• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Słowackiego we Wrzeszczu za 159 mln zł i w 20 miesięcy?

Maciej Naskręt
28 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
aktualizacja: godz. 13:50 (28 stycznia 2011)
Trasa Słowackiego we Wrzeszczu może być gotowa już pod koniec 2012 roku. Trasa Słowackiego we Wrzeszczu może być gotowa już pod koniec 2012 roku.

Środkowy odcinek Trasy Słowackiego może powstać szybciej i taniej niż planowano. Ostateczne wyniki przetargu poznamy pod koniec lutego.



W piątek w siedzibie miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne otwarte zostały koperty z ofertami cenowymi na budowę Trasy Słowackiego na odcinku od ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Rzeczpospolitej zobacz na mapie Gdańska. Dwujezdniową trasę przecinającą Wrzeszcz i Zaspę najtaniej chce wybudować konsorcjum Hydrobudowa Polska S.A., PBG S.A., Aprivia S.A.. Potrzebuje na to 20 miesięcy i oczekuje za pracę 159 mln zł.

- W poniedziałek komisja powinna podjąć decyzję o rozstrzygnięciu przetargu. Wtedy oferentom będzie przysługiwać termin 10 dni na odwołanie. Jest duża szansa że umowę podpiszemy ze zwycięzcą pod koniec lutego - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki GIK.

Drogowcy z GIK przewidywali, że budowa pochłonie ok. 341 mln zł (brutto). Jeśli wygra konsorcjum, które złożyło najtańszą ofertę, oszczędności wyniosą 182 mln zł.

Pierwszy z czterech przetargów na budowę Trasy Słowackiego prowadzony był dwuetapowo. W pierwszej fazie firmy i konsorcja musiały spełnić wymogi formalne. Zakwalifikowało się w sumie 17 firm i konsorcjów. Drugi etap polegał na określaniu ceny i czasu wykonania prac. O wyborze ofert decyduje w 90 proc. cena i 10 proc. termin wykonania zamówienia.

Trasa Słowackiego zapewni dogodny dojazd samochodem po dwujezdniowej drodze do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy. Inwestycja przetnie Wrzeszcz i część gdańskiej Zaspy. Szacunkowy koszt inwestycji składającej się z czterech zadań to 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok 37 proc. kosztów budowy. Nową trasą będziemy mogli pojechać w 2013 r.

***


Aktualizacja 13:50. W siedzibie GIK otwarto koperty złożone w przetargu na budowę Trasy Sucharskiego na odcinku od Węzła Ku Ujściu do Terminala Promowego na Westerplatte. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Skanska. Za realizację zadania, w terminie trzech miesięcy otrzyma 9,4 mln zł. Rozstrzygniecie przetargu nastąpi w poniedziałek, a podpisanie umowy z wykonawcą pod koniec lutego. Droga powinna być gotowa już w czerwcu.

Oferty złożone przez firmy i konsorcja w przetargu na budowę Trasy Słowackiego we Wrzeszczu i na Zaspie.

1. Konsorcjum: Mota-Engil Central Europe S.A., Mota-Engil, Engenhariae Construcao, S.A. - ok. 190,3 mln zł, termin wykonania: 27 miesięcy,
2. NDI S.A. - ok. 280,3 mln zł, termin wykonania: 33 miesięce
3. SKANSKA S.A. - ok. 163,8 mln zł, termin wykonania: 20 miesięcy
4. Konsorcjum: Alpine Bau GmbH, DORACO Sp. z o.o. - ok. 213 mln zł, termin wykonania: 30 miesięcy,
5. Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A., Acciona Infraestructures S.A. - ok. 238,6 mln zł, termin wykonania: 33 miesiące
6. Konsorcjum: BILFINGER BERGER S.A., B&W Usługi Ogólnobudowlane Bożena Dzidkowska - ok. 195,8 mln zł, termin wykonania: 26 miesięcy
7. BUDIMEX S.A. - ok. 192,0 mln zł - termin wykonania: 33 miesiące
8. STRABAG Sp. z o.o - ok. 212,2 mln zł, termin wykonania: 32 miesiące
9. Konsorcjum: Hydrobudowa Polska S.A., PBG S.A., Aprivia S.A. - ok. 159,0 mln zł, termin wykonania: 20 miesięcy
10. WAKOZ Sp. z o.o. - ok. 167,3 mln zł, termin wykonania: 28 miesięcy
11. MAX BOGL POLSKA Sp. z o.o. - ok. 207,7 mln zł, termin wykonania: 30 miesięcy

Oferty złożone przez firmy i konsorcja w przetargu na budowę Trasy Sucharskiego między węzłem Ku Ujściu, a Terminalem Portowym na Westeplatte

1. Poldróg. Piła Sp. z O.o. - ok. 11,3 mln zł, termin wykonania: 5 miesięcy,
2. Vistal Gdynia S.A. - ok. 20,5 mln zł , termin wykonania: 7 miesięcy,
3. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol Aqua S.A., Dragados S.A., - ok. 12,9 mln zł, termin wykonania: 4 miesiące,
4. Konsorcjum firm: firma Budowlano-Drogowa MTM S.A., ok. 12,2 mln, termin wykonania: 7 miesięcy,
5. Budimex S.A. - ok. 12,4 mln zł, termin wykonania: 7 miesięcy,
6. Konsorcjum firm: Mostostal Warszawa S.A.,Acciona Infraestructuras S.A. ok. 11,4 mln zł, termin wykonania: 5 miesięcy 15 dni,
7. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o.; Strabag AG, ok. 10,3 mln zł, termin wykonania: 5 miesięcy,
8. Skanska S.A., ok. 9,4 mln zł, termin wykonania: 3 miesiące,
9. Konsorcjum firm: Hydrobudowa Polska S.A., Obrascon Huarte Lain S.A., ok. 13,5 mln zł, termin wykonania: 5 miesięcy,
10.Wakoz Sp. z o.o. - ok. 10,3 mln zł, termin wykonania: 6 miesięcy,
11.Konsorcjum: Eurovia Polska S.A., Eurovia C.S., - ok. 9,8 mln zł, termin wykonania: 7 miesięcy.

Miejsca

Opinie (256) ponad 10 zablokowanych

  • konsorcjum 6 (2)

    Kim jest pani Bożena?

    • 15 3

    • polać mu:), przecież to znana businesswoman z Pruszcza ;)

      • 4 0

    • a co Ciebie obcgodza koneksje rodzinne i towrzyskie w UM Gdańsk?
      Grabaczyk zatrudnia 30 osób z kręgu znajomyvch i nic. Przykład idzie z góry.NIe podoba sie w wstąp do PO tez dostaniesz kawałek ciasta.

      • 2 5

  • Wspaniała wiadomość

    Jeżeli rzeczywiście rozpoczną budowę w tym półroczu, to tylko się cieszyć. Oby to nie był żart lub wizualizacja jaką mamy na co dzień w podobnych inwestycjach.

    • 13 1

  • Fantastyczna wiadomość

    Na 2023 ją wybudujcie. To miało powstać na EURO obiboki!

    • 20 4

  • Ptzykro mi jako wybroca,

    Jako kierownikw firmie nie akceptuję zadań, któe ktoś robi na ostatnia chwilę, staram się wtedy lepiej dobierać pracowników, w takim zadaniu w 90% zawsze jest coś spartaczone.

    Pozdrawiam iżycze dobre samopoczucia GIK's

    • 6 7

  • 190 mln i 33 mies to realna cena i czas a Ci co wygrali to zrobia tanią fuszerke i po otwarciu zamkną na pare mies (3)

    zeby dokonczyc partactwo :) tak to wlasnie wyglada

    • 15 8

    • 50 mln euro za ile km? (2)

      Zadanie 2 - odcinek od ul. Potokowej do al. Rzeczypospolitej (tzw. odcinek środkowy).
      - budowa zaplanowana na lata 2011-2013
      - długość odcinka - 3,3 km
      - dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, 3 tunele dla pieszych, chodniki, ścieżki rowerowe, estakada i wiadukt nad torami kolejowymi.

      Czyli wg Ciebie szanowny kisielu za 1 km drogi zapłacić należy prawie 17 mln euro, albo bardziej obrazowo 57 mln zł!!! To znacznie więcej niż autostrady budowane w Austrii w terenach górzystych!!!
      Za co ja się pytam? Gdyby w normalnych krajach były takie koszty budowy dróg, to nigdzie by ich nie było, jak nie ma w Polsce.

      • 1 5

      • Poszukaj sobie cenę kilometra autostrady w tunelu pod centrum Bostonu.

        • 4 0

      • To poszukaj sobie cen autostrad budowanych an terenach miejskich, z ciągłym utrzymaniem ruchu drogowego. Powodzenia.

        • 4 0

  • pewnie cena i terminy tylko do wygrania przetargu. Pomnóżmy wszystko przez 1,5 i wyjdzie rzeczywista cena i termin

    • 9 5

  • CENA CZAS JAKOŚĆ (1)

    z tych trzech rzeczy można mieć tylko dwie.

    • 16 4

    • z taką wiedzą...

      to Koledze się należy conajmniej certyfikat C

      • 4 0

  • no i gitara. tez jestem ciekaw skąd ta różnica między szacunkami a cenami ofert....

    • 8 0

  • legendarna słowackiego , o ludu cierpliwy . (1)

    ta ulica to zagrożenie dla ludzi od dwudziestu lat.

    • 10 3

    • widząc ślimaczącą się Łostowicką, w tym przypadku nie będzie szybciej

      • 1 4

  • Wybudują 1 pas i dokumentacja zaginie (6)

    gdzie 2 pasy na Spacerowej panie adamowicz??

    • 31 8

    • Wczoraj jechałem i były dwa pasy

      jeden w dół a drugi w górę

      • 17 0

    • a po jaką cholerę (2)

      a co na dole wąskie gardło czy wyburzyć połowę Starej Oliwy lub jedną nitkę dać przez park

      • 2 0

      • Przez park biskup Flaszka

        nie pozwoli !

        • 1 1

      • pudło

        Na dole w sposób naturalny ruch się rozchodzi (przynajmniej częściowo) w kierunku ul. Grunwaldziej i Polanki, oraz wcześniej w kierunku Sopotu przez ul. Czyżewskiego.

        • 0 1

    • łapówkarz parówa (1)

      już w 2003 r. Pawełek Adamowicz podpisał się pod rezygnacją ze zobowiązania GEANTA z budowy drugiej nitki ul. Spacerowej, co było bezwzględnym warunkiem otrzymania zgody na budowę hipermarketu na Osowej. Albo sabotażysta, albo kretyn albo psychopoata komunikacyjny albo kasa pod stołem. Co by nie było powodem, to z miejsca dyskwalifikuje tego typka z pełnienia zajmowanej funkcji już od ponad 12 - tu lat. Gdzie jest prokuratura !!!!!!!!!!

      • 8 0

      • może go szantażowali ;)

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane