- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (641 opinii)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (41 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (51 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (32 opinie)
- 5 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 6 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (242 opinie)
Trasa na Łostowice do poprawki. Ograniczenie do 5km/h?
Świeżo oddana trasa tramwajowa wzdłuż al. Havla ma sporo wad - twierdzą jednogłośnie motorniczowie. Na niektórych odcinkach tramwaje muszą zwalniać do 5 km/h, by się nie wykoleić. Wszystko przez źle wykonane torowisko w rejonie ul. Warszawskiej. Zbyt wiele świateł wywołało gigantyczne korki.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Tu projektanci zastosowali tzw. przechyłki, dzięki którym tramwaj przechylając się może teoretycznie pokonać łuk bez spowalniania. Teoretycznie, gdyż źle wyprofilowane torowisko sprawia, iż tramwaje zwalniają do 15 km/h (jadąc w kierunku pętli) i 5km/h (w kierunku Chełmu).
- Podczas odbioru technicznego nie było żadnych zastrzeżeń w zakresie torowiska na nowej trasie. Ograniczenia prędkości zostały ustawione w sobotę po południu, ponieważ otrzymaliśmy zgłoszenie o problemie z szynami w tym miejscu - tłumaczy Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, odpowiedzialnych za tę inwestycję.
GIK zapewnia także, że wykonawca nowego torowiska - firma Trakcja Polska, już naprawiła usterki. - W nocy z niedzieli na poniedziałek problemy z torami zostały usunięte i jeszcze w poniedziałek znikną z tego rejonu ograniczenia prędkości - zapewnia rzecznik GIK.
Jednak nie tylko nieprawidłowo ułożone szyny są problemem nowej trasy. W założeniach tramwaj miał zyskać priorytet na skrzyżowaniach, a tymczasem nie ma takiego, na którym nie musiałby się zatrzymać. Projektanci zaplanowali sygnalizatory nawet na skrzyżowaniu chodnika z torami tramwajowymi w rejonie przystanku Przemyska
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- To nie tylko chodnik, ale i ścieżka rowerowa. Sygnalizacja jest wzbudzana przez tramwaj tylko na wyjeździe z pętli na Chełmie i węźle integracyjnym na końcu trasy. Na pozostałym odcinku pojazd nie ma specjalnych ułatwień - tłumaczy Skorupka-Kaczmarek.
Mnogość świateł sprawia jednak, że przejazd na całej trasie do centrum wydłuża się z 19 do nawet 26 minut. Co ciekawe, w poniedziałek rano w tym miejscu stali także kierowcy. Prawdopodobną przyczyną korków były zmiany w systemie sygnalizacji, którą próbowano dostosować do potrzeb tramwaju.
Kolejny problem: tramwaje typu Dortmund ocierają blachą o nowe perony. GIK: - Trwają prace nad usunięciem tej usterki.
Także konstrukcja wiat przystankowych pozostawia nieco do życzenia. Słupek zamontowany pośrodku każdej z wiat z pewnością może zaskoczyć niejednego pasażera przeciskającego się przez zatłoczony peron.
Takich "niespodzianek" udało się jednak uniknąć na wcześniej powstałym przystanku Jaśkowa Dolina we Wrzeszczu
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Wykorzystując stare słupy, udało nam się zamontować nowe ekrany diodowe typu LED. Są one bardziej czytelne od LCD, które obecnie zdemontowaliśmy i planujemy docelowo zamontować w jakimś zamkniętym pomieszczeniu - np. w galerii handlowej przy wyjściach w kierunku przystanków. Nowe wyświetlacze są zdolne wyświetlić do pięciu linijek tekstu, a dodatkowo nowością jest możliwości odsłuchania komunikatów przez osobę niewidomą lub niedowidzącą - wystarczy wcisnąć specjalny przycisk na słupku - informuje Marcin Dymarski, kierownik działu informatyki w Zarządzie Transportu Miejskiego.
Nowe tablice komunikaty wyświetlać będą przypuszczalnie jeszcze w tym tygodniu - obecnie są podłączane do systemu. ZTM zapewnia także, że naprawi tablice na nowej pętli tramwajowej, gdzie komunikaty są zbyt szerokie względem fizycznych rozmiarów ekranów (wykonanych w technologii LCD).
Opinie (381) 6 zablokowanych
-
2012-05-14 15:30
Głosuj na Platformę im lenina. (1)
to POmoże.
- 18 12
-
2012-05-14 15:34
wPISz się na listę to zagłosujemy
- 3 2
-
2012-05-14 15:33
Potwierdzam, że do centrum wcale się nie jedzie 20min tylko ok.30. Jechałam tramwajem nr 6 o 7:00 z pętli i o 7:30 był przy dworcu PKP. Sygnalizacja kompletnie niedopracowana. Za długo się stoi na skrzyżowaniach!! A poza tym prawie wszystkie tramwaje przerzucono na nową pętlę... Na Chełmie została tylko 11 - więc tłok we wszystkich tramwajach gwarantowany..
- 32 0
-
2012-05-14 15:39
Dziwny ten Gdańsk.
Nowa droga (Havla) - większe korki. Nowe tramwaje (Łostowice) - dłuższy dojazd do centrum niż wcześniej autobusem.
- 50 0
-
2012-05-14 15:40
No szału nie ma.. (1)
oj nie ma.
- 7 0
-
2012-05-15 02:08
Nieee, no właśnie jest!
Szał ciał w tramwaju!
- 0 0
-
2012-05-14 15:50
przycisk na slupku (4)
"Nowe wyświetlacze są zdolne wyświetlić do pięciu linijek tekstu, a dodatkowo nowością jest możliwości odsłuchania komunikatów przez osobę niewidomą lub niedowidzącą - wystarczy wcisnąć specjalny przycisk na słupku - informuje Marcin Dymarski, kierownik działu informatyki w Zarządzie Transportu Miejskiego."
Skad osoba niewidoma lub niedowidzaca bedzie wiedziala ze jest przycisk na slupku??? Przeciez nie widzi!- 27 0
-
2012-05-14 16:32
(1)
może ktoś mu pało jedna raz powiedzieć o tym i za kazdym następnym razem jak przyjdzie na ten przystanek to sobie spokojnie odsłucha komunikatów.
Proste nie?- 3 4
-
2012-05-14 17:56
NIE
bo jak znajdzie sobie ten konkretny słupek będąc niewidomym?
- 0 2
-
2012-05-14 18:57
przeczyta o tym na trojmiasto!
- 5 1
-
2012-05-14 23:51
na czuja palancie
- 1 0
-
2012-05-14 15:55
Światła (1)
Jako kierowca już się przyzwyczaiłem do świateł średnio co 100 metrów na al. Havla powodują one korki do samej świętokrzyskiej, dlatego po przejechaniu WZ zjeżdżam na warszawską. W długi weekend przejechałam się rowerem i o ironio dłużnej stałem na światłach przy przejazdach rowerowych niż trwało przejechanie całego odcinka drogi rowerowej przy al Havla. W drodze powrotnej jadąc od WZ w dół zacząłem postępować tak jak piesi czyli nie czekałem na zielone światło a przejeżdżałem na czerwonym. Zauważyłem ze piesi przechodzą na czerwonym nagminnie i wcale się im nie dziwie. Teraz okazuje się ze tramwaj ma problemy ze światłami. To jest bubel a nie droga która miała rozkorkować Gdańsk południe. To tylko w Polsce buduje się dwupasmówkę tylko po to albo postawić światła co 100m albo gamonia z suszarką czającego się za wzniesieniem.
- 37 1
-
2012-05-15 14:21
to jest lekcja pokory gamoniu
- 0 0
-
2012-05-14 15:59
spokojnie,wszystko będzie naprawione jest gwwarancja !
zawsze są jakieś poprawki jak szyjesz garnitur -:)
- 5 3
-
2012-05-14 16:04
tragedia
Czekalam na ten tramwaj jak wszyscy a teraz szkoda gadac zeby dojechac na chelm musze wychodzic 45 minut wczesniej niz zawsze zeby zdazyc na autobus i potem na tramwaj bo innego polaczenia nie ma i teraz zajmuje mi to 45minut wiecej niz kiedys to bylo 20minut zle niby dopasowane autobusy z osiedla MM
- 14 1
-
2012-05-14 16:19
na chełmie w godzinie szczytu wcisnąć się do tramwaju nie sposób! Chyba wszyscy uwierzyli że pojadą ! A jeszcze w piątek gdy wsiadłam do 7 to siedziałam, a dziś wisiałam do połowy Nowego Portu 1 nogą na schodku ! Czasy sprzed uruchomienia pętli Łostowice wróć !!!
Kiedy będzie lepiej ? Lepiej już było !- 20 0
-
2012-05-14 16:19
całe to przedsięwzięcie to porażka, bo nie dość, ze nie rozwiązało żadnego problemu
komunikacyjnego w tym rejonie miasta, to dołozyło nowe.
całej trasy Havla nie da się przejechać na jednym zielonym świetle, co rusz utyka się na czerwonym, na niektórych czas oczekiwania dochodzi do 4 minut.
Te zmiany miałyby wyłacznie sens prz jednoczesnym wybudowaniu nowej, dwujezdniowej Swietokrzyskiej.- 24 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.