• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Słowackiego we Wrzeszczu za 159 mln zł i w 20 miesięcy?

Maciej Naskręt
28 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
aktualizacja: godz. 13:50 (28 stycznia 2011)
Trasa Słowackiego we Wrzeszczu może być gotowa już pod koniec 2012 roku. Trasa Słowackiego we Wrzeszczu może być gotowa już pod koniec 2012 roku.

Środkowy odcinek Trasy Słowackiego może powstać szybciej i taniej niż planowano. Ostateczne wyniki przetargu poznamy pod koniec lutego.



W piątek w siedzibie miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne otwarte zostały koperty z ofertami cenowymi na budowę Trasy Słowackiego na odcinku od ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Rzeczpospolitej zobacz na mapie Gdańska. Dwujezdniową trasę przecinającą Wrzeszcz i Zaspę najtaniej chce wybudować konsorcjum Hydrobudowa Polska S.A., PBG S.A., Aprivia S.A.. Potrzebuje na to 20 miesięcy i oczekuje za pracę 159 mln zł.

- W poniedziałek komisja powinna podjąć decyzję o rozstrzygnięciu przetargu. Wtedy oferentom będzie przysługiwać termin 10 dni na odwołanie. Jest duża szansa że umowę podpiszemy ze zwycięzcą pod koniec lutego - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki GIK.

Drogowcy z GIK przewidywali, że budowa pochłonie ok. 341 mln zł (brutto). Jeśli wygra konsorcjum, które złożyło najtańszą ofertę, oszczędności wyniosą 182 mln zł.

Pierwszy z czterech przetargów na budowę Trasy Słowackiego prowadzony był dwuetapowo. W pierwszej fazie firmy i konsorcja musiały spełnić wymogi formalne. Zakwalifikowało się w sumie 17 firm i konsorcjów. Drugi etap polegał na określaniu ceny i czasu wykonania prac. O wyborze ofert decyduje w 90 proc. cena i 10 proc. termin wykonania zamówienia.

Trasa Słowackiego zapewni dogodny dojazd samochodem po dwujezdniowej drodze do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy. Inwestycja przetnie Wrzeszcz i część gdańskiej Zaspy. Szacunkowy koszt inwestycji składającej się z czterech zadań to 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok 37 proc. kosztów budowy. Nową trasą będziemy mogli pojechać w 2013 r.

***


Aktualizacja 13:50. W siedzibie GIK otwarto koperty złożone w przetargu na budowę Trasy Sucharskiego na odcinku od Węzła Ku Ujściu do Terminala Promowego na Westerplatte. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Skanska. Za realizację zadania, w terminie trzech miesięcy otrzyma 9,4 mln zł. Rozstrzygniecie przetargu nastąpi w poniedziałek, a podpisanie umowy z wykonawcą pod koniec lutego. Droga powinna być gotowa już w czerwcu.

Oferty złożone przez firmy i konsorcja w przetargu na budowę Trasy Słowackiego we Wrzeszczu i na Zaspie.

1. Konsorcjum: Mota-Engil Central Europe S.A., Mota-Engil, Engenhariae Construcao, S.A. - ok. 190,3 mln zł, termin wykonania: 27 miesięcy,
2. NDI S.A. - ok. 280,3 mln zł, termin wykonania: 33 miesięce
3. SKANSKA S.A. - ok. 163,8 mln zł, termin wykonania: 20 miesięcy
4. Konsorcjum: Alpine Bau GmbH, DORACO Sp. z o.o. - ok. 213 mln zł, termin wykonania: 30 miesięcy,
5. Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A., Acciona Infraestructures S.A. - ok. 238,6 mln zł, termin wykonania: 33 miesiące
6. Konsorcjum: BILFINGER BERGER S.A., B&W Usługi Ogólnobudowlane Bożena Dzidkowska - ok. 195,8 mln zł, termin wykonania: 26 miesięcy
7. BUDIMEX S.A. - ok. 192,0 mln zł - termin wykonania: 33 miesiące
8. STRABAG Sp. z o.o - ok. 212,2 mln zł, termin wykonania: 32 miesiące
9. Konsorcjum: Hydrobudowa Polska S.A., PBG S.A., Aprivia S.A. - ok. 159,0 mln zł, termin wykonania: 20 miesięcy
10. WAKOZ Sp. z o.o. - ok. 167,3 mln zł, termin wykonania: 28 miesięcy
11. MAX BOGL POLSKA Sp. z o.o. - ok. 207,7 mln zł, termin wykonania: 30 miesięcy

Oferty złożone przez firmy i konsorcja w przetargu na budowę Trasy Sucharskiego między węzłem Ku Ujściu, a Terminalem Portowym na Westeplatte

1. Poldróg. Piła Sp. z O.o. - ok. 11,3 mln zł, termin wykonania: 5 miesięcy,
2. Vistal Gdynia S.A. - ok. 20,5 mln zł , termin wykonania: 7 miesięcy,
3. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol Aqua S.A., Dragados S.A., - ok. 12,9 mln zł, termin wykonania: 4 miesiące,
4. Konsorcjum firm: firma Budowlano-Drogowa MTM S.A., ok. 12,2 mln, termin wykonania: 7 miesięcy,
5. Budimex S.A. - ok. 12,4 mln zł, termin wykonania: 7 miesięcy,
6. Konsorcjum firm: Mostostal Warszawa S.A.,Acciona Infraestructuras S.A. ok. 11,4 mln zł, termin wykonania: 5 miesięcy 15 dni,
7. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o.; Strabag AG, ok. 10,3 mln zł, termin wykonania: 5 miesięcy,
8. Skanska S.A., ok. 9,4 mln zł, termin wykonania: 3 miesiące,
9. Konsorcjum firm: Hydrobudowa Polska S.A., Obrascon Huarte Lain S.A., ok. 13,5 mln zł, termin wykonania: 5 miesięcy,
10.Wakoz Sp. z o.o. - ok. 10,3 mln zł, termin wykonania: 6 miesięcy,
11.Konsorcjum: Eurovia Polska S.A., Eurovia C.S., - ok. 9,8 mln zł, termin wykonania: 7 miesięcy.

Miejsca

Opinie (256) ponad 10 zablokowanych

  • a później aneksik, aneksik...

    i kolejne miliony...

    • 13 3

  • Mamy godz.13:42 i 31 opinie, małe zainteresowanie tematem

    • 3 3

  • To moja to widzi tak (4)

    Skoro cena na przetargu stanowi 46,6% ceny szacunkowej to:
    1. Specjaliści z GDDKiA powinni sobie strzelić w łeb - może to zrobią profesjonalnie, bo liczyć za cholerę nie potrafią (rozumiem +/- 10-20% różnicy, ale nie do diabła 50%!).
    2. Wartość robót w GDDKiA oszacowała sprzątaczka, bo specjaliści byli akurat na nartach.
    3. Zwycięskie konsorcjum dało cenę dumpingową (poniżej kosztów), byle się załapać, więc czeka nas:
    - wieczne naprawianie i poprawianie niedoróbek;
    - mendzenie konsorcjum o nieprzewidywalnych uwarunkowaniach i cena końcowa skoczy o około 100 mln zł;

    Zapamiętajcie to sobie, zapiszcie i przeczytajcie za 3 lata.

    P.S Krajowa "7" już tak pięknie pęka i wzdłuż a przede wszystkim wszerz.

    • 34 8

    • A co ma do tego GDDKiA?

      Skocz z tego swojego klifu zamiast tu pisać.
      Kosztorys rządzi się swoimi prawami.

      • 4 1

    • Cena 50 mln zł za kilometr drogi to cena dumpingowa?! (1)

      Pomyśl najpierw, a potem się wypowiadaj!

      • 2 0

      • Panie myślący

        Skoro najdroższa oferta wyniosła 280 mln zł, to sam pomyśl synku za nim innym będziesz to proponował.
        30-40 mln zł/km to cena budowy autostrad za miastem. Tu masz jeszcze wyburzenia i podziemną infrastrukturę. Pomyśl ptysiu za nim bedziesz pisał następnym razem

        • 3 1

    • Racja Klif

      Wiadomo, że robienie na granicy przeżycia albo nawet poniżej kosztów jest w kryzysie na porządku dziennym, żeby utrzymać pracowników i moce produkcyjne. Potem może trafi się lepszy kontrakt albo da się na czymś przyoszczędzić.
      Dziwię się tylko, dlaczego organizatorzy przetargu dopuszczają do takiego cenowego wyścigu szczurów, który oczywiście przy okazji demaskuje niekompetencję rachunkową GIK, ale przede wszystkim nie daje żadnej szansy na dobrą jakość wykonania i trwałość drogi. Co to za kryteria 90% cena i 10% czas. A gdzie Jakość? No i co z tego, że wszystkie materiały i technologie zapewne mieszą się w normach budowlanych i przepisach polskiego prawa, powinny je znacznie przewyższać.

      • 2 1

  • Rażąco niska cena? (2)

    Teraz to pewnie odwołania nas czekają

    • 6 4

    • raczej nie z tego powodu... srednia cena ofert to okolo 200mln

      • 2 1

    • eeee

      Skanska dała 164 mln zł, a Wakoz zaśpiewał 167 mln więc odwołań nie będzie.

      • 7 1

  • którędy zrobią objazdy? W marcu rusza remont torowiska we Wrzeszczu, Łostowicka rozkopana (1)

    Jana z Kolana stoi

    • 14 1

    • Też sie nad tym zastanawiam jak to bedzie wyglądało...

      .. Wyobraźcie sobie.. na Grunwaldzkiej: Bus pas z 1 strony.. z 2 Pas zajety przez robotników.. tak 3 pasy "zamieniają sie" w 1... czyli zostaną 2 z 6 pasów w 2 kierunki...

      Słowackiego: Najprawdopodobniej zacza robiż najpierw od strony już skończonego (kolo zbiornika retencyjnego.. aż skońcża na grunwaldzkiej)..

      Ale jak skończą tory (zakorkowany całe miasto) i zacza ta caływiadukt na skrzyżowaniu budowac.. znowu to samo...
      Tak wiec Drodzy Gdańszczanie Rozpoczynamy uroczyście:

      • 2 2

  • BEZEDURA (1)

    Ciekawy jest rozrzut między cenami . No i ciekawy jest też czas roboty . Jeden zrobi to w 3 m-ce a inna w 7 ? Ogromna różnica . Zbyt duża . To jakby jeden pracował koparką a inny tylko łopatą .

    • 6 6

    • może nie mają tyle mocy przerpbowych na dany moment, chyba nie chcesz Budimexu

      • 3 1

  • Szybciej i taniej :D (2)

    W 2008 Adamowicz obiecywał ją na Euro 2012.

    • 9 4

    • Adamowicz to polityk więc moze mówic co zechce nie czepiajcie sie chłopa (1)

      • 4 1

      • w koncy to dobra szkoła PO- mówienia byleczego

        • 1 2

  • i tak wygra Budimex .. a powinna Skanska ;-))) (3)

    • 8 4

    • w którym przypadku?

      • 1 0

    • W obu przypadkach powinna wygrac SKANSKA!! (1)

      Wszystkie dudowle które budowali do dziś dobrze sie trzymają;] i nie ma dziur.. Budują szybko i z porządkiem..Fachowo...

      tutaj dali 20 miesiecy..i "tylko" kilka mln wiecej od Hydrobudowy... Myśle że warto dopłacić...;]

      • 5 2

      • i płaczą odszkodowania za nowotwory płuc

        • 3 0

  • 20 miesięcy!! (2)

    W centrum miasta ul. Słowackiego?
    Chyba na księżycu... Darujcie ta ironię ale pracuję w sektorze drogowym i cos o tym wiem...
    A na dodatek 182 mln mniej, to nie wiem z czego ta droga będzie.
    Wystarczy policzyc ceny materiało, sprzętu i widać, czy jest to możliwe do wykonania

    • 15 8

    • to policz i nam to pokaż (1)

      Takie puste slogany, że za te pieniądze i w takim czasie się nie da to każdy może sobie bez pokrycia napisać.

      • 7 1

      • nie pokazli nam obliczeń, to tak jak ze zmianą składki do OFE

        • 3 1

  • ciasnota (3)

    Choćby nie wiem ile pasów miała ta droga, to będą tam korki.
    Korki się tam tworzą przez
    1. zbyt duży ruch
    2. małą przepustowość skrzyżowań
    3. autobusy
    4. niezsynchronizowaną sygnalizację

    A poza tym 3-miasto nie jest ogólnie przystosowane do takiej ilości samochodów, jaka porusza się w nim obecnie, zatem jedynym rozwiązaniem jest:
    1. wyporowadzenie ruchu tranzytowego na obwodnice i tory
    2. udoskonalenie komunikacji miejskiej, pieszej i rowerowej tak, by auto w mieście było zbędne (te rowery miejskie są dobrym eksperymentem).

    • 14 3

    • jakby w firmach zaczęli ważyć ludzi, to rowery pewnie by sie przydały

      • 2 0

    • kto jest dla kogo ? (1)

      mieszkańcy dla magistratu czy odwrotnie ? Skoro ludzie chcą jeździć prywatnymi samochodami, to Pawełek Adamowicz i s-ka sa od tego, żeby umożliwić im płynne przemieszczanie się w ruchu kołowym, a nie zmuszać do przesiadania się na tramwaje czy rowery. To nie jest ich rola.

      • 1 0

      • nie zmuszać do korzystania z tramwajów, ale umozliwic sprawna komunikacje miejską

        Gdańska komunikacja jest bardzo niepunktualna, co odstrasza od korzystania z niej i skutecznie zmusza do korzystania z samochodów. Zwłaszcza zima nikomu sie nie uśmiecha dreptanie 40 minut lub więcej na przystanku. Cały system tablic elektronicznych działa "rozkładowo" zamiast od początku informować o awarii (wystarczy telefon, prawda?) Zanim obudzi się ktoś i przekaże informację przez tablice elektroniczne, że np. padła sieć koło Opery Bałtyckiej i trwa naprawa, odjedzie jedyny autobus miejski. Widać, że zarządzający komunikacja miejską nie mają do niej głowy, bo korzystają tylko z samochodów.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane