodze krajowej nr 6 w Rumi, Redzie i Wejherowie."

    ciekawe jaki procent aut przejeżdżających przez Rumię i Redę dojezdża do Lęborka... 5% ?

    Powinni budować OPAT... to rozładuje codzienne zastoje w obu miastach, jak i sezonowe korki...

    • 4 0

    • zapomniałeś że jest to trasa na Szczecin i dalej !!!

      więc wszyscy przejezdzają przez Lębork !!

      • 0 0

  • Panie Sielski, nazwy narodowości piszemy WIELKĄ literą, choćbyśmy nawet ich bardzo nie lubili.

    Tak więc proszę poprawić wyraz "Amerykanie" i odświeżyć sobie wiedzę z zakresu nauczania początkowego, bo, jak widać, bardzo ona szwankuje.

    • 1 0

  • Rodacy po co wam drogi

    waszym średnio 12 letnim bryczkom nie zaszkodzi polna przejażdżka i mały oeSik po pobliskim lesie...
    przeładowanym TiRom domontujemy walce i będzie jak w bajce
    problem korków w znacznym stopniu poprawiło by naostrzenie ostróg i mocniejsze wbicie ich w "setki" podstarzałych koni =]

    • 2 0

  • Zmiana tych co są za to wszystko odpowiedzialni (1)

    Mieszkam w Trójmieście od jakiś 10 lat a w ostatnich latach więcej się po Nim przemieszczam i mam wrażenie że ludzie odpowiedzialni za pewne inwestycje drogowe w Trójmieście byli niespełna rozumu zatwierdzając pewne plany między innymi mam na myśli modernizacja Spacerowej i pozostawienie jej tak wąskiej jak jest dzisiaj, obecny remont ulicy Nowatorów i dalej w stronę Miszewa i tak samo pozostawienie tej drogi po jednym pasie w stronę, czy brak dokończenia trasy W-Z do obwodnicy. Czy wszyscy Ci co są za to odpowiedzialni latają helikopterami poruszając się po mieście i nie widzą tego że jak modernizować drogę to robić ją możliwie najszerszą. Może ktoś kto jest jeszcze wyżej niż odpowiedzialni za to wszystko pociągnie winnych takich sytuacji do odpowiedzialności. Osobiście jestem zdania by poddać pod publiczną dyskusję zwolnienie większości zarządzających GDDKiA i zatrudnienia tam osób które budując drogi w Trójmieście będą patrzeć na sytuację komunikacyjną tego miasta za 15-30 lat a nie obecnie. Jak się wiele nie zmieni to, to miasto będzie stało w niekończącym się korku.

    Pozdrawiam i Miłego Dnia (mimo wszystko, bo zawsze może być gorzej ;) )

    • 0 0

    • Ten remont Nowatorów to jakieś kuriozum jest

      Droga w polu, ale lamp nastawiali gęściej niż na osiedlowych ulicach. Droga poszerzona tak, żeby nikt się nie bał wyprzedzać na trzeciego mimo, że tylko po jednym pasie w każdą stronę ma być. Do tego wypasiona ścieżka rowerowa (znikąd donikąd oczywiście) z barierkami odgradzającymi od ulicy. Wzdłuż prostej drogi! Asfalt równy jak stół, zero wystających studzienek. Po prostu bajka a nie to co zrobili na al. Zwycięstwa czy Marynarki Polskiej. Po prostu pokazowa ulica! Najlepsza w Gdańsku jaką znam. Tylko czemu akurat tam???

      Czekam co jeszcze tam zainstalują, bo remont wciąż nieskończony (choć wszyscy i tak olewają znaki i tamtędy jeżdżą mijając się z pojazdami ekip drogowych). Jak się wezmą za rondo na skrzyżowaniu z Budowlanych, to pewnie lunapark na środku wystawią.

      • 0 0

  • Przedmówca wymienił bolączki drogowe GDAŃSKA

    W Gdyni jak się buduje arterie to dwupasmowe Trasa Kwiatkowskiego, Droga Różowa i dobija tam gdzie należy.

    A S6 POWINNA DOCHODZIĆ DO OWCZARNI!

    • 4 4

  • z Kacka jest bliżej do Bazy Kontenerowej to dobry wariant

    Wyjazd z bazy kontenerowej Kwiatkowskiego na Obwodnice i zaraz w Kacku wjazd na Trase Kaszubska to najlepsze rozwiązanie dla kierowców TIRÓW.
    Dzięki takiemu rozwiązaniu nie będą jeżdzić przez zatłoczone Rumia,Reda itd.

    • 2 1

  • TUSK obiecał że wybuduje, przed wyborami Prezydenckimi podejmie decyzje albo straci wiele głosów

    • 1 0

  • Oficjalne stanowisko GDDKiA brzmi tak:

    Ze strony projektanta - firmy DHV:

    USTALENIA KOPI GDDKiA Z 14.07.2009 R.

    Dnia 14.07.2009 r. odbyło się posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI), działające przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad. Starosta Powiatu Lęborskiego, Burmistrz Miasta Lęborka i Wójt Gminy Nowa Wieś Lęborska złożyli wniosek formalny o przedłużenie konsultacji społecznych z mieszkańcami terenów leżących w ciągu oraz przylegających do wariantu II (południowego) trasy S6 na odcinku Lębork-Luzino. Przewodniczący KOPI zgodził się na przeprowadzenie w ciągu najbliższego miesiąca dodatkowych spotkań informacyjnych dla mieszkańców miasta Lęborka i gminy Nowa Wieś Lęborska. O dokładnych terminach i miejscach wyznaczonych zebrań, GDDKiA O/Gdańsk wkrótce poinformuje Państwa poprzez niniejszą stronę internetową, ogłoszenia w siedzibach urzędów miasta i gminy oraz poprzez plakaty informacyjne planowane do umieszczenia na terenie miasta Lęborka i gminy Nowa Wieś Lęborska. Dopiero po przeanalizowaniu przez KOPI wyników tych spotkań, zostanie podjęta decyzja o przebiegu drogi ekspresowej S6 na odcinku Lębork - Obwodnica Trójmiasta.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane